MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4

zoeken in:
johan de witt schreef:
Ik vrees dat Mollema voor Nibali zal koersen.

Als Mollema dit topic nou in de gaten had gehouden had hij kunnen weten dat dit misschien niet zo'n goed idee was

Wtf is Eurosport een muziekzender geworden

Nee, De Haai kan het niet vandaag.
Maar alle drie eraf van Trek is wel triest.

Zou wat zijn als Jumbo weer wint

Ach shit Mollema. Hij zat er bijna bij

Fuglsang terechte winnaar, de sterkste.
Lijkt wel of die nog elk jaar beter wordt.

Mooie zege van Fuglsang, maar laat ons vooral hopen dat Evenepoel er niet al te veel aan over houdt.

Bekkenbreuk, volgens Sporza.

Zijn seizoen zit er hoogstwaarschijnlijk op.

Ja zeker einde seizoen. Maar hij heeft nog jaren genoeg. Gelukkig viel het mee en komt hij terug.

Schachman sleutelbeen gebroken, toch wel brute pech voor hem. Oké voor Evenepoel ook maar die ging zelf in de fout.

Ja belachelijke organisatie daar.
Die kunnen wel een schadeclaim verwachten.

Arbeidsdeskundige
johan de witt schreef:
Fuglsang terechte winnaar, de sterkste.
Lijkt wel of die nog elk jaar beter wordt.
Hij was zowel op de één na laatste klim als op de laatste klim veruit de sterkste. Op de laatste klim maakte hij ook heel slim gebruik van het feit dat Bennett er alles aan deed om zijn ploeggenoot Vlasov niet te laten terugkeren. De Deen heeft slim het bord van de Niew Zeelander leeg gegeten.

Arbeidsdeskundige
Ik heb eerder op de middag genoten van Dwars Door Het Hageland. Een fraaie Vlaamse koers over onverharde wegen. Het machtsvertoon van Rickaert van Alpecin-Fenix is veelbelovend. Ik zie hem over enkele jaren hoge ogen gooien in Parijs - Roubaix.

Roglic ook al afgestapt in DL.

Wat een crash in de moto2.

Twitter

Gelukkig zijn ze er nog redelijk goed van afgekomen. Zware crash ontsiert Moto2-race Oostenrijk, Martin wint na herstart - nl.motorsport.com

Nu ook in in de motogp, niet best dit. Rossi die tussen twee gelanceerde motoren heen rijdt.
Hopelijk gaat het goed met Morbidelli.
Twitter - mobile.twitter.com

Daar hadden makkelijk doden kunnen vallen. Een klein mirakel dat niemand geraakt werd. Viñales en vooral Rossi hebben hier goede beschermengelen gehad. Af en toe een spectaculaire crash zonder ernstige kwetsuren maakt de sport mooi maar iets als dit zie ik liever niet.

Verder wel een spannende mooie race. Knappe overwinning voor Dovi, met een tweede plek het eerste podium voor Mir op de Suzuki, Miller die eens een keer overeind bleef derde en Binder alweer sterk gepresteerd met die vierde plek. Voor de familie Márquez viel er niks te vieren. Een foto van Marc die naar de race kijkt zagen we en Alex die alweer bij de laatsten zit.

Veteraan Rossi blijft het toch goed doen. Vijfde plaats deze keer. Je moet het maar doen, er weer vol voor gaan nadat je net eerder een door de lucht vliegende motorfiets vlak voor je neus hebt zien passeren.

johan de witt schreef:
Roglic ook al afgestapt in DL.

Nou ja dan wint Kuss toch gewoon

Ja, en Dumoulin de Tour

Wat een knotsgekke, leuke, en vervelende wielerweek was dit zeg.

Knotsgekke moto-GP weer. Waar houdt het op?

johan de witt schreef:
Ja, en Dumoulin de Tour

Ik zie het wel gebeuren, eerlijk gezegd. Ik ben benieuwd wat nu de schade is bij Roglic. Als hij de Tour niet kan rijden, krijgt Van Aert misschien wel de kans om dit jaar al voor groen te gaan. Al hoop ik dat Roglic erbij is, natuurlijk.

VladTheImpaler schreef:
Wat een knotsgekke, leuke, en vervelende wielerweek was dit zeg.

Dat is goede omschrijving idd, veel nare valpartijen helaas.

Ik verwacht dat Roglic uit voorzorg uit koers is gehaald, net als Bernal. Verwacht dat beiden er gewoon staan over 2 weken, net als Buchmann, die voornamelijk schrammen heeft. Voor Kruijswijk verwacht ik een streep door de Tour, die kan zich beter richten op Giro of Vuelta - beide koersen kan hij winnen. Dumoulin lijkt in orde, net als Pogacar en Pinot - al ben ik benieuwd of dit laatste een Tour kan rijden zonder offday of blessures. Bardet en Lopez eindigen wel kort hier, maar zonder echt indruk te maken.

De oudere garde aan klassementsrenners maakt weinig indruk. Froome en Thomas waren nergens in de voorbereidingskoersen, evenals Valverde, Porte en Uran. Landa en Quintana gingen goed mee, tot vandaag. Allemaal vraagtekens voor de Tour. Benieuwd hoe relatieve outsiders als Martinez, Martin en Kämna het gaan doen in de Tour. Het wordt een interessante Tour iig

Verdiende wereldkampioen bij het snooker. Leuk dat Ronnie hem weer eens pakt. Finale werd nimmer zo episch als beide halve finalepotten, maar dat zat er wel dik in

Kronos schreef:
Daar hadden makkelijk doden kunnen vallen. Een klein mirakel dat niemand geraakt werd. Viñales en vooral Rossi hebben hier goede beschermengelen gehad. Af en toe een spectaculaire crash zonder ernstige kwetsuren maakt de sport mooi maar iets als dit zie ik liever niet.

Verder wel een spannende mooie race. Knappe overwinning voor Dovi, met een tweede plek het eerste podium voor Mir op de Suzuki, Miller die eens een keer overeind bleef derde en Binder alweer sterk gepresteerd met die vierde plek. Voor de familie Márquez viel er niks te vieren. Een foto van Marc die naar de race kijkt zagen we en Alex die alweer bij de laatsten zit.

Veteraan Rossi blijft het toch goed doen. Vijfde plaats deze keer. Je moet het maar doen, er weer vol voor gaan nadat je net eerder een door de lucht vliegende motorfiets vlak voor je neus hebt zien passeren.

Rossi aangeslagen en boos na 'angstaanjagend' incident - GPUpdate.net - m.gpupdate.net

Ik snap wel dat ie boos is, maar het is gelukkig niet zo dat dit elke week voorkomt, volgens mij heb ik zelf nog nooit eerder zoiets gezien, dus laten we hopen dat het een incident blijft.

trebremmit schreef:
Ik snap wel dat ie boos is, maar het is gelukkig niet zo dat dit elke week voorkomt, volgens mij heb ik zelf nog nooit eerder zoiets gezien, dus laten we hopen dat het een incident blijft.

Rossi zag er ook wel pips uit in de pits. Hij is zelf natuurlijk al wat ouder, dan ben je bewuster van risico's en minder bereid je er aan over te geven. Het is niet de eerste keer dat een onbestuurde motorfiets een gevaar vormt, maar zo close met potentieel zo'n fatale impact op andere rijders kan ik me ook niet meteen voor de geest halen. Ik volg het motorrennen al van midden jaren negentig en vind het moeilijk om te bevestigen wat Rossi beweert, dat rijders de laatste jaren veel agressiever zijn geworden. Hij zegt dat te begrijpen omdat er veel op het spel staat, maar als de coureurs meer onder druk zouden staan dan vroeger dan zou dat te merken zijn aan het plezier dat ze eraan beleven en in de onderlinge omgang lijkt me. En dat is volgens mij nu veel beter dan bijvoorbeeld in de jaren negentig. Een Doohan, een Biaggi of een Harada, die konden niet eens blij zijn met een tweede plek. Met een bakkes tot aan de grond stonden ze op het tweede hoogste schavotje. De groepssfeer en het wederzijds respect lijken me er op vooruit gegaan. Zoals Rossi zelf zegt, het is een gevaarlijke sport. Misschien wordt hij er toch wat te oud voor. Zijn boosheid is logisch, die komt na de schrik.

Arbeidsdeskundige
johan de witt schreef:
Ja, en Dumoulin de Tour
Verstandige beslissing van Roglic om met het oog op de Tour het zekere voor het onzekere te nemen. Maar wat een superknechten heeft hij om zich heen om die Tour zege veilig te gaan stellen. Dumoulin, Kuss en Bennett zouden in alle andere teams niet als kopman misstaan. Maar Roglic is gewoon de sterkste ronderenner ter wereld. Hij blinkt uit in het klimmen, bergaf, sprinten bij een kleine groep concurrenten voor de eindzege en in de tijdritten.

Dumoulin is gewoon kopman, hoor

Jumbo zal wel zo slim zijn om hem in de Tour geen vuile kilometers te laten maken zoals in de DL.
Roglic en Dumoulin in de eerste week hoog in het klassement houden en dan in week 3 kijken wie de sterkste is.

Ben met je eens dat Roglic nu de iets betere papieren heeft, maar Toms vorm is groeiende en wie weet waar hij over vier weken staat. En Roglic kan ook altijd iets overkomen natuurlijk.

johan de witt schreef:
En Roglic kan ook altijd iets overkomen natuurlijk.

Ow wauw, is dat een dreigement

Wishful thinking eerder

Hoewel we ook niet moeten vergeten dat hij vorig voorjaar ook alles won en de Girozege toen al bijna op voorhand toegewezen kreeg en het ook niet kon waarmaken.

Titmeister schreef:
(quote)

Dat is goede omschrijving idd, veel nare valpartijen helaas.

De oudere garde aan klassementsrenners maakt weinig indruk. Froome en Thomas waren nergens in de voorbereidingskoersen, evenals Valverde, Porte en Uran. Landa en Quintana gingen goed mee, tot vandaag. Allemaal vraagtekens voor de Tour. Benieuwd hoe relatieve outsiders als Martinez, Martin en Kämna het gaan doen in de Tour. Het wordt een interessante Tour iig

Die gaan nog langs de dokter en dat komt allemaal goed.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:46 uur

geplaatst: vandaag om 00:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.