MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4

zoeken in:
Zelfs bergop vallen ze...

Goh, en alweer drie à vier extra valpartijen geteld binnen twintig minuten. Ongelooflijk.

Van der Poel weer miraculeus

Schulting rijdt een PR op de 500 in een tijd die haar een medaille had gegeven in Milaan.

harm1985 schreef:
Schulting rijdt een PR op de 500 in een tijd die haar een medaille had gegeven in Milaan.

En Groenewoud dus ook veel beter op de individuele afstanden dan dat ze in Milaan was. Dan komt de vorm voor sommige atleten toch net wat te laat helaas.

Over de Omloop: dit is een perfecte situatie voor MvdP, hoewel hij zelf grotendeels de kar zal moeten trekken voorin. Als de ploegen in de achtervolgingsgroep gecoördineerd kunnen samenwerken, dan is er misschien nog wat mogelijk. Anders zie ik een Van der Poel in goede doen (zo oogt hij althans) vrij onbedreigd naar de zege rijden.

Er zijn vast geen mensen hier die momenteel (actief) het snooker volgen, de halve finale op de Welsh Open tussen Wu Yize en Barry Hawkins om precies te zijn. Hawkins speelt eigenlijk het hele toernooi al niet denderend, maar wel ongelooflijk solide met uitstekend safety spel. Dat is ook het beeld van deze halve finale, waarbij hij zonder overtuigend te spelen gretig profiteert van de onnodige fouten die Wu maakt. Spetterend is het dus nog niet, maar als Wu het bij elkaar kan rapen en het op zijn heupen begint te krijgen, dan kan het nog wel eens een interessante wedstrijd worden. Maar het wordt wel lastig met een 1-3 tussenstand in een best of nine frames.

ABDrums schreef:
Als de ploegen in de achtervolgingsgroep gecoördineerd kunnen samenwerken, dan is er misschien nog wat mogelijk.

Het gat is inmiddels al gigantisch, dus er lijkt mij wat de achtervolgers betreft niets meer mogelijk.

vigil schreef:
(quote)

Het gat is inmiddels al gigantisch, dus er lijkt mij wat de achtervolgers betreft niets meer mogelijk.

Boogerd is het met je eens.

Die leest hier gewoon mee, kan niet anders.

De Muur!

vigil schreef:

Zeker niet na die laatste valpartij nee. Van der Poel wel echt superieur de Muur op, wat een rijder is het toch. Dominant met hoofdletter D.

Alle mogelijke concurrenten waren dan ook al wel gevallen. Maar evengoed erg goed, ja.

Van Dijke 2e, knap.

harm1985 schreef:

Dito op de 1000!

ABDrums schreef:
Er zijn vast geen mensen hier die momenteel (actief) het snooker volgen, de halve finale op de Welsh Open tussen Wu Yize en Barry Hawkins om precies te zijn. Hawkins speelt eigenlijk het hele toernooi al niet denderend, maar wel ongelooflijk solide met uitstekend safety spel. Dat is ook het beeld van deze halve finale, waarbij hij zonder overtuigend te spelen gretig profiteert van de onnodige fouten die Wu maakt. Spetterend is het dus nog niet, maar als Wu het bij elkaar kan rapen en het op zijn heupen begint te krijgen, dan kan het nog wel eens een interessante wedstrijd worden. Maar het wordt wel lastig met een 1-3 tussenstand in een best of nine frames.

Flikt 'ie het toch, die Wu, precies zoals ik hierboven al had gehoopt! Na net een watertandende century op tafel te hebben gelegd, heeft hij door goed spel een decider af weten te dwingen. Maar op moment van typen maakt hij helaas (wederom) een onnodige fout. Gelukkig blijft die onbestraft, waardoor we nu in een safety battle verstrengeld raken. Eens kijken hoe dit laatste, spannende frame af gaat lopen.

Ik ben groot snookerliefhebber, maar ik kijk niet alle toernooien, eigenlijk vooral de triple crowns.
Wu Yize is toch die Chinees met dat hele magere hoofd?

Hawkins trouwens een structureel onderschatte speler w.m.b.

Fathead schreef:
Ik ben groot snookerliefhebber, maar ik kijk niet alle toernooien, eigenlijk vooral de triple crowns.
Wu Yize is toch die Chinees met dat hele magere hoofd?

Ja, klopt. Een fantastische speler die sinds vorig seizoen echt doorgebroken lijkt te zijn. Ik vond zijn snooker tijdens The Masters dit jaar echt geweldig en het lijkt een sympathieke knul te zijn. Bovendien speelt hij ook nog eens heel attractief en aanvallend, wat het erg leuk maakt om naar hem te kijken. Hij komt overigens inclusief een Bergsmïaans matje:
https://i.imgur.com/GPYpw2f.jpeg
Fathead schreef:
Hawkins trouwens een structureel onderschatte speler w.m.b.

Ja, eens. Hij bungelt vaak zo rond die belangrijke zestiende rankingpositie. Oogt altijd erg stabiel en solide, maar mist net dat beetje extra om een echte stayer te zijn die grote toernooien kan winnen. Vijf rankingtitels in zijn hele carrière is voor iemand met zijn kwaliteiten gewoon echt te weinig. Maar goed, wellicht schrijft hij morgen de Welsh Open op zijn naam, het is hem in ieder geval gegund. Hoewel ik het stiekem heel leuk zou vinden om 'good old' John Higgins morgen te zien winnen, maar die moet zodadelijk eers maar eens langs de deze week sterk spelende Jack Lisowski zien te komen.

Dit krijg je dus als je sporters niet laat strijden voor een plek. Dat demotiveert enorm en maak de KNSB onbetrouwbaar, willekeur ligt op de loer. Maar enfin, dat wisten we al van ze.

De tijden op de 1500 meter vallen voorlopig niet mee. Nog niet onder de 2 minuten.

Wel jammer dat Naomi van der Werf nooit echt doorgebroken is, die had ik wel wat vaker willen zien dan één a twee keer per jaar op een NK.

Geen ideale start voor Marquez in de motoGP. Gisteren nog twee in de sprint, na een totaal belachelijke straf voor zijn inhaalactie op Acosta, vandaag viel hij uit met een lekke band. Acosta leidt het WK dus. Bezzecchi zag er sterk uit, won de race, maar viel dus gisteren in de sprint. Michelin had echter een ander karkas meegenomen en dat laat de Ducati duidelijk niet. Marquez was ondanks ondanks dat hij nog niet 100% was wel afgetekend de snelste Duc.

Vrijer knap 5e in de Moto2, die zet de stijgende lijn dus voort. Van de Goorbergh viel weer tegen, 23e in de quali en gevallen in de race. Met een hoop grootspraak sloeg hij de moto3 over, maar er zit weinig groei in, op een sporadische uitschieter in de quali na. Maar bij Ziggo geen onvertogen woord over Zonta, waarmee ze hun journalistiek taak verzaken. Dat Veijer het direct beter deed moet toch wel de doodsteek worden voor zijn carrière.

Ondertussen is ook de 10000 meter begonnen. Bergsma keurig onder de 12:55, maar de charme zit hem erin dat debutanten op deze afstand rondjes 37 rijden en dan bijna op twee ronden gezet kunnen gaan worden. Wel klasse dat zo'n kerel hem dan toch rijdt. In 14:40!

ABDrums schreef:
Ja, eens. Hij bungelt vaak zo rond die belangrijke zestiende rankingpositie. Oogt altijd erg stabiel en solide, maar mist net dat beetje extra om een echte stayer te zijn die grote toernooien kan winnen. Vijf rankingtitels in zijn hele carrière is voor iemand met zijn kwaliteiten gewoon echt te weinig. Maar goed, wellicht schrijft hij morgen de Welsh Open op zijn naam, het is hem in ieder geval gegund. Hoewel ik het stiekem heel leuk zou vinden om 'good old' John Higgins morgen te zien winnen, maar die moet zodadelijk eers maar eens langs de deze week sterk spelende Jack Lisowski zien te komen.

Hawkins sloopt Lisowski in ieder geval behoorlijk in de eerste sessie van de finale met zeer sterk snooker. De tussenstand is 6-1 in een best of seventien, dus hij heeft nog maar drie frames nodig voor de winst. Lisowski moet snel aan reparatiewerkzaamheden beginnen, mocht hij nog wat willen.

De NK titels zijn verdeeld. Schulting win afgetekend bij de vrouwen op de NK sprint, in erg goede tijden ook, dus ze is een kanshebber voor een medaille op het WK.

Botman was Prins net te snel af bij de mannen.

Bergsma kwam ondanks een goede 10 net tekort voor een medaille bij het allround. Bosker won en ontliep maar net een DQ nadat hij een blokje raakte. Na zijn race nog flink wat commentaar op de KNSB. Zijn handgebaren van zaterdag, na de 5000 waren niet richting de bond, maar een 'vriendin die de Hond altijd uitlaat'. Wat een verhaal weer.

https://nos.nl/l/2604521

Lancee werd de winnaar bij de vrouwen, mooie opsteker voor haar na al het blessure leed.

Met lef gereden, handje op het ijs, shorttrack verleden, we zijn pas halverwege de eerste afstand en de bingokaart gaat alweer hard.

Goede tijd van Schulting, 37,30. Maar net boven haar PR. Echt zin in 4 dagen schaatsen. En dan ook nog de F1. Lekker man.

Kok doet er nog een schepje bovenop met 36,67. Baanrecord.

Wel puntje van kritiek; omdat je nu de snelheid live in beeld ziet weet je eigenlijk al of je een goede tijd gaat worden. Haalt wel wat spanning weg.

Geen dweil tussen de 500m voor vrouwen en mannen heeft toch best een effect op het ijs hoor. Vind ik eigenlijk niet kunnen op een WK. Het ligt er al ruim een uur bij zo.

Enfin, niet dat De Boo daar last van heeft. 33,78. Baanrecord.

Denk dat de dubbel voor Stolz nog een uitdaging gaat worden. Maar goed De Boo had de laatste buitenbocht.

Zoals vorige week al gezegd, wk sprint worden gaat moeilijker voor Stolz worden dan wk allround.
Maar het mislopen van die eerste gaat ook effect hebben op het tweede. Hij zou wel eens naast beide kunnen grijpen.
De Boo geeft dit niet meer weg verwacht ik.

Typisch Herbert: razend enthousiast zijn over een PR van 1:19 op het NK om dan vervolgens te mopperen over het niveau als er 1:16 gereden wordt op het WK.

Voor de bingokaart: eerste rit (grotendeels) gemist.

Fenomeen ook al gehoord, maar dat ging over Wotherspoon. En de jets van Stolz kwamen net ook voorbij.

Stolz gaat niet eens meer allrounden als het zo doorgaat.
Jammer dat het niet meer spannend wordt.
Maar De Boo is klasse apart.

De Boo is wel een klasse apart, Stolz heeft niet meer de vorm van de spelen.

Toch denk ik dat hij wel gaat allrounden, hij heeft niet voor niks zijn training en eetpatroon erop aangepast. Maar hij had te weinig marge op De Boo om iets in te leveren aan vorm op de sprint. De Boo rijdt ook een baanrecord op de 500 en dik ook.

Maar goed, een WK is twee dagen, het verschil is maar 6 tiende punt. De Boo is nog wel eens grillig op de 500. Dat gezegd hebbende, verpest hij vaker zijn eerste 500 dan zijn tweede.

Kok kan wel eens met ruim 2 punten verschil winnen.

Goed dat Martin en Herbert ons nog even laten weten dat Femke Kok al lang ongeslagen is.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:33 uur

geplaatst: vandaag om 03:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.