MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4

zoeken in:
Arbeidsdeskundige schreef:
(quote)
Ik had deze buitengewone prestatie graag willen aanschouwen. Dus vooral hoe hij op 50 kilometer van de finish zich losmaakt van de anderen. Maar Eurosport begon de samenvatting pas toen er nog 20 kilometer te rijden waren en Evenepoel zijn slag al lang geslagen had. Erg jammer.

Via de minder legale streams was het wel te zien. Het werd hem wel weer eens enorm in de schoot geworpen. Reed weg toen de rest even een eetpauze had. Er werd niet op gereageerd tot hij 45 seconden voorsprong had. Vervolgens is het totale chaos in het peloton (ook omdat Carapaz flink was gevallen) en rijden er constant eenlingen weg. Neemt niet weg dat het nog steeds een buitenaardse prestatie is, vooral omdat zijn voorsprong continu toenam. Maar in de Giro is zo’n actie zelfmoord, verwacht ik, mits de andere ploegen dan wel goed samenwerken.

Via de Player van Eurosport was het ook te zien (kost een klein bedrag dat het zeker waard is als je graag wielrennen kijkt).

Eerste overwinning van Red Bull in de Motogp.
Mooi voor Binder als rookie.
Wel opvallend dat Alex Marquez er helemaal niks van bakt op de Honda.
Verder een mooie race en een prima vijfde plek voor Rossi.

Yes, Verstappen.

Briljante strategie van Red Bull.

Albon ook prima gereden

Leuke overwinning voor den Max. Very nice.

Wat een verschil toch tussen Verstappen/Leclerc vs de Mercedes rijders als het gaat om bandenmanagement.

Klasse Max

Roglic en Jumbo-Visma al meteen in topvorm op de Colombier. Wordt een mooi duel in de Tour.

cosmic kid (moderator)
Wat een race vanmiddag, genoten vanaf vrijwel de eerste seconde. Klasse van Max die eigenlijk heel het seizoen al in topvorm is. Helaas zal het bij lange na niet voldoende zijn voor de wereldtitel.

In Spanje heeft hij zeker ook een kans om te winnen.
Of ie werelkampioen wordt zal moelijk worden maar bij lange na niet is wel wat overdeven denk ik.

AOVV schreef:
Ik ben erg benieuwd naar Lombardije, dat zou zomaar een clash kunnen worden tussen twee youngsters: Evenepoel en Pogačar.

Ik lees net dat Pogačar de Dauphiné rijdt. Laten we Remco dus al maar opschrijven.

De wielerkalender is zo vol gepropt dat het vragen is om problemen. Nog voor de tour zullen er een paar positief getest worden ( op Covid19), denk ik.

Misschien kunnen ze ook dát maskeren door 1 of andere vochtafdrijver.

Arbeidsdeskundige
AOVV schreef:
(quote)

Ik lees net dat Pogačar de Dauphiné rijdt. Laten we Remco dus al maar opschrijven.
Ik zou Vincenzo Nibali nog niet afschrijven.

Met de Haai moet inderdaad altijd rekening worden gehouden. Ik zou hem graag nog eens voor de Ronde van Vlaanderen zien gaan, maar dat zal, met de Giro, niet voor dit jaar zijn.

Ik denk sowieso dat hij in dit stadium van zijn carrière eerder in de klassiekers nog zal scoren dan de grote rondes, maar hij mag het tegendeel bewijzen. Fijne renner.

Elk jaar bij elke grote ronde komt zijn naam hier voorbij als outsider maar soms zelfs als favoriet. Elk jaar reageer ik weer dat dit natuurlijk niet meer gaat gebeuren.

Dus dat doe ik nu maar weer.... ik zou het overigens wel leuk vinden om het tegendeel bewezen te zien worden hoor, blijft een leuke renner

Venceremos schreef:
Misschien kunnen ze ook dát maskeren door 1 of andere vochtafdrijver.

De ploegen zijn zelf verantwoordelijk, dus maskeren hoeft niet. Benieuwd of iemand zonder klachten ( maar met besmetting) naar de kant wordt gehaald.

Formule 1: waarom is in de race de band van mercedes aan het blaren en in de long runs van de vrije training niet? Ligt dat alleen aan de temperatuur?

gigage schreef:
(quote)

De ploegen zijn zelf verantwoordelijk, dus maskeren hoeft niet. Benieuwd of iemand zonder klachten ( maar met besmetting) naar de kant wordt gehaald.
Uiteraard, want ook asymptomatische personen kunnen anderen besmetten. Er zijn zo al een paar gevallen geweest trouwens. Een positief geteste renner van Israel Start-Up Nation mocht niet deelnemen aan de Ronde van Burgos, ook enkele renners die nog contact met die renner gehad hadden bleven uit voorzorg aan de kant (die ploegmaats testten negatief maar het resultaat van hun negatieve test was te laat bekend om nog te kunnen starten). En Dillier van AG2R mocht na een positieve test niet deelnemen aan de Strade Bianche (zijn ploegmaats wel, want Dillier verbleef in Zwitserland en had recent geen contact met hen gehad).

vigil schreef:
Elk jaar bij elke grote ronde komt zijn naam hier voorbij als outsider maar soms zelfs als favoriet. Elk jaar reageer ik weer dat dit natuurlijk niet meer gaat gebeuren.
Vorig jaar "gewoon" tweede in de Giro, dus zo gek lijkt het me niet dat er nog steeds rekening met hem wordt gehouden. Dit jaar is het aantal gekende klassementsrenners dat de Giro rijdt op één hand te tellen.

De jaren beginnen natuurlijk te tellen, maar ik kijk niet gek op als ie het kunstje nog een keer weet te flikken.

vigil schreef:

Dus dat doe ik nu maar weer.... ik zou het overigens wel leuk vinden om het tegendeel bewezen te zien worden hoor, blijft een leuke renner
Nibali bewijst toch elk jaar dat hij nog een grote ronde kan winnen? Ik heb zijn resultaten even opgezocht: In 2016 won hij de Giro nog, in 2017 eindigde hij op het podium van de Giro (op slechts 40 seconden van Dumoulin) en de Vuelta. In 2018 stond hij 4e in de Tour tot hij uitviel en vorig jaar eindigde hij 2e in de Giro op slechts een dikke minuut. Lijkt me dus terecht dat hij de voorbije jaren en nog steeds als favoriet beschouwd wordt.

In de Giro misschien nog een kans maar verder zie ik t niet gebeuren.

Tom is ook wel eens uit de tour gestapt na een valpartij toen stond hij derde, zegt verder niet heel veel vind ik.

Verder dicht op Tom zegt me ook weinig, Tom kon zelfs nog even op zn gemak poepen toen

gigage schreef:
Formule 1: waarom is in de race de band van mercedes aan het blaren en in de long runs van de vrije training niet? Ligt dat alleen aan de temperatuur?
Temperatuur inderdaad, maar ook omdat ze in een vrije training niet continu op hun max rijden. In de race met volop verkeer om zich heen vragen ze veel meer van hun banden.

En de balans in de bolides is misschien wel het belangrijkst, naast de asfalt temperatuur.
Even goed welke conditie er ook gaande is, Max op dat vlak verslaan, is haast onmogelijk.

Ja maar die balans testen ze toch ook in de vrije training? Die blaren waren er al na een paar ronden, alleen in de race.

Iemand fie het wk snooker volgt. Prachtig toernooi tot nu toe, ik heb er veel van kunnen zien dit jaar.

Vanavond Selby, . Ik hoop zo dat Robertson hem eruitkegelt. Al dat safetyspel, je wordt er niet goed van...

Nog niet al te veel van gezien, Fathead. Wel gelezen dat O'Sullivan weer op dreef is, zowel aan de tafel als na de wedstrijd.

Ja . Hij zei iets van: de jonge generatie kan er niet veel van, ik zal pas uit de top 16 vallen als ik een arm of been verlies.

JoaMuse schreef:
(quote)
Uiteraard, want ook asymptomatische personen kunnen anderen besmetten.

Ik bedoel met name de grootverdieners maar we zullen zien. Het zal ook wel want anders valt de hele ploeg om na drie weken. Bij een "censuur" club uit Rotterdam was een speler op vrijdag nog negatief en op de daaropvolgende maandag positief dus vaak testen is het devies. Maar er is bij het wielrennen geen eenduidig protocol vanuit de ASO voor de diverse organisaties van wedstrijden. De ploegen moeten het zelf maar uitvogelen.

Op langs de lijn sportforum Wielrennerij moet stellen: Nu is het echt genoeg geweest; - NPO Radio 1 / NOS | Podcast on Spotify geeft stef clement zijn visie op de sprint crash in Polen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:30 uur

geplaatst: vandaag om 04:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.