Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
0
geplaatst: 26 januari 2023, 17:52 uur
Ohhh.... Zit ik een heel bericht te typen.....
Nou ja, ik heb wel geleerd dat hutsepot iets totaal anders is dan hutspot. En aangezien alles lekkerder is dan hutspot, lijkt mij hutsepot ook een stuk lekkerder.

0
geplaatst: 26 januari 2023, 17:53 uur
Rogyros schreef:
Ohhh.... Zit ik een heel bericht te typen.....
Nou ja, ik heb wel geleerd dat hutsepot iets totaal anders is dan hutspot. En aangezien alles lekkerder is dan hutspot, lijkt mij hutsepot ook een stuk lekkerder.
Hutsepot lijkt mij ook erg lekker dus deze smaakverwarring heeft mogelijk toch nog wat opgeleverd...Ohhh.... Zit ik een heel bericht te typen.....
1
geplaatst: 26 januari 2023, 17:54 uur
ZAP! schreef:
(quote)
Hutsepot lijkt mij ook erg lekker dus deze smaakverwarring heeft mogelijk toch nog wat opgeleverd... Precies!! Een leerzame dag!
5
geplaatst: 27 januari 2023, 20:12 uur
Ovenschotel met pompoen, prei, paprika en gegratineerde parmezaan. Rijst. Salade van rucola, cherrytomaat en balsamico. Was onwijs goed gelukt.
4
geplaatst: 28 januari 2023, 09:39 uur
Wraps met pittige kip ( dubbel gevouwen en even onder de gril) salade er bij.
Ook gerookte zalm met roomkaas voor de liefhebbers.
Ook gerookte zalm met roomkaas voor de liefhebbers.
4
geplaatst: 29 januari 2023, 08:59 uur
Zuurkool met spek, braadworst en er naast wat aardappelen.
Gestoofd in een Sauvignon Blanc en wat kippenbouillon, ui en knoflook er bij.
Die Sauvignon Blanc drinken wij er dan ook maar bij
Dit gaat al vroeg op het vuur
Gestoofd in een Sauvignon Blanc en wat kippenbouillon, ui en knoflook er bij.
Die Sauvignon Blanc drinken wij er dan ook maar bij

Dit gaat al vroeg op het vuur

4
geplaatst: 29 januari 2023, 09:18 uur
Vrijdag: aardappels, bloemkool, kippenbout, met een met champignons verrijkt kerriesausje
Zaterdag bij mijn schoonzusje gegeten. Wederom bloemkool, maar nu geroosterd met hazelnoten. Daar was ik niet heel blij mee, want ik kan niet zo goed tegen hazelnoten...
. Dit werd vergezeld met aardappelkroketjes, zoeteaardappelfriet en smakelijke varkenshaasjes, gevuld met abrikoos en wat kruiden. En dit als een mini rollades opgerold en verpakt.
Vandaag een uitgebreide pastasalade.
Zaterdag bij mijn schoonzusje gegeten. Wederom bloemkool, maar nu geroosterd met hazelnoten. Daar was ik niet heel blij mee, want ik kan niet zo goed tegen hazelnoten...
. Dit werd vergezeld met aardappelkroketjes, zoeteaardappelfriet en smakelijke varkenshaasjes, gevuld met abrikoos en wat kruiden. En dit als een mini rollades opgerold en verpakt.Vandaag een uitgebreide pastasalade.
4
Tidalwave
geplaatst: 29 januari 2023, 11:27 uur
Snert, kippensoep en stokbrood met kruidenboter erbij.
5
geplaatst: 29 januari 2023, 17:29 uur
Het is een winterse zondag en dan eten wij regelmatig een pompoensoepje met naanbrood. Dit keer de variant met zoete aardappel, gember en vadouvan. Afgetopt met kokossnippers en citroenolie. Verwarmende soep.
En gisteren een creatieve versie a la shaksuka, met catalaanse worstjes, spinazie en kikkererwten. Met ei natuurlijk.
Als toetje een chocolademousse met coulis van mango en oranjebloesem. En dat laatse ook vandaag weer als dessert.
En gisteren een creatieve versie a la shaksuka, met catalaanse worstjes, spinazie en kikkererwten. Met ei natuurlijk.
Als toetje een chocolademousse met coulis van mango en oranjebloesem. En dat laatse ook vandaag weer als dessert.
6
geplaatst: 29 januari 2023, 22:40 uur
Biefstuk met portsaus, en een ovenschotel met krieltjes, zoete aardappel, wortel en paprika.
4
geplaatst: 30 januari 2023, 16:58 uur
Pompoen-wortelsoep met kokosmelk en kerrie. Stokbroodje erbij.
4
geplaatst: 31 januari 2023, 11:27 uur
Zuurkool en rookworst. Gelijk een grote hoeveelheid, dus morgen gewoon weer 

4
geplaatst: 31 januari 2023, 11:53 uur
We gaan uit eten want er is er een jarig hoera! hoera!
Sushi dus
Sushi dus
3
geplaatst: 31 januari 2023, 12:28 uur
Roerbak van courgette, ui, prei, champignons en paprika met pandan rijst.
3
geplaatst: 31 januari 2023, 15:53 uur
Vanavond een traybake gerecht. Gekruide aardappeltjes, broccoli, bloemkool, worteltjes en paprika met gekruide kip.
3
geplaatst: 31 januari 2023, 16:51 uur
Tomaten / kidneybonenschotel met braadworst etc.. Tropische vruchtjes op siroop erbij.
* denotes required fields.