MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4

zoeken in:
Bijzonder knappe prestatie inderdaad. Het is niet mijn favoriete wielrenner, maar ik heb wel bewondering en respect voor de manier waarop hij - zo vaak - de koers naar zijn hand zet. Goed ploegenspel van de Fransen en uitstekend afgemaakt door Alaphilippe.

Dumoulin reed als - min of meer - eenling ook een knappe koers.

Thudd
Weer 3 weken sporten zonder toeschouwers; zou dit ook gelden voor de dam- en schaaksport?

Ik ben wel benieuwder dan anders naar de Waalse Pijl. Gewoonlijk zijn er 1 à 2 absolute topfavorieten, de voorbije jaren Alaphilippe en daarvoor Valverde en Rodriguez, nu is het minder voorspelbaar. Pogacar, Hirschi en Kwiatkowski worden het meest naar voren geschoven, maar voor die eerste twee is het hun eerste deelname en voor Kwiatkowski is het al van 2014 geleden dat hij in Hoei op het podium stond. Veel hangt ook af van hoe fris en gemotiveerd ze nog zijn na de Tour en het WK. Een stuntje van de ouwe Vanendert zou ook wel tof zijn.

Kiki op het tandvlees door naar Ronde 3. Speelt wel veel te wisselvallig om serieus tot de kanshebber te behoren om ver te komen op Roland Garros.

Streep door de AGR, kon je op wachten. Met dank aan een ongelofelijk faalbeleid (een grotere factor dan het menselijke gedrag, kijk bijvoorbeeld maar naar Duitsland) zit de sportwereld nu weer met de gebakken peren

Onweerwolf
Het beleid is altijd anderhalve meter afstand geweest vanaf dag 1 van de crisis. Als mensen zich daar aan hadden gehouden dan hadden we nu geen maatregelen gehad die hadden moeten leiden tot het doorstrepen van de AGR. Het menselijk gedrag is hier het probleem.

En...sport.

Maar wie moet er nou sportvrouw van het jaar worden Gretz. Bertens of toch Van der Breggen?

Poek schreef:
Maar wie moet er nou sportvrouw van het jaar worden Gretz. Bertens of toch Van der Breggen?

Dat is een retorische vraag De laatste gaat terecht met overmacht gekozen worden

Thudd
Spotfrau dit jaar wordt Famke Louise.

Sportvrouw wordt dit jaar Sigrid Kaag.

Politica van het jaar Kiki Bertens.

Honda vertrekt na 2021 uit de formule 1.

Achteraf kun je je afvragen of het moddergooien naar en vervolgens scheiden van Renault zo'n goede zet is geweest. Ja, Renault had in 2019 aan het begin van het jaar nog enkele betrouwbaarheidsproblemen, maar per saldo had Red Bull het in 2019 en dit jaar niet heel veel slechter gedaan met een Renault motor denk ik; kijkende naar de prestatie van Ricciardo is die motor zo slecht nog niet. Maar uiteindelijk draait het ook om vertrouwen in de samenwerking en een goede relatie en die was in 2018 helemaal weg tussen Renault en Red Bull.

Toch vrees ik dat men met hangende pootjes terug moet naar Renault; de relatie met Mercedes is ook niet al te best, plus het zijn directe concurreten. Ferrari idem dito na de diverse uitspraken.

Achteraf heeft ook de FIA zich in de vingers gesneden met deze motorformule; duur en technisch complex, met als gevolg dat er nu wederom maar drie leveranciers zijn én Mercedes die al 7 jaar domineert. Dan was het van 2009-2013 leuker.

In 2008 had je er nog 7: Honda, Toyota, BMW, Mercedes, Cosworth, Ferrari en Renault.

Wat nu voor Verstappen?

Ideaal scenario is nog steeds een wereldtitel bij Red Bull, als dat volgend jaar gebeurt gaat Honda met een klap eruit. In 2022 is het weer anyone's game.

Volgend jaar al naar Mercedes zou betekenen dat hij eindelijk kan aantonen dat hij even goed is als Hamilton en Hamilton op zijn beurt dat hij het niet alleen aan de auto te danken heeft. Die kans acht ik klein. Hamilton laat zijn 8e titel niet door de neus boren.

Nog kleiner acht ik de kans dat hij Hamilton vervangt in 2021, ook al heeft Hamilton nog niet bijgetekend. In 2022 naar Mercedes gaan gaat ten koste van Russel, mocht Hamilton blijven. De combinatie Verstappen/Russel zou ook mooi zijn, maar de geruchten zijn dat Hamilton binnenkort tot 2024 zou bijtekenen, maar dat was voordat dit nieuws bekend werd.

Het worden een interessante paar maanden.

Kolere wat een gat al weer gelijk voor Kruijswijk na 15 km

Alaflip

Wat. Een. Kneus.

Best kans dat ie zelfs helemaal uit de uitslag gehaald wordt.

Meer dan terecht terug gezet naar plaats 5. Wat een schandelijk manoeuvre en levensgevaarlijk. Hirshi of pogacar worden hier een monumentzege ontnomen. Roglic profiteert er van.

Das natuurlijk speculatie. Roglic is net zo snel als Alaphilippe. Dezelfde Alaphilippe die in de Tour Hirschi nog de baas was in een soortgelijk sprintje. Wie zegt dat Hirschi en Pogacar (zonder uitwijkmanoeuvre) sneller waren geweest?

We zullen het nooit weten.

Thudd

Of: Alaflikken

Schitterende pot tennis op Roland Garros. 5 setter tussen Thiem en de net 20-jarige Fransman Gaston. De laatste verliest, maar staat aan de vooravond van een mogelijk mooie carriere en in ieder geval 189k euro aan prijzengeld.

Edgar18 schreef:
Das natuurlijk speculatie. Roglic is net zo snel als Alaphilippe. Dezelfde Alaphilippe die in de Tour Hirschi nog de baas was in een soortgelijk sprintje. Wie zegt dat Hirschi en Pogacar (zonder uitwijkmanoeuvre) sneller waren geweest?

We zullen het nooit weten.
Oké we zullen het nooit weten maar Hirschi en Pogacar lijken toch duidelijk meer snelheid te maken net op het moment dat Alaphilippe zo uitwijkt.

jassn schreef:
Meer dan terecht terug gezet naar plaats 5. Wat een schandelijk manoeuvre en levensgevaarlijk.

Ik zou dat op Groenewegen plakken, bewust iemand de hekken in rijden met 80 km per uur. Toch niet hierop?

Doet toch exact hetzelfde? bewust manouvreren naar links, het is dat er geen dranghekken staan die kant op want anders heb je het zelfde resultaat. oké snelheid is minder maar dat is het enige verschil.

Als die dranghekken er wel hadden gestaan had hij t misschien niet gedaan

Maar serieus, ik vind t nog steeds een stuk minder heftig eigenlijk

Verschil met Groenewegen is wel dat hij destijds meerdere momenten had om zich te bedenken / terug te sturen. Bij Flip was het één (gevaarlijke) beweging. Desalniettemin vind ik dat hij best een DSQ had mogen hebben in plaats van een paar plaatjes terugzetten.

jassn schreef:
Oké we zullen het nooit weten maar Hirschi en Pogacar lijken toch duidelijk meer snelheid te maken net op het moment dat Alaphilippe zo uitwijkt.
Ze lagen wat verder van voren, maar hadden er volgens mij ook een kleiner verzet op staan. Roglic sprint op de grote plaat en heeft daardoor wat meer tijd nodig om echt op gang te komen.

Mijn gevoel is dat Hirschi gewonnen zou hebben.

vigil schreef:
Kolere wat een gat al weer gelijk voor Kruijswijk na 15 km

Altijd hetzelfde liedje. Iedereen heeft het over de Giro van 2016 toen hij in die ijsmuur reed maar in 2015 heeft hij het ook helemaal laten liggen in de eerste week van de Giro.

Edgar18 schreef:
(quote)
Ze lagen wat verder van voren, maar hadden er volgens mij ook een kleiner verzet op staan. Roglic sprint op de grote plaat en heeft daardoor wat meer tijd nodig om echt op gang te komen.

Mijn gevoel is dat Hirschi gewonnen zou hebben.

Is ook mijn gevoel, een sneue actie van de wereldkampioen (hij keek net voor zijn manoeuvre ook duidelijk om in de richting van Hirschi en Pogačar). En dat vroegtijdig juichen maakte het dubbel zo pijnlijk.

Verder een mooie overwinning voor Roglič, natuurlijk. En een verrassende terugkomst van Mohorič, wat een afdaling moet die gereden hebben! En een erg sterke Van der Poel. Doet het beste verhopen voor de Ronde en Roubaix!

Thudd
Hirschi de man voor heuvelachtige etappes en 1-dags wedstrijden.

Pogacar de beste all-round alles-kunner.

Dumoulin en Roglic aan de vooravond(en) van hun Indian Summer van hun carrière.

Van Aert de revelatie van het weg wielrennen.

MvdP de wielrenner die het liefst van kop af wil zegevieren (kan niet áltijd- dit is zijn enige eventuele valkuil(tje)).

Gast
geplaatst: vandaag om 01:28 uur

geplaatst: vandaag om 01:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.