Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4
zoeken in:
1
geplaatst: 17 augustus 2020, 09:30 uur
trebremmit schreef:
Rossi aangeslagen en boos na 'angstaanjagend' incident - GPUpdate.net - m.gpupdate.net
Ik snap wel dat ie boos is, maar het is gelukkig niet zo dat dit elke week voorkomt, volgens mij heb ik zelf nog nooit eerder zoiets gezien, dus laten we hopen dat het een incident blijft.
(quote)
Rossi aangeslagen en boos na 'angstaanjagend' incident - GPUpdate.net - m.gpupdate.net
Ik snap wel dat ie boos is, maar het is gelukkig niet zo dat dit elke week voorkomt, volgens mij heb ik zelf nog nooit eerder zoiets gezien, dus laten we hopen dat het een incident blijft.
Ik vond het bewonderenswaardig dat hij weer op stapte. Ondanks dat hij (of de Yamaha) niet meer de pure snelheid heeft van weleer, rijdt de man duidelijk voor zijn plezier en rijdt eigenlijk altijd wel top 8. Dat is beter dan een hoop anderen, dus waarom dan met pensioen gaan?
Aan de andere kant was het wel een close call, voor menig ander zou dit het teken zijn geweest om er maar mee te stoppen en te genieten van je pensioen. Dat had Senna ook moeten doen in 1994, maar ja, zo lopen de dingen gewoon niet.
Zonde voor Pol dat er een herstart kwam, je zag dat hij daarna zijn ritme kwijt was. Mooie overwinning wel van Dovi, hopelijk kan hij het een vervolg geven en het WK een 3 way battle maken. Fabio heeft er maar het meeste van gemaakt, die kwam goed weg met de rode vlag. En Maverick was weer eens achteraan te vinden na een matige start. Marquez mist ook de volgende race, met meer dan 75 punten achterstand (als Fabio wint) wordt het een onmogelijke taak om nog WK te worden. Al weet je het natuurlijk nooit.
De Formule 1 was zoals hij altijd is op Barcelona, weinig enerverend. Max heeft knap de Mercedessen gesplit, maar het is duidelijk dat die auto een maatje te groot was. Dan maar niet de jongste WK ooit. Hij is pas 22, net zo oud als Hamilton toen hij zijn debuut maakte, dus hij heeft nog tijd zat.
Nog 3 overwinningen en het record van Schumacher is geevenaard. Ik schat dat Hamilton eind volgend jaar op 100+ poles, 100+ overwinningen en 8 titels zal staan. Knap, maar in tegenstelling tot Schumacher stapte hij in in de beste auto, waar Schumacher het helemaal zelf heeft opgebouwd. En er waren minder races. Dus ik schat Schumacher nog steeds iets hoger in, ondanks zijn wat controversiele acties.
of Hamilton na 2021 nog doorgaat valt te bezien. Hij zal zijn records buiten bereik van een ander willen brengen; Max en Leclerc zijn in 2022 nog geen 25 natuurlijk. En in 12 jaar kun je een hoop winnen met de beste auto.
Het viel me overigens wel op dat op social media (met name op de site van gpupdate) het trollen leger meteen weer tevoorschijn kwam na het gemopper op de boordradio van Max. Vorige week won hij soeverein en was het stil. Dat maakt enige normale discussie haast onmogelijk. En helaas zijn het voornamelijk Vlamingen (waarschijnlijk nog een beetje zuur omdat Stoffel zo hard werd aangepakt na zijn matige presteren in 2017/18).
Links en rechts hoor ik geluiden dat als Pirelli dezelfde compounds had meegenomen als vorige week, Max wel een kans had gehad. Dat geloof ik niet zo. Dan had Mercedes gewoon op de Medium in Q2 gereden en daarna in de race met twee keer hard. Alleen als Pirelli de allerzachtste compounds had meegenomen was het wellicht nog wat geworden. Bottas eerder nar binnen halen voor een undercut, waar Max bang voor was gezien zijn gemopper had ook niet gelukt, want die had dan ook achter de Racing Points vast gezeten. Wat dat betreft was het gemopper wel enigzins onterecht. Maar in het heetst van de strijd kun je dat sort dingen nu eenmaal niet uitbereid bespreken.
1
geplaatst: 17 augustus 2020, 20:20 uur
harm1985 schreef:
Knap, maar in tegenstelling tot Schumacher stapte hij in in de beste auto, waar Schumacher het helemaal zelf heeft opgebouwd.
Knap, maar in tegenstelling tot Schumacher stapte hij in in de beste auto, waar Schumacher het helemaal zelf heeft opgebouwd.
Altijd merkwaardig hoe zoiets ineens in het collectieve geheugen sluipt. Ik hoor deze opmerking namelijk wel vaker. Maar de move van Hamilton naar Mercedes werd in eerste instantie vol hoongelach ontvangen. Hij verliet een succesvol team (de McLaren was al jaren een van de snelste auto's, enkel wat onbetrouwbaar) om naar een prutsteam te gaan (Mercedes haalde niet eens de helft van het puntenaantal van McLaren, in de laatste paar races zelfs echt hele treurige resultaten). Men speculeerde zelfs dat Hamilton hiermee zijn carrière vergooide. In zijn eerste jaar vond iedereen het reuze meevallen dat hij toch nog vierde eindigde in het kampioenschap. Pas het jaar erop was de Mercedes dominant.
0
geplaatst: 17 augustus 2020, 20:33 uur
Titmeister schreef:
De oudere garde aan klassementsrenners maakt weinig indruk. Froome en Thomas waren nergens in de voorbereidingskoersen, evenals Valverde, Porte en Uran. Landa en Quintana gingen goed mee, tot vandaag. Allemaal vraagtekens voor de Tour. Benieuwd hoe relatieve outsiders als Martinez, Martin en Kämna het gaan doen in de Tour. Het wordt een interessante Tour iig
De oudere garde aan klassementsrenners maakt weinig indruk. Froome en Thomas waren nergens in de voorbereidingskoersen, evenals Valverde, Porte en Uran. Landa en Quintana gingen goed mee, tot vandaag. Allemaal vraagtekens voor de Tour. Benieuwd hoe relatieve outsiders als Martinez, Martin en Kämna het gaan doen in de Tour. Het wordt een interessante Tour iig
Kämna gaat zeker geen klassement rijden. Misschien dat hij op het einde per ongeluk in de top-20 verschijnt door meerdere succesvolle aanvalspogingen.
Ik denk (net als jij) dat Bernal en Roglic er gewoon staan en daarmee automatisch met zijn tweeën boven de rest uitsteken.
Hopelijk skipt Kruijswijk de Tour. Dat hoopte ik al voor zijn valpartij, maar nu overwegen hij en zijn team het gelukkig ook.
Dan zou het zomaar eens zoiets kunnen worden: Tour - Roglic, Giro - Kruijswijk, Vuelta - Dumoulin
Zelf zit ik niet per se te wachten op Roglic. Doe mij maar Tour - Bernal, Giro - Nibali, Vuelta - Kruijswijk
1
geplaatst: 17 augustus 2020, 20:47 uur
Teunnis schreef:
Kämna gaat zeker geen klassement rijden. Misschien dat hij op het einde per ongeluk in de top-20 verschijnt door meerdere succesvolle aanvalspogingen.
(quote)
Dat denk ik ook niet, omdat Buchmann de klassementsman is bij Bora (en die zie ik, samen met Dumoulin, Pinot en Pogacar als derde podiumkandidaat), maar moet nog wel voor etappezeges kunnen gaan, net als een renner als Formolo bv. Die andere 2 (Martin en Martinez) zie ik wel als kandidaten voor de top 10 overigens.
0
geplaatst: 18 augustus 2020, 10:49 uur
Teunnis schreef:
Altijd merkwaardig hoe zoiets ineens in het collectieve geheugen sluipt. Ik hoor deze opmerking namelijk wel vaker. Maar de move van Hamilton naar Mercedes werd in eerste instantie vol hoongelach ontvangen. Hij verliet een succesvol team (de McLaren was al jaren een van de snelste auto's, enkel wat onbetrouwbaar) om naar een prutsteam te gaan (Mercedes haalde niet eens de helft van het puntenaantal van McLaren, in de laatste paar races zelfs echt hele treurige resultaten). Men speculeerde zelfs dat Hamilton hiermee zijn carrière vergooide. In zijn eerste jaar vond iedereen het reuze meevallen dat hij toch nog vierde eindigde in het kampioenschap. Pas het jaar erop was de Mercedes dominant.
(quote)
Ja en wat heeft Hamilton daaraan bijgedragen in dat ene jaar? Vrij weinig, de ontwikkeling van de 2014 auto en motor was al begonnen voordat hij zich bij Mercedes voegde. En in 2013 werd Mercedes al tweede in het WK. Toto en de zijnen zeggen zelfs dat Schumacher de basis heeft gelegd voor hun huidige success. Je kan hooguit zeggen dat het een goede gok was van Hamilton.
Schumacher stapte in bij Ferrari in 1996, waarna het tot 2000 duurde voor hij de titel won. Had in 1999 gekund, gezien het resultaat van Irvine, maar meneer brak zijn been. Het success in 2000-2004 was grotendeels toe te schrijven aan het team dat hij heft opgebouwd. Zelfs na zijn vestrek, pulkte men de vruchten er nog van.
Als Hulkenberg (tweede keus als Hamilton niet had gekomen) was ingestapt, dan hadden Rosberg en hij de titels verdeeld tussen 2014 en nu en had Hamilton bij McLaren hooguit 1 a 2 races gewonnen. Of hij was overgestapt naar Ferrari, wie weet.
Als Max eindelijk weet te winnen bij Red Bull dan heeft dat voor mij veel meer waarde, omdat hij het dan helemaal zelf heeft opgebouwd.
Aan de andere kant, Juan Manuel Fangio, door velen geroemd als één van de grootsten ooit, maakte er een sport van om elk jaar de beste auto te hebben, vandaar dat hij ook in vier verschillende auto's de titel won. Hij had daar wel teamgenoten als Moss en Farina, wel ander niveau dan Bottas.
Wat mij echter het meeste stoort aan Hamilton is zijn gepreek over veganisme en BLM, terwijl hij zelf 15 supercars heeft, een privé jet, powerboat, 4 huizen en 300 miljoen op de bank. Over privilege en entitlement gesproken. Ik heb het al eerder gezegd, mar Hamilton wil héél graag de grootste allertijden worden, ofwel alle records van Schumacher breken én net zo'n filantroop als Senna.
0
geplaatst: 19 augustus 2020, 09:56 uur
Van Froome vind ik het geen verrassing. Thomas had ik wel verwacht in de selectie, eerlijk gezegd, al was die na de Dauphiné ook een groot vraagteken.
Mooie selectie, dat zeker wel! Met de Tourwinnaar en Girowinnaar van vorig jaar in de ploeg, en daarnaast ook nog een sterke Sivakov. Jumbo-Visma lijkt me - zeker bergop - sterker, zelfs zonder Kruijswijk. Ik verwacht dat Ineos het geweer van schouder zal veranderen en het initiatief aan Jumbo-Visma zal laten.
Thomas kopman voor de Giro, waar hij, mits in topvorm, voor de eindzege moet kunnen gaan. Hetzelfde kan gezegd worden van Froome voor de Vuelta, al stel ik me de vraag of hij ooit die vorm van voor zijn verschrikkelijke val vorig jaar nog zal benaderen..
Mooie selectie, dat zeker wel! Met de Tourwinnaar en Girowinnaar van vorig jaar in de ploeg, en daarnaast ook nog een sterke Sivakov. Jumbo-Visma lijkt me - zeker bergop - sterker, zelfs zonder Kruijswijk. Ik verwacht dat Ineos het geweer van schouder zal veranderen en het initiatief aan Jumbo-Visma zal laten.
Thomas kopman voor de Giro, waar hij, mits in topvorm, voor de eindzege moet kunnen gaan. Hetzelfde kan gezegd worden van Froome voor de Vuelta, al stel ik me de vraag of hij ooit die vorm van voor zijn verschrikkelijke val vorig jaar nog zal benaderen..
0
geplaatst: 19 augustus 2020, 10:21 uur
Lijkt me een slimme beslissing van Ineos. Carapaz is momenteel sterker als knecht dan Thomas of Froome lijkt me, terwijl het Giro-parcours op het lijf van Thomas is geschreven. Gezien het zwakke deelnemersveld is hij gelijk topfavoriet lijkt me.
0
geplaatst: 19 augustus 2020, 10:34 uur
AOVV schreef:
Thomas kopman voor de Giro, waar hij, mits in topvorm, voor de eindzege moet kunnen gaan. Hetzelfde kan gezegd worden van Froome voor de Vuelta.
Het deelnemersveld in de Vuelta zal waarschijnlijk een stuk sterker zijn. Iedereen die op de een of andere manier tegenslag kent in de Tour gaat doorgeschoven worden naar de Vuelta. Froome kan het nog lastig gaan krijgen.Thomas kopman voor de Giro, waar hij, mits in topvorm, voor de eindzege moet kunnen gaan. Hetzelfde kan gezegd worden van Froome voor de Vuelta.
0
geplaatst: 19 augustus 2020, 10:38 uur
Dat is zeker zo, stoepkrijt. Ik betwijfel dan ook of Froome de vorm van voor zijn valpartij nog zal benaderen.
De Vuelta is elk jaar geweldig om te volgen, dat zal dit jaar niet anders zijn, gok ik. Hopelijk verloopt de Tour dit jaar ook wat minder gecontroleerd dan vorige jaren, maar Jumbo-Visma lijkt dit jaar het Ineos van de vorige jaren.
De Vuelta is elk jaar geweldig om te volgen, dat zal dit jaar niet anders zijn, gok ik. Hopelijk verloopt de Tour dit jaar ook wat minder gecontroleerd dan vorige jaren, maar Jumbo-Visma lijkt dit jaar het Ineos van de vorige jaren.
0
geplaatst: 19 augustus 2020, 11:18 uur
AOVV schreef:
Dat is zeker zo, stoepkrijt. Ik betwijfel dan ook of Froome de vorm van voor zijn valpartij nog zal benaderen.
Dat kan gezien zijn leeftijd en de ernst van de blessure eigenlijk ook helemaal niet.
0
geplaatst: 19 augustus 2020, 11:27 uur
Verstandige beslissing inderdaad. Zou alleen maar onrust veroorzaken, en als helpers heb je er niks aan.
Carapaz kan nog wel eens verrassen, en Sivakov ook. Maar al met al zal Jumbo-Visma het Ineos van deze Tour worden, en van begin tot eind gaan controleren.
Carapaz kan nog wel eens verrassen, en Sivakov ook. Maar al met al zal Jumbo-Visma het Ineos van deze Tour worden, en van begin tot eind gaan controleren.
0
geplaatst: 19 augustus 2020, 11:29 uur
Het peloton wordt al flink uitgedund dus. Streep door Kruijswijk, Groenewegen, jacobsen, Thomas, Froome, Evenepoel. Toch jammer.
0
geplaatst: 19 augustus 2020, 11:38 uur
Die laatste zou de tour sowieso niet rijden maar ik snap wat je bedoelt.
Al die onvoorspelbare factoren maken het juist wel leuk denk ik.
0
geplaatst: 19 augustus 2020, 11:51 uur
Groenewegen zou hem ook niet rijden.
Voor winst zijn er eigenlijk nog maar 3 serieuze kandidaten. Maar voor een goede klassering zeker nog wel 15-20, dat maakt het wel leuk op voorhand.
Voor winst zijn er eigenlijk nog maar 3 serieuze kandidaten. Maar voor een goede klassering zeker nog wel 15-20, dat maakt het wel leuk op voorhand.
0
geplaatst: 19 augustus 2020, 12:10 uur
Jakobsen ook niet.
Er zijn m.i. maar 2 topfavorieten voor de Tour: Roglic en Bernal. Dat was al zo voor de voorbereidingskoersen, het enige is dat zonder Kruijswijk en Thomas en Froome in vorm de blokken van Jumbo en Ineos iets minder sterk zullen zijn. Desondanks verwacht ik nog steeds dat beide teams de Tour in handen zullen nemen.
Interessant wordt het daarachter door de vele uitdagers: Pinot, Quintana, Pogacar, Landa, Buchmann, Lopez etc. Het is te hopen dat de meeste hiervan gewoon in orde zijn en daarmee kan het een interessante Tour worden, verwacht ik
Er zijn m.i. maar 2 topfavorieten voor de Tour: Roglic en Bernal. Dat was al zo voor de voorbereidingskoersen, het enige is dat zonder Kruijswijk en Thomas en Froome in vorm de blokken van Jumbo en Ineos iets minder sterk zullen zijn. Desondanks verwacht ik nog steeds dat beide teams de Tour in handen zullen nemen.
Interessant wordt het daarachter door de vele uitdagers: Pinot, Quintana, Pogacar, Landa, Buchmann, Lopez etc. Het is te hopen dat de meeste hiervan gewoon in orde zijn en daarmee kan het een interessante Tour worden, verwacht ik

0
geplaatst: 19 augustus 2020, 12:12 uur
vigil schreef:
Met als grootste onvoorspelbare factor de overvolle kalender van dit jaar en de keuzes die per team / renner gemaakt worden over welke koersen wel of niet te rijden. Geen Thomas en Froome in de Tour is de eerste verrassing als gevolg daarvan. Er zullen er vast nog meer volgen.Al die onvoorspelbare factoren maken het juist wel leuk denk ik.
Ik ben vooral erg benieuwd hoe het deelnemersveld in de Giro eruit komt te zien dit jaar. Dat zou zomaar eens het ondergeschoven kindje kunnen worden, omdat het zo tussen de Tour en Vuelta in gepropt zit.
0
geplaatst: 19 augustus 2020, 13:21 uur
En ook al geen Carapaz en Evenepoel daar.
Dus Nibali, Thomas en Fuglsang normaal gesproken de favorieten daar. Dat is niet al te denderend.
Die zouden in de Tour nog geen top-5 rijden.
Ook wel logisch dat gezien de situatie alle toppers voor de Tour kiezen. Je weet nooit of de Giro of Vuelta nog wel überhaupt doorgaan.
Dus Nibali, Thomas en Fuglsang normaal gesproken de favorieten daar. Dat is niet al te denderend.
Die zouden in de Tour nog geen top-5 rijden.
Ook wel logisch dat gezien de situatie alle toppers voor de Tour kiezen. Je weet nooit of de Giro of Vuelta nog wel überhaupt doorgaan.
0
geplaatst: 19 augustus 2020, 14:12 uur
johan de witt schreef:
Vergeet Simon Yates niet. Als die lekker draait, is het een heel lastige renner om te verslaan. Alleen het draait vaak niet.
Het duo Fuglsang-Vlasov kan ook iedereen daar kapot rijden. Maar geen Thomas in topvorm, die zie ik alleen verslagen worden door Yates in schroeivorm. Leukste zou zijn als Thomas net wat minder is en Yates weer eens lekker wisselvallig. En dat Vlasov het huidige niveau vast kan houden. Dan kan het een hele boeiende Giro worden. Wel veel “als”en...
1
Arbeidsdeskundige
geplaatst: 19 augustus 2020, 19:20 uur
Verstandige beslissing van Ineos. Carapaz zal zich ondanks het feit dat hij zelf eerder een grote ronde heeft gewonnen (Giro) en mij recent in de ronde van Polen zeer aangenaam heeft verrast volledig wegcijferen voor Bernal. Sivakov is ook een super knecht. Froome was hopeloos uit vorm. Thomas heeft tot nu toe ook sterk teleurgesteld. Bovendien vraag ik me af of deze voormalig Tour winnaar zijn eigen marginale kansen volledig opzij zou hebben gezet voor Bernal. Ineos heeft dus één kopman. De vraag is welke strategie Jumbo-Visma daar tegenover moet zetten. Ook één duidelijke kopman (Roglic) of een schaduw kopman daarnaast (Dumoulin).
1
Arbeidsdeskundige
geplaatst: 19 augustus 2020, 20:11 uur
johan de witt schreef:
Mee eens. Sterker nog. Elke semiklassieker of etappezege in kleinere rondes, zoals de vandaag afgesloten ronde van Wallonië tellen vanwege de onzekerheid inzake Covid-19 ontwikkelingen nu nog veel meer dan eerder.Ook wel logisch dat gezien de situatie alle toppers voor de Tour kiezen. Je weet nooit of de Giro of Vuelta nog wel überhaupt doorgaan.
0
geplaatst: 19 augustus 2020, 20:18 uur
Arbeidsdeskundige schreef:
Verstandige beslissing van Ineos. Carapaz zal zich ondanks het feit dat hij zelf eerder een grote ronde heeft gewonnen (Giro) en mij recent in de ronde van Polen zeer aangenaam heeft verrast volledig wegcijferen voor Bernal. Sivakov is ook een super knecht. Froome was hopeloos uit vorm. Thomas heeft tot nu toe ook sterk teleurgesteld. Bovendien vraag ik me af of deze voormalig Tour winnaar zijn eigen marginale kansen volledig opzij zou hebben gezet voor Bernal. Ineos heeft dus één kopman. De vraag is welke strategie Jumbo-Visma daar tegenover moet zetten. Ook één duidelijke kopman (Roglic) of een schaduw kopman daarnaast (Dumoulin).
Sowieso dat laatste. Vergelijkbaar met hoe Ineos het vorig jaar deed. Ze zullen Dumoulin net zo beschermen als Roglic. In de laatste week mogen ze het dan betwisten. Tactisch ook slim, en qua exposure heeft L-V liever een Nederlandse dan Sloveense Tourwinnaar.
0
geplaatst: 19 augustus 2020, 20:42 uur
Ik zou Dumoulin toch ook beschermen als schaduwkopman. Sterker nog, ik zie hem gewoon meedoen voor de eindwinst. Zijn vorm ging de laatste weken duidelijk in stijgende lijn, en als het is een ontzettend taaie renner die op alle terreinen uit de voeten kan. Bovendien lijkt hij bergop altijd erg slim in te delen, waardoor hij eventueel tijdverlies weet te beperken.
Dan heb je nog altijd 6 geweldige helpers.
Dan heb je nog altijd 6 geweldige helpers.
0
geplaatst: 19 augustus 2020, 20:45 uur
Precies, TD wordt aardig onderschat door sommigen. Dat is ook wel fijn voor hem.
In de luwte mee en in week 3 alles op tafel.
Na de DL heb ik er toch wel weer vertrouwen in.
In de luwte mee en in week 3 alles op tafel.
Na de DL heb ik er toch wel weer vertrouwen in.
3
geplaatst: 19 augustus 2020, 21:05 uur
Dumoulin heeft zeker een kans. Hij weet hoe hij een grote ronde moet rijden en heeft tot nu toe een goede voorbereiding zonder ongelukken, itt Roglic, Bernal en nog een hele waslijst met vooral rugklachten. En een geweldige ploeg natuurlijk; een eventueel gemis van Kruijswijk kan makkelijk worden opgevangen.
Bij Ineos ziet het er rommelig uit. Volgens mij is de selectie van Carapaz uit nood geboren omdat Froome en Thomas niet in conditie zijn. Ik vraag me af hoe gemotiveerd hij is om opeens in de Tour te knechten, in plaats van zijn Giro-titel te verdedigen. Sivakov ging lekker, maar valt dan ook weer in die laatste etappe.
Even iets heel anders: Karsten Kroon introduceerde vandaag een geheel nieuw nevenklassement.
Bij Ineos ziet het er rommelig uit. Volgens mij is de selectie van Carapaz uit nood geboren omdat Froome en Thomas niet in conditie zijn. Ik vraag me af hoe gemotiveerd hij is om opeens in de Tour te knechten, in plaats van zijn Giro-titel te verdedigen. Sivakov ging lekker, maar valt dan ook weer in die laatste etappe.
Even iets heel anders: Karsten Kroon introduceerde vandaag een geheel nieuw nevenklassement.
0
geplaatst: 19 augustus 2020, 22:48 uur
[
Even iets heel anders: Karsten Kroon introduceerde vandaag een geheel nieuw nevenklassement. [/quote]

Even iets heel anders: Karsten Kroon introduceerde vandaag een geheel nieuw nevenklassement. [/quote]

* denotes required fields.