Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4
zoeken in:
0
Tidalwave
geplaatst: 23 april 2023, 14:27 uur
"Fenomenale Hassan wint bij marathondebuut in Londen en verpulvert Nederlands record"(NOS).
0
geplaatst: 24 april 2023, 11:42 uur
Over fenomenaal gesproken: Evenepoel was gisteren toch ook wel weer meesterlijk hoor. Jammer dat Pogacar moest opgeven door die val. Ik had graag een titanenstrijd gezien tussen De Aerokogel van Schepdaal en Tamau.
Ik ben benieuwd naar de Giro die volgende week zaterdag begint. Evenepoel is in ieder geval één van de topfavorieten.
Ik ben benieuwd naar de Giro die volgende week zaterdag begint. Evenepoel is in ieder geval één van de topfavorieten.
1
geplaatst: 24 april 2023, 11:55 uur
Het was zeker een bijzonder sterke prestatie weer, wel één van de minst boeiende klassiekers van dit voorjaar (deels omdat de spanning letterlijk wegviel). Er kon lange tijd hoop gekoesterd worden, op La Redoute bleek die van ijdele aard te zijn. Pidcock probeerde even, maar zag gauw in dat hij zichzelf compleet aan gort zou rijden, intelligent dus om gewoon te laten lopen. Dat die alsnog naar de tweede plek reed, vind ik best knap.
Het voorjaar zit er dus alweer op, de tijd vliegt als men zich amuseert, en ik heb er met volle teugen van genoten. De explosie van Van der Poel op de Poggio, de epische uitputtingsslag in Vlaanderen, de in de sterren geschreven dramatiek in de Hel, de capriolen van Leo in de Amstel.. Genoeg hoogtepunten en opmerkelijke gebeurtenissen. Het verschil tussen dat dunne laagje met absolute toppers en de subtoppers lijkt dit jaar wel groter dan ooit, hopelijk komt daar nog wat verandering in.
De Giro wordt, naar verwachting, een duel tussen Evenepoel en Roglic. Ik denk dat Evenepoel in het werk tegen de klok een marge zal opbouwen, Roglic zal dan aanvallend moeten rijden in de lastige etappes, en daar kijk ik erg naar uit! En o ja, hopelijk kan de rest van de concurrentie zich ook nog wat mengen..
Tussen Luik en de Giro heb je ook nog Romandië, een minder interessant WT-rondje maar ene Juan Ayuso maakt daarin zijn seizoensdebuut na een slepende blessure. Zal vooral gaan om wedstrijdritme op te doen, hopelijk komt die jongen er nog door richting de Vuelta.
Het voorjaar zit er dus alweer op, de tijd vliegt als men zich amuseert, en ik heb er met volle teugen van genoten. De explosie van Van der Poel op de Poggio, de epische uitputtingsslag in Vlaanderen, de in de sterren geschreven dramatiek in de Hel, de capriolen van Leo in de Amstel.. Genoeg hoogtepunten en opmerkelijke gebeurtenissen. Het verschil tussen dat dunne laagje met absolute toppers en de subtoppers lijkt dit jaar wel groter dan ooit, hopelijk komt daar nog wat verandering in.
De Giro wordt, naar verwachting, een duel tussen Evenepoel en Roglic. Ik denk dat Evenepoel in het werk tegen de klok een marge zal opbouwen, Roglic zal dan aanvallend moeten rijden in de lastige etappes, en daar kijk ik erg naar uit! En o ja, hopelijk kan de rest van de concurrentie zich ook nog wat mengen..
Tussen Luik en de Giro heb je ook nog Romandië, een minder interessant WT-rondje maar ene Juan Ayuso maakt daarin zijn seizoensdebuut na een slepende blessure. Zal vooral gaan om wedstrijdritme op te doen, hopelijk komt die jongen er nog door richting de Vuelta.
0
geplaatst: 24 april 2023, 14:42 uur
Zo veel marge zal ie toch niet pakken in de tijdritten. Als ie überhaupt al voor Roglic eindigt. Vergeet niet dat Roglic de Olympisch kampioen is en daarnaast nog vele andere individuele tijdritten heeft gewonnen. In onderlinge tijdrit ontmoetingen staat ie ook nog eens met 6-2 voor t.o.v. Evenepoel.
0
geplaatst: 24 april 2023, 14:53 uur
Ik heb het gevoel dat Evenepoel ondertussen Roglic wel voorbijgestreeft is en 'm zowel in de tijdritten als in de bergen de baas gaat zijn. En als hij zich zo doorontwikkeld denk ik dat Evenepoel volgend jaar al een bedreiging voor Pogacar en Vingegaard gaat zijn in de Tour en over 2 jaar gewoon de Tour wint.
1
geplaatst: 24 april 2023, 15:07 uur
Ik denk ook dat Evenepoel wat sterker zal zijn dan Roglic, zowel bergop als tegen de klok. Roglic heeft tot nu toe wel een scherpere sprint, dus Rev zal waarschijnlijk een (paar) keer flink tijd moeten pakken om niet op boniseconden te verliezen. Maar goed, beiden komen vaak wat tegen in 3 weken, dus ik ben benieuwd of ze uiteindelijk ook echt 1 en 2 gaan worden.
1
geplaatst: 24 april 2023, 16:17 uur
AOVV schreef:
Ook ene Bernal staat op de startlijst. Lenny Martinez en Cian Uijtdebroeks mogen zich weer tonen. En ene Thibau Nys op de startlijst.
0
geplaatst: 24 april 2023, 17:22 uur
El Ninjo schreef:
Ik heb het gevoel dat Evenepoel ondertussen Roglic wel voorbijgestreeft is en 'm zowel in de tijdritten als in de bergen de baas gaat zijn.
De laatste keer dat ze tegen elkaar reden - een paar weken geleden - was Roglic de betere van de twee. En dat was ook nog eens in zijn eerste koers in meer dan een half jaar. Ik heb het gevoel dat Evenepoel ondertussen Roglic wel voorbijgestreeft is en 'm zowel in de tijdritten als in de bergen de baas gaat zijn.
Ik sla Roglic nog steeds hoger aan. Sowieso geloof ik niet zo in Evenepoel als grote ronde winnaar. Hij zal best nog weleens de Vuelta winnen en ook de Giro kan hij een keertje pakken, maar in de Tour gaat hij echt niet winnen van Pogacar (en Vingegaard). Nu niet, volgend jaar niet, en ik denk nooit niet.
0
geplaatst: 24 april 2023, 17:33 uur
We gaan het zien...ik denk trouwens dat Pogacar ook in LBL al een hele zware kluif aan Evenepoel had gehad, die reed zo gemakkelijk dat ik het gevoel had dat die bij lange na nog niet voluit ging en op maar iets van hooguit 95% reed gisteren. Maar goed, een eendaagswedstrijd is geen etappekoers en daar mag je geen enkele slechte dag hebben natuurlijk. In ieder geval hopelijk geen valpartijen die van invloed gaan zijn.
0
geplaatst: 25 april 2023, 17:28 uur
"Olga Commandeur hangt haar gewichtjes aan de wilgen en stopt met het programma Nederland in Beweging."
Best funny.
Best funny.
0
geplaatst: 28 april 2023, 18:21 uur
Ayuso wint de tijdrit in Romandië na gisteren al tweede geworden te zijn in een sprint van een peloton van 58 renners. Zijn commentaar na afloop: "Ik ben niet in vorm."
Zou wel eens de topfavoriet voor de Vuelta kunnen zijn.
0
Tidalwave
geplaatst: 28 april 2023, 18:35 uur
Poek schreef:
Ayuso wint de tijdrit in Romandië na gisteren al tweede geworden te zijn in een sprint van een peloton van 58 renners. Zijn commentaar na afloop: "Ik ben niet in vorm."
Vuelta is eind augustus. Giro start binnenkort 6 mei...
Heeft Ayuso nog 4 maanden de tijd om in vorm te komen...

0
geplaatst: 28 april 2023, 18:39 uur
Poek schreef:
Juan Ayuso makes injury-delayed season debut at Tour de Romandie
Ik zag z'n interview vandaag na de rit op Eurosport, hij zei dat ie beter en beter wordt alleen dat alles nog veel pijn doet na elke rit, en dat lijkt me vrij normaal gezien z'n blessures en herstel.
0
geplaatst: 29 april 2023, 16:22 uur
Verstappen die Russell een dickhead noemt was wel het hoogtepunt van vandaag. Saaie sprint. Maar met een auto zonder gat in de sidepod is Verstappen veel sneller dan Ferrari. Mazzeltje weer voor Perez.
0
Tidalwave
geplaatst: 29 april 2023, 19:36 uur
harm1985 schreef:
Verstappen die Russell een dickhead noemt was wel het hoogtepunt van vandaag. Saaie sprint. Maar met een auto zonder gat in de sidepod is Verstappen veel sneller dan Ferrari. Mazzeltje weer voor Perez.
Vindt het niet 'verstandig' om voor de camera en microfoon te gaan staan ruziën en schelden; ach ja, in het heetst van de emotie.... appel valt niet ver de boom....
1
geplaatst: 29 april 2023, 20:52 uur
Ik vind dit raceweekend maar niks. Kwalificeren op vrijdag, sprintracen op zaterdag, die rare kwalificatie ervoor. Geef mij de reguliere weekenden maar.
Vanuit commercieel oogpunt snap ik deze wijziging, maar ik vraag me af of het publiek hier op zit te wachten.
Vanuit commercieel oogpunt snap ik deze wijziging, maar ik vraag me af of het publiek hier op zit te wachten.
2
geplaatst: 29 april 2023, 22:21 uur
En dat terwijl we een fantastisch snookerweekend hebben! Luca Brecel in de finale! Potdikkie, niet vaak zo’n fantastische pot gezien in Sheffield.
1
geplaatst: 30 april 2023, 15:30 uur
Ding Liren is zojuist wereldkampioen schaken geworden na een spannende match, dat laatste rapid potje was weer een spektakel.
0
geplaatst: 1 mei 2023, 23:08 uur
Morgen nog een Nationale Feestdag in Vlaanderen dus 
Gefeliciteerd Belgen al hier met jullie nieuwe wereldkampioen!

Gefeliciteerd Belgen al hier met jullie nieuwe wereldkampioen!

1
geplaatst: 1 mei 2023, 23:27 uur
Allemachtig, dit was misschien wel het mooiste wk dat ik ooit heb gezien. Twee maximum breaks, Brecel die 11 frames op rij wint tegen Si, de woordenwisseling tussen Ronnie en Vafaei, de speelstijl van Brecel, maar ook van Si. Higgins die Wilson echt verpulvert, Back-to-back 146-breaks van Robertson, etc, etc.
MAar vooral Brecel, wat heeft die goed gespeeld, wat heeft die verdiend gewonnen. Maar wat was Selby aan het knokken vanavond…
MAar vooral Brecel, wat heeft die goed gespeeld, wat heeft die verdiend gewonnen. Maar wat was Selby aan het knokken vanavond…
1
geplaatst: 6 mei 2023, 17:00 uur
Evenepoel blaast de concurrentie gelijk weg in de openingstijdrit, wat een machtsvertoon.
1
geplaatst: 6 mei 2023, 17:44 uur
Ja was wel verwacht, maar zo groot had ik het verschil ook niet verwacht. Was bijna Armstrong-Ullrichiaans.
0
geplaatst: 6 mei 2023, 18:02 uur
Benieuwd of hij het roze gaat weggeven de komende dagen zodat zijn ploeg niet hoeft te werken....morgen leent zich daar niet echt voor, maar de 2 dagen erna wel.
Morgen 1 van de weinige kansen in deze ronde voor de pure sprinters.
Morgen 1 van de weinige kansen in deze ronde voor de pure sprinters.
1
geplaatst: 6 mei 2023, 23:59 uur
Mazzeltje voor Perez, maar ja, als je een foutje maakt zoals Verstappen deed in zijn eerste ronde, dan weet je dat dit kan gebeuren. Gelukkig kun je hier beter inhalen dan in Singapore en staat hij verder naar voren dan in Jeddah. Bovendien zou Verstappen 3 tiende sneller moeten zijn per ronde. P2 op zijn minst. Wordt wel interessanter zo.
0
geplaatst: 7 mei 2023, 11:54 uur
Benieuwd ook of Annemieke van Vleuten, na gisteren een sublieme dag te hebben gehad, het momentum kan volhouden. De komende laatste ferme bergetappe belooft nog een waar spektakel te worden!
1
Tidalwave
geplaatst: 7 mei 2023, 18:35 uur
Geprobeerd of ik een livestream kon vinden van de 7e en laatste etappe van de Vuelta voor vrouwen; nee dus - zo-even dan maar samenvatting gezien. Die taaie Van Vleuten met 9 seconden verschil op Vollering toch nog (voor de derde keer op rij) de eindzege gepakt. Proficiat!
* denotes required fields.