Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4
zoeken in:
1
geplaatst: 21 september 2020, 13:21 uur
Mausie schreef:
Als Visma medewerker heb ik te doen met onze marketing afdeling die wss het marketingmateriaal van de gewonnen Tour al klaar hadden staan
Als Visma medewerker heb ik te doen met onze marketing afdeling die wss het marketingmateriaal van de gewonnen Tour al klaar hadden staan
Ja de homepage spreekt wat dat betreft boekdelen: slimmer werken en de concurrentie voor blijven

1
Thudd
geplaatst: 21 september 2020, 18:21 uur
Over JumboVisma's tactiek in de nu voorbije Tour:
Té afwachtend gekoerst door Roglic (in opdracht van, ...natuurlijk...).
Pogacar kon 'meeliften' met de trein van JV.
Maar eerlijk, is eerlijk; Pogacar is dus een hele sterke wielrenner. Sterker nog dan een Bernal imo....
Té afwachtend gekoerst door Roglic (in opdracht van, ...natuurlijk...).
Pogacar kon 'meeliften' met de trein van JV.
Maar eerlijk, is eerlijk; Pogacar is dus een hele sterke wielrenner. Sterker nog dan een Bernal imo....
3
geplaatst: 21 september 2020, 18:58 uur
Mausie schreef:
Wat te denken van de Jumbo.
Pogacar krijgt winkelverbod bij Jumbo
0
geplaatst: 21 september 2020, 19:53 uur
Titmeister schreef:
Bernal, Quintana, Buchmann, Pinot, Bardet en Mollema niet meededen ofwel hun niveau niet haalden door valpartijen en blessures.
Maar dat is inherent aan een drieweekse rittenkoers. Er is nog nooit een Tour de France gereden waarbij de sterkste renners allemaal Parijs haalden. Op je fiets blijven zitten, niet ziek worden, geen verkeerde spuiten zetten etc. hoort ook gewoon bij het vak. Ze kunnen er natuurlijk niet allemaal evenveel aan doen dat ze niet op de afspraak waren, maar feit is dat ze linksom of rechtsom te licht bleken voor deze Tour.Bernal, Quintana, Buchmann, Pinot, Bardet en Mollema niet meededen ofwel hun niveau niet haalden door valpartijen en blessures.
0
geplaatst: 21 september 2020, 20:00 uur
Titmeister schreef:
Op zich was het niveau hoog in de Tour, en de ontknoping was natuurlijk memorabel, maar het blijft jammer dat renners als Froome, Thomas, Kruijswijk, Bernal, Quintana, Buchmann, Pinot, Bardet en Mollema niet meededen ofwel hun niveau niet haalden door valpartijen en blessures. Ik betwijfel of een van hen Pogacar van de overwinning had kunnen houden, maar ik denk dat de rest van de top 10 er wel anders uit had gezien. Ik bedoel zo'n Mas rijdt een ontzettend kleurloze Tour, maar wordt toch 5e...
Op zich was het niveau hoog in de Tour, en de ontknoping was natuurlijk memorabel, maar het blijft jammer dat renners als Froome, Thomas, Kruijswijk, Bernal, Quintana, Buchmann, Pinot, Bardet en Mollema niet meededen ofwel hun niveau niet haalden door valpartijen en blessures. Ik betwijfel of een van hen Pogacar van de overwinning had kunnen houden, maar ik denk dat de rest van de top 10 er wel anders uit had gezien. Ik bedoel zo'n Mas rijdt een ontzettend kleurloze Tour, maar wordt toch 5e...
Buiten Bernal en Buchmann twijfel ik er aan of iemand nog z'n niveau van weleer kan behalen.
0
geplaatst: 21 september 2020, 21:05 uur
Inderdaad, Thomas zie ik de komende Giro zelfs wel winnen. Bauke komt ook sowieso weer goed terug, gewoon weer voor rechterrijtje top 10.
Voor Jumbo vrees ik dat ze hun enige kans hebben gemist. Vanaf volgend jaar met opnieuw Pogacar, een herstelde Bernal en misschien zelfs al Evenepoel wordt het er niet makkelijker op. Die gasten kunnen nog even vooruit, terwijl de Jumbo-kopmannen er niet jonger op worden.
Pogacar lijkt nu al één van de sterkste Tourwinnaars ooit. Dumoulin zei zaterdag op het niveau gereden te hebben van Bergen 2017, waar hij iedereen aan gort reed. Pogacar knalt daar dan nog even een dikke minuut vanaf. Na drie weken Tour.
Voor Jumbo vrees ik dat ze hun enige kans hebben gemist. Vanaf volgend jaar met opnieuw Pogacar, een herstelde Bernal en misschien zelfs al Evenepoel wordt het er niet makkelijker op. Die gasten kunnen nog even vooruit, terwijl de Jumbo-kopmannen er niet jonger op worden.
Pogacar lijkt nu al één van de sterkste Tourwinnaars ooit. Dumoulin zei zaterdag op het niveau gereden te hebben van Bergen 2017, waar hij iedereen aan gort reed. Pogacar knalt daar dan nog even een dikke minuut vanaf. Na drie weken Tour.
0
Onweerwolf
geplaatst: 21 september 2020, 21:19 uur
Ik zet mijn geld ook op Thomas inderdaad. Hij heeft ook weinig concurrentie. Yates en Kruiswijk maken kans op een podium. Verder hebben we dan nog Nibali en Fuglsang maar daar geloof ik niet meer zo in.
Dit zou wel de uitgesproken kans zijn voor Kelderman om eindelijk eens te shinen.
Dit zou wel de uitgesproken kans zijn voor Kelderman om eindelijk eens te shinen.
0
geplaatst: 21 september 2020, 22:21 uur
Bij Astana hebben ze naast Fuglsang ook Alexandr Vlasov, die kan misschien de Pogacar van de Giro worden.
0
geplaatst: 22 september 2020, 08:07 uur
Onweerwolf schreef:
En voor wat betreft de spanning: Jumbo Visma heeft nu wel bewezen dat je met 100% ultragecontroleerd 5 years in the making supersaai fietsen dus niet gegarandeerd de Tour wint. Hopelijk ziet het ronderijden er de komende jaren dus weer wat klassieker uit.
En voor wat betreft de spanning: Jumbo Visma heeft nu wel bewezen dat je met 100% ultragecontroleerd 5 years in the making supersaai fietsen dus niet gegarandeerd de Tour wint. Hopelijk ziet het ronderijden er de komende jaren dus weer wat klassieker uit.
Mee eens, maar ik denk ook dat ze met renners als Roglic, Dumoulin (en straks ook Kruiswijk) weinig andere keus hebben / hadden. Dat zijn type renners die in de bergen te weinig explosief zijn en stuk gaan bij wisselende tempoversnellingen, die moeten het alle 3 hebben van een strak hard tempo waarmee je de concurrentie van onderaan de berg al de lust ontneemt om te demarreren. En dan is deze tactiek denk ik wel de beste ook al geeft die ook geen garantie op succes.
0
geplaatst: 22 september 2020, 10:19 uur
Edgar18 schreef:
Zo'n beetje alle wereldtoppers stonden aan de start, hoe kun je het dan gebrek aan beter noemen?
Soms zijn wereldtoppers de beste ter wereld bij gebrek aan beter. Als je begrijpt wat ik bedoel. Zo'n beetje alle wereldtoppers stonden aan de start, hoe kun je het dan gebrek aan beter noemen?

Te veel toppers waren dit jaar domweg niet op niveau.
0
Thudd
geplaatst: 22 september 2020, 18:39 uur
Ik hoop dat Kruijswijk boven zichzelf en een eventuele sneeuwrand uitstijgt in de Giro
.
.
0
geplaatst: 22 september 2020, 20:27 uur
Gedeeltelijk. Er rijdt op dit moment geen eindbaasje a la Merckx, Hinault of Armstrong rond dus in die zin volg ik je wel. Anderzijds zijn de waardes van de huidige toppers beter dan alles wat we de afgelopen jaren hebben gezien. Jumbo-Visma was misschien wel het sterkste team dat ooit heeft rondgereden! Vervolgens worden ze op de een na laatste dag nog vrolijk uit het geel gereden door een eenentwintigjarige die wattages trapt waar gekende (tijdrit)toppers als Dumoulin, Porte en Roglic alleen van kunnen dromen.
Kun je het dan gebrek aan beter noemen? Ik twijfel. Ook over die wattages van Pogacar trouwens,
Kun je het dan gebrek aan beter noemen? Ik twijfel. Ook over die wattages van Pogacar trouwens,
0
geplaatst: 22 september 2020, 20:56 uur
JoaMuse schreef:
Bij Astana hebben ze naast Fuglsang ook Alexandr Vlasov, die kan misschien de Pogacar van de Giro worden.
Ik acht Vlasov sterker dan Fuglsang, dat is geen renner voor een grote ronde (volgens mij nooit hoger dan een 7e plek in een grote ronde). Ik verwacht dat de Giro tussen Yates en Thomas gaat, aangezien Nibali niet op niveau lijkt en Kruijswijk volgens mij niet voldoende hersteld van zijn blessure. Kelderman op het podium zou me niets verbazen, gezien het aantal tijdritkilometers. Andere kanshebbers zijn voor mij Vlasov en Majka.
0
geplaatst: 22 september 2020, 21:24 uur
Kruijswijk, Nibali en consorten maken pas kans op Girowinst als Thomas en Yates er doorheen zakken. Wat bij beiden best wel eens wil gebeuren. En laten we het vooral hopen.
0
geplaatst: 23 september 2020, 18:39 uur
Die moet me daar een partijtje verzot zijn op zelfkastijding.
0
geplaatst: 23 september 2020, 18:44 uur
Vreselijk, zijn tweejarige afscheidstournee is net afgelopen.
1
geplaatst: 23 september 2020, 19:10 uur
Ik denk dat z'n nieuwe meissie wat duurder in het onderhoud is dan verwacht 

0
geplaatst: 23 september 2020, 21:27 uur
Ik verwacht niet dat Dumoulin Dennis en Ganna zal verslaan op dergelijk vlak parcours.
0
geplaatst: 24 september 2020, 13:57 uur
Dan eerder Van Aert, als hij zijn vorm nog een weekje kan vasthouden.
Dumoulin is helaas zowel in het rondewerk als in het tijdrijden voorbijgestreefd. Ik zie hem niet meer (veel) winnen.
Dumoulin is helaas zowel in het rondewerk als in het tijdrijden voorbijgestreefd. Ik zie hem niet meer (veel) winnen.
0
geplaatst: 24 september 2020, 14:01 uur
Op basis waarvan? 7e worden met je eerste koerskilometers in 1,5 jaar is voorwaar een grote prestatie.
0
geplaatst: 24 september 2020, 14:14 uur
Klopt, maar hij behoorde nergens tot de beste 5 klimmers. Zijn tijdrit was wel uitstekend, maar daar excelleert hij niet meer zo om dat verschil goed te maken.
0
geplaatst: 24 september 2020, 20:00 uur
Zware, nare valpartij van Chloe Dygert, zeg.. Anders was zij wellicht naar de wereldtitel gestoomd. Hopelijk zijn de gevolgen niet al te ernstig, maar zag er niet goed uit.
0
geplaatst: 27 september 2020, 16:37 uur
Prachtige winnaar met Alaphilippe. Een waardig wereldkampioen.
0
geplaatst: 27 september 2020, 16:40 uur
Mocht eens tijd worden dat Alaphilippe deze ook op z'n palmares schreef. Mooie wedstrijd 

0
geplaatst: 27 september 2020, 17:21 uur
VladTheImpaler schreef:
Absoluut, viel niks op deze overwinning af te dingen.
* denotes required fields.