MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4

zoeken in:
Wat heeft Stephen Curry het op zijn heupen zeg, niet normaal meer.

Ik vind het moeilijk om nog steeds voor Sifan Hassan te zijn als er ook loopsters als Lindtwurm en Salpeter meelopen...

Het feit dat Hassan nog in de kopgroep meeloopt vind ik al bewonderenswaardig.

De marathon is echt een bizarre atletische prestatie. 20 kmh gemiddeld, ruim 2 uur lang. De meeste van ons kunnen niet eens 100m sprinten in dat tempo. Sterker nog, op de fiets is het al een hele opgave.

Is ze nog écht de eerste vrouw die deze 3 afstanden loopt op de OS, of zou ze bij medaille winst daarin de eerste vrouw zijn? En de tweede persoon na Zatopek met 3x good in 1954.

Fathead schreef:
Ik vind het moeilijk om nog steeds voor Sifan Hassan te zijn als er ook loopsters als Lindtwurm en Salpeter meelopen...

Dacht in eerste instantie dat dat een eufemisme was van de commentator

Maar wat een parcours joh. Pittige klimmetjes hoor. Hassan lijkt wat aansluiting te verliezen maar het is nog zo ver joh.

Fathead schreef:

Ik heb een oranje bord voor mijn kop en dus heb ik daar geen last van

harm1985 schreef:

Maar wat een parcours joh. Pittige klimmetjes hoor. Hassan lijkt wat aansluiting te verliezen maar het is nog zo ver joh.

Zo'n "afdaling" is eigenlijk nog erger omdat je hier en daar soms wat moet afremmen.
Sifon Hassan loopt wel soepel en een beetje achterin hangen vindt zij wel prettig.
Door de 5 en 10 km voorbereiding zou de eindsprint wel goed moeten zitten maar je kunt op het einde zo gigantisch stuk gaan.
Het gaat denk ik op het einde ook best warm zijn (25 graden C) .

harm1985 schreef:

Ja, dat klimmetje was net te stijl voor haar maar goed keurig teruggekomen. Nog 5 km!

5 dames voor 3 medailles.

Wat een spanning weer…Go Sifan!!!

4 dames voor 3 medailles, nog maar iets meer dan 1 km!

GOUD!!!!

Zooooo mooi.

Hoe dan!

Ongelofelijk

Sifan Sportvrouw van de eeuw

Ik vind topsport stom. Toch janken.

johan de witt schreef:
Sifan Sportvrouw van de eeuw

Van het jaar sowieso. Ik sluit zelfs een Laureus award niet uit. Ze is slechts de tweede persoon ooit en de eerste in 70 jaar die op deze afstanden een medaille pakt, met goud op de mooiste.

Met afstand de prestatie van deze spelen.

Hoe passend ook dat, in deze tijd, juist een voormalig vluchteling dat flikt.

Het enige wat ik nog vrees is een protest vanwege die botsing. Zoals bij de 10k.

harm1985 schreef:
Het enige wat ik nog vrees is een protest vanwege die botsing. Zoals bij de 10k.

Ja, dat zou wel een anticlimax van jewelste zijn.

Ja bij die eindsprint schrok ik met dat wringen ook even.

Fenomenaal. Zo beheerst gelopen ook, zich niet laten meeslepen door het hoge tempo op die klim maar erop vertrouwd dat ze in eigen tempo weer terug zou komen. Die botsing was wel even schrikken, je moet er niet aan denken dat ze valt. Maar reglementair niks aan de hand.

Zou Memphis Depay gekeken hebben? De ene haarband is de andere niet.

harm1985 schreef:

Maar die liep nog goed af.

Suse gaat bij wedstrijd presentatortje spelen zeker geen medaille halen.

"Je zaait wat je oogst". Die moeder Hassan toch...

vigil schreef:
Suse gaat bij wedstrijd presentatortje spelen zeker geen medaille halen.

Dat valt me al een aantal dagen op. Ze struikelt nogal eens over haar woorden. Niet voor niks zit ze ook als opvulling in de ochtend.

Hetty Raketty and the Scooters.

Hettyyyyyyyyy

Hetty

Tja, het ene goud is het andere niet... en nu zijn dit ook definitief de Beste Spelen Ooit voor Nederland. De 12 van Sydney 2000 waren we al voorbij, maar toen waren er ook iets minder disciplines, waardoor nu ook het relatieve aantal medailles deze spelen hoger uitvalt. Het enige waarover je dan nog kan mierenneuken, is dat we toen goud wonnen op twee koningsnummers, namelijk de 100 meter vrije slag gewonnen door Inge en Pieter. Hoewel tegelijk de marathon wel de meest klassieke discipline is natuurlijk, met de huldiging tijdens de sluitingsceremonie.

Rudi S schreef:
Na de eindsprint van Femke, de bal van Worthy is er nu het schot van Van Der Sloot .

+ de elleboog van Sifan
(afbeelding)

jasper1991 schreef:
Het enige waarover je dan nog kan mierenneuken, is dat we toen goud wonnen op twee koningsnummers, namelijk de 100 meter vrije slag gewonnen door Inge en Pieter. L

Als Hetty goud pakt op de sprint hebben we ook twee koningsnummers gewonnen hè. Die van de baan. Die sla ik gezien de concurrentie even hoog aan als het zwemmen

Gast
geplaatst: vandaag om 11:25 uur

geplaatst: vandaag om 11:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.