MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4

zoeken in:
Buiten dat Bernal nu kanshebber af is om de Tour te winnen, was het eigenlijk wel een saaie bedoeling. Jumbo is gewoon te sterk voor de rest.

trebremmit schreef:
Jammer, daar had Rossi bijna zijn 200ste podium te pakken.

Toen Rins blijkbaar een foutje had gemaakt en Mir hem voorbijging dacht ik dat het binnen was voor Rossi. Opvallend dat Mir, die van de vijfde plaats kwam, Rossi nog zo snel kon passeren.

Rossi maakte een foutje volgens mij, ging wat te wijd.

VladTheImpaler schreef:
Buiten dat Bernal nu kanshebber af is om de Tour te winnen, was het eigenlijk wel een saaie bedoeling. Jumbo is gewoon te sterk voor de rest.

Ik ben wel blij dat Pogacar nog won.
Hopelijk kan hij nog iets terugnemen de komende dagen, zodat de tijdrit nog spannend blijft.

Chapeau voor MvdP trouwens! Het hoogtepunt van deze wielerdag.

Thudd
Pogacar is grootste kaper op de kust voor de gele trui.

Naast Pogacar is ook Hirschi de man van de toekomst in het wielrennen.

Pogacar als ronderenner en Hirschi voor de Waalse klassiekers en Parijs-Roubaix.

Thudd
Bernal.

Zijn eindzege vorig jaar in de Tour, deed mij denken aan de eindzege van Fignon in 1983; die kwam ook 'bovendrijven' toentertijd... Met dit verschil dat Fignon in de Tour van 1984 Hinault toen verwees naar plek 2 op 10 minuten.... (en de nr3 op bijna 12 min .... Lemond).

Hopen dat de Giro en Vuelta spannender worden.

Michiel Cohen schreef:
Hopen dat de Giro en Vuelta spannender worden.

Die kans acht ik vrij groot. De Giro en Vuelta zijn al jaren spannender dan de Tour. Vooral de afgelopen 3 Giro's waren om je vingers bij af te likken. Dat gezegd hebbende, ben ik nog wel benieuwd of Pogacar nog wat kan in de slotweek.

Pogacar klopte Roglic enkele weken terug tijdens het Sloveens kampioenschap tijdrijden met ik meen een seconden of 12 op 15 km. Ik acht 'm echt niet kansloos in de tijdrit van zaterdag, 36 km en een flinke klim op het einde, zeker niet als ie nog eens wat (al zijn het alleen maar bonificatie secondes) terugsnoept.
Ik denk dat ze er bij Jumbo Visma verstandig aan doen om in de komende ritten sowieso een groep te laten wegrijden zodat de boni seconden weggekaapt worden door andere renners want ik zie Pogacar voorlopig niet instorten. Enige is dat je altijd weer moet afwachten hoe renners zo'n rustdag verteren.

Pogacar is kwetsbaar qua ploeg. Daar moet Roglic hem zien te verslaan. Wat dat betreft handig dat Dumoulin nog zo goed staat. Die kun je ergens vroeg aan laten gaan zodat Emirates de koers op zich moet nemen.

Titmeister schreef:
(quote)

Die kans acht ik vrij groot. De Giro en Vuelta zijn al jaren spannender dan de Tour. Vooral de afgelopen 3 Giro's waren om je vingers bij af te likken. Dat gezegd hebbende, ben ik nog wel benieuwd of Pogacar nog wat kan in de slotweek.

ik snap ook niet dat ze bij Jumbo Dumoulin als kopman hebben aangewezen voor de Giro. 3 tijdritten. Hadden ze hem mooi de Tireno kunnen laten rijden als voorbereiding.
Kruiswijk had dan mooi kunnen functioneren als kopman in de Vuelta. Die had ook meer tijd gehad om te herstellen van zijn blessure.

Gisteren na twee kansloze eerste sets en een break achter naar bed gegaan, maar nu zie ik dat Thiem zijn (welverdiende) grand slam alsnog over de streep getrokken heeft. Zo zie je maar dat je met tennis in principe nooit kansloos bent tot het laatste punt gemaakt is.

Als Dumoulin gaat, dan gaan andere ploegen ook rijden, niet alleen Emirates...EF, Astana en Trek zullen in deze fase van de tour een mogelijke podiumplaats willen beschermen.
Volgens mij is het voor Roglic het beste als er een groep vooruitzit en dat de koers daarachter door Jumbo zo hard mogelijk gemaakt wordt zodat Pogacar geen lust heeft om aan te vallen tot de laatste 500 meter.

johan de witt schreef:
Pogacar is kwetsbaar qua ploeg. Daar moet Roglic hem zien te verslaan.

Pogacar is gewoon de laatste wagon in de Jumbo trein. Aanhaken tot de laatste km en dan wat proberen. Een paar keer een aantal seconde plus bonus en hij heeft t geel. Het liefst voor hem pas op de voorlaatste dag.

Onweerwolf
Het punt is denk ik ook wel een beetje dat Poggy en UAE zeer tevreden gaan zijn met 2 etappes en een 2e plek in het eindklassement. Ik denk dus dat de motivatie om in de Alpen een grote aanval te doen op het geel niet zo groot is als hij zou kunnen zijn voor een andere renner. Zeker ook aangezien er een groepje achter hem staat dat zijn podium nog gemakkelijk kan bedreigen mocht hij een mislukte aanval moeten betalen. Doet hij niets dan aanklampen dan staat 'ie veilig op de 2e plek.

Momenteel is het natuurlijk wel mogelijk dat we nog een tijdrit gaan krijgen die doet denken aan 1989. Als Poggy tot zaterdag strak in Roggy's wiel blijft dan komt er op die laatste natuurlijk wel een behoorlijk grote druk te staan gezien het recente verleden, terwijl Poggy vrijuit kan fietsen. Dat kan echt potentieel heel spannend worden.

Ik denk dat Pogacar ook weinig anders kan. Als hij te vroeg aanvalt, loopt hij het risico op een inzinking en het kwijtraken van zijn podiumplaats. Dus is het devies: in het wiel van Roglic plakken en proberen seconden terug te winnen in de slotkilometers, met de hoop dat hij het geel kan pakken in de tijdrit - al verwacht ik dat Roglic daar 'gewoon' wint van Pogacar. Het wordt pas interessant als een van de nummers 3 t/m 8 gaat aanvallen en serieus tijd gaat terugpakken, al verwacht ik daar weinig van - daar hebben ze allen niet echt het karakter noch het vermogen toe, muv van Yates en Landa wellicht.

vigil schreef:

Pogacar is gewoon de laatste wagon in de Jumbo trein. Aanhaken tot de laatste km en dan wat proberen. Een paar keer een aantal seconde plus bonus en hij heeft t geel. Het liefst voor hem pas op de voorlaatste dag.

Tot nu toe heeft Jumbo inderdaad met name voor Pogacar gereden, muv de waaieretappe.
Ik denk dat ze in de laatste twee bergetappes wel iets anders zullen willen proberen, anders kan het zomaar allemaal voor niks geweest zijn.

Onweerwolf
Titmeister schreef:
Ik denk dat Pogacar ook weinig anders kan. Als hij te vroeg aanvalt, loopt hij het risico op een inzinking en het kwijtraken van zijn podiumplaats. Dus is het devies: in het wiel van Roglic plakken en proberen seconden terug te winnen in de slotkilometers, met de hoop dat hij het geel kan pakken in de tijdrit - al verwacht ik dat Roglic daar 'gewoon' wint van Pogacar. Het wordt pas interessant als een van de nummers 3 t/m 8 gaat aanvallen en serieus tijd gaat terugpakken, al verwacht ik daar weinig van - daar hebben ze allen niet echt het karakter noch het vermogen toe, muv van Yates en Landa wellicht.

Tsja Landa, ik denk dat die Porte en Yates voorbij wil om de 5e plaats te pakken want die had 'ie nog niet. 4,6 en 7 al wel.

Uran lijkt mij de man die een aanval zou kunnen doen. Heeft nu eindelijk eens geen tegenslag, staat bekend als een 3e week rijder en lijkt zich prima te amuseren in deze Tour. Moest het in de bergop finales echter wel laten lopen dus wellicht kan 'ie het niet maar ik hoop eigenlijk wel op en beetje vuurwerk uit die richting. Zit voor mij ook wel de gunfactor bij geef ik toe.

Wanneer heb jij Uran ooit zien aanvallen? Begrijp me niet verkeerd, ik heb ook sympathie voor hem, zeker na het zware ongeluk waar hij van terug is gekomen, maar het is wel een wieltjesplakker pur sang.

Uran verwacht ik ook geen aanvallen van maar ja dat had ik ook niet van Porte verwacht en die ging ook ineens gisteren heel even op de pedalen staan

Poggy en Roggy Onweerwolf?

Ik krijg een flashback van een doelverdediger die al z'n medespelers ook met verkleinwoorden aanduidde, brrrr

Ik denk dat Roglic wacht op een zwak moment van Pogacar en dan zijn kracht laat zien......maar het zou ook andersom kunnen. Het lijkt me sterk dat JV de komende drie dagen koers gaat maken en dan gaan we meer vuurwerk zien (hoop is de wens van de gedachte).

Aanvallen kan alleen als je zelf nog reserves hebt. Wordt er tempo gereden zoals Jumbo de afgelopen etappes gedaan heeft dan is niemand in staat tot een aanval. Jumbo zal 'de Sky-methode' vermoedelijk gewoon vol blijven houden tot en met de laatste bergetappe. Pogacar zal dan hooguit een seconde of tien tot twintig aan bonificatie 'winnen' t.o.v. Roglic. Vervolgens krijgen we de tijdrit en daar klaart Roglic de klus definitief.
Pogacar kan ook prima tijdrijden, maar de kans dat ie tijd pakt op Roglic acht in niet zo groot. Tijdens het Sloveens kampioenschap deed hij dat wel, maar toen wisselde hij (i.t.t. Roglic) tussentijds van fiets. Na afloop bleek dat 'de wisselaars' het aanmerkelijk beter gedaan hadden dan degene die niet wisselden.

Wat natuurlijk wel kan gebeuren is een slechte dag voor één van beide Slovenen. Als dat gebeurt dan lijkt de ander me de zekere tourwinnaar.

Onweerwolf
Titmeister schreef:
Wanneer heb jij Uran ooit zien aanvallen? Begrijp me niet verkeerd, ik heb ook sympathie voor hem, zeker na het zware ongeluk waar hij van terug is gekomen, maar het is wel een wieltjesplakker pur sang.

Je hebt helemaal gelijk natuurlijk maar goed, eens zal 'ie het toch moeten doen als hij een grote ronde wil winnen. Hij heeft genoeg 2e plaatsen om dat te weten. Als 'ie het wil dat zou het wel echt nu eens gaan moeten.

En Bernal stapt uit de tour.

Vandaag vuurwerk in het verschiet op de laatste klim, die schijnt echt behoorlijk heftig te zijn.
Ik zie wel kansen vandaag voor Pogacar om Roglic te kraken.

Laten we het hopen inderdaad.

Ik zie Pogacar echt wel tijd terug pakken op Roglic vandaag. Die laatste klim zou door zijn onregelmatigheid en supersteile stukken erg in zijn voordeel moeten zijn. Ik acht een halve minuut of meer zeker niet onmogelijk, misschien pakt ie zelfs wel het geel. Straks eens goed voor gaan zitten.

Landa ook wat van plan? Ploeg gaat flink tekeer op de Madeleine.

Ben heel benieuwd of Landa wat kan op de slotklim. Lijkt me ook typisch iets voor hem om de hele dag de ploeg te laten rijden en dan alsnog te lossen. Aan de andere kant kan hij zo wellicht Porte en Yates uitroken. Wordt ie toch 5e

Lijkt me dat Jumbo Visma niet heel blij is dat de kopgroep dit nooit gaat redden, betekent straks nog extra boni seconden ook voor Pogacar denk ik.

Ik hoop op Pogacar en Uran, maar ik vrees dat de Jumbo's te sterk zijn.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:53 uur

geplaatst: vandaag om 17:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.