Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4
zoeken in:
0
geplaatst: 16 september 2020, 16:47 uur
Roglic heeft mij in de 3e week van een grote ronde (ook niet in Spanje die hij won) nog nooit echt kunnen overtuigen, zou voor het eerst zijn....maar goed, 1x moet de eerste keer zijn natuurlijk.
Ik zie Lopez en Pogacar als grootste kandidaten voor de ritzege.
Ik zie Lopez en Pogacar als grootste kandidaten voor de ritzege.
0
geplaatst: 16 september 2020, 17:00 uur
Valt me wel vaker op, maar dit jaar zijn de muziekjes bij de Avondetappe wel érg goed. Gisteren Says van Nils Frahm, eerder hoorde ik al (ik meen) Fordlandia van Johann Johannson. 

0
geplaatst: 16 september 2020, 17:16 uur
Titmeister schreef:
Ben heel benieuwd of Landa wat kan op de slotklim. Lijkt me ook typisch iets voor hem om de hele dag de ploeg te laten rijden en dan alsnog te lossen
Ben heel benieuwd of Landa wat kan op de slotklim. Lijkt me ook typisch iets voor hem om de hele dag de ploeg te laten rijden en dan alsnog te lossen
Haha, die heeft vandaag wel een goede beurt gemaakt bij z'n ploeg zeg!
0
geplaatst: 16 september 2020, 17:37 uur
Het is helaas best wel voorspelbaar. Ultieme net-niet-renner toch...
El Ninjo schreef:
Roglic heeft mij in de 3e week van een grote ronde (ook niet in Spanje die hij won) nog nooit echt kunnen overtuigen, zou voor het eerst zijn....maar goed, 1x moet de eerste keer zijn natuurlijk.
2 jaar geleden won hij de laatste bergetappe in de Tour, dus dat is niet helemaal waar. In de Vuelta vorig jaar kon hij gewoon consolideren, net als nu in de Tour. Alleen vorig jaar in de Giro zakte hij erdoorheen, maar toen was hij ziek. Ik verwacht dat het nu gespeeld is, mits Roglic niets overkomt. De etappe van morgen is niet selectief genoeg voor grote verschillen en ik zie Pogacar absoluut geen minuut goedmaken in de tijdrit.
0
geplaatst: 16 september 2020, 17:41 uur
Helaas, had meer van Pogacar verwacht (of gehoopt) en minder van Roglic vandaag.
Benieuwd of Lopez morgen nog een ultieme poging gaat wagen om het geel aan te vallen.
Benieuwd of Lopez morgen nog een ultieme poging gaat wagen om het geel aan te vallen.
0
Onweerwolf
geplaatst: 16 september 2020, 17:47 uur
Wel een schitterende berg, die mogen ze gerust vaker boeken voor de Tour.
Knappe overwinning van Lopez en knuffel voor Carapaz.
Knappe overwinning van Lopez en knuffel voor Carapaz.
0
geplaatst: 16 september 2020, 17:54 uur
Bahrain deed een Movistartje vandaag. Roglic heeft het vandaag denk ik wel beslist, mochten er geen gekke dingen meer gebeuren. En wat een col zeg, vooral die laatste vijf kilometers. Het klopte inderdaad wat ik vanochtend las, dat steeds hele korte steile stukken worden afgewisseld met stukjes vals plat.
0
geplaatst: 16 september 2020, 18:28 uur
De eerste etappe deze Tour waarvoor ik echt op het puntje van mijn stoel zat. Pogacar die Roglic kon ruiken, maar steeds niet kon aanhaken. Hetzelfde gold voor Lopez en Roglic, en uiteindelijk zaten er nog best grote gaten tussen de drie renners. Die Pogacar verliest gewoon 15 seconden in de laatste 20 meter ofzo.
0
geplaatst: 16 september 2020, 23:01 uur
Even de diverse voorspellingen nagelezen. We zaten er best wel veel naast met zijn allen.
0
geplaatst: 16 september 2020, 23:30 uur
Poek schreef:
Even de diverse voorspellingen nagelezen. We zaten er best wel veel naast met zijn allen.
(quote)
Parijs is nog ver, zou ene Joop zeggen!
0
Onweerwolf
geplaatst: 17 september 2020, 17:27 uur
Dat idiote commentaar op de finish geeft wel aan dat die Van de Berg niets snapt van rondrennen.
Ik hoop echt dat we volgend jaar alleen Clement/Dijkstra krijgen.
Ik hoop echt dat we volgend jaar alleen Clement/Dijkstra krijgen.
0
geplaatst: 17 september 2020, 17:42 uur
Onweerwolf schreef:
Dat idiote commentaar op de finish geeft wel aan dat die Van de Berg niets snapt van rondrennen.
Nee, daar ergerde ik me ook aan. Hij zei dat ook niet een keer naar ging minutenlang door. Gelukkig waren Clement en Boogerd het er ook helemaal niet mee eens.
0
Thudd
geplaatst: 17 september 2020, 18:38 uur
Mijn prognose voor de klimtijdrit van zaterdag aanstaande:
1. Roglic
2. Carapaz
3. Pogacar
1. Roglic
2. Carapaz
3. Pogacar
0
geplaatst: 17 september 2020, 18:40 uur
Sowieso niet, Carapaz gaat alleen maar doorrijden voor de klim. Dus die ga je niet vooraan zien in de rituitslag
0
geplaatst: 17 september 2020, 19:05 uur
@Onweerwolf Dat Van den Berg een andere mening is toegedaan over het gezamenlijk finishen van Ineos, betekent toch niet meteen dat het idioot commentaar is (al ben ik het met vigil eens dat hij daar niet zo lang over door moet gaan)? Van Den Berg is een minder objectieve verslaggever dan Dijkstra en dat vind ik persoonlijk wel prima. Vooral het feit dat Van Den Berg er veel beter in is een samenhangend verhaal te vertellen over de situatie in koers dan Dijkstra maakt dat hij van mij mag blijven, Dijkstra heeft echt een slaapverwekkend laag spreektempo en begint vaak een zin die hij dan niet afmaakt.
0
geplaatst: 17 september 2020, 19:39 uur
Vandaag enkel de laatste kilometers gezien. Knap slagje van de Ineos mannen, maar dat kleffe gedoe in de laatste kilometer(s) trok ik slecht.
De eindzege lijkt - brute pech daargelaten - wel vergeven. Ik ben benieuwd of Jumbo-Visma de komende dagen nog voor ritzeges zal rijden. Morgen lijkt me voor de vluchters, en anders Ewan of Bennett. Zaterdag zet ik mijn centjes op Dumoulin en zondag denk ik dat Van Aert nog een keer alles op alles wil zetten. Wellicht kunnen Roglic en Dumoulin de lead-out doen.
Wordt hier eigenlijk nog gekeken naar de NBA Playoffs? Spectaculaire uitschakeling van de Clippers gisternacht!
De eindzege lijkt - brute pech daargelaten - wel vergeven. Ik ben benieuwd of Jumbo-Visma de komende dagen nog voor ritzeges zal rijden. Morgen lijkt me voor de vluchters, en anders Ewan of Bennett. Zaterdag zet ik mijn centjes op Dumoulin en zondag denk ik dat Van Aert nog een keer alles op alles wil zetten. Wellicht kunnen Roglic en Dumoulin de lead-out doen.
Wordt hier eigenlijk nog gekeken naar de NBA Playoffs? Spectaculaire uitschakeling van de Clippers gisternacht!
0
Onweerwolf
geplaatst: 17 september 2020, 20:33 uur
Dim schreef:
@Onweerwolf Dat Van den Berg een andere mening is toegedaan over het gezamenlijk finishen van Ineos, betekent toch niet meteen dat het idioot commentaar is (al ben ik het met vigil eens dat hij daar niet zo lang over door moet gaan)?
@Onweerwolf Dat Van den Berg een andere mening is toegedaan over het gezamenlijk finishen van Ineos, betekent toch niet meteen dat het idioot commentaar is (al ben ik het met vigil eens dat hij daar niet zo lang over door moet gaan)?
Dat klopt, maar in dit geval was het een idiote mening en dat resulteert dus ook in idioot commentaar.
Iedereen met verstand van wielrennen weet dat Carapaz de zege hier aan Kwiat gaat laten.
Dat Van Den Berg dan gaat janken over een anticlimax terwijl deze twee wielrenners volstrekt gelukkig en compleet terecht samen finishen schiet bij mij echt in het verkeerde keelgat. Dan heb je dus 0,0 gevoel voor de renner en gaat het je alleen maar om de 'spanning'. Prima als dat je mening is maar dan heb je niets te zoeken bij het verslaan van het grootste wielerevenement van het jaar.
Jammer, want ik vond hem gaandeweg net iets beter worden.
0
geplaatst: 17 september 2020, 20:50 uur
Voor dat soort situaties moet je eigenlijk een poefknop op je afstandsbediening hebben om 'em weg te "poefen", net als die ex-Kwantumkwal.
Onweerwolf schreef:
Dat klopt, maar in dit geval was het een idiote mening en dat resulteert dus ook in idioot commentaar.
Iedereen met verstand van wielrennen weet dat Carapaz de zege hier aan Kwiat gaat laten.
Dat Van Den Berg dan gaat janken over een anticlimax terwijl deze twee wielrenners volstrekt gelukkig en compleet terecht samen finishen schiet bij mij echt in het verkeerde keelgat. Dan heb je dus 0,0 gevoel voor de renner en gaat het je alleen maar om de 'spanning'. Prima als dat je mening is maar dan heb je niets te zoeken bij het verslaan van het grootste wielerevenement van het jaar.
(quote)
0
geplaatst: 17 september 2020, 20:51 uur
jassn schreef:
Sowieso niet, Carapaz gaat alleen maar doorrijden voor de klim. Dus die ga je niet vooraan zien in de rituitslag
Als Carapaz slim is spaart hij zijn benen tot aan de voet van de klim, anders kan hij die bolletjestrui sowieso wel op zijn buik schrijven met Roglic én Pogacar zo kort achter hem in het klassement. Een beetje onsportief zou het misschien wel zijn, maar goed. Zo werkt het bergklassement nu eenmaal.Sowieso niet, Carapaz gaat alleen maar doorrijden voor de klim. Dus die ga je niet vooraan zien in de rituitslag
0
geplaatst: 17 september 2020, 20:53 uur
stoepkrijt schreef:
(quote)
Als Carapaz slim is spaart hij zijn benen tot aan de voet van de klim, anders kan hij die bolletjestrui sowieso wel op zijn buik schrijven met Roglic én Pogacar zo kort achter hem in het klassement. Een beetje onsportief zou het misschien wel zijn, maar goed. Zo werkt het bergklassement nu eenmaal. Reken er maar op dat ie dat zal doen, en geef hem eens ongelijk. Voor Carapaz is de bolletjestrui een mooie prijs, Roglic en Pogacar hebben iets anders aan hun hoofd.
Verwacht trouwens ook wel wat van Van Aert en Dumoulin in de tijdrit. Verder zijn er altijd wel wat verrassingen in die slottijdritten. Zou niet verbaasd zijn als een De Gendt, Caruso, Martinez of Kwiatkowski hier top 5 gaat rijden.
0
geplaatst: 17 september 2020, 20:54 uur
Titmeister schreef:
Reken er maar op dat ie dat zal doen, en geef hem eens ongelijk. Voor Carapaz is de bolletjestrui een mooie prijs,
Absoluut een mooie prijs en ik gun het hem wel. Als een van de klassementsrenners de bolletjestrui pakt als 'bijvangst' vind ik dat toch altijd een beetje een anticlimax.(quote)
Reken er maar op dat ie dat zal doen, en geef hem eens ongelijk. Voor Carapaz is de bolletjestrui een mooie prijs,
0
geplaatst: 17 september 2020, 20:56 uur
Kans is best aanwezig dat ze gelijk eindigen (puntenverdeling volgens mij 10 - 8 - 6 - 4 - 2 - 1)...en Pogacar staat nu 2 pt achter....iemand al enig idee wie van de 2 dan wint?
0
geplaatst: 17 september 2020, 21:00 uur
El Ninjo schreef:
Kans is best aanwezig dat ze gelijk eindigen (puntenverdeling volgens mij 10 - 8 - 6 - 4 - 2 - 1)...en Pogacar staat nu 2 pt achter....iemand al enig idee wie van de 2 dan wint?
Bij gelijke eindstand Bolletjestrui: Punten verzameld gedurende de 21 etappes
1) Meeste overwinningen op bergen met hors categorie
2) Meeste overwinningen op bergen met 1e categorie
3) Meeste overwinningen op bergen met 2e categorie
4) Meeste overwinningen op bergen met 3e categorie
5) Meeste overwinningen op bergen met 4e categorie
6) Plaats in het algemeen klassement
0
geplaatst: 17 september 2020, 21:01 uur
stoepkrijt schreef:
Pogacar sprintte wel voor de punten de voorbije dagen, alleen als Roglic het zou winnen zou het per toeval zijn en natuurlijk gaat hij hem sparen voor de klim, daarom dat ik hem ook niet verwacht als 2de in de tijdrit. (quote)
Absoluut een mooie prijs en ik gun het hem wel. Als een van de klassementsrenners de bolletjestrui pakt als 'bijvangst' vind ik dat toch altijd een beetje een anticlimax. El Ninjo: Misschien spurten ze er dan wel voor op zondag, voor dat ene puntje dat ze kunnen winnen.
Ik ben trouwens benieuwd of Sagan/bora (CCC/trentin) nog iets probeert morgen. Ze moeten er toch Bennet kunnen afrijden en voor de overwinning kunnen sprinten.
0
geplaatst: 17 september 2020, 21:03 uur
Verrek ja, zondag is er vlak na de start nog een cat 4 beklimming. Zou een fraaie showdown zijn 

1
geplaatst: 17 september 2020, 21:11 uur
Even snel gekeken en als ik het goed gezien heb is Carapaz 2x als eerste boven gekomen op een berg van Hors Category en Pogacar slechts 1x...dat zou betekenen dat Carapaz 1 plaats achter Pogacar zou mogen eindigen in de klim van de tijdrit (mits Pogacar zowel morgen als zondag niet dat ene puntje op bergje 4e categorie pakt).
0
Onweerwolf
geplaatst: 19 september 2020, 17:42 uur
Dat lijkt nog knap spannend te worden. Gaat het record van '89 eraan? Zal toch niet?
* denotes required fields.