MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / WK 2006

zoeken in:
Nicolage Rico schreef:
Wat vinden jullie tot nu toe het mooiste doelpunt?

De 4-0 van Spanje, opgezet door Carles Puyol.

Ik twijfel idd tussen dat doelpunt en het doelpunt van Cambiasso tegen Servië en Montenegro.

Die link werkte niet, maar de goal van Frings.

Nicolage Rico schreef:
Wat vinden jullie tot nu toe het mooiste doelpunt?
Lahm

Mojo Pin
Cambiasso!

Costa Rica - Polen 2-2
Ecuador - Duitsland 2-0

Paraguay - Trinidad & Tobago 3-1
Zweden - Engeland 2-1

Cambiasso!

Die van Cambiasso komt toch voort uit een fantastische aanval dus ik denk dat die het wordt

Maar die van Torres komt ook voort uit een prachtige aanval, waar Puyol de grootste rol in speelt.

Ook inderdaad een prachtige goal.

Cambiasso staat bij mij op 2.

Met alle respect voor afstandschoten-goals (het zijn fantastische doelpunten), ze kunnen niet tippen aan doelpunten met zulke geweldige, creatieve aanvallen zoals de goals van Torres en Cambiasso.

Nicolage Rico schreef:
Met alle respect voor afstandschoten-goals (het zijn fantastische doelpunten), ze kunnen niet tippen aan doelpunten met zulke geweldige, creatieve aanvallen zoals de goals van Torres en Cambiasso.

Vind ik ook, zijn ook wat vaker geluksschoten die er dan wellicht met behulp van de bal of een mindere keeper invliegen. Toch blijven ze mooi daar niet van.

Nicolage Rico schreef:

Helemaal mee eens, bij mij staat het doelpunt van Cambiasso op 1 en die van Torres op 2.

Ik twijfel tussen Cambiasso en die van Torres toen (Oekraine).. Moeilijk, moeilijk

Niet mee eens. Er wordt hier toch gevraagd naar de mooiste goal, niet naar de mooiste aanval. Het interesseert mij eerlijk gezegd niet zoveel of de bal voordat de goal valt eerst 25 keer wordt gespeeld, daar wordt een doelpunt opzich echt niet mooier van. Natuurlijk is het dan wel mooi voetbal om naar te kijken.

Wat mij betreft:

1. Van Persie 1-0 tegen Ivoorkust, echt zo onwaarschijnlijk hard... geweldig.

2. Koller 1-0 tegen de VS, ook hier kneiterhard, maar dan een kopbal.

3. Koné 2-1 tegen Nederland

Nee, afstandschoten vind ik meestal meer geluk dan wijsheid... Dat geluk moet je wel afdwingen natuurlijk (en dat deed van Persie zeker!) Ik ben het eens met Nicolage Rico.

Het feit of zo'n goal geluk is of niet heeft natuurlijk helemaal niets te maken met hoe mooi ie is. Eén van de mooiste goals ooit, van Basten in de finale van het EK '88, was ook een pure geluksgoal.

Ik vind die goal van v. Persie ook schitterend. Er zit zoveel overtuiging in dat schot, dat je er wel van moét genieten. Dat bepaald natuurlijk ook de schoonheid van een goal > het moment, de overtuiging en de manier waarop. Daarom vind ik de goal van Bergkamp tegen Argentinië op het W.K. in 1998 de mooiste goal ooit gemaakt door het NL-efltal; de manier hoe hij Ayala uitkapt, het nonchelance buitenkant voetje en vooral het moment! Ik krijg telkens weer kippenvel als ik dat doelpunt zie, ook als Bergkamp z'n handen voor z'n ogen houdt, vol ongeloof.

Maar natuurlijk hoeft de schoonheid van een goal niet vanaf het moment te zijn dat de voet, hoofd, etc de bal raakt en in het doel verdwijnt. Het gaat erom hoe de goal tot stand komt. De voorzet van de Boer op Bergkamp in '98 was daarom ook een extra bonus.

Ik begrijp Hammerhead dus wel een beetje, omdat die goals tot stand kwamen vanwege veel overtuiging en zelfverzekerdheid.

Maarrr de overtuiging van v. Persie en Koller kunnen niet op tegen de creativiteit, techniek en snelheid van de goals van Puyol en Cambiasso.

HammerHead schreef:
Het feit of zo'n goal geluk is of niet heeft natuurlijk helemaal niets te maken met hoe mooi ie is. Eén van de mooiste goals ooit, van Basten in de finale van het EK '88, was ook een pure geluksgoal.

Ook daar praat je over het perfecte moment, een briljante techniek en - natuurlijk- een dosis geluk. Maar de klasse van dit doelpunt is dat deze 99 van de 100 x mis gaat. De goals van Koller en v. Persie zijn een stuk minder bijzonder en speciaal.

Deze heeft nog niemand gezegd: het doelpunt van Deco in Portugal-Iran. Dat vind ik toch het mooiste totnogtoe.
Dus:
1. Deco (Portugal-Iran)
2. Van Persie (Nederland-Ivoorkust)
3. Frings (Duitsland-Costa Rica)

Heet mooiste steekpassje komt in ieder geval op naam van Robben. Hoe hij Van Nistelrooij daar vrij zette voor de keeper was van grote klasse.

BoordAppel schreef:
Heet mooiste steekpassje komt in ieder geval op naam van Robben. Hoe hij Van Nistelrooij daar vrij zette voor de keeper was van grote klasse.

Over steekpassjes gesproken!

BoordAppel schreef:

Wel slecht verdedigd, trouwens. Je zag ver van tevoren dat hij die steekpass zou geven.

(Al is zoiets moeilijk te verdedigen).

Als Zweden vanavond zou winnen van Engeland, heeft de ME zaterdagmiddag overwerk...Duitsland - Engeland dan.

Die Duitsers loten nu waarschijnlijk weer zo'n stront voetbaldwerg. Ik zie Zweden echt niet van Engeland winnen hoor.

Iceman schreef:
Die Duitsers loten nu waarschijnlijk weer zo'n stront voetbaldwerg. Ik zie Zweden echt niet van Engeland winnen hoor.
Ja t wordt erg dubbel nu. Leuk voor Leo als ie doorgaat maar das dan vrije doortocht voor Duitsland. Ergo...ik ben zwaar voor Zweden vanavond

VanDeGriend schreef:
(quote)
Ja t wordt erg dubbel nu. Leuk voor Leo als ie doorgaat maar das dan vrije doortocht voor Duitsland. Ergo...ik ben zwaar voor Zweden vanavond

Ach Leo vertrouw ik wel, die Zweden presteren ook voor geen meter dus die zullen Duitsland ook niet tegenhouden. En natuurlijk gun ik het Don Leo meer.

De teller staat inmiddels op 1997...2000e wk goal valt hoogstwaarschijnlijk vanavond.

el ninjo: bravo (mexico)
ettettummu: drogba (ivoorkust)
rayman: milosevic (servie)
psychonaatje: john (trinidad)
herman: crespo (argentinië)
obsessed: owen (engeland)
lebowski: van persie (nederland)
dutchviking: messi (argentinië)
paalhaas: van nistelrooy (nederland)
arno: yorke (trinidad)
pauljojo: mendonça (angola)
Nicolage Rico: Lampard (Engeland)
HammerHead: Larsson (zweden)
Koenr: Pauleta (Portugal)

Dan mag Dwight Yorke hem wel maken

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:44 uur

geplaatst: vandaag om 08:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.