Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4
zoeken in:
0
geplaatst: 20 augustus 2020, 10:20 uur
Ja was al min of meer bekend.
Goed nieuws inderdaad, ook met het oog op de Tour. Twee kapiteins is meer dan voldoende.
Goed nieuws inderdaad, ook met het oog op de Tour. Twee kapiteins is meer dan voldoende.
0
geplaatst: 20 augustus 2020, 10:48 uur
Hij zal toch eerst moeten herstellen, dan kan hij kijken of hij aan de Giro mee kan doen.
1
geplaatst: 20 augustus 2020, 14:25 uur
Ik hoop ook dat Dumoulin Roglic eraf rijdt. Ik heb helemaal niks met die Sloveen.
0
Arbeidsdeskundige
geplaatst: 20 augustus 2020, 14:49 uur
johan de witt schreef:
Ja was al min of meer bekend.
Kruijswijk is absoluut geen derde kapitein. Hij staat duidelijk onder Roglic en Dumoulin in de pikorde. Laatst genoemde kan als schaduw kopman worden uitgespeeld. Maar Kruijswijk had als hij fit was geweest gewoon de rol van superknecht voor genoemde giganten moeten vervullen. In de Giro kan hij voor eigen succes rijden en treft daar in elk geval Thomas als één van de belangrijkste concurrenten voor de eindzege.Ja was al min of meer bekend.
0
geplaatst: 20 augustus 2020, 15:23 uur
Nummer 3 van vorig jaar hè? Ze gingen absoluut voor drie kopmannen, net als bij Ineos.
Maar gelukkig zijn het er nog maar 2 respectievelijk 1. Betekent wel meer knechten en meer controle.
Ik denk dat Ineos het gewicht van de koers graag door J-V laat dragen, dan heb je meer aan Grøndal dan aan Kruijs.
Maar gelukkig zijn het er nog maar 2 respectievelijk 1. Betekent wel meer knechten en meer controle.
Ik denk dat Ineos het gewicht van de koers graag door J-V laat dragen, dan heb je meer aan Grøndal dan aan Kruijs.
0
geplaatst: 20 augustus 2020, 15:26 uur
Qua karakter is Kruijs natuurlijk wel gewoon wat rustiger/bescheidener dan de andere twee en zal hij zich sneller opofferen voor een ander
1
geplaatst: 20 augustus 2020, 16:08 uur
Dat is weer wat anders, dat zou hij zeker doen.
Maar ook TD gaat wel werken voor Roglic in de derde week als de koers daarom vraagt.
Het ging nu om op voorhand.
Maar ook TD gaat wel werken voor Roglic in de derde week als de koers daarom vraagt.
Het ging nu om op voorhand.
0
geplaatst: 21 augustus 2020, 09:30 uur
Nu haakt ook Herbert Dijkstra al geblesseerd af 
Niks is wat het lijkt dit jaar.

0
Onweerwolf
geplaatst: 21 augustus 2020, 10:40 uur
Kruijswijk heeft sowieso 0,0 winnaarsmentaliteit. Die wint alleen een grote ronde als alle kanshebbers vallen of ziek zijn. Aardige vent, vreselijk saaie renner.
1
geplaatst: 21 augustus 2020, 10:45 uur
De bekende wet van Godwin: als een online-discussie maar lang genoeg duurt, haalt één van de deelnemers het woord 'winnaarsmentaliteit' van stal.
0
geplaatst: 21 augustus 2020, 11:27 uur
Zou mooi zijn als Kruijswijk 4 jaar na dato zijn 'shot at redemption' krijgt in de Giro. Ik acht het niet onmogelijk. Normaal gesproken zijn een Thomas en Yates in topvorm beter, maar beiden zijn daar dit seizoen nog niet bij in de buurt geweest. Nibali lijkt toch wel minder te worden en Fuglsang heeft nog nooit meegedaan om de eindoverwinning in een grote ronde, ondanks zijn goede vorm, zie ik hem dat niet opeens op zijn 35e doen - tenzij de eerder genoemde renners niet hun niveau halen of uitvallen...
0
geplaatst: 21 augustus 2020, 11:52 uur
Bij 2 besmettingen in een ploeg volgt diskwalificatie. Benieuwd hoeveel ploegen Parijs halen. Zou wat zijn als Jumbo en Ineos daardoor de tour niet kunnen afmaken.
1
Arbeidsdeskundige
geplaatst: 21 augustus 2020, 14:49 uur
johan de witt schreef:
Geen probleem. Ik luister altijd altijd naar Michel Wuyts en José de Cauwer. Die zitten veel dieper in de koers.Nu haakt ook Herbert Dijkstra al geblesseerd af

1
geplaatst: 21 augustus 2020, 16:55 uur
johan de witt schreef:

Dus dit jaar géén Mollema! Mollema! Mollema ! En nu de naam gevallen is....Mollema!
waar moet ik ( en de NOS 888 ondertitelaar) me dan aan gaan ergeren ( behalve aan mezelf)?
0
geplaatst: 21 augustus 2020, 16:59 uur
Ducrot is er nog, hè. Met zijn ‘nieuwe wielrennen’.
Al 16 jaar een parodie op zichzelf.
0
geplaatst: 21 augustus 2020, 17:19 uur
Die Joris van de Berg (geweldige naam voor een Nederlandse wielerverslaggever) is in samenvattingen altijd zo'n schreeuwert maar vast beter dan Dijkstra. Alvorens naar de Belg te zappen, zal ik toch even een vergelijkend onderzoek uitvoeren.
0
geplaatst: 21 augustus 2020, 18:48 uur
1
geplaatst: 21 augustus 2020, 21:33 uur
Dat vind ik nog niet eens het beste voorbeeld. Kijk eens de Giro van 2015 terug (dus een jaar voor de Giro die hij had gewonnen maar toch ook niet). De laatste twee weken was het de grote Contador-Kruijswijk-Landa-show. Wat was dat een genot
Kruijswijk heeft alleen totaal geen explosiviteit - ik kan bijna geen andere sporter bedenken met zo'n scheve verhouding duurvermogen/explosiviteit - waardoor hij het stempel saai wel wat vaker krijgt. Maar saai koerst hij allerminst - nogmaals, kijk Giro 2015, zelden iemand met zoveel flair en bravoure zien koersen - er zit alleen nooit een explosieve climax aan. Dat maakt voor mij de tragiek van Kruijswijk alleen maar nog mooier. Dat zijn juist de dingen die de wielersport zo prachtig maken.
Kruijswijk heeft alleen totaal geen explosiviteit - ik kan bijna geen andere sporter bedenken met zo'n scheve verhouding duurvermogen/explosiviteit - waardoor hij het stempel saai wel wat vaker krijgt. Maar saai koerst hij allerminst - nogmaals, kijk Giro 2015, zelden iemand met zoveel flair en bravoure zien koersen - er zit alleen nooit een explosieve climax aan. Dat maakt voor mij de tragiek van Kruijswijk alleen maar nog mooier. Dat zijn juist de dingen die de wielersport zo prachtig maken.
2
geplaatst: 21 augustus 2020, 21:35 uur
johan de witt schreef:
Laatst ging hij dat proberen recht te praten in een interview. Toen was het plots dat hij het altijd al positief bedoelde en hij wilde nog net niet zo ver gaan om te zeggen dat hij Jumbo-Visma al twintig jaar geleden had voorspeld (wel dat hij dat bedoelde met "het nieuwe wielrennen"
). Hilarische teksten waren dat.
0
geplaatst: 21 augustus 2020, 21:48 uur
Venceremos schreef:
Die Joris van de Berg (geweldige naam voor een Nederlandse wielerverslaggever) is in samenvattingen altijd zo'n schreeuwert maar vast beter dan Dijkstra. Alvorens naar de Belg te zappen, zal ik toch even een vergelijkend onderzoek uitvoeren.
Ga vooral het onderzoek zelf uitvoeren, maar ik denk dat er dit jaar geen enkel persoon de Tour de France op de NOS zal kijken met het geluid aan. Joris van de Berg is alleen te doen op mute. In samenvattingen komt hij veel beter uit de verf dan live. En bij samenvattingen zap ik over het algemeen al weg (tenzij ik het echt wil kijken en het nergens anders te zien is).
0
geplaatst: 21 augustus 2020, 21:58 uur
Zal vast niet lang duren dat onderzoek.
Geef mij de 'vader' der moderne Nederlandse sportjournalistiek Joris van de Bergh maar. Sportklassiekers Mysterieuze krachten in de sport en Temidden der kampioenen heeft hij geschreven en voorts was hij ploegleider van de vooroorlogse Nederlandse Tourploeg.
Geef mij de 'vader' der moderne Nederlandse sportjournalistiek Joris van de Bergh maar. Sportklassiekers Mysterieuze krachten in de sport en Temidden der kampioenen heeft hij geschreven en voorts was hij ploegleider van de vooroorlogse Nederlandse Tourploeg.
0
Onweerwolf
geplaatst: 21 augustus 2020, 22:34 uur
Ik heb het niet over zijn fysieke capaciteiten of over dat 'ie nergens ooit iets doet qua aanvallen. Het is de persoon die hij is, de manier waarop hij overkomt. Winnaars zijn enerzijds mensen zoals Froome, Armstrong, Indurain, etc. die 100% zelfverzekerd rijden en weten dat ze in staat zijn om wat ze op papier kunnen ook uit te voeren en dat dat genoeg moet kunnen zijn om een Ronde te winnen. Dumoulin zit ook in die hoek. Anderzijds zijn het mensen die ten alle tijde er voor gaan. Die 's ochtends bepalen waar het moet gebeuren en vervolgens ook daadwerkelijk er voor gaan die middag. Mensen zoals Contador, Valverde, Virenque en ook Roglic. Ik vind Kruiswijk in geen van beide type renners passen. Kruiswijk volgt, schikt, wacht, neemt pas initiatief als het vrij zeker is dat het succesvol gaat zijn. Persoonlijk denk ik dus niet dat je daar een grote ronde mee wint. Ik kan het natuurlijk mis hebben en ik gun het Kruiswijk meer dan zo'n beetje alle andere kanshebbers maar ik heb er geen vertrouwen in. En Jumbo-Visma ook niet anders hadden ze Dumoulin niet gehaald.
0
geplaatst: 22 augustus 2020, 10:00 uur
Onweerwolf, het onderwerp waar je het over hebt hoort bij mijn vak. Hetgene wat je beweert over 'winnaars' strookt niet met wat ik ervan weet, maar mocht je kennis van zaken hebben ben ik zeer geinteresseerd als je me naar bronnen kunt verwijzen zodat ik mijn kennis erover kan verrijken.
0
Onweerwolf
geplaatst: 22 augustus 2020, 12:00 uur
Jij hebt een bron waaruit blijkt dat Kruiswijk een grote ronde gaat winnen of hoe moet ik deze reactie zien?
0
geplaatst: 22 augustus 2020, 12:25 uur
Er is onderzoek gedaan naar de specifieke karaktereigenschappen van sporters die de top halen. Dat is nog niet definitief, daarom ben ik benieuwd of je je baseert op kennis of je duim.
lijkt me trouwens een goede beschrijving van hoe Roglic zijn etappekoersen wint. Die gaat niet een solo van 70 km doen, zoals een teamgenoot van hem deed in de koninginnerit van de Tour van 2018.
volgt, schikt, wacht, neemt pas initiatief als het vrij zeker is dat het succesvol gaat zijn
lijkt me trouwens een goede beschrijving van hoe Roglic zijn etappekoersen wint. Die gaat niet een solo van 70 km doen, zoals een teamgenoot van hem deed in de koninginnerit van de Tour van 2018.
0
geplaatst: 22 augustus 2020, 12:29 uur
Tja, die ene rit is inderdaad door Kruijswijk gereden maar is ook gelijk het enige voorbeeld in die orde.
* denotes required fields.