Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4
zoeken in:
0
geplaatst: 2 januari, 12:35 uur
kaj_666 schreef:
Ik begrijp dat Ghiotto compleet bezwijkt onder de druk van het thuispubliek?
(quote)
Ik begrijp dat Ghiotto compleet bezwijkt onder de druk van het thuispubliek?
Ik gok dat het mindere presteren van Ghiotto tijdens de wereldbekers geen kwestie van vormpiek is, maar dat er iets fout gaat in de aanpak. Wordt wel nog 4e op beide afstanden.
3
geplaatst: 2 januari, 12:35 uur
Jilek ziet eruit als Pogacar, Van de Bunt is de nieuwe Esmee Visser dus meer dan brons zal er niet in zitten voor Ghiotto.
0
geplaatst: 2 januari, 14:07 uur
Teunnis schreef:
Dat is wel een hele hete take.
Ik zie alle drie de Nederlandse vrouwen samen met Miho Takagi als dé favorieten. Ook Wiklund en Mei Han maken een realistische kans. Dark horses: Lollobrigida, Blondin, Morozova. Podium zonder Nederlanders is niet onmogelijk, maar in mijn ogen wel onwaarschijnlijk.
Laat ik maar eens alvast een prognose eruit gooien:
M500:
1. Stolz
2. De Boo
3. Morishige
M1000:
1. Stolz
2. Wennemars
3. De Boo
M1500:
1. Stolz
2. Ning
3. Sonnekalb
M5000:
1. Jilek
2. Eitrem
3. Van de Bunt
M10000:
1. Semirunniy
2. Jilek
3. Van de Bunt
MTP:
1. USA
2. NOR
3. NED
MMS:
1. Stolz
2. Swings
3. Giovannini
---
W500:
1. Kok
2. Jackson
3. Leerdam
W1000:
1. Takagi
2. Leerdam
3. Kok
W1500:
1. Rijpma - De Jong
2. Takagi
3. Groenewoud
W3000:
1. Groenewoud
2. Beune
3. Wiklund
W5000:
1. Conijn
2. Kerkhoff
3. Weidemann
WTP:
1. NED
2. JAP
3. CAN
WMS:
1. Groenewoud
2. Lollbrigida
3. Blondin
(quote)
Dat is wel een hele hete take.
Ik zie alle drie de Nederlandse vrouwen samen met Miho Takagi als dé favorieten. Ook Wiklund en Mei Han maken een realistische kans. Dark horses: Lollobrigida, Blondin, Morozova. Podium zonder Nederlanders is niet onmogelijk, maar in mijn ogen wel onwaarschijnlijk.
Laat ik maar eens alvast een prognose eruit gooien:
M500:
1. Stolz
2. De Boo
3. Morishige
M1000:
1. Stolz
2. Wennemars
3. De Boo
M1500:
1. Stolz
2. Ning
3. Sonnekalb
M5000:
1. Jilek
2. Eitrem
3. Van de Bunt
M10000:
1. Semirunniy
2. Jilek
3. Van de Bunt
MTP:
1. USA
2. NOR
3. NED
MMS:
1. Stolz
2. Swings
3. Giovannini
---
W500:
1. Kok
2. Jackson
3. Leerdam
W1000:
1. Takagi
2. Leerdam
3. Kok
W1500:
1. Rijpma - De Jong
2. Takagi
3. Groenewoud
W3000:
1. Groenewoud
2. Beune
3. Wiklund
W5000:
1. Conijn
2. Kerkhoff
3. Weidemann
WTP:
1. NED
2. JAP
3. CAN
WMS:
1. Groenewoud
2. Lollbrigida
3. Blondin
Mag Semirunniy wel meedoen?
Ik denk dat Kok de 1000 en 1500 wint, of in elk geval op het podium zal staan.
Van de Bunt verwacht ik ook wel wat hoger. Jilek topfavoriet op beide lange afstanden.
1
geplaatst: 2 januari, 14:16 uur
Geboren in Rusland maar komt ondertussen voor Polen uit.
Ach Bart Veldkamp weet je wel.
0
geplaatst: 2 januari, 15:02 uur
Teunnis schreef:
Laat ik maar eens alvast een prognose eruit gooien
Laat ik maar eens alvast een prognose eruit gooien
Ik zie veel interessante meningen en enkele opzienbarende voorspellingen voorbij komen in de discussie. Een prognose delen vind ik eigenlijk wel een leuk idee en een mooi middel ook om de gedachten vóór de Spelen op een rijtje te krijgen. Dit is hoe ik in de wedstrijd(en) sta:
M500:
1. Stolz
2. De Boo
3. Żurek
M1000:
1. De Boo
2. Stolz
3. Wennemars
M1500:
1. Stolz
2. Nuis
3. Ning
M5000:
1. Jilek
2. Loubineaud
3. Van de Bunt
M10000:
1. Semirunniy
2. Jilek
3. Ghiotto
MTP:
1. USA
2. NOR
3. ITA
MMS:
1. Bergsma
2. Swings
3. Stolz
---
W500:
1. Kok
2. Jackson
3. Yoshida
W1000:
1. Leerdam
2. Takagi
3. Kok
W1500:
1. Takagi
2. Rijpma-De Jong
3. Wiklund
W3000:
1. Wiklund
2. Beune
3. Groenewoud
W5000:
1. Conijn
2. Weidemann
3. Kerkhoff
WTP:
1. NED
2. CAN
3. JAP
WMS:
1. Groenewoud
2. Blondin
3. Manganello
Er staan wat prognoses bij die misschien 'wishful thinking' zijn, maar ach, een beetje positief optimisme mag geen probleem zijn. Yoshida die brons pakt op de 500m bij de vrouwen zou trouwens echt een knappe prestatie zijn, benieuwd of haar dat gaat lukken. En ik kijk uit naar andere prognoses die nog zullen volgen van jullie kant! Vergeet overigens ook niet dat we eind januari nog een World Cup in Inzell hebben...
1
geplaatst: 2 januari, 15:39 uur
Veldrijden in de sneeuw, ook dat is topsport!
Geweldige race tot nu toe met vd Poel en v Aert "ouderwets" samen aan kop ❄️❄️
Edit: 4 minuten verder en Wout is hard gevallen en geeft voor het eerst na 239 wedstrijden in t veld op
Geweldige race tot nu toe met vd Poel en v Aert "ouderwets" samen aan kop ❄️❄️
Edit: 4 minuten verder en Wout is hard gevallen en geeft voor het eerst na 239 wedstrijden in t veld op

3
geplaatst: 2 januari, 15:47 uur
Mijn voorspelling: Nuis blesseert zich bij een verkeerde beweging aan zijn piemel en kan niet meedoen. Vervanger Prins pakt brons op de 1500 meter.
1
geplaatst: 2 januari, 15:54 uur
Poek schreef:
Mijn voorspelling: Nuis blesseert zich bij een verkeerde beweging aan zijn piemel en kan niet meedoen..
Mijn voorspelling: Nuis blesseert zich bij een verkeerde beweging aan zijn piemel en kan niet meedoen..
Raakt joy daarbij ook geblesseerd?

1
geplaatst: 2 januari, 15:58 uur
johan de witt schreef:
Alleen 10km. Was de eerste twee world cups op hoogland enorm matig. Is mede daardoor niet hoog genoeg geëindigd in het klassement (kwam 0.07 seconde tekort in Hamar). In Heerenveen met zijn bijna WR in de B-groep wel op basis van tijd geplaatst voor de langste afstand.
Wat betreft Rusland: heeft tegenwoordig een Pools paspoort, dus dat is geen probleem. Sofia ̶P̶r̶o̶s̶v̶i̶r̶n̶o̶v̶a̶ Thorup kreeg (nog) geen Deens paspoort en gaat daardoor ondanks plaatsing niet naar de OS.
3
geplaatst: 3 januari, 00:11 uur
Echt een geweldige wedstrijd. Knap hoe Anderson zich nog terug wist te vechten, maar Van Veen trekt als verdiende winnaar toch aan het langste eind. Dan krijgen we toch de gehypete confrontatie tussen Littler en Van Veen. Ik denk dat The Nuke toch te sterk zal blijken voor The Giant, hij is tenslotte al het hele seizoen nagenoeg onaantastbaar, maar we zullen zien. Hopelijk kan Gian hem morgen het vuur aan de schenen leggen.
4
geplaatst: 3 januari, 12:24 uur
GvV, wat een verademing t.o.v. bijvoorbeeld een MvG of een Van Duyvenbode.
4
geplaatst: 3 januari, 12:49 uur
Ja, mooie kerel. Gun 'm de winst, maar denk dat Littler echt met de buit ervandoor gaat.
1
geplaatst: 3 januari, 13:21 uur
Ja, daar ben ik ook bang voor. Die is zo sterk en constant. Maar Van Veen heeft me toch verrast. Ook in het duel met Anderson had hij vrijwel geen verval. Scorend doet hij het ook goed, naast zijn checkouts. Wordt hopelijk wel een echt duel.
1
geplaatst: 3 januari, 14:51 uur
Hij moet echt alle kansjes die hij krijgt benutten, alleen dan maakt ‘ie een kans.
0
Onweerwolf
geplaatst: 3 januari, 15:21 uur
Poek schreef:
,,Als je al iemand gaat aanwijzen voor de ploegenachtervolging, dan moet dat Beau Snellink zijn. Hij heeft individueel niet goed gereden, maar de laatste twee jaar wel bewezen dat hij van waarde is bij de ploegenachtervolging. Die tweede positie waarin hij rijdt, is heel moeilijk.”
,,Als je al iemand gaat aanwijzen voor de ploegenachtervolging, dan moet dat Beau Snellink zijn. Hij heeft individueel niet goed gereden, maar de laatste twee jaar wel bewezen dat hij van waarde is bij de ploegenachtervolging. Die tweede positie waarin hij rijdt, is heel moeilijk.”
Dat is best een goed punt.
0
Onweerwolf
geplaatst: 3 januari, 15:22 uur
johan de witt schreef:
Hij gaat dan wel voorbij aan het bijkomende feit dat Nuis nu de 3e man op de 1500 is en daar betere papieren heeft dan Prins. Dat zal zeker ook meegespeeld hebben.
Hij gaat dan wel voorbij aan het bijkomende feit dat Nuis nu de 3e man op de 1500 is en daar betere papieren heeft dan Prins. Dat zal zeker ook meegespeeld hebben.
Dat lijkt me niet. Dat zou in ieder geval niet volgens de regels zijn.
4
geplaatst: 3 januari, 22:55 uur
https://i.dailymail.co.uk/1s/2026/01/03/21/1767476470410_wide_galleryImage_LONDON_ENGLAND_JANUARY_03.JPG Wat deed jij toen je 18 was?
3
geplaatst: 3 januari, 22:55 uur
ABDrums schreef:
Echt een geweldige wedstrijd. Knap hoe Anderson zich nog terug wist te vechten, maar Van Veen trekt als verdiende winnaar toch aan het langste eind. Dan krijgen we toch de gehypete confrontatie tussen Littler en Van Veen. Ik denk dat The Nuke toch te sterk zal blijken voor The Giant, hij is tenslotte al het hele seizoen nagenoeg onaantastbaar, maar we zullen zien. Hopelijk kan Gian hem morgen het vuur aan de schenen leggen.
Deze voorspelling blijkt vanavond uitgekomen te zijn. Van Veen gooit een heel prima wedstrijd, wellicht net iets onder het niveau dat hij tegen Anderson en Humphries haalde, maar die verrekte 18-jarige Engelsman had het vanavond in de finale echt op zijn heupen. Zelden zo'n sterk optreden in het darten gezien, en dat dan ook nog op dit podium in de finale presteren. Ongekend goed. Wie wereldkampioen zou worden, stond eigenlijk op voorhand al vast. Het was in alle gevallen weer een mooi toernooi om te volgen!
3
geplaatst: 3 januari, 23:08 uur
Ongelofelijk wat een niveau littler kan halen. En toch heb ik het gevoel dat hij nog beter kan haha. Eigenlijk oneerlijk voor de andere darters.
Van veen was ietsje minder als tegen anderson maar dan nog had hij nooit kunnen winnen. Hij kan terugkijken op een fantastisch toernooi.
Van veen was ietsje minder als tegen anderson maar dan nog had hij nooit kunnen winnen. Hij kan terugkijken op een fantastisch toernooi.
6
geplaatst: 3 januari, 23:13 uur
gigage schreef:
(afbeelding) Wat deed jij toen je 18 was?
Wel wat minder eten (afbeelding) Wat deed jij toen je 18 was?

2
geplaatst: 3 januari, 23:14 uur
GVV geen schijn van kans helaas, geweldig tournooi voor hem, dat dan weer wel.
0
Onweerwolf
geplaatst: 4 januari, 14:34 uur
Dat kan, maar dan hadden ze Nuis expliciet een aanwijsplek op de 1500 moeten geven. Daar was, in theorie, ruimte voor.
* denotes required fields.