Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
2
zaaf
geplaatst: 19 juni 2021, 17:41 uur
ZAP! schreef:
witte aarbeien
dit las ik eerst verkeerd. witte aarbeien
ik ga voor de spaanse pasta met paprika ui en chorizo. en och, laat ik er dan ook wat san miguel tegenaan gooien. mw zaaf ruimt het wel weer op.
3
geplaatst: 19 juni 2021, 17:51 uur
Couscous ras el hanout met gegrilde groenten en een hamburger (slager noemt het een megaburger, is wat groter). Ik maak er nog een sausje bij van yoghurt, za-atar, knoflook en citroensap. Met een gris de gris roseetje.
2
geplaatst: 19 juni 2021, 17:57 uur
Vanavond friet met lamskoteletten en een heerlijke tomaten-geitenkaas-salade
2
geplaatst: 19 juni 2021, 19:26 uur
2 grote kipworstjes met salade. Morgen een hamburger van Jacks Burgers en maandag iets met veel koolhydraten.
6
geplaatst: 19 juni 2021, 19:31 uur
voskat schreef:
Nog geen idee. Ik kijk hier voor inspiratie.
Dan denk ik dat het pizza met watermeloen en draadjesvlees wordt...Nog geen idee. Ik kijk hier voor inspiratie.
0
Jan uit Berlijn
geplaatst: 20 juni 2021, 00:12 uur
Fathead schreef:
Kippensoep met stokbrood en kaasjes.
Kippensoep met stokbrood en kaasjes.
Kijk! Dat is nou écht lekker. Een lekker vers gebakken stokbrood onderdompelen in een kippensoep waar de kip heel spontaan vergeten is door te vliegen cq huppelen. De kaasjes kwamen erna hoop ik toch?
3
geplaatst: 20 juni 2021, 00:39 uur
Het is uiteindelijk couscous geworden. Watermeloen op zich geen gek idee..
3
geplaatst: 20 juni 2021, 18:16 uur
Pannenkoeken! Met kaas/spek, basterdsuiker, stroop en tenslotte nog een met ananas en slagroom. En nu sta ik op het punt van exploderen 

3
geplaatst: 20 juni 2021, 22:10 uur
Gyrosreepjes met extra paprika en mais op een bedje van dun gesneden ijsbersla. Snel nog een whiskysausje in elkaar geflanst.
1
geplaatst: 20 juni 2021, 22:19 uur
2
geplaatst: 21 juni 2021, 15:46 uur
En wat denk je? We hadden zoveel over dat we het vandaag nog eens dunnetjes over doen. 

2
geplaatst: 21 juni 2021, 16:32 uur
Gisteren sperzieboontjes (eindelijk weer eens lekkere!), gekookte aardappels en uit de 'producten-op-datum-koeling' dorade filet en gemarineerde garnalen met groene aspergepunten.
Vandaag een voetbalmaaltijd:
Broodje shoarma. Met Turks brood van mijn lokale Turkse bakker. De shoarma (lamsvlees) is van mijn lokale Turkse slager. De sla en rouwkost heb ik gekocht bij mijn lokale Turkse groenteboer. En bij mijn lokale Nederlandse slijter heb ik de alcoholische versnaperingen gehaald. Allemaal verkrijgbaar aan de Rielerweg in Deventer!
Klaar voor de wedstrijd!
Broodje shoarma. Met Turks brood van mijn lokale Turkse bakker. De shoarma (lamsvlees) is van mijn lokale Turkse slager. De sla en rouwkost heb ik gekocht bij mijn lokale Turkse groenteboer. En bij mijn lokale Nederlandse slijter heb ik de alcoholische versnaperingen gehaald. Allemaal verkrijgbaar aan de Rielerweg in Deventer!

Klaar voor de wedstrijd!
4
geplaatst: 21 juni 2021, 16:34 uur
Rogyros schreef:
Gisteren sperzieboontjes (eindelijk weer eens lekkere!), gekookte aardappels en uit de 'producten-op-datum-koeling' dorade filet en gemarineerde garnalen met groene aspergepunten.
Klaar voor de wedstrijd!

Klaar voor de wedstrijd!
Rouwkost - je rekent op verlies?
0
geplaatst: 21 juni 2021, 17:03 uur
3
Jan uit Berlijn
geplaatst: 22 juni 2021, 22:35 uur
Vandaag had ik eens de mogelijkheid om mijn beperkte kwaliteiten als keukenprins te benutten.
Beperkt was het, maar wel lekker
.
Erpel geschild, gesneden in dikke frieten (zoals het hoort) en vervolgens voorgebakken. Deze erna keurig laten rusten. Hetzelfde heb ik erna óók gedaan. Onder begeleiding van Muse, live in Rome.
Vervolgens zijn de frieten, nadat ik ze gemengd had in maïzena (probeer maar eens) in het vet gegooid.
Daarna (hippig) 2 gerookte eieren (die kun je gewoon kopen) 8 minuten laten koken.
Mayonaise met daslook gemaakt. Met extra azijn. Mayonaise mag en moet zelfs zurig smaken. En niet zoals megafabrieken van multinationals beloven. Dan wordt het zoals mayonaise niet moet smaken. Zoet.
Vervolgens de van buiten krokante frieten (na uitlekken) en van binnen als puree, op het bordje gelegd. De 2 eitjes gehalveerd en de mayo eroverheen gemikt. Daarnaast wat blaadjes sla met (blik)tonijn en de daarbij behorende olie het bordje vervolmaakt.
Peper en zout ontbraken op alle ingrediënten uiteraard niet.
Beperkt was het, maar wel lekker
.Erpel geschild, gesneden in dikke frieten (zoals het hoort) en vervolgens voorgebakken. Deze erna keurig laten rusten. Hetzelfde heb ik erna óók gedaan. Onder begeleiding van Muse, live in Rome.
Vervolgens zijn de frieten, nadat ik ze gemengd had in maïzena (probeer maar eens) in het vet gegooid.
Daarna (hippig) 2 gerookte eieren (die kun je gewoon kopen) 8 minuten laten koken.
Mayonaise met daslook gemaakt. Met extra azijn. Mayonaise mag en moet zelfs zurig smaken. En niet zoals megafabrieken van multinationals beloven. Dan wordt het zoals mayonaise niet moet smaken. Zoet.

Vervolgens de van buiten krokante frieten (na uitlekken) en van binnen als puree, op het bordje gelegd. De 2 eitjes gehalveerd en de mayo eroverheen gemikt. Daarnaast wat blaadjes sla met (blik)tonijn en de daarbij behorende olie het bordje vervolmaakt.
Peper en zout ontbraken op alle ingrediënten uiteraard niet.
2
geplaatst: 23 juni 2021, 15:53 uur
Muse draai ik nooit en mayo eet ik (zo goed als) nooit, maar verder
, Jan uit Berlijn.
-edit- en maïzena voor de frieten is hier niet nodig, maar 't is een idee...
Spinazie + speklap.
, Jan uit Berlijn.-edit- en maïzena voor de frieten is hier niet nodig, maar 't is een idee...
Spinazie + speklap.
2
geplaatst: 23 juni 2021, 17:21 uur
Kaasschnitzeltjes met bloemkoolgratin die niet heel lekkeraan het worden is. Ik had er eigenlijk niet echt genoeg lekkere dingen voor in huis...
* denotes required fields.