Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
3
geplaatst: 29 mei 2021, 16:49 uur
Paprikasoep met bieslookroom, worstenbroodjes, toastjes en kaasjes.
0
geplaatst: 29 mei 2021, 17:20 uur
luigifort schreef:
Je moet die kip ook niet in de oven stoppen...
Je moet die kip ook niet in de oven stoppen...
Niet in maar uit de oven staat er ook.

1
Jan uit Berlijn
geplaatst: 29 mei 2021, 22:12 uur
Couscous-salade met een hele haan. Een crème brulee uit zakjes.
0
geplaatst: 29 mei 2021, 22:18 uur
Jan uit Berlijn schreef:
Hoe kan dat uit een zakje komen?
0
Jan uit Berlijn
geplaatst: 29 mei 2021, 22:37 uur
Probeer het maar eens uit. Kun je in iedere supermarkt kopen. In mijn geval van Dr. Oe.
Je brengt 200ml melk en dezelfde hoeveelheid room aan de kook. Dan meng je één zakje van het bijgeleverde poeder erdoorheen. Flink kloppen/roeren. Totdat het dikker wordt. Dan laten rusten. Dan in 2 bakjes laten vloeien en het 2e zakje (suiker) erover strooien. Branden is niet nodig. En in mijn geval ook niet verantwoord.
Kortom, heel simpel. En ik heb in menig restaurant wel eens mindere creaties geproefd.
Tip: laat het wel even afkoelen, want anders brand je je tong.
2
geplaatst: 30 mei 2021, 15:02 uur
Hetzelfde als gisteren, met het verschil dat er vanavond een toetje is: rabarber crumble.
1
geplaatst: 30 mei 2021, 16:51 uur
Broodje shoarma speciaal, zoals Normaal het zong: net als gisteren...
0
geplaatst: 30 mei 2021, 23:55 uur
Dit...
Op lekkere kipnuggets (goede). Deze hot sauce zie je in Youtube programma 'Hot ones' van 'First we feast'....bekende sterren schuiven aan om 10 hot sauces achter elkaar te proberen, van mild tot steeds heter....de een beter bestand tegen de sauzen dan de ander
. Best leuk programma, interviewer/mede knabbelaar Sean Evans is ook geen verkeerde irritante interviewer.
Deze DaBomb is op 2 na de laatste en de meeste mensen gaan hier stuk op.
Ik houd wel van pittig en heb wat sauzen besteld. Mijn zoon had deze voor de fun gedaan. Gisteren geprobeerd....zoon en een maat van hem werden gek, de saus was echt teveel voor hen. Dus ik had zoiets van nou dat gaat wat worden......maar nee, ik kon hem goed hebben. Natuurlijk is ie heet....en geniepig want hij kruipt steeds verder je mond in, maar ik had er eigenlijk niet echt moeite mee....wat me toch verbaasde. Zoon en zijn maat waren hilarisch.
https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Ftse1.mm.bing.net%2Fth%3Fid%3DOIP.k3N6YvQKDJZaeyOLG8PrGwHaHa%26pid%3DApi&f=1
Op lekkere kipnuggets (goede). Deze hot sauce zie je in Youtube programma 'Hot ones' van 'First we feast'....bekende sterren schuiven aan om 10 hot sauces achter elkaar te proberen, van mild tot steeds heter....de een beter bestand tegen de sauzen dan de ander
. Best leuk programma, interviewer/mede knabbelaar Sean Evans is ook geen verkeerde irritante interviewer.Deze DaBomb is op 2 na de laatste en de meeste mensen gaan hier stuk op.
Ik houd wel van pittig en heb wat sauzen besteld. Mijn zoon had deze voor de fun gedaan. Gisteren geprobeerd....zoon en een maat van hem werden gek, de saus was echt teveel voor hen. Dus ik had zoiets van nou dat gaat wat worden......maar nee, ik kon hem goed hebben. Natuurlijk is ie heet....en geniepig want hij kruipt steeds verder je mond in, maar ik had er eigenlijk niet echt moeite mee....wat me toch verbaasde. Zoon en zijn maat waren hilarisch.

https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Ftse1.mm.bing.net%2Fth%3Fid%3DOIP.k3N6YvQKDJZaeyOLG8PrGwHaHa%26pid%3DApi&f=1
2
geplaatst: 31 mei 2021, 15:37 uur
Vlaamse frieten*, ijsbergsla en een kippenpoot.
* met nieuwe aanwijzing: na 1e keer frituren af laten koelen.
* met nieuwe aanwijzing: na 1e keer frituren af laten koelen.
3
geplaatst: 31 mei 2021, 16:50 uur
Op de bbq gegrilde T-bone steak, met op de bbq gegrilde paprika's, met wat snijbonen en airfryerfriet.
3
geplaatst: 31 mei 2021, 23:36 uur
Op de bbq gegrilde Entrecote en Varkenshaas. Beide met hoofdletter, want huge.
Johma rundvleessalade, stokbroodje kruidenboter en 2 IPA's voor papa. Bring it On.
Soms kan het leven simpel zijn...
Johma rundvleessalade, stokbroodje kruidenboter en 2 IPA's voor papa. Bring it On.
Soms kan het leven simpel zijn...
2
panjoe (moderator)
geplaatst: 1 juni 2021, 00:13 uur
Chinese stijl tomaat met ei, gebakken rijst en aubergine met knoflook in saus.
1
geplaatst: 1 juni 2021, 16:27 uur
Misschien pizza, misschien iets anders. Ik hou het graag spannend. 

2
geplaatst: 1 juni 2021, 20:50 uur
Bobotie van een pakje. Dat sloeg echt helemaal nergens op. Wie doet er nou crème fraiche in bobotie??? En zout dat het was, mensen...
Ik dacht, laten we eens makkelijk doen...
Ik dacht, laten we eens makkelijk doen...
0
geplaatst: 1 juni 2021, 22:32 uur
Nou ja, het is waarschijnlijk altijd minder lekker dan zelf maken, dat weet je van tevoren wel, maar dan kan het nog tegenvallen. De Dürum van Knorr is namelijk wel best lekker!
* denotes required fields.