Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4
zoeken in:
3
geplaatst: 23 maart 2025, 13:31 uur
Je zal maar Ferrari fan zijn zeg. Lijken ze eindelijk het lek boven te hebben met een overwinning voor Hamilton in de sprint, sleutelen ze daarna aan de setup waardoor ze nog maar de 3e snelste auto hebben. Worden dan ook nog eens geklopt door Verstappen in de race en als klap op de vuurpijl gediskwalificeerd.
Ondertussen gooit Norris maar weer eens een sloot punten weg met zijn foutjes, waardoor hij ondanks een superieure auto maar 8 punten voor staat op Verstappen.
Dan Lawson, 3x eruit in Q1 en het hele weekend stijf achteraan. Red Bull overweegt nu al hem te wisselen voor Tsunoda in Japan. Denk dat Tsunoda dan ook achter beide Racing Bulls staat. Ondertussen wordt Sainz afgedroogd door Albon, die op zijn beurt bij Red Bull de deur gewezen werd omdat hij zo veel te kort kwam op Verstappen. Diezelfde Sainz zou bij Red Bull geveto'd zijn door de Verstappens omdat hij het Max anders te moelijk zou maken. Jaja.
Wordt wel een interessant seizoen zo. Zeker als je bedenkt dat de FIA de nieuwe regels voor 2026 wil schrappen ten faveure van een V10 op groene brandstof in 2028. Daar zullen alle fabrikanten die honderden miljoenen in de nieuwe motoren hebben geïnvesteerd blij mee zijn, Audi voorop die juist om deze reden is ingestapt. Ik juich het toe hoor, lichtere auto's en mooier geluid. En als de regels nog twee jaar stabiel blijven komt het veld nog dichter op elkaar.
Ondertussen gooit Norris maar weer eens een sloot punten weg met zijn foutjes, waardoor hij ondanks een superieure auto maar 8 punten voor staat op Verstappen.
Dan Lawson, 3x eruit in Q1 en het hele weekend stijf achteraan. Red Bull overweegt nu al hem te wisselen voor Tsunoda in Japan. Denk dat Tsunoda dan ook achter beide Racing Bulls staat. Ondertussen wordt Sainz afgedroogd door Albon, die op zijn beurt bij Red Bull de deur gewezen werd omdat hij zo veel te kort kwam op Verstappen. Diezelfde Sainz zou bij Red Bull geveto'd zijn door de Verstappens omdat hij het Max anders te moelijk zou maken. Jaja.
Wordt wel een interessant seizoen zo. Zeker als je bedenkt dat de FIA de nieuwe regels voor 2026 wil schrappen ten faveure van een V10 op groene brandstof in 2028. Daar zullen alle fabrikanten die honderden miljoenen in de nieuwe motoren hebben geïnvesteerd blij mee zijn, Audi voorop die juist om deze reden is ingestapt. Ik juich het toe hoor, lichtere auto's en mooier geluid. En als de regels nog twee jaar stabiel blijven komt het veld nog dichter op elkaar.
1
geplaatst: 24 maart 2025, 09:01 uur
En we zijn weer terug bij de saaiere races. Piastri heeft wel een nette race gereden, zo mag hij het wel vaker doen. Norris weer teveel foutjes. Die jongen lijkt toch niet rustig te blijven onder druk. Ferrari = Ferrari. Die weten het altijd wel ergens te verpesten. En deze keer ook nog een pech dat ze allebei gediskwalificeerd worden. Russel en Kimi doen het netjes bij Mercedes. Red Bull = tja...
Ze hebben een serieus probleem daar. Rookies worden in het diepe gegooid in de hoop dat ze een Verstappen 2.0 zijn. Maar ondertussen is die auto simpelweg niet goed genoeg. Verstappen zegt niet voor niets dat ze naar achteren moeten kijken dit seizoen, daar zit de dreiging. Mercedes, Ferrari en Mclaren kunnen ze wel vergeten. Die zijn simpelweg beter. Ze hopen waarschijnlijk dat de aankomende flexwing regels wat gaat veranderen. Maar ondertussen rijden ze met hun eigen flexwing ook geen deuk in een pakje boter.
Lawson stelt inderdaad teleur, maar die is (niet voor het eerst daar) veel te snel gepromoveerd naar het hoofd team. Net zoals Albon en Gasly. Die nu toch al een tijdje mooie dingen laten zien. Laat ze Yuki er lekker inzetten volgende race en Lawson een jaartje naast Hadjar ervaring opdoen. Of nog mooier, Zet Verstappen in de RB en Yuki in de Redbull naast Lawson.
Alonso weer uitgevallen. Stroll pakt alleen maar puntjes door de 3 diskwalificaties. Sainz weet ook nog niet te overtuigen, wel mooi voor Albon die nu kan laten zien dat hij wel een potje kan sturen tegen een serieuzere teamgenoot. RB moet ook met de strategen om tafel, de pech van Yuki is vervelend (en bijzonder dat die vleugel er zomaar me stopt) maar dat ze beide op nette plekken reden en uiteindelijk door de stop compleet achteraan verdwijnen is zonde. Haas verraste sterk en Kick Sauber reed nog wel mee dacht ik.
De V10 speculatie is ook wel een mooie. Past perfect bij het stuurloze circus wat de F1 is geworden. Elke dag weer een ander beleid. Alles eindelijk in kannen en kruiken voor de nieuwe motoren en aankomende teams/motorbouwers, gaat alles weer op de schop. Is toch niet meer serieus te nemen.
Kan een heel interessant seizoen worden, als Ferrari zijn zaken op orde krijgt. Anders gaat het een Mclaren feestje worden ben ik bang. Maar goed, het seizoen is lang dus wie weet.
Ze hebben een serieus probleem daar. Rookies worden in het diepe gegooid in de hoop dat ze een Verstappen 2.0 zijn. Maar ondertussen is die auto simpelweg niet goed genoeg. Verstappen zegt niet voor niets dat ze naar achteren moeten kijken dit seizoen, daar zit de dreiging. Mercedes, Ferrari en Mclaren kunnen ze wel vergeten. Die zijn simpelweg beter. Ze hopen waarschijnlijk dat de aankomende flexwing regels wat gaat veranderen. Maar ondertussen rijden ze met hun eigen flexwing ook geen deuk in een pakje boter.
Lawson stelt inderdaad teleur, maar die is (niet voor het eerst daar) veel te snel gepromoveerd naar het hoofd team. Net zoals Albon en Gasly. Die nu toch al een tijdje mooie dingen laten zien. Laat ze Yuki er lekker inzetten volgende race en Lawson een jaartje naast Hadjar ervaring opdoen. Of nog mooier, Zet Verstappen in de RB en Yuki in de Redbull naast Lawson.
Alonso weer uitgevallen. Stroll pakt alleen maar puntjes door de 3 diskwalificaties. Sainz weet ook nog niet te overtuigen, wel mooi voor Albon die nu kan laten zien dat hij wel een potje kan sturen tegen een serieuzere teamgenoot. RB moet ook met de strategen om tafel, de pech van Yuki is vervelend (en bijzonder dat die vleugel er zomaar me stopt) maar dat ze beide op nette plekken reden en uiteindelijk door de stop compleet achteraan verdwijnen is zonde. Haas verraste sterk en Kick Sauber reed nog wel mee dacht ik.
De V10 speculatie is ook wel een mooie. Past perfect bij het stuurloze circus wat de F1 is geworden. Elke dag weer een ander beleid. Alles eindelijk in kannen en kruiken voor de nieuwe motoren en aankomende teams/motorbouwers, gaat alles weer op de schop. Is toch niet meer serieus te nemen.
Kan een heel interessant seizoen worden, als Ferrari zijn zaken op orde krijgt. Anders gaat het een Mclaren feestje worden ben ik bang. Maar goed, het seizoen is lang dus wie weet.
0
geplaatst: 27 maart 2025, 11:26 uur
De kogel is al na 2 races door de kerk gevlogen bij Red Bull.
https://tweakers.net/camo/1799d5ba00cdaa848c2f5a1635b29242ace04878/?url=https%3A%2F%2Fpbs.twimg.com%2Fmedia%2FGnCNaGpXkAEL6SJ%3Fformat%3Djpg%26name%3D4096x4096
Ben benieuwd of yuki wel met die wagen om kan gaan. En of Liam zich kan herpakken. Wel fijn dat ze deze keer snel een beslissing nemen, zo voorkomen ze ook dat Liam te lang onder de druk zit aan te modderen.
Oracle Red Bull Racing - redbullracing.com
https://tweakers.net/camo/1799d5ba00cdaa848c2f5a1635b29242ace04878/?url=https%3A%2F%2Fpbs.twimg.com%2Fmedia%2FGnCNaGpXkAEL6SJ%3Fformat%3Djpg%26name%3D4096x4096
Ben benieuwd of yuki wel met die wagen om kan gaan. En of Liam zich kan herpakken. Wel fijn dat ze deze keer snel een beslissing nemen, zo voorkomen ze ook dat Liam te lang onder de druk zit aan te modderen.
Oracle Red Bull Racing - redbullracing.com
1
geplaatst: 27 maart 2025, 18:37 uur
Haha, het commentaar online: wat fijn dat Lawson een promotie heeft gekregen.
1
geplaatst: 31 maart 2025, 15:23 uur
DPG Media Privacy Gate - ad.nl
Hij kan het nog wel gelukkig.
Marquez crasht weer eens, dacht dat hij weer helemaal terug was maar niet dus.
Hij kan het nog wel gelukkig.
Marquez crasht weer eens, dacht dat hij weer helemaal terug was maar niet dus.
0
geplaatst: 3 april 2025, 08:52 uur
Geweldige overwinning van Powless gisteren in Dwars door Vlaanderen!
1
geplaatst: 3 april 2025, 09:19 uur
Fathead schreef:
Geweldige overwinning van Powless gisteren in Dwars door Vlaanderen!
Wielrennen bewijst alweer dat het de meest fantastische sport ter wereld is. Zo'n ontknoping verzin je toch niet?Geweldige overwinning van Powless gisteren in Dwars door Vlaanderen!
0
geplaatst: 3 april 2025, 09:41 uur
Het is dit seizoen wel echt genieten, ja.
En dan moet de mooiste week van het jaar nog beginnen
En dan moet de mooiste week van het jaar nog beginnen

0
geplaatst: 3 april 2025, 13:13 uur
Arno schreef:
(quote)
Wielrennen bewijst alweer dat het de meest fantastische sport ter wereld is. Zo'n ontknoping verzin je toch niet? Ian Stannard.
1
geplaatst: 3 april 2025, 13:18 uur
Andere tactiek onderweg maar dezelfde dramatische ontknoping inderdaad.
1
geplaatst: 5 april 2025, 14:09 uur
Er is er maar 1 de beste.
Verstappen krijgt lof van teambazen en coureurs: 'Alleen hij kan dit doen'
Verstappen krijgt lof van teambazen en coureurs: 'Alleen hij kan dit doen'
0
geplaatst: 5 april 2025, 15:00 uur
Potjandorie, wie zag dat nou aankomen in kwali 3 ?
Een en al verbazing alom. Nu maar hopen dat hij iets kan uitrichten, morgenvroeg.
Een en al verbazing alom. Nu maar hopen dat hij iets kan uitrichten, morgenvroeg.
0
geplaatst: 5 april 2025, 15:47 uur
Tja en dan nog zijn er mensen die beweren dat de Red Bull de beste auto is, Verstappen vrijdag aan het sandbaggen was en een toneelstukje opvoerde toen hij zei moeite te hebben met de auto en dat het team bewust Yuki meer achtervleugel heeft gegeven om hem af te remmen.
0
geplaatst: 6 april 2025, 10:21 uur
3
geplaatst: 6 april 2025, 12:25 uur
Verstappen zet McLaren mooi te kijk, in een auto die zo'n 3 tiende per ronde langzamer is niet alleen pole pakken (geholpen door foutjes van Norris en Piastri, terwijl hij zelf foutloos bleef), maar ook zeer gecontroleerd de race winnen. Zo zie je maar weer, als de banden er niet aangaan als je ze meer dan een paar ronden pusht (zoals het eigenlijk hoort) en het aankomt op pure pace, dan is Verstappen veruit de sterkste. Tsunoda deed het, ondanks zijn foutje in Q2, niet onaardig met een 12e plek. Geen punten, maar dat had wel gekund, dus dat is alvast een verbetering. Lawson vond ik behoorlijk kleurloos, dus de juiste beslissing lijkt gemaakt te zijn.
Verder ben ik zeer onder de indruk van Hadjar, Bearman en Antonelli. Die laatste is niet alleen de jongste coureur aan de leiding van een race, maar ook nog eens de jongste met een snelste ronde.
Ik heb ook de knoop doorgehakt qua Viaplay. De hoge prijs en het soms wat flauwe commentaar neem ik nog voor lief vanwege het gemak van een TV app, maar de reclames tussendoor, picture in picture, dat wel, terwijl ik zoveel betaal, dat is de druppel.
Ik heb al gratis F1TV bij Viaplay, dus ik ga even kijken hoe dat werkt icm een amazon firestick. Als het bevalt zeg ik Viaplay op en ga ik een betaald abonnement nemen op F1TV.
Verder ben ik zeer onder de indruk van Hadjar, Bearman en Antonelli. Die laatste is niet alleen de jongste coureur aan de leiding van een race, maar ook nog eens de jongste met een snelste ronde.
Ik heb ook de knoop doorgehakt qua Viaplay. De hoge prijs en het soms wat flauwe commentaar neem ik nog voor lief vanwege het gemak van een TV app, maar de reclames tussendoor, picture in picture, dat wel, terwijl ik zoveel betaal, dat is de druppel.
Ik heb al gratis F1TV bij Viaplay, dus ik ga even kijken hoe dat werkt icm een amazon firestick. Als het bevalt zeg ik Viaplay op en ga ik een betaald abonnement nemen op F1TV.
2
geplaatst: 6 april 2025, 17:50 uur
Pogi toch echt te sterk, elke klim de beste.
Daar was voor Mathieu geen houden aan dit keer.
Erg benieuwd naar P-R volgende week.
2
geplaatst: 6 april 2025, 18:35 uur
johan de witt schreef:
Pogi was weer van een abnormaal en buitenaards niveau vandaag. Zelfs als MvdP op zijn best was geweest, denk ik dat hij De Moderne Kannibaal niet van de winst af had kunnen houden.
Van der Poel is trouwens aan het begin van deze week drie dagen ziek geweest en was dus niet helemaal honderd procent. En dan help zo'n valpartijtje (waar hij redelijk ongeschonden uitkwam) natuurlijk ook niet. Maar natuurlijk verdient Pogi alle credits, die was vandaag gewoon de allerbeste, zoals zo vaak eigenlijk.
Het was weer een schitterende editie van de Ronde!
1
geplaatst: 6 april 2025, 19:51 uur
Demonstratie alweer van de Sloveense veelvraat. Leuke koers gezien, mede door het anticiperen van o.a. Ganna, Küng en Benoot - die er een verdiende top 10-plaats uit puurden.
Pogi heeft een keer of 5-6 aangevallen en bleek uiteindelijk de sterkste, zo simpel is koers soms en het was ditmaal geen ellenlange solo, tot een stukje over de Paterberg twijfelde ik zelfs nog of ie het zou volhouden tegen die 4 kloeke beren in de achtervolgende groep, maar de samenwerking was daar niet optimaal (ook omdat ze gewoon allemaal op hun tandvlees zaten hoor), en ondanks de tegenwind diepte Pogi zijn voorsprong nog uit.
Straffe sprint nog van Pedersen, dat is toch het grote wapen van de Deen die realiteitszin toonde en ditmaal minder gretig reed. Verzachtende omstandigheden voor MvdP zoals ABDrums zegt, klasse dat ie dit zelf helemaal niet als excuus inroept. Van Aert vond ik ook sterk rijden op de vlakkere stroken, hij toonde die hem zo typerende taaiheid.
Ik hoop op een spektakel volgende week zondag, alle ingrediënten zijn aanwezig!
Pogi heeft een keer of 5-6 aangevallen en bleek uiteindelijk de sterkste, zo simpel is koers soms en het was ditmaal geen ellenlange solo, tot een stukje over de Paterberg twijfelde ik zelfs nog of ie het zou volhouden tegen die 4 kloeke beren in de achtervolgende groep, maar de samenwerking was daar niet optimaal (ook omdat ze gewoon allemaal op hun tandvlees zaten hoor), en ondanks de tegenwind diepte Pogi zijn voorsprong nog uit.
Straffe sprint nog van Pedersen, dat is toch het grote wapen van de Deen die realiteitszin toonde en ditmaal minder gretig reed. Verzachtende omstandigheden voor MvdP zoals ABDrums zegt, klasse dat ie dit zelf helemaal niet als excuus inroept. Van Aert vond ik ook sterk rijden op de vlakkere stroken, hij toonde die hem zo typerende taaiheid.
Ik hoop op een spektakel volgende week zondag, alle ingrediënten zijn aanwezig!
1
geplaatst: 6 april 2025, 19:56 uur
Ja, van Aert verraste mij ook positief. Ik had niet verwacht dat hij zo'n straffe koers uit zijn benen zou toveren na een toch vrij vervelende periode voor hem. Dat biedt perspectief voor de mooiste voorjaarsklassieker van het jaar, Parijs-Roubaix (over smaak valt te twisten natuurlijk). Minder hoogtemeters daar, dus het lijkt niet een evidente zege voor Pogacar te worden. Heb er zin in!
En om de diversiteit aan sporten in dit topic wat op te krikken: vanavond de tweede sessie op het groene laken tussen Mark Selby en John Higgins. Ik had verwacht dat Selby op voorsprong zou staan, die oogde deze week nét wat stabieler, soepeler en scherper, maar de oude veteraan laat toch maar even zijn briljante klasse zien. Dat belooft ook wat voor het WK in Sheffield...
En om de diversiteit aan sporten in dit topic wat op te krikken: vanavond de tweede sessie op het groene laken tussen Mark Selby en John Higgins. Ik had verwacht dat Selby op voorsprong zou staan, die oogde deze week nét wat stabieler, soepeler en scherper, maar de oude veteraan laat toch maar even zijn briljante klasse zien. Dat belooft ook wat voor het WK in Sheffield...
1
geplaatst: 6 april 2025, 21:39 uur
Wint die Selby even zes frames op rij zeg. Sodeju wat speelt die man goed, bizar. Terecht dat de commentator het woord 'masterclass' in de mond neemt. Genieten geblazen!
0
geplaatst: 7 april 2025, 10:52 uur
harm1985 schreef:
Verstappen zet McLaren mooi te kijk, in een auto die zo'n 3 tiende per ronde langzamer is niet alleen pole pakken (geholpen door foutjes van Norris en Piastri, terwijl hij zelf foutloos bleef), maar ook zeer gecontroleerd de race winnen. Zo zie je maar weer, als de banden er niet aangaan als je ze meer dan een paar ronden pusht (zoals het eigenlijk hoort) en het aankomt op pure pace, dan is Verstappen veruit de sterkste.
Verstappen zet McLaren mooi te kijk, in een auto die zo'n 3 tiende per ronde langzamer is niet alleen pole pakken (geholpen door foutjes van Norris en Piastri, terwijl hij zelf foutloos bleef), maar ook zeer gecontroleerd de race winnen. Zo zie je maar weer, als de banden er niet aangaan als je ze meer dan een paar ronden pusht (zoals het eigenlijk hoort) en het aankomt op pure pace, dan is Verstappen veruit de sterkste.
Wat ook hielp is dat het lastig is in te halen hier. Het levert weinig spektakel op de baan op deze baan. Hoe tof ik hem ook vindt, vond de race vrij saai wel.
Tsunoda toont inderdaad dat hij gewoon vanaf het begin in die auto had moeten zitten. De call in de quali om op oude bandjes te gaan was jammer en dat heeft zijn race voor een deel ook bepaald. Bahrein wordt interessant, die baan is bekend dus hoe Lawson en Tsunoda daar gaan zal veel zeggen denk ik.
Sowieso verdient Lawson extra tijd, hoewel hij best wel een kluif kan hebben aan Hadjar die het goed doet. Misschien wordt het toch een De Vriesje voor hem zo...
Ferrari is trouwens wel echt weer Ferrari, wat hebben die gedaan deze race...
En Mclaren is nog steeds geen kampioensteam zeg. Heb je twee auto's die sneller zijn geef je ze dezelfde strategie. Ze zijn te voorzichtig, durven niet aan te vallen. En waarom ga je met verstappen pitten? En waarom mocht Piastri geen poging wagen? Waar zijn ze bang voor bij dat team.
kan ik van harte aanraden, hun eigen commentaar is ook wel fijn met Palmer en Coulthard erbij, of Hinch af en toe. Oud coureurs die toch altijd wel fijne informatie en inzichten geven.
0
geplaatst: 7 april 2025, 12:45 uur
ABDrums schreef:
Wint die Selby even zes frames op rij zeg. Sodeju wat speelt die man goed, bizar. Terecht dat de commentator het woord 'masterclass' in de mond neemt. Genieten geblazen!
Over welk toernooi gaat dit?
0
geplaatst: 7 april 2025, 14:51 uur
Shelby is een snookeraar, maar bij mijn weten is er op dit moment geen belangrijk toernooi bezig, volgens mij beginnen de wk-kwalificaties nu bijna.
0
geplaatst: 7 april 2025, 16:14 uur
Fathead schreef:
Shelby is een snookeraar, maar bij mijn weten is er op dit moment geen belangrijk toernooi bezig, volgens mij beginnen de wk-kwalificaties nu bijna.
De Tour Championship was bezig, het laatste belangrijke toernooi voor het WK Snooker dat volgende week zaterdag begint. En het is wel degelijk een belangrijk toernooi, aangezien het een Ranking Event is.
1
geplaatst: 7 april 2025, 16:17 uur
Leuk! Ik volg eigenlijk altijd alleen de triple crown-toernooien en verheug me weer erg op het WK!
1
geplaatst: 7 april 2025, 18:27 uur
Ik probeer zoveel mogelijk op HBO Max te volgen, een geweldige kijksport is het (hoewel ik met die mening sterk in de minderheid lijk hahaha). Leuk dat je ook volger bent! Kunnen we het er volgende week in dit topic mooi even over hebben. 

1
geplaatst: 7 april 2025, 21:10 uur
Snooker is een van de leukste kijksporten. Enige nadeel is dat het zo ontzettend lang duurt (wat juist de charme is) en ik er daardoor zelden tijd voor heb.
* denotes required fields.