menu

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4

zoeken in:
johan de witt schreef:
Sifan Sportvrouw van de eeuw

Hard op weg om de grootste atleet sinds Zátopek te worden

Gretz schreef:
(quote)

Als Hetty goud pakt op de sprint hebben we ook twee koningsnummers gewonnen hè. Die van de baan. Die sla ik gezien de concurrentie even hoog aan als het zwemmen
Ja, dat is een beetje subjectief, maar dan zouden we sowieso al op 15 goud zitten (nog los van Lavreysen).

Hetty

Go Hetty, nog 2x vlammen voor brons!

Ze is op

HASSAN IS EEN LEGENDE!

HARRY IS EEN LEGENDE!

Hattrick!

Juul1998B schreef:
HASSAN IS EEN LEGENDE!

En Harrie ook!

Wow, Lavreysen 3x goud, HELD!

Hij is nu de meest succesvolle Nederlander op de zomerspelen met 5 keer goud. Als hij doorgaat kan hij Wust nog achterhalen over 4 jaar.

Hoogland viel me individueel best tegen.

Heerlijke slotdag. Wát een spelen.

harm1985 schreef:
Het enige wat ik nog vrees is een protest vanwege die botsing. Zoals bij de 10k.
Protest is inderdaad ingediend door Assefa.

Protest afgewezen...

Ze gooide zelf het gat dicht. Beetje vergelijkbaar met de 10k.

HARRIE HATTRICK #besteooit

luigifort schreef:
Protest afgewezen...

Dit keer was de var een keer wel snel.

We staan nu 6e in de medaillestand, voor Groot Brittannië, Italië en Duitsland. Weliswaar significant minder zilver en brons, maar zondermeer een enorme presentatie.

harm1985 schreef:
We staan nu 6e in de medaillestand, voor Groot Brittannië, Italië en Duitsland. Weliswaar significant minder zilver en brons, maar zondermeer een enorme presentatie.

Wat een kracht. Punt!

Juist, gewoon roeien met de riemen die je hebt.

Fietsen met de wielen die je hebt...

harm1985 schreef:

Heel bijzonder. Ik zie het ook nooit meer gebeuren, want boven GB eindigen kan eigenlijk helemaal niet. Met hun 65 medailles (maar liefst 21 meer dan nummer 3 japan) is dit ook vrij curieus. Maar wel leuk. En het grootste land van Europa (Duitsland) doet het uitzonderlijk slecht. Italië heeft een veel minder brede sport cultuur.

Ik hoop vooral dat Nederland doorzet als atletiek land. Allemaal juichen voor de tv maar wel flink laten bezuinigen op sport (en cultuur) vind ik trouwens moeilijk te bevatten.

Tijdens de Spelen heb ik een lijstje bijgehouden met de mooiste wedstrijden en momenten.
Dit is mijn Top 10:

1. Basketbal 3x3 finale heren Nederland-Frankrijk
2. Atletiek finale 4x400 gemengde estafette winst Nederland
3. Atletiek marathon dames Sifan Hassan
4. Judo finale zwaargewicht heren heupworp Teddy Riner (FRA) tegen Kim Min-jong (ZKO)
5. Wielrennen finale teamsprint heren finale WR Nederland
6. Handboogschieten halve finale dames Zuid-Korea-Nederland
7. Roeien finale dubbelvier dames eindsprint Groot-Brittanië tegen Nederland
8. Wielrennen wegwedstrijd heren Remco Evenepoel wint ondanks lek rijden in finale
9. Hockey finale dames Nederland-China
10. Surfen derde ronde heren Gabriel Medina (Brazilië)

Bubbling under:
11. Roeien finale vier-zonder dames Nederland wint voor Groot-Brittanië
12. Zeilen finale 49-ers dames Nederland wint goud ondanks te vroeg finishen
13. Basketbal 5x5 finale dames USA-Frankrijk (Frans voetje op de 3-punterlijn)

harm1985 schreef:

https://ibb.co/hBXt9cX

Met het gecombineerde winter- + zomerspelen klassement (Beijing 2022 en Paris 2024) staan we waarschijnlijk bovenaan als je omrekent naar gouden medailles per capita

Gretz schreef:
(quote)

(afbeelding)

Met het gecombineerde winter- + zomerspelen klassement (Beijing 2022 en Paris 2024) staan we waarschijnlijk bovenaan als je omrekent naar gouden medailles per capita

Zeker weten dat geen verdwaalde Liechtensteiner of Andorees een plak heeft gehaald?

Minneapolis schreef:
(quote)

Zeker weten dat geen verdwaalde Liechtensteiner of Andorees een plak heeft gehaald?

Die landen niet, maar allicht leggen we het wel af tegen Saint Lucia

Ja, dan vind ik die dreumes landjes met 1 of 2 medailles wel vertekenen. NZ doet het nog beter dan ik al dacht.

Ik hoor een hoop geruchten over RHCP tijdens de sluitingsceremonie....over een stunt van Tom Cruise....maar ik hoop eigenlijk op Snollebollekes die het hele stadion van links naar rechts doet gaan, dat zou pas een stunt zijn

Minneapolis schreef:
(quote)

Ja, dan vind ik die dreumes landjes met 1 of 2 medailles wel vertekenen. NZ doet het nog beter dan ik al dacht.

Elk land ziet zichzelf graag in de bovenste regionen terug. Maar uiteindelijk moet je er ook veel geld instoppen om te kunnen renderen. Dus een lijstje ten opzichte van NBP is wellicht wat eerlijker. Of NBP/inwoner.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:49 uur

geplaatst: vandaag om 01:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.