Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4
zoeken in:
0
geplaatst: 22 augustus 2020, 12:40 uur
vigil schreef:
Tja, die ene rit is inderdaad door Kruijswijk gereden maar is ook gelijk het enige voorbeeld in die orde.
Tja, die ene rit is inderdaad door Kruijswijk gereden maar is ook gelijk het enige voorbeeld in die orde.
Als je Giro van 2015, en die van 2016, en die van 2017, en de Vuelta van 2017, en die van 2018 allemaal niet meetelt, dan zou het inderdaad kunnen dat er niet veel voorbeelden overblijven.
1
Onweerwolf
geplaatst: 22 augustus 2020, 12:46 uur
Poek schreef:
Er is onderzoek gedaan naar de specifieke karaktereigenschappen van sporters die de top halen. Dat is nog niet definitief, daarom ben ik benieuwd of je je baseert op kennis of je duim.
Er is onderzoek gedaan naar de specifieke karaktereigenschappen van sporters die de top halen. Dat is nog niet definitief, daarom ben ik benieuwd of je je baseert op kennis of je duim.
Ik gaf mijn mening weer, geen wetenschappelijke analyse. Gewoon hoe ik het zie, gebaseerd op vele uren wielrennen kijken en achtergronden en interviews verdeeld over 3 decennia.
Zo'n onderzoek is overigens best interessant.
(quote)
lijkt me trouwens een goede beschrijving van hoe Roglic zijn etappekoersen wint. Die gaat niet een solo van 70 km doen, zoals een teamgenoot van hem deed in de koninginnerit van de Tour van 2018.
Ik denk niet dat hetzelfde idee hebben. Wat Kruiswijk daar deed was een poging tot ritwinst met behoud van een goed klassement, het was geen poging om de ronde te winnen.
0
geplaatst: 22 augustus 2020, 13:17 uur
Poek schreef:
Als je Giro van 2015, en die van 2016, en die van 2017, en de Vuelta van 2017, en die van 2018 allemaal niet meetelt, dan zou het inderdaad kunnen dat er niet veel voorbeelden overblijven.
(quote)
Ow ja dat is waar ook elke keer weer vanuit de start op zoek naar de pot van goud...
0
geplaatst: 22 augustus 2020, 13:52 uur
Onweerwolf schreef:
Ik gaf mijn mening weer, geen wetenschappelijke analyse. Gewoon hoe ik het zie, gebaseerd op vele uren wielrennen kijken en achtergronden en interviews verdeeld over 3 decennia.
Wielrennen kijken en over wielrennen lezen is samen met muziek mijn grootste hobby, maar ik weet dat mijn kennis niet genoeg is om zulke stellige uitspraken als jij doet te doen.Over topsport en psychologie denk ik vanwege mijn studie en werk iets meer te weten, maar vooral dat er nog veel onbekend is. Jouw uitspraken passen niet binnen de kennis die ik heb en komen op mij over als wat een oom zegt op een verjaardag. Dat vind ik vooral jammer als het over een persoon gaat.
0
Onweerwolf
geplaatst: 22 augustus 2020, 14:28 uur
Poek schreef:
Wielrennen kijken en over wielrennen lezen is samen met muziek mijn grootste hobby, maar ik weet dat mijn kennis niet genoeg is om zulke stellige uitspraken als jij doet te doen.Over topsport en psychologie denk ik vanwege mijn studie en werk iets meer te weten, maar vooral dat er nog veel onbekend is. Jouw uitspraken passen niet binnen de kennis die ik heb en komen op mij over als wat een oom zegt op een verjaardag. Dat vind ik vooral jammer als het over een persoon gaat.
(quote)
Jouw uitspraken passen ook niet binnen de kennis die ik heb. En nu?
1
geplaatst: 22 augustus 2020, 15:56 uur
gigage schreef:
Volgen jullie ook wieler podcasts ( en welke?)
Volgen jullie ook wieler podcasts ( en welke?)
Af en toe de Rode Lantaarn.
Onweerwolf schreef:
Ga zelf aan topsport doen, dat verrijkt ongetwijfeld je kennis over wat winnaars kenmerkt!
0
Onweerwolf
geplaatst: 22 augustus 2020, 16:05 uur
Poek schreef:
Ga zelf aan topsport doen, dat verrijkt ongetwijfeld je kennis over wat winnaars kenmerkt!
(quote)
(quote)
Een inhoudelijke discussie voeren is aan jou niet besteed blijkbaar. Succes met je "vakkennis".
1
geplaatst: 23 augustus 2020, 22:23 uur
Wat te doen als je met ruim 200 km/u op een haakse bocht komt aangestormd en de remmen van je racemotor doen niks meer. Maverick Viñales laat zien hoe het moet.
Door het incident werd de race stilgelegd en dat kwam de spanning ten goede. Uiteindelijk werd het een klassiek voorbeeld van als twee honden vechten om een been, dan loopt de derde ermee heen. Die derde, Miguel Oliveira, werd dus eerste.
Door het incident werd de race stilgelegd en dat kwam de spanning ten goede. Uiteindelijk werd het een klassiek voorbeeld van als twee honden vechten om een been, dan loopt de derde ermee heen. Die derde, Miguel Oliveira, werd dus eerste.
0
geplaatst: 26 augustus 2020, 10:04 uur
Staan er slechts 8 Nederlanders aan de start van de TDF? Ik tel ongeveer 16 Belgen, niet?
0
geplaatst: 26 augustus 2020, 10:22 uur
Ik tel er, met Dumoulin, Gesink, Mollema, Poels, Van Baarle, Bol en Nieuwenhuis, zelfs maar 7. Of ik moet een naam over het hoofd gezien hebben.
Ik vind het trouwens nog altijd bijzonder vreemd dat Matthews niet meegaat naar de Tour, zeker na zijn winst in de Bretagne Classic heeft hij aangetoond dat hij in meerdere ritten kon meedoen voor de winst, en zelfs voor het groen. Zou een taaie klant geweest zijn voor Sagan, al moet ik het dit jaar nog wel zien - de Slovaak lijkt (nog) niet in grootse vorm, en het parcours is lastiger dan ooit, denk ik. Bovendien heb ik toch wel de indruk dat hij minder goed klimt dan vroeger, en het dus lastiger zal hebben om via de ontsnappingen punten te sprokkelen.
De winnaar van het groen zou zomaar eens een verrassing kunnen worden (tenzij Wout Van Aert zich toch op dat klassement maar focussen, maar dat denk ik niet).
Ik vind het trouwens nog altijd bijzonder vreemd dat Matthews niet meegaat naar de Tour, zeker na zijn winst in de Bretagne Classic heeft hij aangetoond dat hij in meerdere ritten kon meedoen voor de winst, en zelfs voor het groen. Zou een taaie klant geweest zijn voor Sagan, al moet ik het dit jaar nog wel zien - de Slovaak lijkt (nog) niet in grootse vorm, en het parcours is lastiger dan ooit, denk ik. Bovendien heb ik toch wel de indruk dat hij minder goed klimt dan vroeger, en het dus lastiger zal hebben om via de ontsnappingen punten te sprokkelen.
De winnaar van het groen zou zomaar eens een verrassing kunnen worden (tenzij Wout Van Aert zich toch op dat klassement maar focussen, maar dat denk ik niet).
0
geplaatst: 26 augustus 2020, 12:11 uur
Het zijn er 7 inderdaad ( de driekleur van Bob Jungels per abuis meegeteld) verdeeld over 5 ploegen.
Kruijswijk, Groenewegen, Theunissen, De Kort, Kelderman, Langeveld en Terpstra waren er in 2019 nog wel bij.
Kruijswijk, Groenewegen, Theunissen, De Kort, Kelderman, Langeveld en Terpstra waren er in 2019 nog wel bij.
0
geplaatst: 26 augustus 2020, 14:33 uur
Tsja, de helft van de Nederlandse toppers is geblesseerd (of hun ploeg doet niet mee). Dan blijft er niet zo veel over helaas.
Het niet selecteren van Matthews verbaast mij ook. Leek mij bij uitstek een Tour naar zijn hand, met veel heuveletappes. Nu zet Sunweb vol in op een sprinter die zich nog niet in een grote ronde heeft bewezen en bovendien bij de eerste beste heuvel gelost wordt en een kopman die sukkelt met rugproblemen. Past wel in het beleid van Sunweb de laatste jaren overigens...
Het niet selecteren van Matthews verbaast mij ook. Leek mij bij uitstek een Tour naar zijn hand, met veel heuveletappes. Nu zet Sunweb vol in op een sprinter die zich nog niet in een grote ronde heeft bewezen en bovendien bij de eerste beste heuvel gelost wordt en een kopman die sukkelt met rugproblemen. Past wel in het beleid van Sunweb de laatste jaren overigens...
0
geplaatst: 26 augustus 2020, 14:51 uur
Titmeister schreef:
en bovendien bij de eerste beste heuvel gelost wordt
en bovendien bij de eerste beste heuvel gelost wordt
Het is inderdaad erg raar dat Matthews geen Tour rijdt (en ook geen klassiekers) maar Bol kan ondanks zijn gewicht prima een heuvel over.
0
Arbeidsdeskundige
geplaatst: 26 augustus 2020, 18:28 uur
Matthews is een kanjer die uitstekend koersen kan lezen en zijn krachten spaart voor het laatste moment. Dat heeft hij gisteren wederom bewezen. Geweldig werk van zijn ploegmaat Eekhoff.
0
Arbeidsdeskundige
geplaatst: 26 augustus 2020, 18:32 uur
Ik had weer te hoge verwachtingen van van der Poel vandaag. Een renner met onvoorstelbaar veel inhoud maar die zich niet kan bedwingen zijn krachten tot het ultieme moment te sparen. Op een nationaal kampioenschap kan dat maar niet in dit krachtenveld.
0
geplaatst: 26 augustus 2020, 20:04 uur
Ik denk dat het parcours ook niet selectief genoeg was. Buiten dat vind ik het EK maar een rare toevoeging aan de wielerkalender. Zeker zo een paar dagen voor de Tour voegt het weinig toe imo. Verder wel een sterke sprint van Nizzolo, die is weer helemaal op niveau. Ben benieuwd of ie Ewan en Bennett kan kloppen in de Tour...
0
geplaatst: 26 augustus 2020, 20:38 uur
De koers was niet lang genoeg, en het parcours inderdaad niet selectief genoeg. Van der Poel heeft het wel geprobeerd enige ronden voor het einde, maar het nutteloze van zijn onderneming snel ingezien en daarna gegokt op de sprint. Er reed ook niemand met hem mee, had ik de indruk.
De Belgen hebben ook niet erg veel ondernomen, maar mannen als Van Avermaet en Naesen komen ook pas bovendrijven als de grens van de 200 km wordt overschreden.
De Belgen hebben ook niet erg veel ondernomen, maar mannen als Van Avermaet en Naesen komen ook pas bovendrijven als de grens van de 200 km wordt overschreden.
0
geplaatst: 29 augustus 2020, 11:21 uur
Even een top 10 voorspelling eindzege van de Tour de France:
1. Roglic;
2. Bernal;
3. Yates;
4. Dumoullin;
5. Carapaz;
6. Bardet;
7. Landa;
8. Urban;
9. Pinot;
10. Buchmann
Maar met die Corona wordt het nu ook een soort van Russisch Roulette...
1. Roglic;
2. Bernal;
3. Yates;
4. Dumoullin;
5. Carapaz;
6. Bardet;
7. Landa;
8. Urban;
9. Pinot;
10. Buchmann
Maar met die Corona wordt het nu ook een soort van Russisch Roulette...
0
geplaatst: 29 augustus 2020, 12:39 uur
Urban? Keith?
Ik verwacht Pinot en Dumoulin hoger.
Yates, Bardet en Carapaz lager.
Pogacar ben je vergeten
Ik verwacht Pinot en Dumoulin hoger.
Yates, Bardet en Carapaz lager.
Pogacar ben je vergeten

0
geplaatst: 29 augustus 2020, 12:46 uur
En Aru helemaal niet 
Yates denk ik ook niet, die zal gok ik voor ritzeges gaan en wellicht de bollentrui en dus ook soms in de bus eindigen ipv een echt goed klassement

Yates denk ik ook niet, die zal gok ik voor ritzeges gaan en wellicht de bollentrui en dus ook soms in de bus eindigen ipv een echt goed klassement
0
geplaatst: 29 augustus 2020, 12:50 uur
Inderdaad. Alhoewel die eerste twee weken niemand op grote achterstand hoeft te komen en er dus lang veel kanshebbers zullen blijven.
Eigenlijk ideaal voor een Alaphilippe-scenario zoals vorig jaar, of voor anderen die goed aan kunnen komen.
Wel erg fijn dat we weer beginnen!
Eigenlijk ideaal voor een Alaphilippe-scenario zoals vorig jaar, of voor anderen die goed aan kunnen komen.
Wel erg fijn dat we weer beginnen!
0
geplaatst: 29 augustus 2020, 12:54 uur
We zullen zien? Ik Aru (jullie hebben een punt) vervangen door: Buchmann.
Pogacar, ken ik niet goed. Dus niet vergeten maar onwetendheid.
Maar wie durft hier verder een voorspelling los te laten?
Pogacar, ken ik niet goed. Dus niet vergeten maar onwetendheid.
Maar wie durft hier verder een voorspelling los te laten?
0
geplaatst: 29 augustus 2020, 13:09 uur
1. Roglic
2. Bernal
3. Dumoulin
4. Pogacar
5. Pinot
6. Landa
7. Sivakov
8. Quintana
9. Lopez
10. Martinez
Hopen eigenlijk dat Roglic onder de druk bezwijkt.
Dan wordt het een serieus leuke Tour.
2. Bernal
3. Dumoulin
4. Pogacar
5. Pinot
6. Landa
7. Sivakov
8. Quintana
9. Lopez
10. Martinez
Hopen eigenlijk dat Roglic onder de druk bezwijkt.
Dan wordt het een serieus leuke Tour.
0
geplaatst: 29 augustus 2020, 13:25 uur
1. Roglic
2. Bernal
3. Dumoulin
4. Pogacar
5. Quintana
6. Lopez
7. Landa
8. Martinez
9. Kämna
10. Mollema
Pinot staat tweede als ie moet opgeven.
2. Bernal
3. Dumoulin
4. Pogacar
5. Quintana
6. Lopez
7. Landa
8. Martinez
9. Kämna
10. Mollema
Pinot staat tweede als ie moet opgeven.
0
Onweerwolf
geplaatst: 29 augustus 2020, 13:28 uur
1 Carapaz
2 Pinot
3 Bernal
4 Dumoulin
5 Pogacar
6 Roglic
7 Landa
8 Buchmann
9 Mas
10 Valverde
#yolo
2 Pinot
3 Bernal
4 Dumoulin
5 Pogacar
6 Roglic
7 Landa
8 Buchmann
9 Mas
10 Valverde
#yolo
0
geplaatst: 29 augustus 2020, 13:31 uur
01) Bernal
02) Roglic
03) Pogacar
04) Buchmann
05) Carapaz
06) Dumoulin
07) Martinez
08) Higuita
09) Lopez
10) Pinot
02) Roglic
03) Pogacar
04) Buchmann
05) Carapaz
06) Dumoulin
07) Martinez
08) Higuita
09) Lopez
10) Pinot
2
geplaatst: 29 augustus 2020, 13:39 uur
1. G. Martin
2. Chaves
3. Higuita
4. Martinez
5. Rolland
6. D. Martin
7. De Gendt
8. Cras
9. Herrada
10. Navarro
Voetnoot: ik verwacht dat enkel Cofidis, Mitchelton, EF, B&B, Israel en Lotto Soudal de corona-regels overleven en de rest van de teams dus zonder pardon naar huis worden gestuurd.
2. Chaves
3. Higuita
4. Martinez
5. Rolland
6. D. Martin
7. De Gendt
8. Cras
9. Herrada
10. Navarro
Voetnoot: ik verwacht dat enkel Cofidis, Mitchelton, EF, B&B, Israel en Lotto Soudal de corona-regels overleven en de rest van de teams dus zonder pardon naar huis worden gestuurd.
* denotes required fields.