MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4

zoeken in:
Nu nog? Jakobson komt gelukkig morgen weer naar Nederland. Hopelijk knapt hij snel op en komt het met Groenewegen ook goed.

Ah, je hebt het niet beluisterd.

Poeha schreef:
En de balans in de bolides is misschien wel het belangrijkst, naast de asfalt temperatuur.
Even goed welke conditie er ook gaande is, Max op dat vlak verslaan, is haast onmogelijk.

Mwah, als je Verstappen en Hamilton had omgewisseld, zou je dezelfde verschillen hebben gezien. De auto speelt een grotere factor dan de coureur en bovendien schat ik ze allebei even sterk qua bandenmanagement. Het probleem ligt echt bij de Mercedes. En ook Albon kon blijven pushen op zijn harde banden. Dan lijkt mij de kracht vooral de Red Bull. Al weet ik niet of Albon misschien ook uitzonderlijk sterk is met bandenmanagement.

gigage schreef:
Ja maar die balans testen ze toch ook in de vrije training? Die blaren waren er al na een paar ronden, alleen in de race.

In de VT rijden ze een heel stuk trager dan in de race. En op 90%, 95% of 100% rijden is een reusachtig verschil voor de banden.

Fathead schreef:
Ja . Hij zei iets van: de jonge generatie kan er niet veel van, ik zal pas uit de top 16 vallen als ik een arm of been verlies.

Top-50 zei hij En het zou hem misschien ook nog lukken met één arm

O'Sullivan is wel echt helemaal koekoek aan het worden. Zie bijvoorbeeld ook deze video: Ronnie O’Sullivan Covid-19 Coronavirus Response (Snooker) *PRO CHINA* - YouTube

En ondertussen wel gewoon halve finale WK halen. Al was de partij tegen Williams erg matig, wat ik ervan gezien heb - zijn comeback van 8-2 naar 8-8 had ik dan net niet gezien. En ook de frames tegen Ding die ik heb mee kunnen pakken waren slordig. Wel heel benieuwd naar de halve finale tegen Selby.

Teunnis schreef:
(quote)

Top-50 zei hij En het zou hem misschien ook nog lukken met één arm

O'Sullivan is wel echt helemaal koekoek aan het worden. Zie bijvoorbeeld ook deze video: Ronnie O’Sullivan Covid-19 Coronavirus Response (Snooker) *PRO CHINA* - YouTube

En ondertussen wel gewoon halve finale WK halen. Al was de partij tegen Williams erg matig, wat ik ervan gezien heb - zijn comeback van 8-2 naar 8-8 had ik dan net niet gezien. En ook de frames tegen Ding die ik heb mee kunnen pakken waren slordig. Wel heel benieuwd naar de halve finale tegen Selby.

Tegen Ding vond ik hem juist heel goed, eigenlijk. Nu tegen Selby, die een sterk toernooi speelt, taaie klant.

Andere halve finale tussen McGill, die ik niet zo hoog aansla, en Wilson, die ik nog niet heb zien spelen, maar altijd degelijk is.

Jammer dat McGill de flamboyante Maflin versloeg gisteren, die vond ik heel tof.

Ik denk dat Selby wereldkampioen wordt. O'Sullivan gaat zich stukbijten op hem en Wilson gaat last van zenuwen krijgen als het spannend wordt. Als McGill de finale haalt gaat hij een ferme pak op de broek krijgen, tegen allebei.

Aldus mijn natte vinger en ik.

Teunnis schreef:
(quote)

Mwah, als je Verstappen en Hamilton had omgewisseld, zou je dezelfde verschillen hebben gezien. De auto speelt een grotere factor dan de coureur
Dan lees je niet goed want dat zeg ik ook. De balans van de auto is het belangrijkst voor de banden. En die verschilt per dag en afstelling. Die zorgt voor een andere druk op/belasting van de banden.

Wat een hegemonie van Jumbo-Visma!
Als ze dit nog een maandje volhouden.
#zegetrein

johan de witt schreef:
#zegetrein

En Bennett doet er nog een schepje bovenop!

Schijnbaar zijn eerste echte dagzege ooit, VD Poel 3de!

Heerlijke machtsontplooiing van Wout Van Aert, zeg! Die heeft een geweldige vorm te pakken.
Ik vond 'm op het mentale vlak altijd al één van de sterkste, taaiste renners van het pak, dat hij zo terugkomt na die zware crash vorig jaar in de Tour levert daar andermaal bewijs voor.

Sterk ook van Bennett. En Ulissi weer tweede, die zag er niet gelukkig uit.

Arbeidsdeskundige
johan de witt schreef:
#zegetrein
Bijzonder knap ploegenwerk in de eerste etappe van de Dauphiné dat subliem wordt afgerond door veelvraat Wout van Aert. Nog verrassender was de fraaie overwinning van George Bennett in Gran Piemonte. Bijzonder fraaie demarrage en wat knap dat hij stand wist te houden.

Bijzonder hoopgevend nieuws over de huidige toestand van Jakobsen

Privacy settings - ad.nl
Zonder een termijn te noemen hoopt én verwacht Vanmol dat Jakobsen volledig herstelt. ,,Ik ga geen uitspraken doen over termijnen. Maar als je me vraagt of Jakobsen opnieuw een renner zal worden, dan heb ik daarover zeer weinig twijfels en meer dan goede hoop.”

Arbeidsdeskundige schreef:
(quote)
Bijzonder knap ploegenwerk in de eerste etappe van de Dauphiné dat subliem wordt afgerond door veelvraat Wout van Aert. Nog verrassender was de fraaie overwinning van George Bennett in Gran Piemonte. Bijzonder fraaie demarrage en wat knap dat hij stand wist te houden.

Ik denk dat Ineos in de Tour een koekje van eigen deeg gaat krijgen van Ineos. Ze zijn volkomen voorbijgestreefd. Benieuwd hoe ze dat in twee weken tijd nog denken om te keren.

Arbeidsdeskundige
Met name de teamspirit maakt het verschil tussen beide ploegen. Bij Jumbo-Visma zijn ze echt bereid voor elkaar door het vuur te gaan.

En ze hebben de renners in vorm.
Bij Ineos is alleen Bernal top op dit moment.

Bernal is inderdaad erg goed. Toch wel een klasbak, op die leeftijd het kopmanschap torsen met ook nog een Geraint Thomas en Chris Froome in de ploeg.

Ik twijfel er trouwens aan of Ineos Froome wel selecteert voor de Tour. Als ik van hen was, zou ik in zijn plaats een sterke allrounder meenemen die op alle terreinen zijn mannetje kan staan (Amador bijvoorbeeld), en Froome in de Vuelta uitspelen.

Arbeidsdeskundige schreef:
Met name de teamspirit maakt het verschil tussen beide ploegen. Bij Jumbo-Visma zijn ze echt bereid voor elkaar door het vuur te gaan.

Dat moet je altijd maar afwachten als er dadelijk 3 haantjes van Jumbo dicht op elkaar in Top 5 staan en Bernal als nummer 2 of 3 uit t klassement er vandoor gaat. Wie gaat m halen en offert zich op

Roglic gaat op Bernal rijden, die mag hij nooit laten gaan. Gesink, Bennett, Kruijswijk kunnen het tempo op elke klim dusdanig hoog houden dat er überhaupt niemand weg kan. Enige vraagteken voor mij was/is Dumoulin, maar die zag er vandaag ook erg sterk uit!

Laten we even afwachten Johannes, je gooit tijdens het wielerseizoen op voorhand wel meer "zekerheden" de ether in die later niet uitkwamen

Het is nog allemaal voorbereiding en er komt vast wel een moment dat Tom en Roglic beide kijken naar Bennett die net lost en dus 1 van hun het moet oplossen.

Ben wel benieuwd wat Gesink nog uit zijn tenen gaat krijgen, wel iemand die zich helemaal wil opofferen en pijn wilt lijden voor een ander

Gesink gaat a la Boogerd destijds voor Rasmussen elke klim als eerste aan de boom schudden
Die heeft zich helemaal hervonden als knecht.

Nee, uiteraard is het nog allemaal afwachten, maar dat ze inmiddels erg nerveus zijn bij Ineos na dit machtsvertoon van Jumbo lijkt me wel een zekerheidje

Ja dat denk ik ook wel

Als ze maar niet te vroeg in vorm zijn bij Jumbo Visma....de 3e week van de tour met 3 bergritten en een individuele tijdrit moet je er pas echt staan.

In Parijs komen ze wel maar ook in Atalanta?

El Ninjo schreef:
Als ze maar niet te vroeg in vorm zijn bij Jumbo Visma....de 3e week van de tour met 3 bergritten en een individuele tijdrit moet je er pas echt staan.

Anderzijds moet je meteen de eerste ritten al goed zijn.

vigil schreef:
In Parijs komen ze wel maar ook in Atalanta?

Waar ligt Atalanta?

Naast Bergamo...

Links ernaast dus eerst Atalanta en dan Bergamo

Komt de Ronde van Lombardije daar langs zaterdag?

Het tennis is ook weer opgestart en alsof er niks veranderd is, is er weer eens een sister-act. Venus - Serena. Voor de 31-ste keer.
22 jaar geleden speelden ze voor het eerst tegen elkaar (officieel op het hoogste niveau dan). Ik neem aan dat dat over 22 jaar nog steeds wel het geval zal zijn.

Interessante etappe vandaag in de Dauphine. Ineos wil laten zien dat ze nog steeds het sterkste team zijn, maar vallen hard door de mand. Bijna komisch om te zien hoe Froome, Thomas (en in iets mindere mate SIvakov) wegsturen voordat ze goed en wel begonnen zijn. Ook Bernal had het niet vandaag, in tegenstelling tot Kuss en Roglic. Dumoulin ziet er steeds beter uit, ik denk dat de wedstrijdkilometers van deze week hem goed gaan doen.

Wie zagen er goed uit: Roglic, Pinot, Martin, Buchmann, Quintana en toch ook wel Dumoulin
Wie vielen er tegen: Thomas, Pogacar, Bardet, Kruijswijk, Yates, Uran en toch ook wel Bernal.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:34 uur

geplaatst: vandaag om 07:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.