MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4

zoeken in:
Slechts 2 keer eerder gebeurd

Poles Apart schreef:
Sterkste man in koers, vooral op de klimmetjes veruit de beste. Van der Poel prima gereden, hopelijk nog genoeg over voor volgend weekend.

Uniek, een Tourwinnaar die ook de Ronde wint.

Niet uniek.
Louison Bobet won de RVV in 1955, Merckx in 1969 en 1975.

AGE-411 schreef:
(quote)

Niet uniek.
Louison Bobet won de RVV in 1955, Merckx in 1969 en 1975.

Nou, slechts 4x in de laatste, pak 'em beet, 70 jaar, vind ik vrij uniek. Zeker als de laatste keer bijna 50 jaar geleden was.

Wat een heerlijke clownshow weer met F1

Een uur wachten om uiteindelijk alleen Alpine te laten crashen en Sainz een penalty te geven. Als Gasly gewoon stil was blijven staan en achteraan aan was gaan sluiten bij de herstart van ronde 57, was ie vierde geëindigd.

Ronde van Vlaanderen was wel schitterende reclame voor de sport. Pogi

Poles Apart schreef:
(quote)

Nou, slechts 4x in de laatste, pak 'em beet, 70 jaar, vind ik vrij uniek.

uniek (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
1
waarvan er maar één is; = enig

Wel uniek in het post-Merckx-wielrennen, en dat zegt heel veel. Nog maar 24 jaar oud, en nu al drie monumenten en twee keer de Tour de France gewonnen.

Enerzijds een prachtige koers gezien, anderzijds toch ook weer enkele betreurenswaardige crashes.. Zeker het manoeuvre van Filip Maciejuk zag er niet goed uit. Als je ziet dat er een grasberm met een sloot water en putten erin voor je opdoemt en rechts van je rijdt een heel peloton wielrenners, zou de enige juiste actie zijn om de remmen dicht te knijpen om vervolgens achteraan weer aan te sluiten. Maar helaas gebeurt dat niet, en dat heeft wel met de hectiek en het belang van deze koers te maken, natuurlijk. Men hoeft er overigens ook weer geen crimineel van te maken, die jongen zal dit ook niet gewild hebben, maar de rekening die sommige renners gepresenteerd werd, is behoorlijk zwaar.

Wellens out met een sleutelbeenfractuur, maar vreugde en verdriet liggen vaak dicht bij elkaar - ook dat is wielrennen. Met Tadej Pogačar kreeg Vlaanderens Mooiste een gedroomde winnaar, de manier waarop liet me werkelijk sprakeloos. Wat een geweldenaar, niet normaal. Van der Poel ook in opperste topvorm hoor, kwam nét tekort.

Voor Jumbo was het een lichte deceptie kan ik me inbeelden, maar zij krijgen met Parijs-Roubaix volgende week alweer een kans, en volgens mij moet die koers hun voorjaarskern gewoon beter liggen; met uitzondering van Benoot (die dan ook niet start) zijn het toch meer rouleurs dan klimmers, en met Van Aert, Van Baarle (mits fit), Laporte, Van Hooydonck en eventueel Affini kom je al een heel eind. Bovendien valt met Pogačar één van die grote concurrenten weg, al verwacht ik dan weer heel wat van Ganna. Die moet er wel, net als een aantal andere kanshebbers (Küng, Mohoric, Asgreen..), vanaf als ie wil winnen, denk ik.

Weelde; de ene topkoers ligt net achter de rug, de andere komt daar weer aan!

Teunnis schreef:
[Wel uniek in het post-Merckx-wielrennen, en dat zegt heel veel. Nog maar 24 jaar oud, en nu al drie monumenten en twee keer de Tour de France gewonnen.
Vier zelfs! Maar inderdaad, wat een heerlijke koers was het. Wat een geweldenaar is Pogacar. En wat is zijn manier van koersen (en die van Van der Poel en (in mindere mate) Van Aert) een zegen voor de sport!

Het NK aansteker gooien mag ook niet besproken worden zeker?

Minneapolis schreef:
Het NK aansteker gooien mag ook niet besproken worden zeker?

Tja, het was natuurlijk een wegwerpaansteker, dus dan kan je dat verwachten.

MvdP! Ongelooflijk voorjaar!

Wat een ongelooflijke kanjer onze MvdP. Niet normaal.

Jammer dat Pogacar vorige week zo waanzinnig goed was, anders had Van Der Poel er drie op rij gewonnen. Ik denk niet dat dat ooit vertoond is.

Jammer van het incidentje met Degenkolb (vooral de fout van Philipsen), maar Mathieu was duidelijk de sterkste vandaag.

En die zure kop van Van Aert maakte het helemaal af.

Edgar18 schreef:
Jammer van het incidentje met Degenkolb (vooral de fout van Philipsen), maar Mathieu was duidelijk de sterkste vandaag.

Ben ik niet met je eens. Philipsen kon daar helemaal niets aan doen. Stel je voor dat je een kleine 200km hebt gekoerst, er honderden mensen aan de kant staan te schreeuwen en je op de moeilijkste kasseienstrook van de dag aan het fietsen bent in een bloedstollende finale, waarna er (hoogstwaarschijnlijk) in je oortje wordt geschreeuwd dat je aan de kant moet voor MvdP. In een splitsecond moet Philipsen bepalen of hij links of rechts van hem zit, zonder een weloverwogen oordeel daarover te kunnen vellen alvorens hij die beslissing kan nemen. Intuïtief gaat hij dan naar rechts, en ja... daar zitten dan net Degenkolb en MvdP.

Een fout zou ik het niet willen noemen. Eerder, zoals ze dat bij de Formule 1 zo mooi verwoorden, een 'racing incident'. Verder was het overigens echt een machtige koers. Echt een genot om naar te kijken. Ik kijk dan ook ontzettend uit naar de Tour, kijkende naar wat we dit voorjaar alleen al aan topwedstrijden hebben gezien!

Helemaal eens, ABDrums, al kijk ik ook best uit naar LBL en de Giro.
Bizar trouwens hoe een zestal renners boven de rest uitsteekt. Ik heb soms echt medelijden met jongens als Küng, Landa en Vanmarcke. Om de grote José De Cauwer te citeren: "Win maar eens een koers, hé!"

Zonder te kijken naar links of rechts sturen is wat mij betreft altijd een fout ABDrums, zelfs als er verzachtende omstandigheden zijn. Ik vind het ook een race incident in de koers, maar wel één die voorkomen had kunnen worden.

Edgar18 schreef:
Ik vind het ook een race incident in de koers, maar wel één die voorkomen had kunnen worden.

Leg eens uit hoe Philipsen dat had kunnen voorkomen dan, want ik heb oprecht geen idee wat hij anders had kunnen doen in die specifieke situatie.

Even naar rechts kijken voordat je die kant opstuurt.

Dan heb je mijn uiteenzetting van zonet duidelijk niet (goed) gelezen.

ABDrums schreef:
Dan heb je mijn uiteenzetting van zonet duidelijk niet (goed) gelezen.
Jawel hoor, maar ik ben het er niet mee eens. Je schrijft zelf "zonder weloverwogen oordeel te vellen" en ik probeer je uit te leggen hoe hij dat oordeel wel overwogen had kunnen vellen.

Tidalwave
Het zal mij niet verbazen als MvdP de komende 2 jaar streeft naar het winnen van LBL én Lombardije.

Dan heeft ie ze alle 5.

Of hij zich dan gaat richten op de 3 grote rondes? Zou kunnen.

Aannemelijker voor hem zou zijn de wegrace OS en het WK op de weg.

En pas hierna focussen op het winnen van de ultieme grote ronde; De Tour de France.

Tegen die tijd zal er zo langzamerhand wel wat sleet komen op het rennerslichaam normaliter. Maar ja, sleet? Het is wel MvdP!

Tidalwave schreef:
Het zal mij niet verbazen als MvdP de komende 2 jaar streeft naar het winnen van LBL én Lombardije.

Dan heeft ie ze alle 5.

Of hij zich dan gaat richten op de 3 grote rondes? Zou kunnen.

Aannemelijker voor hem zou zijn de wegrace OS en het WK op de weg.

En pas hierna focussen op het winnen van de ultieme grote ronde; De Tour de France.

Tegen die tijd zal er zo langzamerhand wel wat sleet komen op het rennerslichaam normaliter. Maar ja, sleet? Het is wel MvdP!

De Olympische spelletjes van Parijs is volgend jaar al. L.A. in '28
Maar is hij niet veel te groot (fysiek) voor de tour? Ja, ik weet het Indurain, maar toch in de huidige tijd..

Daarnaast wint hij het nooit van de beste renner van dit moment, Vingegaard. En dan heb je ook nog Pogacar en Evenepoel.

Poek schreef:
Daarnaast wint hij het nooit van de beste renner van dit moment, Vingegaard. En dan heb je ook nog Pogacar en Evenepoel.
Gewaagde stelling om Vingegaard beter te noemen dan Pogacar en Evenepoel.

Zijn wattages zijn beter, vandaar.

Poek schreef:
Zijn wattages zijn beter, vandaar.
Gelukkig worden wielerwedstrijden niet op Zwift betwist en zijn wattages maar een deel van het geheel. Ik denk dat Vingegaard vandaag alleen kan dromen van het palmares van die twee anderen. Wat niet wil zeggen dat hij in de toekomst niet even groot kan worden.

Ik denk dat Vingegaard best tevreden is met zijn tourwinst van vorig jaar en zijn acht overwinningen (excl. TTT) van dit jaar

Ik schat Vingegaard toch een pak lager in dan Pogacar, MVDP of zelfs Van Aert.
Hij heeft één keer een grote ronde gewonnen. Verder is het nog niet veel soeps.

Als Vingegaard echt een goede renner is, dan stond hij volgende week zondag aan de start van LBL om z'n eerste monument binnen te halen.

AGE-411 schreef:
Ik schat Vingegaard toch een pak lager in dan Pogacar, MVDP of zelfs Van Aert.
Hij heeft één keer een grote ronde gewonnen. Verder is het nog niet veel soeps.

Als Vingegaard echt een goede renner is, dan stond hij volgende week zondag aan de start van LBL om z'n eerste monument binnen te halen.

Maar noem eens de laatste keer dat iemand anders dan Vingegaard zo dominant was in een WT etappekoers?

Pogacar, twee weken eerder in Parijs-Nice

Gast
geplaatst: vandaag om 11:15 uur

geplaatst: vandaag om 11:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.