Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4
zoeken in:
2
geplaatst: 8 maart 2025, 11:10 uur
Vandaag Strade Bianche, de eerste grote voorjaarsklassieker. Zin in! Iemand met nog een gewaagde voorspelling, of denken we allemaal dat ene heer Pogačar er met de winst vandoor gaat?
1
geplaatst: 8 maart 2025, 14:19 uur
Het tegendeel zou me verbazen, hopelijk kunnen Pidcock en enkele anderen toch wat weerwerk bieden. 

2
geplaatst: 8 maart 2025, 14:26 uur
AOVV schreef:
Het tegendeel zou me verbazen, hopelijk kunnen Pidcock en enkele anderen toch wat weerwerk bieden.
Heb je Vollering net ook gezien? Wel een klasse apart zeg, heel straf gereden. Mooie koers was het in ieder geval bij de vrouwen.
3
geplaatst: 9 maart 2025, 15:27 uur
1
geplaatst: 9 maart 2025, 18:32 uur
ABDrums schreef:
Heb je Vollering net ook gezien? Wel een klasse apart zeg, heel straf gereden. Mooie koers was het in ieder geval bij de vrouwen.
(quote)
Jazeker, spanning tot de laatste 500 meter, met een uitermate uitgekookte Van der Breggen. Dat wordt een bijzonder boeiend seizoen!
Ook de wedstrijd bij de mannen was interessant, hulde aan Pidcock om zelf aan te vallen op Monte Sante Marie maar als zelfs een pittige valpartij de Sloveen niet kan stoppen..
2
geplaatst: 9 maart 2025, 18:38 uur
Het was wel te verwachten dat het Vollering zou zijn die Van der Breggen op die laatste venijnige klim (ik ben waardeloos met dat soort namen, vergeef het mij) van haar af zou schudden. Maar desalniettemin hulde en petje af voor laatstgenoemde, enkel en alleen lof en respect voor de manier hoe laatstgenoemde haarzelf heeft gepresenteerd in haar comebackrace. Overigens mag de prestatie van Ferrand-Prévot niet onbenoemd worden gelaten, die heeft ook een periode achter de rug en om dan zo terug te komen is echt klasse.
Eens met je analyse over Pidcock, dat getuigt van het hebben van ballen en zeer goede benen. Dat zelfs zo'n nare valpartij Pogačar niet van de winst af kan houden, vind ik wel veelzeggend. Ik zie eigenlijk niemand hem dit seizoen kloppen, zeker niet in de grote rondes, en dat gezegd hebbende ben ik ontzettend benieuwd naar de duels tussen hem, WvA en MvdP in de andere voorjaarsklassiekers Dat gaat ongetwijfeld smullen worden!
Eens met je analyse over Pidcock, dat getuigt van het hebben van ballen en zeer goede benen. Dat zelfs zo'n nare valpartij Pogačar niet van de winst af kan houden, vind ik wel veelzeggend. Ik zie eigenlijk niemand hem dit seizoen kloppen, zeker niet in de grote rondes, en dat gezegd hebbende ben ik ontzettend benieuwd naar de duels tussen hem, WvA en MvdP in de andere voorjaarsklassiekers Dat gaat ongetwijfeld smullen worden!
2
geplaatst: 9 maart 2025, 19:08 uur
Mooie races vandaag bij het EK atletiek. Vooral de 4x400 mannen met de shorttrackachtige inhaalactie en de 800 meter met Chapple die zo in een flow zat, dat hij niet door had dat hij net voor de finish de koploper passseerde.
1
geplaatst: 9 maart 2025, 21:26 uur
Dat was me een dagje EK atletiek wel, zeg. Wat een medailleregen. Die Vloon die dan toch weer een
(gedeelde) hoofdprijs pakt. En Chapple...goed opgebouwde race, ook al had hij dat zelf schijnbaar niet zo door. Jessica Schilder goud met kogelstoten, veruit de beste.
En dan de misschien niet helemaal verwachte winst van de 4x400 meter mannen (de inhaalactie van Schmid was zeker geweldig, die Belg liet hem wel wat ruimte in de binnenbaan) en die van de vrouwen....oh wacht nee...de vrouwen zijn gediskwalificeerd.
En Sofie Dokter ook nog haast een nationaal record op de vijfkamp (scheelde slechts 2 punten) , waar ze met een sterke prestatie zilver won.
EK indoor/Apeldoorn
Medaillespiegel: G Z B TOTAAL
1. NEDERLAND 7 2 0 9
2. Italië 3 1 2 6
3. Noorwegen 3 1 1 5
4. Zwitserland 2 3 0 5
5. Polen 2 1 1 4
6. Oekraïne 2 0 0 2
7. Frankrijk 1 3 4 8
8. Groot-Brittannië 1 3 3 7
9. Spanje 1 1 2 4
10. Roemenië 1 1 0 2
11. Ierland 1 0 2 3
12. Finland 1 0 1 2
Frankrijk vond ik overall wat tegenvallen.
(gedeelde) hoofdprijs pakt. En Chapple...goed opgebouwde race, ook al had hij dat zelf schijnbaar niet zo door. Jessica Schilder goud met kogelstoten, veruit de beste.
En dan de misschien niet helemaal verwachte winst van de 4x400 meter mannen (de inhaalactie van Schmid was zeker geweldig, die Belg liet hem wel wat ruimte in de binnenbaan) en die van de vrouwen....oh wacht nee...de vrouwen zijn gediskwalificeerd.
En Sofie Dokter ook nog haast een nationaal record op de vijfkamp (scheelde slechts 2 punten) , waar ze met een sterke prestatie zilver won.
EK indoor/Apeldoorn
Medaillespiegel: G Z B TOTAAL
1. NEDERLAND 7 2 0 9
2. Italië 3 1 2 6
3. Noorwegen 3 1 1 5
4. Zwitserland 2 3 0 5
5. Polen 2 1 1 4
6. Oekraïne 2 0 0 2
7. Frankrijk 1 3 4 8
8. Groot-Brittannië 1 3 3 7
9. Spanje 1 1 2 4
10. Roemenië 1 1 0 2
11. Ierland 1 0 2 3
12. Finland 1 0 1 2
Frankrijk vond ik overall wat tegenvallen.
2
geplaatst: 9 maart 2025, 21:43 uur
Poeha schreef:
en die van de vrouwen....oh wacht nee...de vrouwen zijn gediskwalificeerd.
en die van de vrouwen....oh wacht nee...de vrouwen zijn gediskwalificeerd.
This did not age well...

1
geplaatst: 9 maart 2025, 23:13 uur
Helemaal geen probleem mee 
Mooi dat protesten ook nog wel eens gehonoreerd worden, als ze terecht blijken te zijn.

Mooi dat protesten ook nog wel eens gehonoreerd worden, als ze terecht blijken te zijn.
1
geplaatst: 10 maart 2025, 12:45 uur
Geeft toch ook wel te denken over zo'n jury, die eerst een protest van de Britten honoreren en dan daarna een tegenprotest van Nederland óók honoreren.. Vraag me dan toch af wat ze in eerste instantie hebben gedaan om te concluderen dat dat Britse protest gehonoreerd moest worden 

0
geplaatst: 16 maart 2025, 12:17 uur
Toch een knappe 2de plaats van Verstappen.
Dit wordt een mooi en spannend seizoen denk ik.
In de motogp lijkt het een stuk saaier te worden nu Marquez weer domineert
Dit wordt een mooi en spannend seizoen denk ik.
In de motogp lijkt het een stuk saaier te worden nu Marquez weer domineert
0
geplaatst: 16 maart 2025, 13:13 uur
Ik denk bij het schaatsen steeds dat er iemand meedoet die naar de Horeca-vakbeurs (Horecava) vernoemd is, maar die blijkt dus Horikawa te heten.
1
Onweerwolf
geplaatst: 16 maart 2025, 14:15 uur
Wow, net de 1000 bij de mannen gezien. Komt niet vaak voor dat ik een traantje laat bij een overwinning, zeker niet bij een Nederlandse, maar die van Wennemars was echt mooi.
1
geplaatst: 17 maart 2025, 08:43 uur
Zo de F1 is weer begonnen, en weer eens ouderwets in Melbourne. Leuke race, vooral geholpen door de regen.
McLaren is het team to beat, zoals vorig jaar al leek. Norris en Piastri zijn sterk. En de auto is de beste op het moment. Daarom zo jammer dat er direct in de eerste race alweer een teamorder kwam om Piastri erachter te houden. Ik hoop echt dat hij eens zijn ballen laat zien en hem er gewoon bij Norris naast zet. In plaats van maar volgzaam Zak's lievelingetje voor laten gaan.
RedBull is geen steek op geschoten lijkt wel. Verstappen moet boven het materiaal uitstijgen wil hij gaan winnen. Lawson is op dit moment een mindere Perez 2.0. Hopelijk gaat hij zich sterker ontwikkelen dit seizoen.
Russel heeft kleurloos gereden, eigenlijk net als vorig jaar. Maar wel gewoon netjes 3e (ok dankzij de glijder van Piastri danwel). Kimi staat er netjes achter (heerlijk dat die naam weer terug is). Sterk debut van de rookie. Ben benieuwd of hij het weet vol te houden zo. Mercedes zelf gaat door waar ze vorig jaar eindigde. Vrij kleurloos een beetje best of the rest. Helemaal nu Ferrari het niet goed doet.
Die haak ik er direct maar even tussen. Want Ferrari was weer typisch Ferrari. Ze leverde wel weer de teamradio van het jaar op met de lekkage bij leclerc. Hamilton moet duidelijk nog flink wennen aan de Italiaanse werkwijze. Dat is alles behalve zo'n geoliede machine als Mercedes.
Hulkenberg netjes in de punten, kan het team wel gebruiken. Albon ook erg sterk en Williams lijkt er langzaamaan weer wat beter voor te staan. Jammer dat Sainz zo snel uitviel. Ook Alonse een jammerlijke uitvalbeurt. De rookies hadden het ook niet makkelijk, met Hadjar als toppunt. Spinnen bij de opwarmronde.... Haas rijd geen deuk in een pakje boter en de pitstop nadat ze de safetycar mochten inhalen was op zijn minst onhandig te noemen.
Al met al best een vermakelijke race, hoewel dat voornamelijk door de regen komt. Eens kijken of deze rangorde een beetje blijft of dat we nog wel wat verschuivingen gaan zien. En of de aankomende aanpassingen aan de vleugels (vanaf Barcelona dacht ik pas) nog effect gaat hebben.
McLaren is het team to beat, zoals vorig jaar al leek. Norris en Piastri zijn sterk. En de auto is de beste op het moment. Daarom zo jammer dat er direct in de eerste race alweer een teamorder kwam om Piastri erachter te houden. Ik hoop echt dat hij eens zijn ballen laat zien en hem er gewoon bij Norris naast zet. In plaats van maar volgzaam Zak's lievelingetje voor laten gaan.
RedBull is geen steek op geschoten lijkt wel. Verstappen moet boven het materiaal uitstijgen wil hij gaan winnen. Lawson is op dit moment een mindere Perez 2.0. Hopelijk gaat hij zich sterker ontwikkelen dit seizoen.
Russel heeft kleurloos gereden, eigenlijk net als vorig jaar. Maar wel gewoon netjes 3e (ok dankzij de glijder van Piastri danwel). Kimi staat er netjes achter (heerlijk dat die naam weer terug is). Sterk debut van de rookie. Ben benieuwd of hij het weet vol te houden zo. Mercedes zelf gaat door waar ze vorig jaar eindigde. Vrij kleurloos een beetje best of the rest. Helemaal nu Ferrari het niet goed doet.
Die haak ik er direct maar even tussen. Want Ferrari was weer typisch Ferrari. Ze leverde wel weer de teamradio van het jaar op met de lekkage bij leclerc. Hamilton moet duidelijk nog flink wennen aan de Italiaanse werkwijze. Dat is alles behalve zo'n geoliede machine als Mercedes.
Hulkenberg netjes in de punten, kan het team wel gebruiken. Albon ook erg sterk en Williams lijkt er langzaamaan weer wat beter voor te staan. Jammer dat Sainz zo snel uitviel. Ook Alonse een jammerlijke uitvalbeurt. De rookies hadden het ook niet makkelijk, met Hadjar als toppunt. Spinnen bij de opwarmronde.... Haas rijd geen deuk in een pakje boter en de pitstop nadat ze de safetycar mochten inhalen was op zijn minst onhandig te noemen.
Al met al best een vermakelijke race, hoewel dat voornamelijk door de regen komt. Eens kijken of deze rangorde een beetje blijft of dat we nog wel wat verschuivingen gaan zien. En of de aankomende aanpassingen aan de vleugels (vanaf Barcelona dacht ik pas) nog effect gaat hebben.
0
geplaatst: 21 maart 2025, 00:20 uur
https://media3.giphy.com/media/v1.Y2lkPTc5MGI3NjExcnhuM3M5NXE1MDRhdGY5MTVwcDl4MXA3bW01M3Bha2liYjZlZHl3aiZlcD12MV9pbnRlcm5hbF9naWZfYnlfaWQmY3Q9Zw/3gGPo2z66uI9LiQ4TM/giphy.gif
https://media2.giphy.com/media/v1.Y2lkPTc5MGI3NjExbW50b3ppcm8xOWo2MDFyNGZkMzRqc2I3OGNteHBkNDJkeGN3dXg5eiZlcD12MV9pbnRlcm5hbF9naWZfYnlfaWQmY3Q9Zw/UT6LjIVig4U841GJAX/giphy.gif

https://media2.giphy.com/media/v1.Y2lkPTc5MGI3NjExbW50b3ppcm8xOWo2MDFyNGZkMzRqc2I3OGNteHBkNDJkeGN3dXg5eiZlcD12MV9pbnRlcm5hbF9naWZfYnlfaWQmY3Q9Zw/UT6LjIVig4U841GJAX/giphy.gif
2
geplaatst: 22 maart 2025, 16:57 uur
Net op tijd thuis om de laatste 4km te zien, wat een finale zeg, zelden zo'n mooie eindsprint gezien. Klasse van VDP!
0
geplaatst: 22 maart 2025, 21:02 uur
johan de witt schreef:
En MVDP, wat een overmacht!
En MVDP, wat een overmacht!
Overmacht, dat zou ik nu ook weer niet zeggen. Hij was bijna gelost door Pogi.
0
geplaatst: 22 maart 2025, 21:07 uur
AGE-411 schreef:
(quote)
En dat viel ook wel weer mee, hij reedt één keer een paar seconde op een paar meter. Niet heel vreemd met al die aanvallen.
0
geplaatst: 22 maart 2025, 21:24 uur
AGE-411 schreef:
(quote)
Overmacht in de sprint bedoel ik uiteraard.
Eens dat Pogi de beste man in koers was, maar dat is ook wat je verwacht.
2
geplaatst: 22 maart 2025, 22:11 uur
Oneens. Als Pogacar de beste man in koers was dan had hij wel gewonnen. De enige keer dat Van der Poel een paar meter liet, deed hij dat om in te houden voor de bocht.
Wat buiten kijf staat, één van de leukste San Remo's die ik ooit gezien heb!
Wat buiten kijf staat, één van de leukste San Remo's die ik ooit gezien heb!
1
geplaatst: 23 maart 2025, 10:05 uur
Oneens, VdP heeft zelf aangegeven dat Pogacar bergop duidelijk de betere was, maar we kennen Matthieu die weet niet van ophouden.
Het vroege aangaan, op dat moment, was tactisch de juiste manier.
Het vroege aangaan, op dat moment, was tactisch de juiste manier.
* denotes required fields.