Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4
zoeken in:
0
wavanbuuren
geplaatst: 15 juli 2022, 14:20 uur
Hij heeft natuurlijk wel gelijk dat op een mountain bike (verzet) een berg oprijden toch een B prestatie is.
0
geplaatst: 15 juli 2022, 14:55 uur
Hoogtepunt gisteren was wel het onderonsje tussen Ducrot en Gert-Jan Theunisse over de 16 ijsbollen.
Voor de rest was het ook een saaie etappe.
Voor de rest was het ook een saaie etappe.
2
geplaatst: 15 juli 2022, 15:17 uur
vigil schreef:
Beste optie voor mij is Karsten en Jeroen maar die zijn volgens mij met vakantie of wielerkamp ofzo
Beste optie voor mij is Karsten en Jeroen maar die zijn volgens mij met vakantie of wielerkamp ofzo
De Giro is dé ronde voor Eurosport (omdat ze daar exclusieve uitzendrechten voor hebben), dus zetten ze logischerwijs hun powerduo daarop. Karsten en Jeroen is mijn favoriete koppel ooit (vanaf ca. 2004).
Traksel zijn onkunde vind ik trouwens best hilarisch voor af en toe een keertje.
0
geplaatst: 15 juli 2022, 15:29 uur
Ik kijk zoals vrijwel gewoonlijk via onze Belgische vrienden met tegenwoordig Jose en Renaat, helaas is Wuyts gestopt. Wuyts wordt wel gemist, want van Renaat ben ik nog niet helemaal fan, maar de kennis van Jose blijft mooi. Ze moeten alleen niet meer zo vaak schakelen naar hun man op de motor, heeft zo weinig toegevoegde info.
0
geplaatst: 15 juli 2022, 20:43 uur
Ducrot is niet ingevlogen om scherp commentaar te leveren op de actuele stand van zaken in de koers, want dán hadden ze wel iemand anders gevraagd. Van parate kennis moet hij het niet hebben. Maar als oud-wielrenner levert hij een prima bijdrage in de vorm van (meestal bijzonder aansprekende) anekdotes en analyses, en gezien zijn uitgebreide netwerk heeft hij duidelijk iets toe te voegen als het om individuele renners gaat.
0
geplaatst: 17 juli 2022, 22:28 uur
Misschien dat Ineos wel de lachende derde word de komende bergetappes.
1
geplaatst: 17 juli 2022, 22:37 uur
Ja, dat zei Fabio Jakobsen 10 minuten geleden in de avondetappe.
Maar Thomas lijkt mij wel de minste van de top 3.
Maar Thomas lijkt mij wel de minste van de top 3.
0
geplaatst: 18 juli 2022, 00:07 uur
Ja die rijden ook alsof ze al heel blij zijn met een podiumplek. Die gaan niet meer all-in voor een Tourzege.
0
geplaatst: 18 juli 2022, 07:15 uur
Het klagen over wielercommentatoren wordt ook steeds meer een geliefde zomerhobby 
Ik denk ook niet dat Thomas sterk genoeg is om Vingegaard en Pogi eraf te rijden in de bergen. Heb hem sowieso nog geen centimeter zien aanvallen, en Yates ook niet. Lijkt me wel een vereiste als je tijd wilt goedmaken.

Ik denk ook niet dat Thomas sterk genoeg is om Vingegaard en Pogi eraf te rijden in de bergen. Heb hem sowieso nog geen centimeter zien aanvallen, en Yates ook niet. Lijkt me wel een vereiste als je tijd wilt goedmaken.
0
geplaatst: 18 juli 2022, 10:15 uur
Die zullen blij zijn dat ze kunnen volgen, die twee zijn nogal een klasse apart (ja idd, ik kan dat niet meer geheel naïef waarderen, dat heeft het verleden wel bewezen)
0
geplaatst: 18 juli 2022, 16:15 uur
Nou durf ik mijn hand er niet voor in het vuur te steken, maar het feit dat er 2 renners zijn die redelijk aan elkaar gewaagd zijn, maakt het voor mij wel geloofwaardiger. INEOS komt simpelweg niet met zijn beste klassementsmannen hier: Thomas is op leeftijd, Yates is meer iemand van de rondes van 1 week, Martinez is niet in vorm (en heeft het ook nog nooit in een grote ronde als kopman laten zien) en Pidcock heeft talent, maar dit is pas zijn eerste echte Grote Ronde. Wat daarachter staat in het klassement heeft eerder al aangetoond niet (meer) het niveau te hebben om voor de overwinning in de Tour te strijden of is niet in beste doen (Mas, Vlasov).
0
geplaatst: 18 juli 2022, 19:15 uur
Titmeister schreef:
Nou durf ik mijn hand er niet voor in het vuur te steken, maar het feit dat er 2 renners zijn die redelijk aan elkaar gewaagd zijn, maakt het voor mij wel geloofwaardiger. INEOS komt simpelweg niet met zijn beste klassementsmannen hier: Thomas is op leeftijd, Yates is meer iemand van de rondes van 1 week, Martinez is niet in vorm (en heeft het ook nog nooit in een grote ronde als kopman laten zien) en Pidcock heeft talent, maar dit is pas zijn eerste echte Grote Ronde. Wat daarachter staat in het klassement heeft eerder al aangetoond niet (meer) het niveau te hebben om voor de overwinning in de Tour te strijden of is niet in beste doen (Mas, Vlasov).
Er ontbreken trouwens ook nogal wat topsprinters. Cavendish, Gaviria,Demare, Bennet.
0
geplaatst: 19 juli 2022, 17:23 uur
starbright boy schreef:
Froome wordt 121e. En eindigt in 1 etappe bij de eerste 50. Hij wordt een vlakke rit 46e.
Froome wordt 121e. En eindigt in 1 etappe bij de eerste 50. Hij wordt een vlakke rit 46e.
Kan het zijn dat je een 1 verkeerd gezet had? 11 etappes bij de eerste 50, 21e eindklassement, lijkt een vrij accurate voorspelling!
0
geplaatst: 20 juli 2022, 13:24 uur
Benieuwd of er vuurwerk komt vandaag, ik verwacht toch wel spektakel. Zeker nu Pogacar ook Soler en Majka kwijt is denk ik dat ie wel in een vroeg stadium stevig gaat aanvallen om het op een man tegen man gevecht te laten aankomen....hij zal het verschil de komende 2 dagen toch graag tot een anderhalve minuut of zo willen terugbrengen, dat zou nog speelbaar kunnen zijn.
0
geplaatst: 20 juli 2022, 13:33 uur
Ik verwacht juist geen aanval, zeker zonder ploeg is dat gekkenwerk.
Hooguit op de laatste kilometer zal hij nog proberen wat seconden te sprokkelen. Al lijkt ook dat kansloos.
Ik ben wel benieuwd of een andere ploeg nog iets gaat proberen. Al is het maar om de derde plek.
Hooguit op de laatste kilometer zal hij nog proberen wat seconden te sprokkelen. Al lijkt ook dat kansloos.
Ik ben wel benieuwd of een andere ploeg nog iets gaat proberen. Al is het maar om de derde plek.
0
geplaatst: 20 juli 2022, 13:37 uur
Tsja als Pogacar echt nog wat wil zal hij deze etappe of de volgende etappe wel iets moeten gaan doen, met of zonder ploeg. De tijd dringt wat dat betreft. Het is zonder meer een mooi gevecht om de maillot jaune, tussen Pogi en Vingegaard.
Wie denken jullie dat uiteindelijk aan het langste eind trekt?
Wie denken jullie dat uiteindelijk aan het langste eind trekt?
0
geplaatst: 20 juli 2022, 13:45 uur
Vingegaard. Als Pogacar dit er nog uitsleept zou dat een miraculeuze Houdini-act zijn.
Al was dat twee jaar geleden ook zo.
Maar ik kan me niet voorstellen dat Jumbo zich nog een keer zo laat verrassen.
Al was dat twee jaar geleden ook zo.
Maar ik kan me niet voorstellen dat Jumbo zich nog een keer zo laat verrassen.
0
geplaatst: 20 juli 2022, 14:15 uur
Als ie zich sterk genoeg voelt kan ie op de 3e klim toch aanvallen, vanaf daar heb je in principe geen ploeg meer nodig. Is alleen nog maar klimmen, dalen (waar hij 'm 1 tegen 1 wellicht nog onder druk kan zetten) en gelijk weer klimmen. Als Vingegaard het dan nog van zijn ploeg moet gaan hebben dan heeft ie sowieso een slechte dag en gaat ie veel tijd verliezen.
Maar ik verwacht dat daar in eerste instantie Vingegaard de enige zal zijn die een aanval van Pogi kan beantwoorden en dan wordt het gewoon een 1 tegen 1 gevecht. Maar als Vingegaard geen slechte dag of pech heeft dan gaat het een moeilijk verhaal worden idd, dan zou het alleen nog om een handvol seconden in de laatste kilometer kunnen gaan.
0
geplaatst: 20 juli 2022, 14:27 uur
Gister viel hij ook op de voorlaatste klim aan, en zat Vingegaard ook gelijk op zijn wiel. Dan is doorrijden zinloos. En je verspilt energie wat je dan op de laatste klim tekortkomt. Ik denk dat hij het vandaag alleen op de laatste kilometers gaat proberen.
0
geplaatst: 20 juli 2022, 14:32 uur
Gisteren was sowieso zinloos met nog 27 km koers na de laatste top voor de boeg en van Aert die bovenop de laatste berg stond te wachten. Vandaag is echt een heel andere situatie.
0
geplaatst: 20 juli 2022, 14:35 uur
van Aert heeft de groene trui nu ook binnen mits hij de tour uitrijdt natuurlijk. Nog 62 punten erbij en hij verpulvert ook het onaantastbaar geachte puntenrecord van Sagan.
0
geplaatst: 20 juli 2022, 15:01 uur
El Ninjo schreef:
Gisteren was sowieso zinloos met nog 27 km koers na de laatste top voor de boeg en van Aert die bovenop de laatste berg stond te wachten. Vandaag is echt een heel andere situatie.
Gister had hij McNulty voor die op hem wachtte en hem had kunnen helpen.
Vandaag geen vooruitgeschoven posten en dan zal een vroege aanval zinloos zijn zolang Vingegaard nog Kuss en Van Aert bij zich heeft.
0
geplaatst: 20 juli 2022, 15:19 uur
Als ik zie hoe hard Bjerg nu op kop aan het sleuren is, dan gaat Pogi echt niet wachten tot de laatste klim denk ik.
0
geplaatst: 20 juli 2022, 15:22 uur
Belangrijk dat ze in elk geval om de ritzege kunnen strijden, anders zijn de boni’s ook weg.
0
geplaatst: 20 juli 2022, 15:35 uur
Benieuwd of het gegeven dat het een stuk minder warm weer is vandaag in het voordeel van Pogacar gaat zijn.
0
geplaatst: 20 juli 2022, 16:11 uur
Eerste slag is voor UAE, wie had dat gedacht?
Benieuwd of Pogi het af kan maken.
Edit: En dat doet hij, geweldige etappe van UAE.
Benieuwd of Pogi het af kan maken.
Edit: En dat doet hij, geweldige etappe van UAE.
0
geplaatst: 20 juli 2022, 17:46 uur
Een bijzonder imposante Mikkel Bjerg gezien. Die haalde het vandaag uit z'n tenen, zo leek het.
Ook mooi om Bardet te zien knokken om weer wat tijd terug te pakken na het verlies gisteren.
Van Baarle andermaal sterk, die verwacht ik zaterdag (de tijdrit) in de Top 10.
Ook mooi om Bardet te zien knokken om weer wat tijd terug te pakken na het verlies gisteren.
Van Baarle andermaal sterk, die verwacht ik zaterdag (de tijdrit) in de Top 10.
* denotes required fields.