Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4
zoeken in:
1
geplaatst: 3 augustus 2024, 13:21 uur
El Ninjo schreef:
Haha…na dit interview gezien te hebben kan iedereen TD bij de judobond worden, daar heb je geen specifieke kwaliteiten voor nodig.
Haha…na dit interview gezien te hebben kan iedereen TD bij de judobond worden, daar heb je geen specifieke kwaliteiten voor nodig.
Misschien iets voor Sven Mislintat?
1
geplaatst: 3 augustus 2024, 13:27 uur
Lijkt er wel op, 't is hier roeien met de riemen die wij hebben.
0
geplaatst: 3 augustus 2024, 16:54 uur
Evenepoel op weg naar goud, dat gaat Matje niet meer redden.
0
geplaatst: 3 augustus 2024, 17:36 uur
Nou, dan kun je je lol nog op de komende jaren....die gaat ook gewoon de tour nog winnen hoor.
0
geplaatst: 3 augustus 2024, 17:44 uur
El Ninjo schreef:
Nou, dan kun je je lol nog op de komende jaren....die gaat ook gewoon de tour nog winnen hoor.
Met een parcours op maat kan hij hem inderdaad winnen. Maar qua Tour sla ik Pogacar en Vingegaard toch nog (flink) hoger aan. Nou, dan kun je je lol nog op de komende jaren....die gaat ook gewoon de tour nog winnen hoor.
Na de eerste keer Montmartre leken de beste vijf weg te zijn. Toch wel opvallend dat die niet voorop bleven. Al met al toch geen goede race van Team NL. In tegenstelling tot de Belgen. Evenepoel gaat op het juiste moment. Slim gespeeld, verdiend gewonnen. Wel bizar dat niemand hem op dat moment kon/ wilde volgen.
0
geplaatst: 3 augustus 2024, 17:55 uur
Verdiende overwinning, niks op af te dingen....het had denk ik alleen anders kunnen lopen als Pedersen niet lek had gereden net voor die 1e aanval van vd. Poel, dan was Pedersen ook mee geweest in die kopgroep en die had ik dan wel een goede kans gegeven vooruit te blijven. Nu ging ie het gat dichtrijden en brachten ze eigenlijk daardoor iedereen terug.
0
geplaatst: 3 augustus 2024, 17:58 uur
Daar zou je weleens gelijk in kunnen hebben. Want met Pedersen erbij was er denk ik niemand in de achterhoede die nog het team en/ of de capaciteiten had een achtervolging op te zetten.
0
geplaatst: 3 augustus 2024, 17:58 uur
johan de witt schreef:
Alleen als Pogi niet meedoet dan.
Alleen als Pogi niet meedoet dan.
Daar ben ik ook niet zeker van .... volgend jaar nog niet, maar dat gat zal steeds kleiner worden...en het zal niet ieder jaar een parcours met zoveel hoogtemeters zoals nu zijn. En dan nog eens een lange vlakke tijdrit erin...
0
geplaatst: 3 augustus 2024, 17:59 uur
Edgar18 schreef:
Daar zou je weleens gelijk in kunnen hebben. Want met Pedersen erbij was er denk ik niemand in de achterhoede die nog het team en/ of de capaciteiten had een achtervolging op te zetten.
Ja en dan was Remco in de rol van Wout terechtgekomen in de groep erachter.
0
geplaatst: 3 augustus 2024, 18:02 uur
Edgar18 schreef:
Al met al toch geen goede race van Team NL. In tegenstelling tot de Belgen.
(quote)
Met een parcours op maat kan hij hem inderdaad winnen. Maar qua Tour sla ik Pogacar en Vingegaard toch nog (flink) hoger aan. Al met al toch geen goede race van Team NL. In tegenstelling tot de Belgen.
Ik vind teams van verschillende groottes wel moeilijk vergelijken.
1
geplaatst: 4 augustus 2024, 00:26 uur
Prachtig, ook de reactie van Liemarvin. Nóg mooier dan Bols inhaalrace van vorig jaar.
Overigens presteert Nederland geweldig volgens mij; ik was woensdag iets te negatief.
Overigens presteert Nederland geweldig volgens mij; ik was woensdag iets te negatief.
1
geplaatst: 4 augustus 2024, 09:57 uur
Ik heb het al eens eerder gezegd, maar ik snap werkelijkwaar niet waarom Basketbal (5 tegen 5 dus), Voetbal, Golf en Tennis Olympisch zijn. Het is voor géén van de sporten het grootste toernooi en de beste/grootse sporters doen vaak niet eens mee.
Oh en paardensport, meteen afschaffen die hap. En beest net zo lang mishandelen tot hij een kunstje uitvoert.
Oh en paardensport, meteen afschaffen die hap. En beest net zo lang mishandelen tot hij een kunstje uitvoert.
2
geplaatst: 4 augustus 2024, 10:26 uur
harm1985 schreef:
Het is voor géén van de sporten het grootste toernooi en de beste/grootse sporters doen vaak niet eens mee.
Het Amerikaans basketbalteam is wel genieten hoor. Zeker als je NBA fan bent en de NBA-app een beetje volgt. Die nemen het echt wel serieus. Ook bij de andere landen doen alle NBA sterren gewoon mee (Jokic, SGA, Wemby, Giannes etc.). En de tennisfinale is toch ook niet misselijk. Daar staan gewoon de twee beste spelers van het moment in de finale. Qua voetbal ben ik het wel met je eens en van golf weet ik te weinig om er iets zinnigs over te kunnen zeggen.Het is voor géén van de sporten het grootste toernooi en de beste/grootse sporters doen vaak niet eens mee.
1
geplaatst: 4 augustus 2024, 10:57 uur
harm1985 schreef:
Ik heb het al eens eerder gezegd, maar ik snap werkelijkwaar niet waarom Basketbal, Voetbal, Golf en Tennis Olympisch zijn. Het is voor géén van de sporten het grootste toernooi en de beste/grootse sporters doen vaak niet eens mee.
Ik heb het al eens eerder gezegd, maar ik snap werkelijkwaar niet waarom Basketbal, Voetbal, Golf en Tennis Olympisch zijn. Het is voor géén van de sporten het grootste toernooi en de beste/grootse sporters doen vaak niet eens mee.
Weet niet of dat wel een argument is, dat het het grootste toernooi voor desbetreffende sport moet zijn.
Het geldt overigens ook voor wielrennen.
0
geplaatst: 4 augustus 2024, 13:03 uur
Finkiebo met 2 vingers in de neus door naar de volgende ronde 

3
geplaatst: 4 augustus 2024, 14:06 uur
Ja, ik vind een finale tussen Carlos Alcaraz en Novak Djokovic ook een behoorlijke aanfluiting voor zo'n toernooi.
Tennis stond overigens bij de 1ste editie in 1896 al op het programma, ik weet niet wat het dan nog meer moet doen om het een "echte" Olympische sport te zijn.
Tennis stond overigens bij de 1ste editie in 1896 al op het programma, ik weet niet wat het dan nog meer moet doen om het een "echte" Olympische sport te zijn.
0
geplaatst: 4 augustus 2024, 16:59 uur
Maar het winnen van de Olympische Spelen is voor een tennisser niet het hoogst haalbare, dat is het winnen van een grand slam, bij voorkeur Wimbledon.
Al lijkt Djokovic er wel blij mee, de enige onbekende prijs in zijn carrière.
Bij voetbal het WK, en bij basketbal de NBA.
Ik zou liever korfbal zien in plaats van basketbal.
Al lijkt Djokovic er wel blij mee, de enige onbekende prijs in zijn carrière.
Bij voetbal het WK, en bij basketbal de NBA.
Ik zou liever korfbal zien in plaats van basketbal.
0
geplaatst: 4 augustus 2024, 17:23 uur
Voor de gouden medaillekansen voor NL zou dat een enorm goede ontwikkeling zijn 

0
geplaatst: 4 augustus 2024, 17:34 uur
* denotes required fields.