menu

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4

zoeken in:
geplaatst:
Mooi dom van Ducati, blijkbaar is Marquez daar de baas.

geplaatst:
TT Week.

geplaatst:
TdF weekend

DjFrankie (moderator)
geplaatst:
Voetbal berichten verwijderd,

Algemeen Sporttopic (geen voetbal) staat er niet voor niks

geplaatst:
1) Pogacar
2) Vingegaard
3) Rodriguez
4) Thomas
5) Almeida
6) Roglic
7) Jorgensen
8 ) Vlasov
9) Carapaz
10) Mas

Beste Belg: Laurens de Plus (15de)
Bollen: Remco
Groen: De Lie

geplaatst:
Ik was het helemaal eens met het tv commentaar. Vd Broek verdiende de overwinning en ik vond het erg klein van ploegmaat Bardet dat hij 'm pakte (om vervolgens hypocriet dankbaar te wijzen). Ik verwachtte eerder een duwtje dan de inhaal op de streep. Noem me een romanticus maar ik vond het erg lelijk, kopman of niet.

geplaatst:
Minneapolis schreef:
Ik was het helemaal eens met het tv commentaar. Vd Broek verdiende de overwinning en ik vond het erg klein van ploegmaat Bardet dat hij 'm pakte (om vervolgens hypocriet dankbaar te wijzen). Ik verwachtte eerder een duwtje dan de inhaal op de streep. Noem me een romanticus maar ik vond het erg lelijk, kopman of niet.

Vrij logisch toch? Bardet's laatste Tour, hij is een Fransman, het is de Tour de France (al zaten we in Italië/San Marino), en Bardet is de kopman. Van den Broek was de sterkste, dat klopt, en ik had hem graag zien winnen, maar hij heeft de witte en groene trui te pakken, Bardet geel, en ze hebben het samen mogelijk gemaakt. De één had de ander nodig om dit te bewerkstelligen. Bardet staat bij Van den Broek in het krijt, en de Nederlander heeft zich ook zonder de ritzege in beeld gereden. Dit was een fabuleus staaltje fietsen. Als je dit kunt op je 23e als jonge prof, dan ga je echt nog wel meer kansen krijgen op ritzeges en de gele trui (of in andere wedstrijden). Ik heb genoten van deze rit. Fraai begin van de Tour.

geplaatst:
Voor beide gevallen was wat te zeggen. Een renner die al een tijd mee rijdt, veel heeft meegemaakt, een ego heeft en in de top meefietst zal bij gelijk over de streep komen er echt wel voor zorgen dat hij toch net 30 cm eerder bij de finish is. Wellicht is er ook nog over wat geld gesproken, komt vaker voor bij t wielrennen.

Het commentaar vind ik wel enorm dramaqueen achtig, kolere. Het is gestolen en bla bla bla. Net of Bardet er niet voor gereden heeft. Waarom ik de tour op de NOS heb laten staan weet ik eigenlijk ook niet want bij Joris en Stef ga je bijna terugverlangen naar Herbert en Maarten...

geplaatst:
Mijn punt is dat het nog veel meer glans zou hebben als Bardet hem dit gegund had. Had ik karaktervol gevonden en het zou ook op hem afstralen.
En Vd Broek was wel degelijk degene die het werk leverde waardoor de sprinters op een haar na voor wist te blijven. Het is jammer dat je dat je zo'n gebaar zelden ziet, en dit was een uitgelezen moment dat het kon. Dat ze beiden een trui hebben is inderdaad wel een verzachtende omstandigheid.

geplaatst:
De ploegleider is er, terecht, zeer duidelijk over. Zonder Bardet had JvdB uiteraard nooit kunnen winnen en hij is de kopman, dus logisch dat hij de etappe en gele trui kreeg.

Van den Broek doet alles goed, maar kopman moet winnen: 'Hoop nog kansen te krijgen' - nos.nl

Ik vond het ook een vreemde reactie van Stef Clement. Dit leek me zo klaar als een klontje al ver voor de finish.

geplaatst:
Zo, dat was spannend. Maar mooi dat er eens een Nederlander op het podium staat bij de TT, dat is wel dertig jaar geleden voor het laatst gebeurd. Eerste was nog mooier geweest maar dit is ook heel knap.

geplaatst:
Wat een spektakel nu al in de tour vandaag en we moeten nog 60 km.

geplaatst:
Een etappe die veel stof doet opwaaien.

geplaatst:
Poek had vandaag met zwart een knappe overwinning op het gisteren gestarte NK schaken.

geplaatst:
Quick-Step en Vingegaard reden natuurlijk ook als een malle op die laatste klim.

Dim
geplaatst:
Alleen maar herhalingen/registraties van de afgelopen dagen op de livestream nu, denkt de NOS dat wij de tijdrit te saai zullen vinden? Nota bene Van Der Poel rijdt nu.

geplaatst:
Alles is al een paar uur "gewoon" bij Eurosport te zien.

geplaatst:
vigil schreef:
Alles is al een paar uur "gewoon" bij Eurosport te zien.

Ja maar die hebben niet Joris en Michael als commentatoren .

geplaatst:
Op de laatste dag van de Tour eindigt vandaag ook de carrière van één van de leukste en ook wel grootste renners van de afgelopen generatie. Natuurlijk de afgelopen jaren al lang niet meer zo sterk als hij vroeger was, maar ik heb van Peter Sgan vaak genoeg genoten door zijn stijl van fietsen.

Sagan stopt na hartproblemen ook met mountainbiken, vandaag laatste kunstje - nos.nl

geplaatst:
Rudi S schreef:
(quote)

Ja maar die hebben niet Joris en Michael als commentatoren .

Joris mag van mij per direct met pensioen... wat een verschrikking

geplaatst:
vigil schreef:
(quote)

Joris mag van mij per direct met pensioen... wat een verschrikking

Hij is van 1986 dus kan nog wel even mee of hij moet een Tom Egbersje doen.

geplaatst:
Bonk schreef:
Op de laatste dag van de Tour eindigt vandaag ook de carrière van één van de leukste en ook wel grootste renners van de afgelopen generatie. Natuurlijk de afgelopen jaren al lang niet meer zo sterk als hij vroeger was, maar ik heb van Peter Sgan vaak genoeg genoten door zijn stijl van fietsen.

Sagan stopt na hartproblemen ook met mountainbiken, vandaag laatste kunstje - nos.nl

Goede timing, het is vandaag precies het 5-jarige jubileum van deze bazenactie

DPG Media Privacy Gate - nu.nl

geplaatst:
Vandaag met Puck Pieterse de eerste serieuze kans op goud (ongeveer 1/3e volgens de bookmakers) voor Nederland. Mevrouw van Baarle die volgend jaar voor Visma gaat rijden is echter topfavoriet. Vanaf tien over twee!

geplaatst:
Wat een pech voor Puck Pieterse....wat een klotesport dat je niet van fiets mag wisselen ook net als bij veldrijden.

geplaatst:
Ja, erg zuur. Handboogschutters ook net geen medaille, toch goed gedaan, maar heel nipt verloren van Zuid-Korea.

geplaatst:
Dan moet Arno Kamminga het maar doen

geplaatst:
Voorlopig wel de Spelen van net niet voor Nederland....nu de volleybalsters weer.

geplaatst:
Denk wel dat ze vooraf getekend hadden voor een punt tegen Turkije.

geplaatst:
Ja, maar als je 16-11 leidt in set 4 dan mag je dat toch niet meer weggeven eigenlijk.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:45 uur

geplaatst: vandaag om 23:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.