Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4
zoeken in:
0
geplaatst: 7 september 2020, 18:13 uur
Roglic nog duidelijk niet in topvorm na zijn blessure. Hopelijk weet hij gedurende de tour helemaal te herstellen!
En hopelijk komt er morgenochtend geen vervelend nieuws na alle testen...
En hopelijk komt er morgenochtend geen vervelend nieuws na alle testen...
0
geplaatst: 9 september 2020, 20:30 uur
Blijkbaar mag je geen selfiestick meer ontwijken tegenwoordig in de sprint of je wordt gedeclasseerd ...
0
geplaatst: 9 september 2020, 21:10 uur
Ik vond het manoeuvre van Sagan op het randje, maar een declassering misschien, hoewel ik het wel had verwacht, een beetje overdreven. Toen ik de sprint live zag, had ik de indruk dat hij weinig anders kon dan even gaan leunen (een kopstoot was het zeker niet).
Nu ja, de strijd om groen wordt wat minder spannend natuurlijk. Ik ben wel benieuwd of dit incident effect heeft op de strijdlust van Sagan.
Nu ja, de strijd om groen wordt wat minder spannend natuurlijk. Ik ben wel benieuwd of dit incident effect heeft op de strijdlust van Sagan.
0
geplaatst: 9 september 2020, 22:07 uur
Lijkt me terechte declassering, of ie nou moest uitwijken voor de boarding of een selfiestick of niet. Hij kiest er zelf voor om in een te klein gat te duiken, Van Aert blijft gewoon netjes op zijn lijn en Sagan geeft hem een beuk in volle sprint. Schoolvoorbeeld van onreglementair sprinten.
0
geplaatst: 9 september 2020, 22:45 uur
Vond het ook een hele duidelijke. Als er geen ruimte is, dan is er geen ruimte en kun je er gewoon niet langs. Dan moet je je verlies nemen of een andere (wel veilige) route kiezen. Je kunt niet gaten gaan creëren door maar wat te gaan (schouder)duwen. Tegelijkertijd was het lang niet heftig genoeg voor een DSQ. Dus wat dat betreft prima en mijns inziens de enige logische beslissing.
0
Onweerwolf
geplaatst: 9 september 2020, 22:51 uur
Ik denk dat je het verschil moet maken tussen het feit enerzijds dat het wél een terechte declassering oplevert maar naar mijn mening geen opzettelijk onreglementair gedrag van Sagan.
Dit gebeurt nou eenmaal wel eens. Zeker bij Sagan natuurlijk.
edit: overigens lijkt het, de beelden zo terug bekijkend, eigenlijk wel dat die persoon met die selfiestick het probleem veroorzaakt. Op zich was er namelijk wel genoeg ruimte voor Sagan om nog naast Van Aert te komen maar hij wijkt af op het moment dat die stick voor hem opdoemt. Het afwijken gaat vervolgens te rigoureus maar het zit wel echt op het randje hoor.
Dit gebeurt nou eenmaal wel eens. Zeker bij Sagan natuurlijk.
edit: overigens lijkt het, de beelden zo terug bekijkend, eigenlijk wel dat die persoon met die selfiestick het probleem veroorzaakt. Op zich was er namelijk wel genoeg ruimte voor Sagan om nog naast Van Aert te komen maar hij wijkt af op het moment dat die stick voor hem opdoemt. Het afwijken gaat vervolgens te rigoureus maar het zit wel echt op het randje hoor.
0
geplaatst: 9 september 2020, 22:51 uur
Maandag ging Ackermann in een gat dat net zo groot was en won vervolgens de etappe.
Desondanks vind ik de straf wel terecht, hij neemt een risico, dat kan beloond worden met etappewinst, maar ook gevaar opleveren en dan moet je de consequenties dragen.
Desondanks vind ik de straf wel terecht, hij neemt een risico, dat kan beloond worden met etappewinst, maar ook gevaar opleveren en dan moet je de consequenties dragen.
0
geplaatst: 10 september 2020, 02:39 uur
Onweerwolf schreef:
Ik denk dat je het verschil moet maken tussen het feit enerzijds dat het wél een terechte declassering oplevert maar naar mijn mening geen opzettelijk onreglementair gedrag van Sagan.
Eens, maar dan is declassering toch een terechte straf? Als ie het opzettelijk had gedaan, had ie uit koers genomen moeten worden...
0
geplaatst: 10 september 2020, 09:07 uur
Titmeister schreef:
Lijkt me terechte declassering, of ie nou moest uitwijken voor de boarding of een selfiestick of niet. Hij kiest er zelf voor om in een te klein gat te duiken, Van Aert blijft gewoon netjes op zijn lijn en Sagan geeft hem een beuk in volle sprint. Schoolvoorbeeld van onreglementair sprinten.
Het probleem zit hem in het feit dat de finish in een bocht ligt.Kijk maar eens goed naar de beelden en volg de dikke witte lijn aan de linkerkant. Op die manier kun je dus nooit een rechte lijn volgen als sprinter. Fout van de organisatie dus.
0
Onweerwolf
geplaatst: 10 september 2020, 10:19 uur
Titmeister schreef:
Eens, maar dan is declassering toch een terechte straf? Als ie het opzettelijk had gedaan, had ie uit koers genomen moeten worden...
(quote)
Serieus? Voor zo'n minimaal stukje contact?
0
geplaatst: 10 september 2020, 10:39 uur
Terechte beslissing inderdaad.
Maar Sagan wel voor het eerst echt op de afspraak in een sprint. Dat is positief.
Vandaag een nieuwe kans voor hem. Zeker voor het groen uitermate belangrijk. Een etappe zie ik hem niet meer zo gauw winnen.
Maar Sagan wel voor het eerst echt op de afspraak in een sprint. Dat is positief.
Vandaag een nieuwe kans voor hem. Zeker voor het groen uitermate belangrijk. Een etappe zie ik hem niet meer zo gauw winnen.
0
geplaatst: 10 september 2020, 10:50 uur
Vandaag gaat geen etappe voor de sprinters worden denk ik hoor, daarvoor gaat het te veel op en af en er zit nog een kort maar stijl klimmetje op 20km van de finish. Ook voor Sagan in zijn huidige vorm acht ik het vandaag te zwaar om mee te doen.
0
geplaatst: 10 september 2020, 10:54 uur
johan de witt schreef:
Vandaag een nieuwe kans voor hem.
Mogelijk wel, al vraag ik me af hoe. Het lijkt een rit voor vluchters en Deceuninck zal een kopgroep met Sagan niet laten vertrekken. Misschien wel als Bennett zelf ook meeschuift. Eventueel zou Bora kunnen proberen de vlucht terug te halen zodat Sagan in de finale nog kan meedoen voor de zege en de andere sprinters gelost zijn, al zal dat moeilijk te controleren zijn als ze met een vijftal renners op een grotere kopgroep moeten jagen.Vandaag een nieuwe kans voor hem.
1
geplaatst: 10 september 2020, 10:57 uur
Serieus ja.
Ten eerste snap ik niet dat mensen de declassering onterecht vinden. De hoeveelheid contact of de intentie neemt niet weg dat Sagan hier 2 duidelijke regels overtreedt: hij wijkt af van zijn lijn en beukt tegen een andere renner aan. Dan is het reglement duidelijk: declassering.
Aangezien Sagan inderdaad duidelijk niet de intentie heeft om Van Aert te hinderen, voldoet declassering. Mochten de posities andersom zijn geweest en Sagan de deur had dichtgegooid voor Van Aert, dan had er m.i. ook diskwalificatie moeten volgen. Het is niet omdat er niemand valt en wat breekt, dat er niet gestraft hoeft te worden. Zo lang er met 2 maten gemeten blijft worden, is het vragen om zware valpartijen in de sprints...
Vandaag lijkt me bij uitstek een etappe voor de aanvallers. Ik zet mijn geld op Van Avermaet vandaag.
0
geplaatst: 10 september 2020, 10:59 uur
Ik zeg Alaphilippe voor vandaag. Ik gun het Van Avermaet, maar die wordt wellicht 2e, 3e, 4e of 5e.
0
geplaatst: 10 september 2020, 11:01 uur
Sagan zal vandaag koste wat kost mee willen in de vlucht. Ik verwacht wel een grotere groep met een paar rappe mannen en dan maakt hij zeker kans, in ieder geval op een hoge klassering.
0
geplaatst: 10 september 2020, 11:21 uur
Ik vermoed toch dat DQS een groep met Sagan niet laat rijden. Als er vandaag een grote groep zonder Sagan wegblijft, is Bennett al zo goed als zeker van groen - mits ie de Alpen overleeft natuurlijk.
6
geplaatst: 10 september 2020, 23:28 uur
"Oh oh Hirschi comes, he's a maneater."
Mooi gevonden van Astrid Stockman in Vive le Vélo.
Mooi gevonden van Astrid Stockman in Vive le Vélo.

0
geplaatst: 11 september 2020, 08:46 uur
Mooiste nummertje deze Tour, de definitie van oververdiend.
0
geplaatst: 12 september 2020, 17:49 uur
Nog een prachtige finale uiteindelijk, en wat een prachtig nummer van Sunweb weer. Die verbazen mij echt deze Tour. En Bora (Sagan) grijpen weer mis nadat ze bijna alle andere sprinters weer onderweg hebben weten te lozen.
0
geplaatst: 12 september 2020, 19:40 uur
Ja, aanvankelijk had ik mijn twijfels bij de selectie van Sunweb (hoezo geen Matthews?), maar die jongens hebben echt de goeie spirit te pakken, en tactisch steekt het erg goed in elkaar. Vooral Hirschi is een kanjer, maar die Kragh Andersen is ook een alleskunner, zo lijkt wel!
Sneu voor Sagan, het is een frustrerende Tour voor Bora, maar chapeau dat ze het toch maar weer proberen.
Sneu voor Sagan, het is een frustrerende Tour voor Bora, maar chapeau dat ze het toch maar weer proberen.
0
geplaatst: 12 september 2020, 22:45 uur
Diep respect voor de koersstrategie en aanvalslust van Sunweb, mooi dat het weer beloond wordt.
Benieuwd of we morgen weer het Sloveense duo voorop zien of dat er nog een verrassing uit Colombiaanse (of andere) hoek krijgen.
Benieuwd of we morgen weer het Sloveense duo voorop zien of dat er nog een verrassing uit Colombiaanse (of andere) hoek krijgen.
0
geplaatst: 13 september 2020, 12:30 uur
Ik vermoed een zelfde slagvolgorde als afgelopen vrijdag. De Slovenen voorop en daarachter Porte en Landa (en hopelijk weer Quintana) als best of the rest.
Ik ben wel benieuwd naar G. Martin, kan ie weer meedoen of haakt ie definitief af.
Ik ben wel benieuwd naar G. Martin, kan ie weer meedoen of haakt ie definitief af.
0
Onweerwolf
geplaatst: 13 september 2020, 14:16 uur
Pfft! Gaan ze tijdens een bergetappe op zondag de boel onderbreken voor een interview met zo'n watje van dat balspelletje. Stomme NOS.
0
geplaatst: 13 september 2020, 14:40 uur
Nou, je mist ook echt veel van die spectaculaire bergetappe 
Benieuwd of Roglic het vandaag beslist of dat Pogacar nog wat terug kan nemen.

Benieuwd of Roglic het vandaag beslist of dat Pogacar nog wat terug kan nemen.
0
geplaatst: 13 september 2020, 14:52 uur
Jammer, daar had Rossi bijna zijn 200ste podium te pakken. Aardige race verder die vooral spannend was om plek 2,3 en 4.
* denotes required fields.