MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4

zoeken in:
Het is wel vrij zeker dat er een Nederlandse wint, hoor.
Sowieso is er bij de vrouwen geen enkele discipline waar er geen Nederlandse vrouw favoriet is.

Ik zet in op 17 medailles voor de langebaanvrouwen!

johan de witt schreef:
Het is wel vrij zeker dat er een Nederlandse wint, hoor.
Sowieso is er bij de vrouwen geen enkele discipline waar er geen Nederlandse vrouw favoriet is.

Daar ben ik nog niet zo zeker van, alleen Rijpsma-de Jong (en die wordt gewoon traditioneel weer 4e in Milaan )was dit seizoen nipt sneller dan Takagi, Wiklund en Blondin en ik vlak ook Francesca Lollobridgida niet uit, die gaat echt wel pieken in eigen land (al geef ik ze meer kans op de 3000m). Als je dan de tijden van Beune ziet dit jaar, die is 0,7 sec sneller dan alles en iedereen dit jaar.

El Ninjo schreef:
(quote)

Daar ben ik nog niet zo zeker van, alleen Rijpsma-de Jong (en die wordt gewoon traditioneel weer 4e in Milaan )was dit seizoen nipt sneller dan Takagi, Wiklund en Blondin en ik vlak ook Francesca Lollobridgida niet uit, die gaat echt wel pieken in eigen land (al geef ik ze meer kans op de 3000m). Als je dan de tijden van Beune ziet dit jaar, die is 0,7 sec sneller dan alles en iedereen dit jaar.

Femke. Kok.

johan de witt schreef:

Femke. Kok.

Kan, maar geen zekerheidje op de 1500m (en er waren al buitenlandse dames sneller dit jaar, toegegeven onder betere omstandigheden). Ik moet ook nog zien of ze Jutta Leerdam verslaat op de 1.000m, ik verwacht daar wel goud en zilver.

Nederland is enkel op de 500m de grote favoriet. Op de 1000m is er ook goede kans op goud, maar Takagi is echt niet minder dan Leerdam en Kok. Op de 1500m zie ik Nederland niet eens een medaille winnen en op de 3.000m en 5.000m zijn er meerdere kanshebbers, maar ook daar is Nederland zeker geen topfavoriet.

Bij de mannen zal het helemaal afhangen van de vorm van Stolz. Als die goed is wint Nederland geen enkele gouden medaille. Is ie niet top, dan maken we op de drie kortste afstanden een goede kans. Op de lange afstanden lijkt het me een kansloze zaak.

El Ninjo schreef:
(quote)

Kan, maar geen zekerheidje op de 1500m (en er waren al buitenlandse dames sneller dit jaar, toegegeven onder betere omstandigheden). Ik moet ook nog zien of ze Jutta Leerdam verslaat op de 1.000m, ik verwacht daar wel goud en zilver.

Kok reed niet mee het hele seizoen, dus dat lijkt me geen eerlijke vergelijking. Bovendien mag ze vroeg starten, dat is ook vaak een voordeel. Ik zie haar daar zeer hoge ogen gooien. Wiklund choket altijd en Takagi is ook nog niet in haar beste doen.

Op de 1000 is Kok sowieso meer favoriet dan Leerdam inmiddels.

Geen Prins op de Spelen, selectiecommissie kiest voor Bosker.

Toch best bijzonder want de (team)achtervolging lijkt mij nu niet direct kansrijk voor een medaille bij de heren.

Maar goed Prins op de 1500 ook niet.
Nuis mag nu toch de 1500 rijden.

Ja, precies zoals verwacht. Ook de enige logische oplossing.
Wel erg zuur voor Prins.

Onweerwolf
El Ninjo schreef:
Geen Prins op de Spelen, selectiecommissie kiest voor Bosker.

Damn, wat erg voor Prins. Die gaat hier wel een klap van krijgen. Ik gun het desalniettemin Bosker ook heel erg maar ik was het wel eens met Tuitert.

Toen Prins met Nuis wilde ruilen ( startbewijs 1500 tegen 1000) zag hij de bui al hangen , hoewel Prins ook waarschijnlijk liever de 1000 dan de 1500 zou rijden.

Onweerwolf
Van De Bunt trouwens op de massastart en niet Huizinga.

Rudi S schreef:
Toch best bijzonder want de (team)achtervolging lijkt mij nu niet direct kansrijk voor een medaille bij de heren.

Maar goed Prins op de 1500 ook niet.
Nuis mag nu toch de 1500 rijden.

Met deze samenstelling is de kans juist het grootst.

Wel sneu voor Prins, eigenlijk loopt hij op 0.005s de spelen mis, want als hij sneller was geweest dan Nuis op de 1000 dan had hij gegaan op beide afstanden.

Eigenlijk onderschrijft dit mijn statement dat ze vooraf een aantal zekerheidjes een startbewijs moeten geven en de OKT gebruiken om het aan te vullen.

Dat Jutta nu alsnog gaat is ook wel terecht.

harm1985 schreef:

Dat Jutta nu alsnog gaat is ook wel terecht.

Verkerk zou waarschijnlijk sowieso afvallen.

Alleen te lezen met een betaald abonnement. Terwijl ik nog nee zeg tegen de Telegraaf als ze mij zouden betalen om te lezen

Wat ik elders op het internet hier al over gezegd heb:

Logisch, met Bosker hebben we op de achtervolging nu een veel grotere kans om 5e te worden i.p.v. 7e. Super belangrijk dus dat ie mee gaat

GrafGantz schreef:
(quote)

Alleen te lezen met een betaald abonnement. Terwijl ik nog nee zeg tegen de Telegraaf als ze mij zouden betalen om te lezen

Het gaat alleen om de kop, meer lees ik daar ook niet.

Onweerwolf schreef:
Van De Bunt trouwens op de massastart en niet Huizinga.

Die rijdt mee op vier disciplines ineens. Terwijl een week geleden niemand hem op ook maar één onderdeel had verwacht.

Fuck dat gelul over schaatsen, mijn favoriet Heavy Metal door naar de halve finales

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR-PWWmO9RP5_FTZfkJXvw8gK9gknilQacU9L6d7_kjQV11h79q7s30hVg&s=10

Poeha schreef:
Fuck dat gelul over schaatsen,

Nou ben ik wel van het schaatsen maar ik geef onmiddellijk toe dat bierbuiken die pijltjes gooien zeker van een heel andere orde is dus geniet ervan

Rudi S schreef:
(quote)

Nou ben ik wel van het schaatsen maar ik geef onmiddellijk toe dat bierbuiken die pijltjes gooien zeker van een heel andere orde is dus geniet ervan
Niet lullen, maar schaatsen, zeg ik altijd.

Rudi S schreef:
(quote)

Het gaat alleen om de kop, meer lees ik daar ook niet.

Ik heb het artikel op de site van het NHD gelezen en Johan de Wit blijkt een andere mening/verwachting gehad te hebben dan johan de witt:

"Maar als het aan De Wit ligt, laat de bond de ploegenachtervolging links liggen en wordt er niemand aangewezen. ,,Ik denk echt dat dit onderdeel bij de mannen voor lief moet worden genomen. Ze zijn met veel geluk twee keer derde geworden, maar als alle teams in volle sterkte in Milaan zijn, is Nederland kansloos. Ik denk dat de KNSB neutraal een goede beslissing kan nemen. Daar geloof ik echt in."

en daarnaast

,,Als je al iemand gaat aanwijzen voor de ploegenachtervolging, dan moet dat Beau Snellink zijn. Hij heeft individueel niet goed gereden, maar de laatste twee jaar wel bewezen dat hij van waarde is bij de ploegenachtervolging. Die tweede positie waarin hij rijdt, is heel moeilijk.”

Hij gaat dan wel voorbij aan het bijkomende feit dat Nuis nu de 3e man op de 1500 is en daar betere papieren heeft dan Prins. Dat zal zeker ook meegespeeld hebben.

Snellink hadden ze zeker graag aangewezen, maar die heeft te slecht gepresteerd op het OKT.

Poeha schreef:
Fuck dat gelul over schaatsen, mijn favoriet Heavy Metal door naar de halve finales

(afbeelding)

https://i.imgur.com/jfLD95n.jpeg

Gian, Gian
https://r.testifier.nl/Acbs8526SDKI/resizing_type:fit/watermark:PDC/width:3840/height:2560/plain/https://s3-newsifier.ams3.digitaloceanspaces.com/dartsnieuws.com/images/2025-11/gian-van-veen-luke-humphries-6920b24c317f0.png@webp

Hoppetee, 5-1 winst tegen Luke Humphries. Nou praten we.

En uiteindelijk zal LL wel weer winnen. Maar dit is een topprestatie.

Kom er maar in, Micha.

Edgar18 schreef:
Op de 1500m zie ik Nederland niet eens een medaille winnen

Dat is wel een hele hete take.

Ik zie alle drie de Nederlandse vrouwen samen met Miho Takagi als dé favorieten. Ook Wiklund en Mei Han maken een realistische kans. Dark horses: Lollobrigida, Blondin, Morozova. Podium zonder Nederlanders is niet onmogelijk, maar in mijn ogen wel onwaarschijnlijk.

Laat ik maar eens alvast een prognose eruit gooien:

M500:
1. Stolz
2. De Boo
3. Morishige

M1000:
1. Stolz
2. Wennemars
3. De Boo

M1500:
1. Stolz
2. Ning
3. Sonnekalb

M5000:
1. Jilek
2. Eitrem
3. Van de Bunt

M10000:
1. Semirunniy
2. Jilek
3. Van de Bunt

MTP:
1. USA
2. NOR
3. NED

MMS:
1. Stolz
2. Swings
3. Giovannini

---

W500:
1. Kok
2. Jackson
3. Leerdam

W1000:
1. Takagi
2. Leerdam
3. Kok

W1500:
1. Rijpma - De Jong
2. Takagi
3. Groenewoud

W3000:
1. Groenewoud
2. Beune
3. Wiklund

W5000:
1. Conijn
2. Kerkhoff
3. Weidemann

WTP:
1. NED
2. JAP
3. CAN

WMS:
1. Groenewoud
2. Lollbrigida
3. Blondin

Edgar18 schreef:

Op de 1500m zie ik Nederland niet eens een medaille winnen

Dat kan maar daarvoor moet je dan wel echt de tv uitzetten

Teunnis schreef:

M5000:
1. Jilek
2. Eitrem
3. Van de Bunt

M10000:
1. Semirunniy
2. Jilek
3. Van de Bunt

Ik begrijp dat Ghiotto compleet bezwijkt onder de druk van het thuispubliek?

Gast
geplaatst: vandaag om 09:06 uur

geplaatst: vandaag om 09:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.