MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
Ik ben met mijn vrouw een midweek in Berlijn. Gisteren zijn we uit eten geweest bij Transit. Een Indonesische, Chinese en Thaise keuken waar je hebt telkens kleine gerechten bestelt en eventueel deelt met elkaar.

Leuke tent, lekker eten. Opvallend is het aantal Aziatische eetgelegenheden hier in Berlijn. Prima vertoeven hier! Maar morgen gaan we alweer terug naar huis.

Gisteren kreukelfriet, balletjes en avocado-kidneybonen salade.

Vanavond lahmacun.

Morgenavond wrapburgers, aardappeltjes uit de oven, snijbietsalade met appel en geitenkaas, salade caprese.

Tidalwave
Vandaag wortelstamp met gebakken spekjes, jus, mosterd en kiprookworst.
Morgen pizza's.
Zondag erwten- en kippensoep, stokbrood met knoflook erbij.

Witte bol met ijsbergsla en stukjes gebakken haas.

Door mijn moeder gemaakte aspergesoep en daarna twee walnotenbroodjes met resp. hummus en cranberrycompote.

Nasi met vega saté.

Vandaag gaan wij hier hamburgers grillen.

Pizza.

Gisteren pas laat thuis van Berlijn. Trein had een uur vertraging. Dus snel wat patat gehaald met een hamburger.

De maaltijd van vandaag is nog onbekend, maar het zal wat groenterijker zijn dan afgelopen week.

En het is geworden: salade met onder andere gegrilde paprika en wat verder pasta.

Vanavond sushi.

Tidalwave
Heute Abend: stokbroden met kruidenboter en keus uit kippensoep en snert.

Pannenkoeken. Met spek, kaas, stroop, suiker en ananas + slagroom.

Nieuwe spinazie uit de moestuin, met aardappels en jus en mosterd.
En kakelverse gekookte eieren.

Morgen ook.

GrafGantz schreef:
Pannenkoeken. Met spek, kaas, stroop, suiker en ananas + slagroom.

Braak smakelijk!

Linzen-groentesoep met ballen en stokbrood met humus.

itchy schreef:
(quote)

Braak smakelijk!

Alles op 1 pannenkoek, lekker snel klaar.

GrafGantz schreef:
(quote)

Alles op 1 pannenkoek, lekker snel klaar.

Gemeld

Tidalwave
Vandaag gebakken gekruide krieltjes, ijsbergsla fijngesneden met geraspte wortel en sladressing, gehaktbal en/of gestanste kippenvlees in de vorm van een soort drol, maar wel gepaneerd... Yohurt, chocovla of sojatoetje na.

Tidalwave schreef:
gehaktbal en/of gestanste kippenvlees in de vorm van een soort drol

Tjonge, ik krijg er trek van.

Tidalwave
GrafGantz schreef:
(quote)

Dat komt omdat ie gepaneerd is.

T-bone steak, krulfrietjes en een salade.

GrafGantz schreef:
(quote)

Daar kan ik me heel wat bij voorstellen na die braakpannekoek van gisteren.

A propos gestanst 'vlees': onlangs een docu gezien over de toepassing van "separatorvlees" - restvlees dat van botten wordt geschraapt, met een mix met daarin bouillon en gelatine wordt verrijkt , vervolgens in een willekeurige vorm kan worden geperst, in plakken wordt gesneden met paneermeel wordt bedekt en vervolgens als fantasieschnitzel (of koteletto) kan worden opgediend. In Duitsland is het wettelijk verplicht om aan te geven dat worst (bijv) en die fantasieschnitzels separatorvlees bevatten (en het percentage ervan).

Hoorde ook een verhaal over 'geprint' (3D) vlees (vegabasis), tja ...

Rest van die ep. is ook de moeite, maar die kon ik zo niet vinden - met o.a. een gigaWienerschnitzel, veel worst en kaas.

Is het trouwens niet gewoon een kipcorn, Tidalwave?

Tidalwave
ZAP! schreef:
Is het trouwens niet gewoon een kipcorn, Tidalwave?
Nee, helaas. Maar 't eten staat net op tafel, dus ik zal es proeven.

Zit nu in een huisje met amper kookgelegenheid (een pitje en een koekenpan zijn aanwezig) dus heb gisteren enkele salades (pasta en couscous) gemaakt, en ik ga ergens eens een poging wagen om een omelet te maken.

Tidalwave
madmadder schreef:
Zit nu in een huisje met amper kookgelegenheid (een pitje en een koekenpan zijn aanwezig) dus heb gisteren enkele salades (pasta en couscous) gemaakt, en ik ga ergens eens een poging wagen om een omelet te maken.

Huisje op de heide? Want prairie hebben we hier niet.

Ja ik zit inderdaad bijna op de heide.

Sperziebonen, aardappelkroketjes, karbootje.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:24 uur

geplaatst: vandaag om 00:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.