Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
3
geplaatst: 20 mei 2022, 15:36 uur
Aardappels, jus, ijsbergsla oma-stijl. Mogelijk een gehaktbal, als die niet wordt bewaard voor de midnite snack.
4
Stijn_Slayer
geplaatst: 20 mei 2022, 17:02 uur
Ik had even geen tijd om een degelijk recept te zoeken, en ook geen zin om na het hardlopen en douchen nog moeilijk te doen, dus ik doe het met wat voor handen is: tempeh met ketjap, rode kool, groenten en aardappels.
Morgen misschien een gevulde aubergine of iets in die richting.
Morgen misschien een gevulde aubergine of iets in die richting.
4
geplaatst: 20 mei 2022, 17:36 uur
Turkse (diepvries)pizza. Zelf opgeleukt met ijsbergsla, tomaat, komkommer en knoflooksaus. Oprollen, en gaan met die banaan.
5
geplaatst: 21 mei 2022, 09:00 uur
Weekendje weg in Zuid-Limburg. Uit eten geweest bij een Italiaan. Vooraf verse pasta met een saus van prosecco en tomaat, met scampi's. Hoofdgerecht was een Milanese Ossobucco. Mijn vrouw had groene asperges met rode mul voor en cannelloni gevuld met witte asperges als hoofd.
Vanavond naar een Braziliaanse tent.
Vanavond naar een Braziliaanse tent.
0
geplaatst: 21 mei 2022, 10:15 uur
Rogyros schreef:
Weekendje weg in Zuid-Limburg. Uit eten geweest bij een Italiaan. Vooraf verse pasta met een saus van prosecco en tomaat, met scampi's. Hoofdgerecht was een Milanese Ossobucco. Mijn vrouw had groene asperges met rode mul voor en cannelloni gevuld met witte asperges als hoofd.
Italiaan in Vaals? Da's een goeie.
1
geplaatst: 21 mei 2022, 13:16 uur
3
geplaatst: 21 mei 2022, 15:11 uur
Diverse BBQ worstjes, aardappelsalade, pastasalade, gemengde salade en stokbrood kruidenboter.
1
geplaatst: 21 mei 2022, 15:25 uur
Rogyros schreef:
GrafGantz schreef:
This one, I presume Home | Schatull met een vrouwelijke chef - molto bene!
0
geplaatst: 21 mei 2022, 15:42 uur
Mjuman schreef:
(quote)
(quote)
Correct.
0
geplaatst: 21 mei 2022, 17:13 uur
Eerlijk gezegd was dat een fraai compromis: het Krijtlandpad lopen en niet overnachten in Maastricht, maar Aken (prijstechnisch) en dan wel met de bus (350) vanuit Aken naar Vaals voor het diner.
5
geplaatst: 22 mei 2022, 14:37 uur
Asperges, hollandaisesaus, aardappeltjes, ei en beenham uit de oven.
5
geplaatst: 22 mei 2022, 14:50 uur
Straks: snijbonen met komkommersalade, een kruimig aardappeltje en twee kleine gehaktballetjes (gedraaid van biologisch gehakt). Ik ben niet zo'n keukenprins die uren in de keuken staat (daar heb ik geen geduld en tijd voor) maar kan evengoed genieten van een eenvoudige maaltijd. 

4
geplaatst: 22 mei 2022, 15:34 uur
Gisteren tagliatelle met zalm, spinazie, paddestoelen, roomsausje.
Vanavond risotto met snijbiet en bosknoflook en geitenkaas
Vanavond risotto met snijbiet en bosknoflook en geitenkaas
5
geplaatst: 22 mei 2022, 19:32 uur
Witlofsalade met blauwe kaas, appel, walnoot, rozijn en mandarijn. Met een goed passende Grune Veltliner erbij. Heerlijk buiten gegeten.
4
geplaatst: 22 mei 2022, 20:37 uur
Echte kliekjesdag: spekjes, ui, champignons, sperziebonen en tomaat. Dit met wat kruiden en daarnaast een maaltijdsalade.
3
geplaatst: 22 mei 2022, 21:55 uur
Een wrap met pulled chicken, rijst, tomaat, guacamole, zure room en cheddar kaas
2
geplaatst: 22 mei 2022, 22:51 uur
Verjaardag van m'n neefje vandaag: taart, broccoli-doperwtensoep, pastasalade met kip en ei. Tussendoor ook nog chips, kaas en worst lopen snacken, dus lig nu op bed met brandend maagzuur. Maar was verder wel geslaagd en zo 

0
geplaatst: 22 mei 2022, 23:06 uur
GrafGantz schreef:
Verjaardag van m'n neefje vandaag: taart, broccoli-doperwtensoep, pastasalade met kip en ei. Tussendoor ook nog chips, kaas en worst lopen snacken, dus lig nu op bed met brandend maagzuur. Maar was verder wel geslaagd en zo
eerlijk ik zou de broccoli doperwten soep de schuld geven. Was dat lekker?! Verjaardag van m'n neefje vandaag: taart, broccoli-doperwtensoep, pastasalade met kip en ei. Tussendoor ook nog chips, kaas en worst lopen snacken, dus lig nu op bed met brandend maagzuur. Maar was verder wel geslaagd en zo

0
geplaatst: 22 mei 2022, 23:22 uur
Liesjemeer schreef:
(quote)
eerlijk ik zou de broccoli doperwten soep de schuld geven. Was dat lekker?!
Heerlijk, wat zou daar niet lekker aan zijn?
2
geplaatst: 23 mei 2022, 16:27 uur
Kliekjesdag:
ZAP! schreef:
Rijst met gebakken kippenlevertjes en ui.
Rijst met gebakken kippenlevertjes en ui.
4
geplaatst: 23 mei 2022, 17:43 uur
Zigeuner schnitzel , aardappelkroketjes en bloemkool met kaassaus.
2
geplaatst: 23 mei 2022, 20:24 uur
Q: Wat eten we vandaag?. A: Het resultaat van 'culinair' experimenteren.
Ik had een idee: pitzoetige 'curry' met vis. Hooddingredienten waren mango , paprika, citroen en kabeljauw. Resultaat bleek best aardig, maar ik zal de volgende keer de kabeljauw apart van de saus aanbakken en de paprika weglaten. Altijd leuk; je leert elke kookbeurt weer wat bij.
Ik had een idee: pitzoetige 'curry' met vis. Hooddingredienten waren mango , paprika, citroen en kabeljauw. Resultaat bleek best aardig, maar ik zal de volgende keer de kabeljauw apart van de saus aanbakken en de paprika weglaten. Altijd leuk; je leert elke kookbeurt weer wat bij.

* denotes required fields.