MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
Ik eet denk ik eens per week/twee weken buiten de deur. Dat is prima en ik heb er ook het geld niet voor om dat veel vaker te doen.

Steeltjesstamppot met een braadworst vanavond.

Andijviestampot zoete aardappel, komijn, met haloumi en gebakken ui in balsamico stroop.

Uitsmijter.

Jan uit Berlijn
Fathead schreef:
5x per week uit eten is voor een gezin met 3 tieners niet echt haalbaar, he.

Vandaag hier Hollandse groentesoep. Met broodjes enzo...

Ik bedoel dan ook niet het aantal. Maar logisch dat het met kinderen een beetje te duur is. Ik ben dan ook alleen. Meestal ga ik uit eten met een vriend/vriendin of zakelijk.

Jan uit Berlijn
Rudi S schreef:
Tja Jan, toen wij in 2018 2 weken in Berlijn waren aten wij ook dagelijks in een restaurant
Nu met studerende kinderen wordt het meestal zelf koken.
Menu voor vandaag is:
aardappel / venkelschotel uit de oven, gegrilde zalm en lauwarme cherry tomaten.

Het zal de stad zijn . Maar oké, het heeft ook met het land te maken. Nederland heeft nog niet écht de buiten-de-deur-eten cultuur, welke in veel landen wél bestaat. Daarnaast, mss kun je je het nog herinneren, is het restaurantbezoek in Berlijn stukken goedkoper dan in NL. Zonder veel zoekwerk kun je vaak op loopafstand voor €10 à €15 aardig eten en drinken.

Als voorbeeldje (vanavond):
CARNITAS (taco's)
gegrillter Schweinebauch
+ Scharfe Avocadosoße
+ Käse
Met een glaasje limoendrank bleef ik dus duidelijk beneden de €15.

Jeve
AVG.

Pasta salade.

Aardappels, gekookte herfstlof (en dat in de zomer!), halve speklap.

Piepers, broccoli, maïs, champignon jus en köfte.

Pannenkoeken.

Taco’s

Kliekjesdag.

Bami, omelet en saté ketjap.

Vandaag alleen met de jongste thuis, dat wordt dus verwennen. Bioscoop geweest, straks naar McDonalds. Lekker man…

Fathead schreef:
...straks naar McDonalds…
Uit eten dus, Jan uit Berlijn zal tevreden zijn!

O ja ik bedoel: ik ga vandaag naar het restaurant "Den Twee Vergulde Boogen".

Niks mis mee

Fathead schreef:
O ja ik bedoel: ik ga vandaag naar het restaurant "Den Twee Vergulde Boogen".
Heb er ook even over gedubd, maar het werden 2 cheeseburgers van McAppie. Met een yoghurt / fruit toetje toe - dat doet ik anders nooit!

En als ik ze nu es in de tuin nuttig, eet ik ook lekker buiten de deur.

Gewoon nog een keer taco's, hoor, ik doe niet moeilijk. Ik heb nu wel ook zin in een toetje maar niks in huis. Dat is toch eens jammerlijk.

ZAP! schreef:
(quote)
Heb er ook even over gedubd, maar het werden 2 cheeseburgers van McAppie. Met een yoghurt / fruit toetje toe - dat doet ik anders nooit!

En als ik ze nu es in de tuin nuttig, eet ik ook lekker buiten de deur.
verkoopt Appie kant-en-klare cheeseburgers?

Fathead schreef:
verkoopt Appie kant-en-klare cheeseburgers?
Jazeker, eigen merk en Rustlers.

dix
Een anagram:
Erreg Country

dix schreef:
Een anagram:
Erreg Country
Van een 'curry genote'?

risotto met kip

ZAP! schreef:
(quote)
Van een 'curry genote'?

Vega curry

Jan uit Berlijn
ZAP! schreef:
(quote)
Uit eten dus, Jan uit Berlijn zal tevreden zijn!

Ik heb het over lekker rustig een paar gangen nuttigen. Niet die schranz-schuren. Zoiets noem ik snacken onder tl-licht. Maar oké. Ieder z'n ding. Bij moet je niet aan komen met chemicaliën die smaak moeten bepalen van tot poeder vermalen vlees .

Overigens vind ik, dat dat soort 'food' ontzettend slecht is. Van mij mag er net als op tabaks-artikelen 65 à 70% accijns geheven worden. Zal de zorgkosten in de toekomst gigantisch drukken . Van de helft van de geheven accijns mogen ze van mij bijvoorbeeld verse groenten en fruit en fatsoenlijk vlees en vis de BTW laten vervallen. Of iig verlagen. Het zou een zegen zijn voor de volksgezondheid

Jan uit Berlijn - als een bok op de haverkist.

Ben er zelf 10 jaar niet geweest, maar dat is omdat ik er niet (meer) op loopafstand vanaf woon, want anders...

Jan uit Berlijn
ZAP! schreef:
Jan uit Berlijn - als een bok op de haverkist.

Ben er zelf 10 jaar niet geweest, maar dat is omdat ik er niet (meer) op loopafstand vanaf woon, want anders...

Zag je er uit als de gemiddelde Amerikaan?

Tortelloni (met basilicumvulling) met broccoli, gerookte zalm en monchou.
Lekker en makkelijk: het stond binnen 15 minuten op tafel. Ook wel eens fijn.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:58 uur

geplaatst: vandaag om 09:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.