MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4

zoeken in:
Die had nog niet eens een minuut voorsprong, was niet veel beter dan Gaudu.

Je hebt gelijk Poek.

Kunnen we nu weer verder?

Haha, Poek is voorzitter van de officiële fanclub van Vinjegoo?

Poek schreef:
Die had nog niet eens een minuut voorsprong, was niet veel beter dan Gaudu.

Nou, als Parijs-Nice niet overtuigend genoeg is, leg dan ook nog even het eindklassement van Andalucia naast die van Itzulia

Ik ga niet stellig zeggen dat Pogačar hoe dan ook de Tour de France gaat winnen, maar hij is zonder twijfel de grote favoriet.

Als we "het cadeautje van Wevelgem" niet meetellen, is de Strade Bianche dit jaar (tot nu toe) de enige race in de World Tour waaraan iemand van "De Grote Zes" meedeed, maar die toch door een ander gewonnen werd (Pidcock).

Tidalwave
Teunnis schreef:
Als we "het cadeautje van Wevelgem" niet meetellen, is de Strade Bianche dit jaar (tot nu toe) de enige race in de World Tour waaraan iemand van "De Grote Zes" meedeed, maar die toch door een ander gewonnen werd (Pidcock).

Met de 'Grote Zes' doel je op Evenepoel, Van Aert, Van der Poel, Alaphilippe, Pogacar en Vingegaard?

Alaphilippe is verleden tijd. Je mist Roglič nog.

Is ook al 33, en geen veelwinnaar.
Ik spreek liever van de grote vijf.

Wie gaat Pogacar van een zege in de Amstel Gold Race afhouden?
En bij de dames Kopecky vs Vollering?

johan de witt schreef:
Is ook al 33, en geen veelwinnaar.

Roglic heeft dit seizoen meer gewonnen dan RE, MvdP en WvA bij elkaar.

Ja maar zo’n ronde in Catalonië heeft wel een ander gewicht dan P-R of Vlaanderen. Ik vind hem van de zes genoemden wel duidelijk de minste, en bovendien al een stuk ouder.

Ja de AGR zal behoudens pech ook voor Pogi zijn.
Alleen Pidcock en Benoot zie ik als serieuze bedreiging.

Roglic heeft alleen Tirreno en Catalonië gereden en toch veel gewonnen. Hij had nog meer gewonnen kunnen hebben als hij in Catalonië niet de laatste etappe aan Evenepoel had gegund…

Kijk ook eens op Primož Roglič - procyclingstats.com bij top results, denk dat je onderschat wat hij allemaal gepresteerd heeft. 3x grote ronde, Olympisch kampioen, monument, noem maar op,

Klopt, is ook prima renner natuurlijk.
Maar vind hem zeker niet in vergelijking staan met die andere vijf qua uitstraling en palmares, zeker niet op die leeftijd.

Maar als hij de Giro wint van RE zal je moeilijk om hem heen kunnen idd.

johan de witt schreef:

Ja de AGR zal behoudens pech ook voor Pogi zijn.
Alleen Pidcock en Benoot zie ik als serieuze bedreiging.

Ik zie alleen Pidcock als serieuze bedreiging (als alles normaal verloopt en er geen pech/valpartijen in het spel zijn).

J-V zal toch ook iets moeten laten zien, zeker gezien het hun thuiskoers is. Wel jammer dat ze niet hoger hebben ingezet hier.

Bij de dames weer Vollering-Kopecky idd.
Ik moet zeggen dat de dameskoersen ook steeds leuker worden om te volgen.

Misschien is Powless nog een outsider en Madouas lijkt ook weer herstelt te zijn van zijn ziekte in de RvV (werd 4e in Parijs Camembert) dus die kan misschien samen met Gaudu nog iets uitspelen.
Ik geloof zelf niet in J-V zondag als ik zie wie er aan de start staan, al ben ik het eens dat ze iets moeten laten zien in hun thuiskoers. Valter is denk ik wel een renner met potentie voor de toekomst.

Tidalwave
Teunnis schreef:
Alaphilippe is verleden tijd. Je mist Roglič nog.

Natuurlijk!

wavanbuuren
De rest moet slim rijden en het bordje van UAE proberen leeg te eten. Amstel is vaak wel een rare koers waar niet perse de sterkste wint. Dat zag je vorig jaar met Kwiat en Cosnefroy.

Pogacar is antuurlijk zwaar favoriet, maar er zijn kapers op de kust.

Pid, Cosnefroy, Powless, Benoot, Madous, Mohoric, Aranburu, Kragh, Kwiat, Theuns zijn toch allemaal mannen die een goeie finale kunnen rijden. En Pogacar kan niet in zijn eentje overal op reageren.

johan de witt schreef:
Evenepoel is ontegenzeglijk een groot talent, maar als er al sprake is van een grote vijf dan heeft Roglic daar vooralsnog meer te zoeken dan Evenepoel.

Overigens vind ik "de grote zes" zoals de media ze de laatste tijd graag noemt een beetje een kansloos begrip. Het zijn de beste renners van dit moment, maar een Alaphillipe, Bernal of Pidcock in goede doen (blessurevrij) kan prima wedrijven met deze kleppers. En dan vergeet ik er vast ook nog wel een paar. Daar komt nog bij dat er maar één echt opperhoofd is en dat is Pogacar. De enige van het clubje die echt iedere discipline lijkt te beheersen en op alle terreinen kan winnen.

wavanbuuren schreef:

Pid, Cosnefroy, Powless, Benoot, Madous, Mohoric, Aranburu, Kragh, Kwiat, Theuns zijn toch allemaal mannen die een goeie finale kunnen rijden. En Pogacar kan niet in zijn eentje overal op reageren.
Ik zou er misschien nog Gaudu en Hermans aan toevoegen.

Edgar18 schreef:
(quote)
Evenepoel is ontegenzeglijk een groot talent, maar als er al sprake is van een grote vijf dan heeft Roglic daar vooralsnog meer te zoeken dan Evenepoel.

Overigens vind ik "de grote zes" zoals de media ze de laatste tijd graag noemt een beetje een kansloos begrip. Het zijn de beste renners van dit moment, maar een Alaphillipe, Bernal of Pidcock in goede doen (blessurevrij) kan prima wedrijven met deze kleppers. En dan vergeet ik er vast ook nog wel een paar. Daar komt nog bij dat er maar één echt opperhoofd is en dat is Pogacar. De enige van het clubje die echt iedere discipline lijkt te beheersen en op alle terreinen kan winnen.

Eens met dat laatste, al verloor hij wel in de Tour van JV.
De druk ligt er daar dit jaar wel vol op. Lukt het ook dit jaar niet zal hij toch een andere koers moeten gaan varen en verwacht ik dat hij komende jaren minder met z’n krachten zal smijten in het voorjaar.

johan de witt schreef:
Lukt het ook dit jaar niet zal hij toch een andere koers moeten gaan varen en verwacht ik dat hij komende jaren minder met z’n krachten zal smijten in het voorjaar.
Ik ben ook heel benieuwd hoe het dit jaar zal gaan. Zoals je al zegt, wat als Pogacar het dit jaar weer zou moeten afleggen? Overigens verwacht ik het niet, want het parcours lijkt dit jaar een stuk beter bij Pogacars te passen dan bij Vingegaard.

Tidalwave

Ik heb de lijst bekeken; mits Pogacar niet uitvalt, heeft hij imo weinig te vrezen... Mohoric in zijn beste doen een serieuze opponent? Voor het overige zie ik weinig echte kleppers. Mollema die iedereen verrast met een snok? We zullen het gaan beleven...

Tidalwave
Bij de vrouwen heeft Vollering het mooi afgemaakt: winnares van AGR.

Net ingeschakeld voor de mannenkoers AGR - met nog 80 km te gaan sleurt Pogacar nu al op kop. Voorbode?

Zeg dat wel. Masterclass weer.
Zijn er ook zulke verschillen geweest in de AGR?

Na 2 heuvelwedstrijden is Healy wel de ontdekking van het jaar. Hopelijk kan hij in de volgende 2 wedstrijden dit niveau aanhouden.

Pogacar zou trouwens ook de Waalse Pijl rijden. Was normaal niet voorzien in z'n koersschema!

wavanbuuren
Arno schreef:
(quote)
Ik zou er misschien nog Gaudu en Hermans aan toevoegen.

Ik zat er overduidelijk naast
Al heeft die domme valpartij niet geholpen, ik neem aan dat Pogacar in alle scenario's gewonnen zou hebben.

Daar zou anders Leo van Vliet wel voor gezorgd hebben

Tidalwave
LBL krijgt Pogi niet als winnaar; uitgevallen...

Dus wie steekt Evenepoel misschien de loef af?

Tidalwave
Vollering heeft de hattrick! Chapeau!

Wie weet neemt zij met ingang van dit jaar het stokje over van Van Vleuten!

Gast
geplaatst: vandaag om 09:34 uur

geplaatst: vandaag om 09:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.