Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4
zoeken in:
0
Onweerwolf
geplaatst: 19 september 2020, 18:13 uur
Niet te geloven wat een historische afsluiting.
0
geplaatst: 19 september 2020, 18:17 uur
Ik had het niet verwacht, maar wat een fenomenale prestatie van Pogacar. In zijn eentje de machine van Jumbo gesloopt
tevens volgens mij de jongste Tourwinnaar sinds 1904...
tevens volgens mij de jongste Tourwinnaar sinds 1904...
0
geplaatst: 19 september 2020, 18:24 uur
johan de witt schreef:
En de eerste met wit, geel en bollen?
En de eerste met wit, geel en bollen?
Zou de eerste zijn sinds Merckx in '69, ware het niet dat de witte trui toen nog niet werd uitgegeven. Merckx won daarentegen toen ook de groene trui nog...
0
Onweerwolf
geplaatst: 19 september 2020, 18:25 uur
In de schaduw trouwens ook waardering voor Porte, had iemand die voor de tour nog een podium toegedicht?
0
geplaatst: 19 september 2020, 18:55 uur
Onweerwolf schreef:
In de schaduw trouwens ook waardering voor Porte, had iemand die voor de tour nog een podium toegedicht?
Nee, daar had ik absoluut geen cent voor gegeven. Mooi dat ie op zijn 35e nog een keertje een podium uit weet te slepen. Lopez zakte overigens wel finaal door het ijs...
0
geplaatst: 19 september 2020, 20:09 uur
Prachtige ontknoping! Het is Pogacar ontzettend gegund, maar toch ook best zuur voor Roglic en Jumbo-Visma. Wellicht zal dit de tactiek om de Tour te winnen in de toekomst niet veranderen, maar het geeft toch aan dat je ook met zo'n buitengewoon sterke ploeg gewoon kan verliezen. Nu is Roglic natuurlijk niet het type dat het van aanvalsdrift moet hebben, maar in die waaiersrit hadden ze veel meer tijd kunnen pakken volgens mij, en de tijd die Pogacar in één van de daaropvolgende bergritten terugnam, had misschien ook vermeden kunnen worden.
Bovenal zijn we hier getuige geweest van een historische gebeurtenis binnen het wielrennen. Van deze knaap gaan we hopelijk nog veel meer zien in de toekomst! Hij sprak ook al over deelname aan de Ronde van Vlaanderen, en waarom niet? Ik durf het niet meer te zeggen.
De jongeren lijken nu definitief de fakkel over te nemen, met naast Pogacar ook nog een beresterke Van Aert, de aanvalslustige Hirschi die de Prijs van de Superstrijdlust heeft gewonnen, en nog wel enkele goeie jongeren; zo boekten Kämna en Martinez mooie ritzeges, en reed Mas stiekem een erg fraaie slotweek.
Verder is het ook Porte gegund eindelijk die podiumplek te nemen. Hij kwam in het verleden altijd wel wat tegen in de grote rondes; de ontlading zal in dat kamp toch best groot zijn. Lopez reed een dramatische tijdrit, zelfs voor zijn doen. Dumoulin deed het wel erg knap en steeg nog twee plekjes in het algemeen klassement, maar het interview achteraf maakte duidelijk dat het daar helemaal niet om ging. Teleurstelling heerst in het kamp van Jumbo-Visma, en dat is erg begrijpelijk natuurlijk. Hopelijk kunnen ze zich nog opladen om morgen vol op Van Aert in te zetten.
Voor het WK tijdrijden zie ik Dumoulin overigens als een gevaarlijke klant, Wout Van Aert zal er een aardige kluif aan hebben.
Dinsdag is het ook nog het Belgisch kampioen, wat een krankzinnige plek op de kalender eigenlijk, zo tussen Tour en WK.
Bovenal zijn we hier getuige geweest van een historische gebeurtenis binnen het wielrennen. Van deze knaap gaan we hopelijk nog veel meer zien in de toekomst! Hij sprak ook al over deelname aan de Ronde van Vlaanderen, en waarom niet? Ik durf het niet meer te zeggen.
De jongeren lijken nu definitief de fakkel over te nemen, met naast Pogacar ook nog een beresterke Van Aert, de aanvalslustige Hirschi die de Prijs van de Superstrijdlust heeft gewonnen, en nog wel enkele goeie jongeren; zo boekten Kämna en Martinez mooie ritzeges, en reed Mas stiekem een erg fraaie slotweek.
Verder is het ook Porte gegund eindelijk die podiumplek te nemen. Hij kwam in het verleden altijd wel wat tegen in de grote rondes; de ontlading zal in dat kamp toch best groot zijn. Lopez reed een dramatische tijdrit, zelfs voor zijn doen. Dumoulin deed het wel erg knap en steeg nog twee plekjes in het algemeen klassement, maar het interview achteraf maakte duidelijk dat het daar helemaal niet om ging. Teleurstelling heerst in het kamp van Jumbo-Visma, en dat is erg begrijpelijk natuurlijk. Hopelijk kunnen ze zich nog opladen om morgen vol op Van Aert in te zetten.
Voor het WK tijdrijden zie ik Dumoulin overigens als een gevaarlijke klant, Wout Van Aert zal er een aardige kluif aan hebben.
Dinsdag is het ook nog het Belgisch kampioen, wat een krankzinnige plek op de kalender eigenlijk, zo tussen Tour en WK.

0
geplaatst: 19 september 2020, 20:37 uur
Pogacar rijdt Roglic uit het geel, wie had dat gedacht.
Noem je meest waanzinnige voorspelling die ook uitkwam:
Noem je meest waanzinnige voorspelling die ook uitkwam:
Was te verwachten en past gewoon in een patroon. Er is met Nederlandse renners/ ploegen altijd iets raars aan de hand.Zelfs als ze winnen.
https://www.ad.nl/tour-de-france/zeeman-jumbo-visma-uit-de-tour-gezet-ik-had-mijn-kalmte-moeten-bewaren~ac40c44b/?referrer=https://www.google.com/]DPG Media Privacy Gate - ad.nl 2 juli 1977: De dag dat Hennie Kuiper de Tour verloor | De Sportkroniek - sportkroniek.blogspot.com
0
geplaatst: 20 september 2020, 14:32 uur
Triest nieuws
Joop Z heeft bij een aanrijding 2 armen en een been gebroken
Joop Z heeft bij een aanrijding 2 armen en een been gebroken

1
geplaatst: 20 september 2020, 16:22 uur
Wat een drama weer vandaag, peloton zit lekker te keuvelen en verplaatst zich in wandeltempo naar Parijs. Blijf die laatste dag van de tour een aanfluiting vinden....gelukkig begint Ajax zo... 

0
geplaatst: 20 september 2020, 16:52 uur
Ach, zometeen op de Champs-Elysees kan het dit jaar nog best geinig worden met een hoop avontuurlijk ingestelde hardrijders en een onmachtige ploeg van de topfavoriet, Ewan.
0
Onweerwolf
geplaatst: 20 september 2020, 18:41 uur
Wow, ik hoor Ducrot net Kreuziger benoemen. Ik wist helemaal niet dat 'ie mee reed. 

1
geplaatst: 20 september 2020, 19:28 uur
Deze tour is helaas weinig memorabel vanwege de koers zelf, hooguit vanwege de corona-omstandigheden. En niets ten nadele van Pogacar, maar mij bekruipt toch wel een beetje het gevoel van 'bij gebrek aan beter'.
Gelukkig waren er in de eerste helft van de tour nog wel wat mooie (ontsnappers)overwinningen.
Gelukkig waren er in de eerste helft van de tour nog wel wat mooie (ontsnappers)overwinningen.
0
geplaatst: 20 september 2020, 19:43 uur
Zo'n beetje alle wereldtoppers stonden aan de start, hoe kun je het dan gebrek aan beter noemen? Dat de koers verder niet zo memorabel was daar ben ik het wel mee eens. Anderzijds, ik kan me de afgelopen jaren geen Tour herinneren die wel heel spectaculair was. De climax van gisteren daarentegen...
0
geplaatst: 20 september 2020, 19:56 uur
Inderdaad. Ongekend hoog niveau dit jaar juist, met een ongekend talentvolle winnaar die won dankzij een zeldzaam spannende en onverwachte ontknoping. Toptour die we nog heel lang zullen heugen.
0
Onweerwolf
geplaatst: 20 september 2020, 19:57 uur
Die tijdrit van gisteren was echt fantastisch.
En voor wat betreft de spanning: Jumbo Visma heeft nu wel bewezen dat je met 100% ultragecontroleerd 5 years in the making supersaai fietsen dus niet gegarandeerd de Tour wint. Hopelijk ziet het ronderijden er de komende jaren dus weer wat klassieker uit.
En voor wat betreft de spanning: Jumbo Visma heeft nu wel bewezen dat je met 100% ultragecontroleerd 5 years in the making supersaai fietsen dus niet gegarandeerd de Tour wint. Hopelijk ziet het ronderijden er de komende jaren dus weer wat klassieker uit.
0
geplaatst: 20 september 2020, 20:09 uur
Die hoop deel ik voor 100% met je, Onweerwolf! Schitterende winnaar, Pogacar.
Mooi ook dat Bennett 'm pakt in het groen, het onderstreept zijn heerschappij dit jaar voor het puntenklassement toch. Sagan had wel pech in die rit waar zijn ketting eraf ging (dacht ik toch), en met de deklassering (hoewel die, achteraf bekeken, toch gewoon terecht was), anders had het een pak spannender kunnen worden. In de bergen leek het er even op dat Bennett kopje onder ging, maar daar is de sympathieke Ier toch mooi van hersteld. Na de finish was ook te zien dat zijn concurrenten hem de zege best gunnen, dat wil toch ook wat zeggen.
Volgend jaar zou Van Aert wel 'ns voor het groen kunnen gaan. Die is behoorlijk allround, en ik zie Sagan volgend jaar misschien wel skippen, die lijkt het effe gehad te hebben met de Tour (al kan dat een momentopname zijn).
Mooi ook dat Bennett 'm pakt in het groen, het onderstreept zijn heerschappij dit jaar voor het puntenklassement toch. Sagan had wel pech in die rit waar zijn ketting eraf ging (dacht ik toch), en met de deklassering (hoewel die, achteraf bekeken, toch gewoon terecht was), anders had het een pak spannender kunnen worden. In de bergen leek het er even op dat Bennett kopje onder ging, maar daar is de sympathieke Ier toch mooi van hersteld. Na de finish was ook te zien dat zijn concurrenten hem de zege best gunnen, dat wil toch ook wat zeggen.
Volgend jaar zou Van Aert wel 'ns voor het groen kunnen gaan. Die is behoorlijk allround, en ik zie Sagan volgend jaar misschien wel skippen, die lijkt het effe gehad te hebben met de Tour (al kan dat een momentopname zijn).
0
geplaatst: 20 september 2020, 20:37 uur
Het niveau in deze Tour was absoluut heel hoog. Wat Pogacar gisteren liet zien waren gewoon uitzonderlijke wattages en tijden, en er is de hele ronde lang hard gereden. De enige die echt misten hier waren eigenlijk Nibali en Thomas, Evenepoel natuurlijk maar je weet niet wat hij nu al kan in een grote ronde. Er is wel gewoon een nieuwe topgeneratie die zich heel snel laat zien op het hoogste niveau, dus die had misschien ook al mee kunnen doen.
2
geplaatst: 21 september 2020, 00:46 uur
Acht van de veertien MotoGP races gereden en dit is de tussenstand.
A. Dovizioso (Ducati): 84
F. Quartararo (Yamaha): 83
M. Vinales (Yamaha): 83
J. Mir (Suzuki): 80
Spannend!
A. Dovizioso (Ducati): 84
F. Quartararo (Yamaha): 83
M. Vinales (Yamaha): 83
J. Mir (Suzuki): 80
Spannend!
0
geplaatst: 21 september 2020, 08:16 uur
Op zich was het niveau hoog in de Tour, en de ontknoping was natuurlijk memorabel, maar het blijft jammer dat renners als Froome, Thomas, Kruijswijk, Bernal, Quintana, Buchmann, Pinot, Bardet en Mollema niet meededen ofwel hun niveau niet haalden door valpartijen en blessures. Ik betwijfel of een van hen Pogacar van de overwinning had kunnen houden, maar ik denk dat de rest van de top 10 er wel anders uit had gezien. Ik bedoel zo'n Mas rijdt een ontzettend kleurloze Tour, maar wordt toch 5e...
0
geplaatst: 21 september 2020, 12:08 uur
Als Visma medewerker heb ik te doen met onze marketing afdeling die wss het marketingmateriaal van de gewonnen Tour al klaar hadden staan 

* denotes required fields.