menu

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4

zoeken in:
geplaatst:
McNulty dan! Die had volgens mij Pogacar kunnen lossen op de slotklim.

geplaatst:
McNulty en Bjerg zullen een jasje uitgedaan hebben vandaag, benieuwd wat ze morgen nog kunnen. Met verder alleen nog de kwakkelende Hirschi in de ploeg houdt het niet over.

geplaatst:
Dat is wat ik me ook bedacht na deze etappe. McNulty heeft uiteraard een fantastische rit gereden, maar met nog een Pyreneeënrit voor de boeg en een al zeer uitgedijde ploeg, wordt het lastig voor UAE om nog een vuist te kunnen maken.

Maar goed, in de Tour is altijd van alles mogelijk, dus we wachten stilletjes af...

geplaatst:
Van Aert probeert gewoon ook nog de bollentrui mee te pakken

geplaatst:
Valt me nog mee dat je niet over Froome begint

geplaatst:
Froome gaat knallen in de Vuelta!

geplaatst:
Groen, geel en wit samen in de kopgroep, en één van de drie gaat er ook nog eens met de bollentrui vandoor.

geplaatst:
Kan na het werk nog net een half uur meepakken. Ik tref het vandaag

geplaatst:
Man, man, man wat speelt Jumbo-Visma dit weer briljant uit zeg...

geplaatst:
Het was ook een ongelijke strijd.
Alsnog knap van Vingegaard.

geplaatst:
johan de witt schreef:
Het was ook een ongelijke strijd.

Mijns inziens doet dat helemaal niets af aan de prestaties van Kuss, v. Aert en Benoot. Zonder die mannen (en dan vooral van Aert, die echt onmenselijk goed was vandaag) had Vingegaard het erg lastig gekregen met een aanvallende Pogacar, die natuurlijk pech had met zijn val.

geplaatst:
Als er geen pech in het spel komt, is de eindwinnaar van de Tour 2022 nu wel bekend. Wout Van Aert weer bizar sterk vandaag, en Vingegaard die het knap afmaakt op de slotklim nadat een dappere Pogacar er toch nog alles aan deed (maar na die schuiver in de afdaling van de voorlaatste klim was het wel klaar natuurlijk).

Jumbo-Visma heeft het schitterend uitgespeeld, moet ik zeggen. Het doel deze rit was blijkbaar om nog wat meer tijd te nemen op de concurrentie, en dat is schitterend uitgedraaid. Pogacar blijkt dan toch niet onoverwinnelijk, maar had deze Tour, zeker met zijn team, wat meer tegenslag dan de voorbije jaren. Ik weet dat de Tour nog niet over is, maar ik kijk stiekem ook al uit naar die van volgend jaar, hoor.

Zou trouwens, de aanwinsten voor volgend jaar indachtig, met Roglic van de Giro een hoofddoel maken. Vingegaard lijkt hem toch voorbijgestreefd te zijn, en op die manier kan je mogelijk in alle drie de Grand Tours op het hoogste schavot eindigen.

Maar bovenal: wat heb ik weer genoten van deze rit, zeg!

geplaatst:
Goede analyse AOVV. Waar UAE gisteren tactisch aan het langste eind trok (relatief gezien, want Pogacar pakte slechts enkele bonificatieseconden), deelde Jumbo-Visma vandaag een mokerslag uit.

Het moet raar lopen wil Vingegaard de Tour-winst door zijn vingers zien glippen. Desalniettemin ben ik heel nieuwsgierig naar de tijdrit, welke in 2020 natuurlijk hét struikelblok was geweest voor winst van de Tour.

geplaatst:
Pogacar heeft zich kranig geweerd, maar de suprematie van Jumbo is wel ongekend: geel, groen, bollen + 4 etappes

geplaatst:
Wel een "tho horse race" dit jaar. De nummer 4 van het klassement al op 11:05 (Thomas op 8 minuten)!

geplaatst:
Wat een Tour, heb het al eerder gezegd maar dit heeft toch alles in zich. Ongelooflijke prestaties, tactieken, de omstandigheden van het parcours, de wind, warmte, eten en drinken, techniek. Er is keihard gereden en iedereen blijft maar gaan, dit nieuwe wielrennen is genieten.

Honorable mentions voor Meintjes, Simmons, Jorgenson en Madouas. Rijden een prachtige koers, die laatste drie ook met een hoop potentieel.

geplaatst:
Wie me wel tegenvalt is Matej Mohorič. Die rijdt een bijzonder kleurloze Tour en is een serieuze kandidaat om het Onzichtbare Man klassement met ruime voorsprong te winnen dit jaar. Had ik veel meer van verwacht. Beste dagklassering: 31e in de openingstijdrit. Dat zegt genoeg.

geplaatst:
Poles Apart schreef:
Wie me wel tegenvalt is Matej Mohorič. Die rijdt een bijzonder kleurloze Tour en is een serieuze kandidaat om het Onzichtbare Man klassement met ruime voorsprong te winnen dit jaar. Had ik veel meer van verwacht. Beste dagklassering: 31e in de openingstijdrit. Dat zegt genoeg.

Er zijn er wel meer die daarvoor in aanmerking komen: vrijwel de gehele Astana-ploeg (m.u.v. Lutsenko), Cattaneo, Bissegger, Torres, Lemoine, maar gezien de potentie van Mohoric ben ik het wel met je eens. Wrs toch een te zwaar voorjaar gereden...

geplaatst:
Poles Apart schreef:

Ik had hem in diverse tourspellen.

geplaatst:
Iedere renner heeft ook wel zijn verhaal natuurlijk, in de Tour, en van veel renners die geen hoofdrol in de wedstrijd vertolken komt dat niet naar buiten. Ik hoop daarom dat de Netflix-docu op dat vlak een meerwaarde zal bieden (ook de kleinere verhalen van de koers belichten), maar ik maak me ook weer niet al te veel illusies daaromtrent.

Het valt wel op (al heel het jaar eigenlijk) dat er een peloton à deux vitesses rond lijkt te rijden; waar het bij teams als Jumbo-Visma, UAE, INEOS en Quick Step geweldig draait, rijdt bijvoorbeeld Astana geen deuk in een pakje boter. Ook Movistar hangt nog altijd helemaal af van hun ouderdomsdeken, en als die woord houdt stop ie aan het eind van het jaar, dus dan hebben ze volgend jaar mogelijks een probleem.

Bike Exchange, EF en Israel Premier-Tech hebben zich deze Tour wel aardig herpakt. Het deed me ook oprecht plezier dat Chris Froome het zo goed deed (in vergelijking met de laatste jaren), zijn derde plek op Alpe d'Huez was erg fijn. Voor Vive le Vélo had Sammy Neyrinck een reportage gemaakt over Froome, was mooi om zien. Jammer dat ie er nu uit is moeten stappen met corona, maar ik heb opgevangen dat hij de Vuelta gaat rijden, en ik ben benieuwd naar zijn verdere progressie.

Vraag me trouwens af of Pogacar de Vuelta nog gaat rijden, want die heeft dit jaar al behoorlijk veel (te veel?) hooi op zijn vork genomen.

geplaatst:
Bij Astana is er wel een plausibele oorzaak: als je niet weet of je wel betaald gaat worden, dan motiveert dat niet om heel hard je best te doen. En Movistar is Movistar. Bahrain doet het echt minder goed dan verwacht, mogelijk vanwege de invallen voor de Tour (en omdat hun kopman uitviel natuurlijk).

geplaatst:
Bij Bahrain kun je het niet los zien van die politie-invallen inderdaad. Teuns ook nauwelijks gezien.

geplaatst:
Poles Apart schreef:

Niet dat ik nu alsnog goed scoor in mijn tourspellen, maar ik had na al die invallen bij de ploeg en de renners thuis net voor de start van de Tour alle Bahrain renners uit mijn spellen verwijderd. We weten er het fijne niet van en wat er allemaal speelt, maar ik had er daarom vooraf al geen vertrouwen in dat die ploeg een goede tour geen rijden.

geplaatst:
Fred Wright heeft het wel naar behoren gedaan overigens. Die had ik nog wel hier en daar.

Grootste deceptie deze Tour was wel Mathieu.
Die zal wel erg veel spijt hebben van zijn seizoensplanning.

geplaatst:
In grootsheid moet die zich ook WvA ruim voor zich dulden, dat kan 'm nooit lekker zitten

geplaatst:
Poek schreef:
Bij Astana is er wel een plausibele oorzaak: als je niet weet of je wel betaald gaat worden, dan motiveert dat niet om heel hard je best te doen. En Movistar is Movistar. Bahrain doet het echt minder goed dan verwacht, mogelijk vanwege de invallen voor de Tour (en omdat hun kopman uitviel natuurlijk).

Daar had ik niet aan gedacht, maar dat is inderdaad zo. Nibali deed het nog wel erg goed in de Giro, en Lutsenko toch ook best aardig, zeker de voorbije dagen was ie sterk. Lopez wordt dan weer genoemd in een dopingonderzoek, blijkbaar..

"Movistar is Movistar", beter kan je het eigenlijk niet omschrijven. Zij verstaan als geen ander de kunst om zichzelf te saboteren.

Van de Bahrain-saga hoor je nu weer niets, gaat dat weer op niets uitdraaien? Ze besmeuren op die manier wel weer de naam van die ploeg, natuurlijk (ook over dat onderzoek naar Quintana hoor je al maanden niets meer overigens). Ze hadden pech dat kopman Haig snel uitviel. Fred Wright rijdt een goeie Tour (lijkt me ook echt een groot talent, zie ook zijn Ronde van Vlaanderen) en Teuns en Luis Leon doen hun best met aanvallend koersgedrag, maar komen toch tekort ten opzichte van de rest. Maar zij kleuren de koers tenminste nog een beetje, dat kan je van de andere Bahrain-renners toch niet echt zeggen deze Tour.

En wat Mathieu betreft, was het gewoon op sportief vlak geen goeie beslissing om de Tour aan te vatten (maar de financiële/commerciële belangen wegen helaas vaak zwaarder door).

geplaatst:
Is er een regel of kan iemand uitleggen waarom in de uitslag nrs. 2 t/m 11 op 1 sec van Laporte finishen en nrs. 12 t/m 25 op 6 sec. Hierdoor loopt Pogi 5 sec in op Vingegaard. Niet dat het er nu nog toe doet, maar het verschil in het klassement zal maar wel veel kleiner zijn geweest.

geplaatst:
Outlaw104 schreef:
Is er een regel of kan iemand uitleggen waarom in de uitslag nrs. 2 t/m 11 op 1 sec van Laporte finishen en nrs. 12 t/m 25 op 6 sec. Hierdoor loopt Pogi 5 sec in op Vingegaard. Niet dat het er nu nog toe doet, maar het verschil in het klassement zal maar wel veel kleiner zijn geweest.

Dat was op de voorlopige uitslag, maar is inmiddels gecorrigeerd (op pcs althans). In principe gaat het om of er ergens een gat groter dan een seconde is tussen twee renners. Voor dat gat krijgt iedereen de tijd van de voorste renner in de groep.

Dim
geplaatst:
Ik heb de etappe vandaag niet gezien, maar begreep dat de renners opnieuw in de remmen moesten knijpen vanwege klimaatdemonstranten. Terugkijkend naar de beelden vanuit de Tour zie ik de pauzerende renners, maar geen demonstranten - de regie brengt het niet in beeld.

Wat ik me afvraag: hebben de klimaatdemonstranten de Tour uitgekozen vanwege de enorme populariteit, zodat hun acties wel móesten opvallen? Of ageren ze tegen de Tour zelf?

geplaatst:
Ik denk dat het het eerste is; wetende dat miljoenen mensen van over de hele wereld hét wielrenevenement van het jaar volgen, is het logisch dat klimaatdemonstranten juist dit evenement kiezen voor hun acties.

Mijns inziens horen die demonstranten keihard aangepakt te worden en moeten ze flink gestraft worden. Die renners leveren allen een wereldprestatie en fietsen alsof hun leven er vanaf hangt (zeker deze Tour, die gemiddeld de snelste ooit is (!)). Je kunt zelf wel bedenken hoe ontzettend vervelend en hinderlijk het is als je een gigantisch moeilijke prestatie aan het neerzetten bent wat ontzettend veel van je lichaam vergt, en je vervolgens uit je ritme wordt gehaald / wordt gestoord door een stel demonstranten waar je (op dat moment) helemaal geen boodschap aan hebt. Kortom; keihard aanpakken die hap.

Maar goed, dat is hoe ik ernaar kijk...

Gast
geplaatst: vandaag om 07:55 uur

geplaatst: vandaag om 07:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.