Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
4
geplaatst: 11 mei 2023, 20:58 uur
Ik ben met mijn vrouw een midweek in Berlijn. Gisteren zijn we uit eten geweest bij Transit. Een Indonesische, Chinese en Thaise keuken waar je hebt telkens kleine gerechten bestelt en eventueel deelt met elkaar.
Leuke tent, lekker eten. Opvallend is het aantal Aziatische eetgelegenheden hier in Berlijn. Prima vertoeven hier! Maar morgen gaan we alweer terug naar huis.
Leuke tent, lekker eten. Opvallend is het aantal Aziatische eetgelegenheden hier in Berlijn. Prima vertoeven hier! Maar morgen gaan we alweer terug naar huis.
4
geplaatst: 12 mei 2023, 12:51 uur
Gisteren kreukelfriet, balletjes en avocado-kidneybonen salade.
Vanavond lahmacun.
Morgenavond wrapburgers, aardappeltjes uit de oven, snijbietsalade met appel en geitenkaas, salade caprese.
Vanavond lahmacun.
Morgenavond wrapburgers, aardappeltjes uit de oven, snijbietsalade met appel en geitenkaas, salade caprese.
3
Tidalwave
geplaatst: 12 mei 2023, 14:03 uur
Vandaag wortelstamp met gebakken spekjes, jus, mosterd en kiprookworst.
Morgen pizza's.
Zondag erwten- en kippensoep, stokbrood met knoflook erbij.
Morgen pizza's.
Zondag erwten- en kippensoep, stokbrood met knoflook erbij.
4
geplaatst: 12 mei 2023, 18:21 uur
Door mijn moeder gemaakte aspergesoep en daarna twee walnotenbroodjes met resp. hummus en cranberrycompote.
3
geplaatst: 13 mei 2023, 14:43 uur
Gisteren pas laat thuis van Berlijn. Trein had een uur vertraging. Dus snel wat patat gehaald met een hamburger.
De maaltijd van vandaag is nog onbekend, maar het zal wat groenterijker zijn dan afgelopen week.
De maaltijd van vandaag is nog onbekend, maar het zal wat groenterijker zijn dan afgelopen week.
4
geplaatst: 13 mei 2023, 16:54 uur
En het is geworden: salade met onder andere gegrilde paprika en wat verder pasta.
4
Tidalwave
geplaatst: 14 mei 2023, 12:35 uur
Heute Abend: stokbroden met kruidenboter en keus uit kippensoep en snert.
5
geplaatst: 14 mei 2023, 14:54 uur
Pannenkoeken. Met spek, kaas, stroop, suiker en ananas + slagroom.
4
geplaatst: 14 mei 2023, 16:24 uur
Nieuwe spinazie uit de moestuin, met aardappels en jus en mosterd.
En kakelverse gekookte eieren.
Morgen ook.
En kakelverse gekookte eieren.
Morgen ook.
1
geplaatst: 14 mei 2023, 17:51 uur
GrafGantz schreef:
Braak smakelijk!
2
geplaatst: 14 mei 2023, 18:24 uur
2
geplaatst: 15 mei 2023, 06:05 uur
2
Tidalwave
geplaatst: 15 mei 2023, 14:44 uur
Vandaag gebakken gekruide krieltjes, ijsbergsla fijngesneden met geraspte wortel en sladressing, gehaktbal en/of gestanste kippenvlees in de vorm van een soort drol, maar wel gepaneerd... Yohurt, chocovla of sojatoetje na.
2
geplaatst: 15 mei 2023, 14:45 uur
Tidalwave schreef:
gehaktbal en/of gestanste kippenvlees in de vorm van een soort drol
gehaktbal en/of gestanste kippenvlees in de vorm van een soort drol
Tjonge, ik krijg er trek van.
1
geplaatst: 15 mei 2023, 17:23 uur
Daar kan ik me heel wat bij voorstellen na die braakpannekoek van gisteren.
A propos gestanst 'vlees': onlangs een docu gezien over de toepassing van "separatorvlees" - restvlees dat van botten wordt geschraapt, met een mix met daarin bouillon en gelatine wordt verrijkt , vervolgens in een willekeurige vorm kan worden geperst, in plakken wordt gesneden met paneermeel wordt bedekt en vervolgens als fantasieschnitzel (of koteletto) kan worden opgediend. In Duitsland is het wettelijk verplicht om aan te geven dat worst (bijv) en die fantasieschnitzels separatorvlees bevatten (en het percentage ervan).
Hoorde ook een verhaal over 'geprint' (3D) vlees (vegabasis), tja ...
0
geplaatst: 15 mei 2023, 17:28 uur
Rest van die ep. is ook de moeite, maar die kon ik zo niet vinden - met o.a. een gigaWienerschnitzel, veel worst en kaas.
0
Tidalwave
geplaatst: 15 mei 2023, 18:05 uur
Nee, helaas. Maar 't eten staat net op tafel, dus ik zal es proeven.
5
geplaatst: 15 mei 2023, 18:16 uur
Zit nu in een huisje met amper kookgelegenheid (een pitje en een koekenpan zijn aanwezig) dus heb gisteren enkele salades (pasta en couscous) gemaakt, en ik ga ergens eens een poging wagen om een omelet te maken.
0
Tidalwave
geplaatst: 15 mei 2023, 18:46 uur
madmadder schreef:
Zit nu in een huisje met amper kookgelegenheid (een pitje en een koekenpan zijn aanwezig) dus heb gisteren enkele salades (pasta en couscous) gemaakt, en ik ga ergens eens een poging wagen om een omelet te maken.
Huisje op de heide? Want prairie hebben we hier niet.
* denotes required fields.