Overig / Algemeen / WK 2006
zoeken in:
0
geplaatst: 27 juni 2006, 23:07 uur
Het zou me op dit WK geen eens meer verbazen als de finale Oekraine - Engeland wordt 

0
geplaatst: 27 juni 2006, 23:08 uur
Kasperbert schreef:
Het zou me op dit WK geen eens meer verbazen als de finale Oekraine - Engeland wordt

Zo lang Italië of Frankrijk maar geen finale spelen

0
geplaatst: 27 juni 2006, 23:11 uur
Bij gebrek aan beter gok ik op de pot van 90 euro van de Leidsch Dagblad sportredactie. Ik sta vrij goed met zes van de acht kwartfinalisten goed en al mijn halve finalisten er nog in. Maar dan weten jullie in elk geval waarom Frankrijk van Brazilie moet winnen en Oekraine de Italianen naar huis moet sturen. Argentinie en Engeland dienen ook te winnen, want Portugal en Duitsland waren mijn foutjes...
0
geplaatst: 27 juni 2006, 23:27 uur
Arno schreef:
Of Portugal of Oekraine of Engeland of Brazilie.....maar ja...dat gaat dus niet meevallen. En natuurlijk kun je als Nederlander ook niet voor Duitsland zijn....maar ja...eigenlijk ook niet voor Argentinie, maar er zit weinig anders op.(quote)

Het minste balbezit lijkt wel garantie voor een overwinning tegenwoordig.
En trouwens weer een scheidrechter die een wedstrijd beinvloedt. Wat een schwalbe van die Henry. En dan die aanstellerij erna. Wat leren die gasten (Robben
) toch allemaal in Engeland. Dat was toch de ruwe bolsters blanke pit competitie?
0
geplaatst: 27 juni 2006, 23:29 uur
Kasperbert schreef:

Ik zou er zelfs ter plekke voor tekenen
0
geplaatst: 27 juni 2006, 23:53 uur
Duitsland - Argentinië (jammer dat ze elkaar treffen, beide titelkandidaat)
Italië - Oekraïne (Italië door)
Engeland - Portugal (verwacht er niet veel van, hopelijk Portugal)
Brazilië - Frankrijk (weg met Frankrijk
)
Tja, de haat tegen Portugal snap ik niet. Figo speelde toneel ja, maar onze eigen Van Bommel en Robben dan? Bovendien is het toch wel lekker als je kunt zeggen dat je eruit gaat tegen een ploeg die ver komt. Vandaar mijn voorkeur voor hun.
Italië - Oekraïne (Italië door)
Engeland - Portugal (verwacht er niet veel van, hopelijk Portugal)
Brazilië - Frankrijk (weg met Frankrijk
)Tja, de haat tegen Portugal snap ik niet. Figo speelde toneel ja, maar onze eigen Van Bommel en Robben dan? Bovendien is het toch wel lekker als je kunt zeggen dat je eruit gaat tegen een ploeg die ver komt. Vandaar mijn voorkeur voor hun.
0
DutchViking
geplaatst: 27 juni 2006, 23:57 uur
Jammer ook dat de droomfinale Duitsland - Argentinië al in de kwartfinale wordt gespeeld. Dan hoop ik dat Engeland het goed gaat doen, ondanks het slechte voetbal dat ze tot nu toe op dit WK hebben laten zien.
Het zal voor het eerst in mijn leven zijn dat ik Frankrijk ga aanmoedigen, in de komende kwartfinale. Ik hoop op de volgende halve finales:
Engeland - Frankrijk
Argentinië - Italië
Met Argentinië en Engeland uiteindelijk als finalisten
Het zal voor het eerst in mijn leven zijn dat ik Frankrijk ga aanmoedigen, in de komende kwartfinale. Ik hoop op de volgende halve finales:
Engeland - Frankrijk
Argentinië - Italië
Met Argentinië en Engeland uiteindelijk als finalisten

0
geplaatst: 28 juni 2006, 00:10 uur
Ook weer iets leuks om te lezen. Ivanov, de waardeloze scheids die Portugal-Nederland floot:
',,Je zou vuile trucs van de Portugezen verwachten, want zij staan bekend om tijd rekken en om het maken van overtredingen van achteren. Ik was onaangenaam verrast dat het juist de Nederlanders waren die zulke dingen deden. Zij waren de aanstichters,’’ aldus Ivanov.
De Rus omschrijft het duel als ‘grimmig’, maar ontkent dat hij daar schuldig aan was of fouten heeft gemaakt.'
en nog eens 
Halve finales:
Portugal - Brazilie
Argentinie - Italie (helaas Italie ja, die hadden er uit moeten gaan tegen Australie)
',,Je zou vuile trucs van de Portugezen verwachten, want zij staan bekend om tijd rekken en om het maken van overtredingen van achteren. Ik was onaangenaam verrast dat het juist de Nederlanders waren die zulke dingen deden. Zij waren de aanstichters,’’ aldus Ivanov.
De Rus omschrijft het duel als ‘grimmig’, maar ontkent dat hij daar schuldig aan was of fouten heeft gemaakt.'
en nog eens 
Halve finales:
Portugal - Brazilie
Argentinie - Italie (helaas Italie ja, die hadden er uit moeten gaan tegen Australie)
0
geplaatst: 28 juni 2006, 00:33 uur
Sowieso komt Engeland, Portugal, Brazilië of Frankrijk in de finale. 

0
geplaatst: 28 juni 2006, 00:34 uur
halve finales:
Argentinië - Italië (spijtig voor de Duitsers, en geluk voor de Italianen dat ze zo'n saaie ploeg als Oekraine treffen)
Engeland - Frankrijk
Argentinië - Italië (spijtig voor de Duitsers, en geluk voor de Italianen dat ze zo'n saaie ploeg als Oekraine treffen)
Engeland - Frankrijk
0
geplaatst: 28 juni 2006, 02:11 uur
Finale:
Brazilie - Duitsland (1-0)
Helaas maar waar.
Valt weinig goeds aan dit toernooi te ontdekken helaas. Begon leuk, goed weer (beetje warm)
volle stadions, mooi gerenoveerd of totaal nieuw, goede sfeer onder supporters.
Maar dan het voetbal. Matig NL elftal, matig voetbal in het algemeen. Afscheid van Nedved (internationaal), straks van Zidane, Figo laatste wedstrijd internationaal, Ronaldinho en Henry moeten nog beseffen dat ze op een WK staan, weinig nieuwe ontdekkingen onder de spelers al is Ribéry wel een van de leuke nieuwe spelertjes voor mij.
Afgezien van een aantal heel mooie goals valt er weinig te genieten. Dubieuze beslissingen en fouten, lelijke teams in de kwartfinale (Engeland! Het kutte is dat ze tegen Portugal moeten.
Nouja, dan maar voor Portugal supporteren) en nog veel meer afgrijselijks.
Neen, geen fijn toernooi dit.
Maar: het kan nog slechter met het voetbal.
Dan hebben we het natuurlijk over de zelfmoordpoging van Pessotto (teamleider Juventus). Triester kan de staat van het hedendaagse topvoetbal niet zijn op het moment.
Brazilie - Duitsland (1-0)
Helaas maar waar.

Valt weinig goeds aan dit toernooi te ontdekken helaas. Begon leuk, goed weer (beetje warm)
volle stadions, mooi gerenoveerd of totaal nieuw, goede sfeer onder supporters.Maar dan het voetbal. Matig NL elftal, matig voetbal in het algemeen. Afscheid van Nedved (internationaal), straks van Zidane, Figo laatste wedstrijd internationaal, Ronaldinho en Henry moeten nog beseffen dat ze op een WK staan, weinig nieuwe ontdekkingen onder de spelers al is Ribéry wel een van de leuke nieuwe spelertjes voor mij.
Afgezien van een aantal heel mooie goals valt er weinig te genieten. Dubieuze beslissingen en fouten, lelijke teams in de kwartfinale (Engeland! Het kutte is dat ze tegen Portugal moeten.
Nouja, dan maar voor Portugal supporteren) en nog veel meer afgrijselijks. Neen, geen fijn toernooi dit.
Maar: het kan nog slechter met het voetbal.

Dan hebben we het natuurlijk over de zelfmoordpoging van Pessotto (teamleider Juventus). Triester kan de staat van het hedendaagse topvoetbal niet zijn op het moment.
0
geplaatst: 28 juni 2006, 02:13 uur
0
geplaatst: 28 juni 2006, 02:16 uur
lebowski schreef:
Ik neem aan dat dit een grapje is...
NEE!(quote)
Ik neem aan dat dit een grapje is...
Portugal is het land van de fijne spelers. Dat ze NL hebben uitgeschakeld op een minder aangename manier doet daar niets aan af. NL had beter moeten spelen en moeten SCOREN.
Elke wedstrijd is weer een nieuwe. Ik heb geen haatgevoelens jegens Portugal nu. Wel tegen Engeland, dat werkelijk af-grij-se-lijk voetbal speelt.
0
geplaatst: 28 juni 2006, 02:45 uur
Sanvean schreef:
NEE!
Portugal is het land van de fijne spelers. Dat ze NL hebben uitgeschakeld op een minder aangename manier doet daar niets aan af.
NEE!
Portugal is het land van de fijne spelers. Dat ze NL hebben uitgeschakeld op een minder aangename manier doet daar niets aan af.
Dat ze Nederland hebben uitgeschakeld zal me aan mijn r... roesten. Dat ze een 24 karaats matennaaier als Figo rond hebben lopen, die de trend zet wat betreft geweldige spelers die weigeren te voetballen - hun vak - maar zich alleen druk maken om hun cursus toneel en het aansmeren van kaarten vind ik verachtelijk. Figo en van Bommel zijn exponenten van het moderne voetbal en een aanfluiting voor de sport. Portugal, net als Nederland, driewerf bah!
Engeland speelt ruk, maar iig nog fair.
0
geplaatst: 28 juni 2006, 06:33 uur
Halve finales:
(helaas) Duitsland - (helaas) Italie
(helaas) Portugal - (helaas) Frankrijk

3 hoeratjes voor het prestatievoetbal!
Was Portugal - Frankrijk trouwens niet de finale van Euro 2000? Dat was nog eens een mooie pot...

Was Portugal - Frankrijk trouwens niet de finale van Euro 2000? Dat was nog eens een mooie pot...
0
geplaatst: 28 juni 2006, 06:56 uur
Kasperbert schreef:
Ook weer iets leuks om te lezen. Ivanov, de waardeloze scheids die Portugal-Nederland floot:
en nog eens 
en nog eens 
Hij heeft toch echt gelijk.. Nederland is er mee begonnen door in de eerste 10 minuten Cristiano Ronaldo uit de wedstrijd te schoppen. En ik vind ook niet dat hij zo slecht heeft gefloten, als je alle gele kaarten individueel bekijkt valt er toch weinig op aan te merken (met uitzondering misschien van die van Figo), het lag volkomen aan de spelers dat het zo uit de hand liep en dat er zoveel kaarten zijn gevallen.
0
geplaatst: 28 juni 2006, 07:36 uur
Blijf het toch ook een bewijs van onvermogen en een gebrek aan persoonlijkheid vinden die al deze Ivanovjes van deze tijd zo kenmerken !
0
geplaatst: 28 juni 2006, 08:12 uur
pauljojo schreef:
Halve finales:

Nee dat was Italie-Frankrijk...best een rukwedstrijd als je t mij vraagtHalve finales:

0
Marcel²
geplaatst: 28 juni 2006, 08:32 uur
Wat is nu nog mijn favoriet. Ik had al eerder geschreven dat ik Duitsland goed vind spelen, maar het is natuurlijk niet mijn favoriet.
.
Wel maken ze denk ik een grote kans. Liever dan eigenlijk Engeland maar die zie ik ook niet ver meer komen.
.
Wat is dan mijn favoriet, ik weet het niet meer. Ja, Nederland maar helaas.
.Wel maken ze denk ik een grote kans. Liever dan eigenlijk Engeland maar die zie ik ook niet ver meer komen.
.Wat is dan mijn favoriet, ik weet het niet meer. Ja, Nederland maar helaas.

0
geplaatst: 28 juni 2006, 09:02 uur
obsessed schreef:
Hij heeft toch echt gelijk.. Nederland is er mee begonnen door in de eerste 10 minuten Cristiano Ronaldo uit de wedstrijd te schoppen. En ik vind ook niet dat hij zo slecht heeft gefloten, als je alle gele kaarten individueel bekijkt valt er toch weinig op aan te merken (met uitzondering misschien van die van Figo), het lag volkomen aan de spelers dat het zo uit de hand liep en dat er zoveel kaarten zijn gevallen.
(quote)
Ik las net even de statistieken van de wedstrijd.
Er zijn tegen Portugal 10 overtredingen gefloten waarvan er maar liefst 9 bestraft zijn met een kaart.
Tegen Nederland werd 15 maal gefloten waarvan er 7 met een kaart bestraft werden.
Oftewel 16 kaarten op 25 overtredingen !!!
0
geplaatst: 28 juni 2006, 09:22 uur
De 2 slechste ploegen treffen elkaar in de kwart finale: Brazilië tegen Frankrijk 

0
Ace
geplaatst: 28 juni 2006, 09:30 uur
Misschien zijn jullie gewoon een beetje naief: in het hedendaagse voetbal zie je weinig echt mooie wedstrijden. Barcelona wil nog weleens een wedstrijd van begin tot het einde domineren, maar dan houdt het, buiten de uizondering van de dag, ook aardig op. De belangen zijn zo groot dat alles gericht is op resultaat en het niet meer zo aantrekkelijk is om naar te kijken. Zo ook op dit WK, het verbaast me niets.
0
geplaatst: 28 juni 2006, 09:34 uur
Zo, Ace ik ben het gewoon met je eens...
Als je de wedstrijd wint, ben je uiteindelijk de beste ploeg. Dat kan je natuurlijk nuanceren (zoals die onterechte penal die gegeven werd aan Italië, zodat ze misschien onterecht wonnen), maar het gaat om de doelpunten.
Brazilië wint zijn wedstrijden over het algemeen makkelijk. Nederland lukte het niet. Wel onzin dat Brazilië zogenaamd 70 of 80% geeft. Dat gaat nergens over.
Als je de wedstrijd wint, ben je uiteindelijk de beste ploeg. Dat kan je natuurlijk nuanceren (zoals die onterechte penal die gegeven werd aan Italië, zodat ze misschien onterecht wonnen), maar het gaat om de doelpunten.
Brazilië wint zijn wedstrijden over het algemeen makkelijk. Nederland lukte het niet. Wel onzin dat Brazilië zogenaamd 70 of 80% geeft. Dat gaat nergens over.
0
Ace
geplaatst: 28 juni 2006, 09:39 uur

Ow inderdaad, Brazilie vergat ik nog even. Dat spelen op 80 procent is grote onzin. Voor hetzelfde geld gaan al die kansen die ze tegen krijgen (Ghana, Kroatie vooral) er wel in en hebben ze opeens een probleem. Naast dit kleine geluksaspect (wat je nodig hebt) is de grootste reden dat ze winnen hun grote aantal goede spelers met bijzonder veel individuele klasse. Wanneer het team even wat minder draait, is elke speler daar in staat om door middel van een geniale actie alsnog de wedstrijd in Braziliaans voordeel te beslissen.
0
geplaatst: 28 juni 2006, 09:40 uur
Het is toch stukken leuker als ploegen winnen die leuk voetbal spelen: Spanje, Ghana...
0
geplaatst: 28 juni 2006, 09:41 uur
Ik ga (ondanks mijn Nederlandse identiteit) toch voor Duitsland zijn. Het is toch een van de weinige ploegen die gewoon goed speelt. Mooi om te zien vind ik.
0
Ace
geplaatst: 28 juni 2006, 09:51 uur
Iceman schreef:
Het is toch stukken leuker als ploegen winnen die leuk voetbal spelen: Spanje, Ghana...
Ghana was tegen Tsjechie fantastisch, maar verder stegen ze in mijn ogen ook niet echt boven de middelmaat uit.
Spanje speelde Oekraine van de mat en over de overige wedstrijden tegen die twee kromzwaardrepublieken valt weinig te zeggen: daar speelt iedere ploeg goed en makkelijk tegen. Gisteren gingen ze er dik verdiend uit, zoals ze er elk groot toernooi vroeg uitvliegen.
0
geplaatst: 28 juni 2006, 09:54 uur
Het spel van Spanje was (vooral in de 1e helft) stukken aantrekkelijker dan dat van Frankrijk. En Ghana speelde gedurende het toernooi ook leuker dan Brazilië.
0
Ace
geplaatst: 28 juni 2006, 09:57 uur
Iceman schreef:
Het spel van Spanje was (vooral in de 1e helft) stukken aantrekkelijker dan dat van Frankrijk. En Ghana speelde gedurende het toernooi ook leuker dan Brazilië.
Ik vond Frankrijk erg goed spelen, maar ik zal wel een andere wedstrijden gekeken hebben dan. Naar mijn mening zijn ze (helaas) dik verdiend door.
Brazilie is stukken beter dan Ghana, dus zo gek vind ik het allemaal niet. Zoals gezegd: tegen Tsjechie waren ze fantastisch, maar verder zie ik de hype niet zo. Zal wel komen doordat ik niet de natuurlijke drang heb om de underdog te supporten

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.