MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
Gemarineerde varkenshaas uit de oven. Puree. Sperziebonen.

Zuurkoolschotel, staat al 3,5 op het vuur.

Spaghetti met een prutje.

Gebakken aardappels, spruitjes en een kaasschnitzel.

Aardappelen met wortels en een balletje gehakt gemaakt door oma. Lekkerder dan het eten van gisteren.

Dim
Kliekjesdag! In de wok trof men aan champignons, sperzieboontjes, spekjes, courgette, paprika, wortel, bleekselderij (heel fijne smaakmaker) en wie heel goed zocht ook nog een stronkje bloemkool. Dit alles geserveerd met een vorstelijke salade waar ik net iets te veel dressing over had gedaan, maar alsnog vier sterren.

Vandaag maak ik voor het eerst iets uit de slowcooker. Runderstoof met drie paprika's (rood, geel, groen), rode wijnazijn, piment, knoflook, zout en peper (en laurierblaadjes). Zeven uur op stand low.

Daar eten we vanavond heel simpel bloemkool met aardappels bij.

Mjuman heeft mij overtuigd van het nut van een slowcooker en omdat hij er een over had, ben ik daar nu de gelukkige eigenaar van!

Ik ben benieuwd. Het ruikt al prima!

Dim schreef:
Kliekjesdag! In de wok trof men aan champignons, sperzieboontjes, spekjes, courgette, paprika, wortel, bleekselderij (heel fijne smaakmaker) en wie heel goed zocht ook nog een stronkje bloemkool. Dit alles geserveerd met een vorstelijke salade waar ik net iets te veel dressing over had gedaan, maar alsnog vier sterren.

Klinkt uitstekend!

Rogyros schreef:

Mjuman heeft mij overtuigd van het nut van een slowcooker en omdat hij er een over had, ben ik daar nu de gelukkige eigenaar van!

Ha,ha, wij hebben er ook 2 maar die houden wij zelf, geweldige apparaten

slowcooker

Restant prutje gisteren, nu met bami. Ongeveer 7 minuten i.p.v. 7 uur...

Straks frietjes bakken, wat snacks en een salade erbij.

Ik had geen zin om te koken dus ik heb een pizza gehaald.

Tom Yam met garnalen

Kip teriyaki met rijst en broccoli.

Nog eens restant prutje met bami, aangevuld met gebakken eieren. Dan is het uit met de prut / pret.

Net pizza besteld. Geen zin in koken.

Nasi, roerbakgroenten en kip uit de oven.

Hier heeft corona dan ook eindelijk toegeslagen.
Zo'n 18 uur af en aan gedommeld en geslapen.

Nu zin in een tosti.

Ik ben ook herstellende van corona. Herstellende is overigens een groot woord. Ben wat verkouden, was wat vermoeid. Maar ik kon gewoon doorwerken (thuis uiteraard) en mijn smaak heeft er niet onder te lijden gehad. Het bier smaakte ook nog steeds. Heb nauwelijks last, dus dat is mooi. Morgen dag 7. Mooi moment om uit thuisisolatie te gaan.

Vanavond spaghetti Bolognese.

Rogyros schreef:
Ik ben ook herstellende van corona. Herstellende is overigens een groot woord. Ben wat verkouden, was wat vermoeid. Maar ik kon gewoon doorwerken (thuis uiteraard) en mijn smaak heeft er niet onder te lijden gehad. Het bier smaakte ook nog steeds. Heb nauwelijks last, dus dat is mooi. Morgen dag 7. Mooi moment om uit thuisisolatie te gaan.
Meer dan een (heel) flinke griep is het bij mij ook niet; behoorlijk gammel en de rust had ik wel even nodig.

Beterschap allebei! ❤️

Rogyros schreef:

Vanavond spaghetti Bolognese.

Dito.
En beterschap.

Aardappelen met rode kool en hachee.

Beterschap heren!

Stamppot zuurkool met jus, spekjes, mosterd en rookworst. Genoeg voor twee dagen.

Bloemkool met rijst en kalkoenfilet. Een wat vreemde combinatie wellicht maar wel lekker.

Pompoen-wortelcurry met cashewnoten en naanbrood.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:45 uur

geplaatst: vandaag om 07:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.