MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4

zoeken in:
Thudd
Onweerwolf schreef:

Niet alles geloven wat die drol van een Ducrot allemaal uitkraamt.

Ducrot etappewinnaar in 1985 in de Tour. Ik meen rit naar Epinal...

Trouwens, geef mij Ducrot maar als commentator ipv Clement (wel veel inside kennis mbt het wielermetier); hoe hij 'Tour' uitspreekt... Maar ik denk dat hij inmiddels spraakles en logopedie heeft genoten, want ik hoor bijna geen krom accent meer...

Op het EK gaf Danny Nelissen zowaar weer eens commentaar, vergezeld van Clement. Vond ik een fijnere combinatie dan met Van de Berg, hoewel die mij behoudens wat popie-jopie gedrag best meevalt.

chevy93 schreef:
(quote)
In gevaar? Hij heeft zijn groene trui juist (terug) verovert vandaag. En zijn naaste belagers zijn Bennett (die bij het minste klimmetje eraf lag en juist in dit soort etappes wint Sagan een hoop extra punten) en Van Aert (eigenlijk niet eens een sprinter).

Normaal wint hij in dit soort etappes inderdaad veel extra punten. Nu laat hij zich erop leggen in de tussensprint én rijdt hij een kansloze rommelige eindsprint.
Ja, uiteraard is hij favoriet in dit deelnemersveld, maar door zijn matige optreden deze eerste week is hij kwetsbaarder dan ooit.

Ik hoop vandaag dat mannen als Pogacar en Carapaz gaan aanvallen, want tot nu toe is de tour behoorlijk saai.

Gisteren niet gekeken zeker?

Heus wel, maar dat was geen aanval, maar wind/waaiers, lekke banden en tactische fouten speelden daarin een rol.

Wordt inderdaad tijd voor wat gedurfdheid.
Dit begin voorspelt helaas weinig goeds.

Onweerwolf
Pinot.

Knecht Tom

Onweerwolf
Tour is eindelijk begonnen.

Mooi, eindelijk wat vuurwerk!

Wel weinig vuurwerk hoor, ik had er meer van gehoopt. Geen beste dag voor Jumbo. Vreemde tactische keuzes die niet goed uitpakten.

Jammer dat Roglic Pogacar liet lopen, kon ie hem niet volgen of hoopte hij dat iemand anders hem terug zou halen? Nu zijn ze bij Jumbo nauwelijks iets opgeschoten, sterker nog: ze staan er slechter voor met Dumoulin die weggevallen is uit de top van het klassement.

George Bennett lijkt er een beetje doorheen te komen, maar Kuss had dan weer een slechte dag. Indrukwekkende Van Aert, maar al gauw werd duidelijk dat ze een mannetje te kort zouden gaan komen op het eind. Sterke Pogacar vandaag.

Vreemd inderdaad dat Roglic niet vol doorging met Pogacar en Quintana. Nu heeft Dumoulin zich voor niets opgeblazen.

Roglic, en J-V, toch niet zo sterk als gedacht.
Op zich wel prima, dan wordt het in elk geval een spannende Tour.

Mooie overwinning van Nans Peters, de tweede zege in zijn carrière. De eerste was... een rit in de Vuelta! Hij weet ze dus wel uit te kiezen. Heeft veel karakter getoond, dat mag ik wel.

De tactiek van Jumbo-Visma begreep ik niet volledig, waarom Dumoulin niet langer in de luwte houden? Van Aert was wel weer indrukwekkend vandaag, toch ontzettend straf wat hij doet sinds de herstart van het seizoen.

Verder alle lof richting Pogacar, natuurlijk. Net na de Tour wordt die knaap 22! En een drama voor Pinot. Deze rit bracht toch al wat teweeg, een aantal namen kunnen geschrapt worden. Ik denk echter dat Roglic hier (of hij kon echt niet beter) een kans heeft laten liggen Bernal op achterstand te zetten.

Onweerwolf
Ik denk dat je simpelweg mag concluderen dat Dumoulin niet op niveau is en hij er van overtuigd is dat 'ie dat ook niet meer gaat komen en derhalve vandaag een poging heeft gedaan om voor Roglic een aantal concurrenten op achterstand te rijden . Dat is niet gelukt, uitgezonderd misschien een Buchmann.

En Pinot

Het leek inderdaad een beetje waardeloze tactiek van Jumbo, al geloof ik wel wat Clement zei bij de Avondetappe, dat Roglic gewoon zit te pokeren en het wel prima vindt dat het geel nog even tot minstens vrijdag bij Yates om de schouders hangt.

Uiteindelijk gaat de Tour in de slotweek beslist worden, de verschillen zijn nog echt minimaal; zelfs Dumoulin zou nog gewoon op het podium kunnen rijden, als ie er doorheen komt komende week.

Soms is het begin van de koers boeiender dan het einde, net als donderdag een heerlijke etappe voorlopig!

Titmeister schreef:
Uiteindelijk gaat de Tour in de slotweek beslist worden, de verschillen zijn nog echt minimaal; zelfs Dumoulin zou nog gewoon op het podium kunnen rijden, als ie er doorheen komt komende week.

Ik denk dat Tom, die er toch zowat een jaar uitgelegen heeft, nog inhoud en pure power te kort komt. Dit is z'n eerste grote ronde na z'n blessure. Top 20 zou al mooi zijn. Denk dat die er volgend jaar pas echt weer staat.

Titmeister schreef:

Hij kan qua tijd natuurlijk nog makkelijk op t podium komen. Maar dan zal hij zich snel wat beter moeten gaan voelen

Jammer voor Hirschi.
Maar Pogacar geweldige en verdiende winnaar.
De enige die het Roglic lastig kan gaan maken zo lijkt het.

Zonde van Hirschi inderdaad.

Bernal begint er toch ook wat door te komen lijkt het en met in het achterhoofd dat hij met in deze voorlopig "mindere" vorm toch maar slechts 20 seconden achterstaat, heb ik hem nog niet uitgeschakeld voor de eindzege.
En ik heb toch de indruk dat Roglic niet zo superieur t.o.v. de concurrentie is als hij eerder dit jaar was, vraag me toch af of ze bij Jumbo Visma niet iets te vroeg gepiekt hebben. En eerdere jaren (ook in de Vuelta die hij won) was de laatste week nooit zijn beste vond ik. Zijn voordeel is wellicht wel de afsluitende tijdrit.

Kortom, het gaat nog spannend worden denk ik en in mijn ogen zijn er nog steeds meerdere kandidaten voor de eindzege en is het nog geen uitgemaakte zaak.

Onweerwolf
Ik sluit me aan bij El Ninjo. Het zou mij niet verbazen als het uiteindelijk tussen Bernal en Poga gaat.

Jammer voor Hirschi, het was de sterke Zwitser enorm gegund!

Bergop maakten de Slovenen de beste indruk. Bernal was beter ten opzichte van gisteren, Quintana dan weer wat minder. Landa wist vooral goed te volgen, en enkele anderen verloren ook nog niet al te veel tijd.

Ik verwacht dat Bernal, net als vorig jaar trouwens, nog wel gaat groeien in deze wedstrijd, en zie hem als voornaamste uitdager van Roglic. Na de rustdag volgen enkele vlakke etappes (hoewel er steeds kans is op waaiers); de rit van donderdag lijkt me geschikt voor aanvallers (als Sagan hier geen punten gaat pakken, wordt het lastig voor groen, denk ik); de rit van vrijdag zal weer erg interessant worden, ditmaal wel met een aankomst bergop.

Het worden nog twee mooie weken!

Djoko is ook lekker bezig....

Djoko dacht even makkelijk een grand slam binnen te halen in de jacht op het record van Federer....

Las een Gerucht dat Pinot en Aru mss COVID hebben en daarom minder presteren.

Ze zullen 'm allemaal knijpen vandaag. Blijf het een bizar schouwspel vinden bovenop zo'n Col

#teamBouke

Dat 'gerucht' gaat nergens over, gewoon speculatie. Wat dat betreft is deze periode toch wel erg vermoeiend. Nog nooit zoveel onzin, roddels en complottheorieën gelezen. Bij Pinot zijn rugklachten duidelijk de boosdoener en Aru maakt al jaren een labiele indruk.

Neemt niet weg dat het een ongemakkelijke dag zal zijn voor het Tour-circus. En dat van dichtbij in het gezicht van renners schreeuwen (en dus spugen) niet echt de bedoeling is...

Gast
geplaatst: vandaag om 14:13 uur

geplaatst: vandaag om 14:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.