Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4
zoeken in:
1
geplaatst: 29 juli 2024, 11:59 uur
Bijzonder verhaal van de volgende tegenstander van de Beach-heren Boermans & De Groot:
Chase Budinger made $18m in the NBA. But Olympic beach volleyball called him | Paris Olympic Games 2024 | The Guardian - theguardian.com
Chase Budinger made $18m in the NBA. But Olympic beach volleyball called him | Paris Olympic Games 2024 | The Guardian - theguardian.com
1
geplaatst: 30 juli 2024, 15:05 uur
https://www.rtl.nl/nieuws/sport/artikel/5463115/teamnl-loopt-vier-medailles-achter-op-prognose-gracenote
Fascinerende conclusie dit. De prognose blijkt dus gewoon te kloppen, het zijn die verdraaide sporters zelf die niet meewerken en zwaar achter lopen op schema
Fascinerende conclusie dit. De prognose blijkt dus gewoon te kloppen, het zijn die verdraaide sporters zelf die niet meewerken en zwaar achter lopen op schema

0
geplaatst: 30 juli 2024, 15:20 uur
Dankzij de voorspelling van Gracenote gaven ze bij lotto.nl wel gratis geld weg: je kon inzetten op dat Nederland minder dan 17 gouden medailles gaat halen voor met 1.68 keer de inzet. Als alles meezit kan de 17 gehaald worden, maar dat zal het in de praktijk niet.
0
geplaatst: 30 juli 2024, 17:10 uur
Ik vind die medaillespiegel en misplaatste trotst daarbij zo'n hysterische vorm van chauvinisme. Ruim voor de spelen begon dat ge... al. Dat kan alleen maar tegenvallen dacht ik toen.
Oké, toegegeven ik vind het ook extra leuk als een Nederlander, die je wellicht wat beter kent dan andere deelnemers, wint. Maar het gaat wat mij betreft totaal niet om het collectief met toevallig eenzelfde paspoort, maar om bijzondere afzonderlijke prestaties waar ik van kan genieten. Wel kun je je bijvoorbeeld afvragen waarom vrouwen het vaak zo goed doen. Zegt dat iets over de emancipatie wellicht, dat het topsport klimaat voor vrouwen relatief goed is? Ik weet het niet.
Oké, toegegeven ik vind het ook extra leuk als een Nederlander, die je wellicht wat beter kent dan andere deelnemers, wint. Maar het gaat wat mij betreft totaal niet om het collectief met toevallig eenzelfde paspoort, maar om bijzondere afzonderlijke prestaties waar ik van kan genieten. Wel kun je je bijvoorbeeld afvragen waarom vrouwen het vaak zo goed doen. Zegt dat iets over de emancipatie wellicht, dat het topsport klimaat voor vrouwen relatief goed is? Ik weet het niet.
0
geplaatst: 30 juli 2024, 17:12 uur
Ik heb wel genoten van die tweede set. Zometeen nog tegen TeamNL in het dubbelspel.
0
geplaatst: 30 juli 2024, 17:37 uur
In IJsland heb ik me ooit erg vermaakt om de races op mini paarden wat er imo absurd uit zag. Maar deze hobby slaat inderdaad alles.
1
geplaatst: 31 juli 2024, 15:46 uur
Bij het damesroeien toch een mooie gouden plak op de afstand 1.998 m!
0
geplaatst: 31 juli 2024, 21:06 uur
Deze spelen zijn een keertje wat minder nadat we iedere keer weer het medailleaantal van de vorige editie wisten te overtreffen. Illustratief hiervoor is hoe we het doen afgezet tegen de Fransen. Dat is nu, als het gaat om het respectievelijke aantal medailles goud-zilver-brons, 1-1-0 tegenover 7-9-8 voor de Fransen, terwijl we drie jaar geleden hóger eindigden dan de Fransen in de uiteindelijke ranglijst, namelijk 10-12-11 voor Frankrijk tegenover 10-12-14 voor Nederland. Nu zal Frankrijk wellicht een beetje ingezet hebben op deze spelen in hun eigen land, maar het gigantische verschil is veelzeggend. Maar goed, we zijn nog maar halverwege natuurlijk.
2
geplaatst: 1 augustus 2024, 12:10 uur
Het roeien is het schaatsen van de zomerspelen aan het worden
1
geplaatst: 2 augustus 2024, 12:33 uur
GrafGantz schreef:
Het wachten is nu dus op een foute wissel?
Het wachten is nu dus op een foute wissel?
Foute finish bij het zeilen bedoelde je

Edit: antijinx, foutje kon nog hersteld worden
2
geplaatst: 3 augustus 2024, 11:29 uur
In het vakje ontluisterende interviews kan met gemak het interview van vanochtend bij NOS met de technische baas van de judobond worden bijgeschreven.
Kolere wat een genante vertoning en wat een nietszeggende man. Gelukkig wond de interviewer van dienst zich nog een beetje op.
Kolere wat een genante vertoning en wat een nietszeggende man. Gelukkig wond de interviewer van dienst zich nog een beetje op.
1
geplaatst: 3 augustus 2024, 11:30 uur
Roeien was (weer) fenomenaal!
Net zoals die geweldige Manon Veenstra gister op de BMX
Net zoals die geweldige Manon Veenstra gister op de BMX

0
geplaatst: 3 augustus 2024, 11:50 uur
vigil schreef:
In het vakje ontluisterende interviews kan met gemak het interview van vanochtend bij NOS met de technische baas van de judobond worden bijgeschreven.
Nou en of ja
judobaas Ronnes over slechte prestaties op de mat: 'Er zit geen onwil bij de sporters' - nos.nl
1
geplaatst: 3 augustus 2024, 12:05 uur
Gretz schreef:
Nou en of ja
judobaas Ronnes over slechte prestaties op de mat: 'Er zit geen onwil bij de sporters' - nos.nl
(quote)
Nou en of ja
En hier zit het stuk nog niet eens bij waarin hij zegt dat hij het maar niet voor elkaar krijgt dat de 4 trainers (2 voor de man en 2 voor de vrouw) met elkaar in overleg gaan.
Misschien eens tijd om een conclusie te trekken...
1
geplaatst: 3 augustus 2024, 12:34 uur
vigil schreef:
Ik kreeg er bijna plaatsvervangende schaamte van. Hoe is die man ooit TD vd judobond geworden? Degene die hem hebben aangesteld mogen ook wel eens bij zichzelf te rade gaan.
0
geplaatst: 3 augustus 2024, 12:38 uur
Ik ben toch bang dat dit een lastig te controleren wedstrijd voor NL en Matthieu gaat worden….maar goed, het is natuurlijk wel een speciale onze Matthieu,
2
geplaatst: 3 augustus 2024, 12:39 uur
Ik denk dat Johan " vaargoud" bedoelt.
Ik had eerlijk gezegd die zeilers ook ondergebracht bij de roeiers dus ik kan zo TD worden bij de judobond
Ik had eerlijk gezegd die zeilers ook ondergebracht bij de roeiers dus ik kan zo TD worden bij de judobond

0
geplaatst: 3 augustus 2024, 12:41 uur
Haha…na dit interview gezien te hebben kan iedereen TD bij de judobond worden, daar heb je geen specifieke kwaliteiten voor nodig.
1
geplaatst: 3 augustus 2024, 12:53 uur
Op de site vd NOS staat een langer interview met die judo td, wat een pannekoek 

* denotes required fields.