MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Strips

zoeken in:
Ik heb afgelopen vakantie Art Spiegelmans 'Maus' gelezen, en dat was waanzinnig goed. Verder ken ik veels te weinig strips/graphic novels etc. Maar ik ben van plan me er de komende tijd wat meer in te gaan verdiepen.

maar weer eens een bericht verwijderd... gaat hier ook weer de onzin-kant op AGE...?

aslan schreef:
of robert crumb:

(afbeelding)

Mijn favorite tekenaar, de heer Crumb!

heb uit mijn jeugd nog steeds de volledige serie van guust flater en luitenant blueberry op zolder.

Op zolder als in "en ik doe er niks meer mee en ik wil er van af"?

meer van "jeugd sentiment' op zolder.

Ben momenteel series aan het downloaden. Het heeft dan wel niet de charme van een echte strip, maar toch...

Ik heb afgelopen week alle 301 chapters van Berserk erdoor gejaagd. Prachtig getekend:

(afbeelding)

(afbeelding)
maar na verloop van tijd vrij traag qua verhaal. Gutts is wel een érg stoere kerel

Muziek is geweldig, maar strips is altijd mijn nummer 1 hobby geweest. Het aantal strips in de verzameling is inmiddels de 40 000 wel gepasseerd........een wat uit de hand gelopen hobby dus.

Op het moment is het wat rustig met de strips, zit net in een nieuwe relatie, van 2 huizen 1 gemaakt, van 1 kind naar 2, nog volop aan het verbouwen en zo. Dus mijn mooie stripkamer is niet meer, weg zijn de 28 boekenkasten.....eerst andere prioriteiten, daarna gaan we weer kijken waar we de strips gaan bergen.

Hoe dan ook blijven strips iets magisch voor mij.

(afbeelding)

De Stamgasten

Gallow

(afbeelding)

Dj2Jelle

(afbeelding)

die 2e

Dj2Jelle

(afbeelding)

Deze bovenste is echt briljant

Die bovenste is inderdaad memorabel. Bert die aan het werk is, dat maak je ook niet elke dag mee.

Gajarigon schreef:
Ik heb afgelopen week alle 301 chapters van Berserk erdoor gejaagd. Prachtig getekend.

(plaatjes)

maar na verloop van tijd vrij traag qua verhaal. Gutts is wel een érg stoere kerel

Inderdaad Berserk is een van de beste manga's die er op dit moment is, qua verhaal vind ik het niks te langdradig.
Alleen jammer dat het zo verdomd lang duurd voor dat er nieuwe chapters uitkomen. De mangaka neemt er wel de tijd voor.

Mijn lijstje op dit moment:

1) berserk
2) Ares
3) 4) X_1999
4) Monster (alles van hem is eigenlijk wel goed)
5) Dangu
6) Sin City
7) astrix
Claymore
9) ravage of Time
10) Blade of the Immortal

Pastichio Rocker
Wat ik al tijden volg is Storm!

(afbeelding)

Geweldig getekend en fantasierijke verhalen. De twee nieuwe tekenaars die de serie voortzetten na de dood van Don Lawrence leveren ook prima werk, hoewel ze duidelijk nog een beetje aan het zoeken zijn naar de juiste balans.

Schrijft Martin Lodewijk ze nog steeds?

Het laatste wat ik ervan gelezen heb waren De Kronieken van de Tussentijd, maar die waren niet zo best.

Ken iemand trouwens nog de strip Dolgedraaid van Fransisco Ibáñez, de tekenaar van o.a. Paling En Ko? Geniaal concept vond ik dat: De dagelijkse beslommeringen van de bewoners van een flat, getekend als een doorsnede zodat je alle kamers zag. Zo leefde er een crimineel op zolder en leefde er ook een kleptomaan, een liftbediende, een gierige winkelier, een professor, een dokter en een dierengek. Grappig was ook altijd de kat.

Ik heb ze nog op zolder liggen, moet er weer eens achteraan!

Antonio
Dj2Jelle schreef:
(afbeelding)

Deze bovenste is echt briljant

Dirk Jan is echt een van de allerdroogste strips ever

Antonio

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Oke, strips..

(afbeelding)

en nog een:

(afbeelding)

en nog een:

(afbeelding)

en nog een:

(afbeelding)

Antonio

(afbeelding)

Onvoorstelbaar droog, eigenlijk te flauw voor worden en daarom ook zo onnoemelijk grappig

Briljant.

Vooral die van de atoombom.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:34 uur

geplaatst: vandaag om 17:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.