menu

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4

zoeken in:
geplaatst:
Volgens mij doe je het klimaat ook geen goede zaak met dit soort acties. Je verliest alleen maar goodwill bij het grote publiek.

AOVV schreef:
(quote)

Daar had ik niet aan gedacht, maar dat is inderdaad zo. Nibali deed het nog wel erg goed in de Giro, en Lutsenko toch ook best aardig, zeker de voorbije dagen was ie sterk. Lopez wordt dan weer genoemd in een dopingonderzoek, blijkbaar..

Dopingsmokkel zelfs. Het is wel een heel triest verhaal aan het worden.
Van de Bahrain-saga hoor je nu weer niets, gaat dat weer op niets uitdraaien? Ze besmeuren op die manier wel weer de naam van die ploeg, natuurlijk (ook over dat onderzoek naar Quintana hoor je al maanden niets meer overigens).

Ik kan het helaas niet meer zo snel terugvinden, maar ik stuitte laatst op een of ander schimmige blog met een fascinerend verhaal over de Bahrain-saga. Iets met chauvinistische journalisten, fake news, hackers, wraak. Kwam er op neer dat hij (onbedoeld) deze hele saga heeft aangezet, aan de hand van nepinformatie. Wat er van waar is, is maar zeer de vraag, maar ergens geloof ik wel dat er hier smerige politieke spelletjes worden gespeeld. Kijkende naar de staf van Bahrain, vind ik het daarnaast ook wel aannemelijk dat daar doping gebruikt wordt.

geplaatst:
ABDrums schreef:
Ik denk dat het het eerste is; wetende dat miljoenen mensen van over de hele wereld hét wielrenevenement van het jaar volgen, is het logisch dat klimaatdemonstranten juist dit evenement kiezen voor hun acties.

en bovendien niets zo makkelijk dan actievoeren bij de tour, ga bv eens proberen om tijdens een kwartfinale met een mannetje of 30 een kwartier lang met fakkels op t veld van centrecourt bij Wimbledon te zitten. Toch lastiger

geplaatst:
vigil schreef:

en bovendien niets zo makkelijk dan actievoeren bij de tour, ga bv eens proberen om tijdens een kwartfinale met een mannetje of 30 een kwartier lang met fakkels op t veld van centrecourt bij Wimbledon te zitten. Toch lastiger

Bij een wedstrijd van Kyrgios

geplaatst:
Rudi S schreef:
(quote)

Bij een wedstrijd van Kyrgios

die zit zelf als 1ste en dat noemen ze in zijn geval dan weer normaal gedrag

geplaatst:
Teunnis schreef:
Ik kan het helaas niet meer zo snel terugvinden, maar ik stuitte laatst op een of ander schimmige blog met een fascinerend verhaal over de Bahrain-saga. Iets met chauvinistische journalisten, fake news, hackers, wraak. Kwam er op neer dat hij (onbedoeld) deze hele saga heeft aangezet, aan de hand van nepinformatie. Wat er van waar is, is maar zeer de vraag, maar ergens geloof ik wel dat er hier smerige politieke spelletjes worden gespeeld. Kijkende naar de staf van Bahrain, vind ik het daarnaast ook wel aannemelijk dat daar doping gebruikt wordt.

Als dat effectief zo is, zullen we er waarschijnlijk niets meer van horen want toegeven dat er fouten werden gemaakt en/of uitgegaan ging van niet gecontroleerde informatie behoort niet tot de sterktes van de gemiddelde gerechtelijke instantie (of welke andere dan ook).
In dat geval zou ik het wel sneu vinden voor de renners, zeker jongens als Dylan Teuns, want die is in principe op zoek naar een nieuw team en dit verhaal helpt hem daarin niet echt, kan ik aannemen.

geplaatst:
Mooi voorprogramma gehad met de strijd tussen Pogacar en Vingegaard! Benieuwd of het hoofdprogramma dat gaat overtreffen. Meer dan twee Nederlandse overwinningen moet mogelijk zijn.

Edit: begint goed, geel, groen en bollen naar Nederland!

geplaatst:
Zo wordt Verstappen wel erg makkelijk wereldkampioen.

geplaatst:
Wat een schitterende Tour was dit. Een van de mooiste die ik ooit heb gevolgd. Ik liep achter en kijk nu de laatste etappe en verneem dat die vreselijke Ducrot eindelijk gaat stoppen met zijn idiote commentaargezwam. Kers op de taart.

geplaatst:
Onweerwolf schreef:
Wat een schitterende Tour was dit. Een van de mooiste die ik ooit heb gevolgd. Ik liep achter en kijk nu de laatste etappe en verneem dat die vreselijke Ducrot eindelijk gaat stoppen met zijn idiote commentaargezwam. Kers op de taart.

Vanaf volgend jaar dan hopelijk Marcel van Roosmalen als commentator bij de Tour

Ducrot-bashing, in de maand juli toch wel de meeste populaire bezigheid van Nederland.
Hij zal er gezien zijn achtergrond ongetwijfeld kijk op hebben, maar de hoeveelheid aan voorspelbare dooddoeners die hij jaar na jaar en etappe na etappe weet te maken, die zijn van een bedenkelijk niveau.
Ook deze Tour kreeg ik mijn Ducrot Bingo kaart snel vol, met bijvoorbeeld de elk jaar terugkerende uitspraak:''Wat op papier staat, telt niet meer..."

Nee, dan nog liever Mart Smeets terug.

geplaatst:
Jean en Mart was goud. Vooral Jean natuurlijk.

Wat mij betreft gaat Danny het doen met een volledig nieuwe sidekick voor de kastelen enzo maar Stef en Joris vind ik ook wel acceptabel.

geplaatst:
Stalin schreef:
(quote)

Vanaf volgend jaar dan hopelijk Marcel van Roosmalen als commentator bij de Tour

Ducrot-bashing, in de maand juli toch wel de meeste populaire bezigheid van Nederland.
Hij zal er gezien zijn achtergrond ongetwijfeld kijk op hebben, maar de hoeveelheid aan voorspelbare dooddoeners die hij jaar na jaar en etappe na etappe weet te maken, die zijn van een bedenkelijk niveau.
Ook deze Tour kreeg ik mijn Ducrot Bingo kaart snel vol, met bijvoorbeeld de elk jaar terugkerende uitspraak:''Wat op papier staat, telt niet meer..."

Nee, dan nog liever Mart Smeets terug.

Kan en mag jiij dat vinden? Ja dat mag je!

geplaatst:
Ik vind Danny + Roxy een prima koppel. Deze week kijk ik ook gewoon via de NOS.

geplaatst:
Heb de afgelopen Tour afwisselend op de Britse Eurosport en ITV4 bekeken. Bij Eurosport hebben ze de overdreven enthousiaste Rob Hatch en de om-z'n-eigen-grappen-lachende Carlton Kirby, vergezeld door de kundige, maar wat saaie Sean Kelly. Na de etappe krijg je dan het praathuis van Orla Chennaoui, Robbie McEwen, Dan Lloyd en Adam Blythe met eindeloos gewaffel en analyses van sprinttreintjes.

Het commentaar op ITV4 vind ik persoonlijk wat relaxter, met Ned Boulting en David Millar, maar demarerende renners herkennen is en blijft een kunst.

Ben blij dat ik niet meer op de Nederlandse heren hoef(de) af te stemmen, toen ik nog in NL woonachtig was luisterde ik liever naar Michel en José dan Maarten en Herbert, voor wie het spel altijd wel op de wagen was. Vroeger genoten van Mart ("Kijk, Kirsipuu snuit z'n neus!") en de onovertroffen Jean met z'n verhalen over Yvette Horner. Dat was het perfecte duo.

geplaatst:
Ondertussen is één van de favorieten voor de Tour met schedelletsel uitgeschakeld door een schandalige actie.

https://twitter.com/RoisDeLaPedale/status/1551565920555995136

Het ergste is dat het nog bewust was ook, niet de aanrijding, maar wel dat ze zo hard reed.

Tour de France Femmes | “Ik dacht een gaatje te zien…” - Frain over aandeel in grote valpartij - Wielrennen video - Eurosport

Die mag wel een paar maanden geschorst worden.

geplaatst:
Wat een belachelijke actie inderdaad, die mag van mij wel een paar maand geschorst worden. Als ze het nou te laat had gezien o.i.d. had ik er nog begrip voor gehad, maar dit slaat gewoon nergens op; doelbewust op een valpartij inrijden 'omdat ik dacht er nog wel langs te kunnen, want ik zag een gaatje'...

geplaatst:
Helemaal mee eens, schandalige actie (zeker na haar verklaring achteraf) welke tenminste een officiele berisping verdiend en eigenlijk mag (moet) men haar wat mij betreft ook uit koers nemen....maar ik lees voorlopig nog niets (tenzij ik iets mis) dat er op wijst dat er uberhaupt al een onderzoek naar haar actie loopt dus ik vrees dat er gewoon helemaal niets mee gedaan wordt.

geplaatst:
Om het nog absurder te maken: de bewuste dame is ooit veroordeeld voor het veroorzaken van een dodelijk ongeval. Ze viel toen achter het stuur in slaap.

geplaatst:
Ferrari

Mooie race wel verder, maar Leclerc had natuurliijk om plek 1 moeten strijden met Verstappen, en dat was ook gebeurd als ze hem die medium band hadden gegeven.

geplaatst:
trebremmit schreef:
Ferrari

Mooie race wel verder, maar Leclerc had natuurliijk om plek 1 moeten strijden met Verstappen, en dat was ook gebeurd als ze hem die medium band hadden gegeven.

Volslagen absurd om hem met alle data (ook van de andere coureurs) op hards te zetten. Clowns.

geplaatst:
Van Vleuten! Staat geen maat op.

geplaatst:
Wat was Ferrari denkende? Ze hadden de strategie van Hamilton moeten kopiëren en dan hadden ze gewoon gewonnen. Hoe Verstappen 17 punten uit is gelopen terwijl hij 7 plekken achter Leclerc is gestart, is mij een raadsel.

Het lijkt wel alsof ze niet willen winnen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:50 uur

geplaatst: vandaag om 21:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.