MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Sparta nog altijd op 0-0.

herman schreef:
Sparta nog altijd op 0-0.

Ja ik hoop wel dat ze snel scoren. Zenuwslopend wordt het.

2-0 op de valreep. Nu tegen Excelsior... wordt een stuk lastiger.

Jammer. Ik ben toch altijd voor de underdog, al moet je er niet aan denken dat een ploeg als Helmond in de eredivisie komt. Hopelijk vliegen Willem II en met name Sparta er alsnog uit.

In dit geval niet. Moet er niet aan denken om Helmond Sport te zien voetballen in de Eredivisie. Hup Sparta.

Chelsea wint met 8-0 tegen Wigan op de slotdag en is kampioen. Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar ik neem aan dat Wigan er alles aan heeft gedaan minimaal gelijk te spelen.

Social_Mask
Chelsea scoort sowieso bijzonder vaak de laatste tijd. Ik ben wel erg blij me hun kampioenschap. Naast Arsenal toch één van de ploegen waar ik wat sympathie voor heb. Nu hopen dat Tottenham ook de CL haalt. Bale.

Jammer voor Eindhoven, jammer voor Heracles, heel erg jammerlijk zielig voor Wigan.

Die 'doelpunt van het jaar'-nominaties waren trouwens echt

Rhythm & Poetry schreef:
Jammer. Ik ben toch altijd voor de underdog, al moet je er niet aan denken dat een ploeg als Helmond in de eredivisie komt. Hopelijk vliegen Willem II en met name Sparta er alsnog uit.

Ik vind Sparta wel sympathiek. Ben er een paar keer geweest. Prachtig stadion, best een leuk team. Alleen jammer van het management dat capabele mensen die jarenlang goed werk hebben gedaan uit hun functie zet, omdat ze zo nodig Aad Afkoopsom binnen willen halen.

Social_Mask schreef:
Nu hopen dat Tottenham ook de CL haalt. Bale.

Was dankzij de wedstrijd vorige woensdag al zeker (winst tegen Manchester City) Gelukkig maar want deze namiddag nog verloren van Burnley met 4-2 (na eerst een 0-2 voorsprong te hebben opgebouwd).

herman schreef:
2-0 op de valreep. Nu tegen Excelsior... wordt een stuk lastiger.

Daardoor is het in ieder geval wel zeker dat er weer 2 Rotterdamse voetbalclubs in de hoogste divisie spelen. Ik vrees voor Sparta overigens...

Gelukkig dacht Aad dat de wereldcup gewonnen was!

Ik ben tevreden over Heracles, 6e plek. Jammer van de play offs, maar ik denk dat Utrecht Europees een kansje heeft.
Fc Twente kampioen is voor het oosten harstikke goed met een matig budget vergeleken met PSV, Ajax etc.

herman schreef:
(quote)
Ik vind Sparta wel sympathiek. Ben er een paar keer geweest. Prachtig stadion, best een leuk team. Alleen jammer van het management dat capabele mensen die jarenlang goed werk hebben gedaan uit hun functie zet, omdat ze zo nodig Aad Afkoopsom binnen willen halen.

Helmond Sport hoort niet in de eredivisie. Ik ben FC Utrecht fan maar ook zeer groot liefhebber van Sparta. De sfeer op Spangen is inderdaad ongekend. Heb daar de mooiste wedstrijd ooit gezien, was nl, Sparta-FC Utrecht 3-3 halve finale KNVB Beker een jaar of 6 geleden. FC Utrecht won toen na strafschoppen.

Nu maar hopen dat FC Utrecht kan winnen van Roda JC want die scoren wel akelig veel al was FC Utrecht in beide wedstrijden ook veel beter dan FC Groningen.

Die bekerwedstrijd kan ik me ook nog wel herinneren. Was erg mooi inderdaad.

Voor de play offs heb ik ook een lichte voorkeur voor Utrecht. Hebben denk ik meer in Europa te zoeken dan Roda. Maar desalniettemin wel een hele knappe prestatie van Harm van Veldhoven. Na Twente en Heracles is Roda toch wel de verrassing van het seizoen.

Ik had de persconferentie vanmiddag in Almelo met Harm Van Veldhoven en Gert-Jan Verbeek wel willen zien

Social_Mask
Ploppesteksel schreef:
(quote)

Was dankzij de wedstrijd vorige woensdag al zeker (winst tegen Manchester City) Gelukkig maar want deze namiddag nog verloren van Burnley met 4-2 (na eerst een 0-2 voorsprong te hebben opgebouwd).

Dat is toch voorronde van de CL? Of heb ik zitten slapen..

P-DawG
Social_Mask schreef:
Chelsea scoort sowieso bijzonder vaak de laatste tijd. Ik ben wel erg blij me hun kampioenschap. Naast Arsenal toch één van de ploegen waar ik wat sympathie voor heb. Nu hopen dat Tottenham ook de CL haalt. Bale.
Pak gelijk de drie grootste rivalen van Londen bij elkaar...

Dat Chelsea Wigan zou verslaan was natuurlijk te verwachten maar dit is wel erg schandalig... Maar niet eens half zo schandalig als de Stoke City fans op Old Trafford vandaag. Terwijl hun team compleet weggespeeld werd gingen ze, bij bij een 3-0 achterstand, bij elke goal van Chelsea harder juichen. Als de rollen omgedraaid waren en zij op Stamford Bridge speelden zouden ze echter precies hetzelfde doen. Echt een ongelofelijk triest zooitje daar. Kijk ik snap het als Liverpool of Man City of zelfs Arsenal fans het doen want daar is nog enigszins rivaliteit tussen maar wie zijn Stoke City? Er is helemaal geen rivaliteit.

Maar goed, de titelrace was eigenlijk al beslist voor dit weekend, of er moesten wonderen gebeuren, laten we eerlijk zijn. Het kan ook niet elk jaar feest zijn maar dit seizoen was wel erg zuur. Het is eigenlijk al een wonder dat United tot op de laatste dag meedeed om de titel aangezien het een periode met maar 1 echte verdediger (Evra) op het veld stond en notabene Van der Sar ook nog eens geblesseerd was. Bedenk je maar eens waar Chelsea nu zou staan zou als Ballack en Lampard en Mikel in de verdediging zouden staan spelen 5-6 wedstrijden lang. Jammer genoeg hebben zij dus vrijwel geen grote blessure problemen gekend maar zijn toch met maar 1 punt meer dan United geëindigd. Daarnaast hebben scheidsrechterlijke dwalingen ervoor gezorgd dat Chelsea zowel in de uit als thuis-wedstrijd tegen United er met de volle 3 punten vandoor ging, ik kan me gewoonweg niet voorstellen dat zoiets volgend seizoen ook weer zal gebeuren.

Mede daarom is het nu uitkijken naar volgend seizoen, United heeft namelijk een aantal topseizoenen achter de rug, dat het nu een jaartje minder gaat (mede dankzij een ongelukkige uitschakeling in de CL) zegt helemaal niks. United heeft namelijk een fantastische selectie en ik heb veel vertrouwen in een 19e kampioenschap.

We'll never die.

Running On Empty schreef:

Nu maar hopen dat FC Utrecht kan winnen van Roda JC want die scoren wel akelig veel al was FC Utrecht in beide wedstrijden ook veel beter dan FC Groningen.

Liever Roda dan Heracles. Al zal Utrecht het moeilijker krijgen dan tegen Groningen waar ze het onverwacht wel heel makkelijk tegen hebben gehad.
Net de Giro voorbij zien razen hier. Ook leuk .

P-DawG schreef:
(quote)
Pak gelijk de drie grootste rivalen van Londen bij elkaar...

Dat Chelsea Wigan zou verslaan was natuurlijk te verwachten maar dit is wel erg schandalig... Maar niet eens half zo schandalig als de Stoke City fans op Old Trafford vandaag. Terwijl hun team compleet weggespeeld werd gingen ze, bij bij een 3-0 achterstand, bij elke goal van Chelsea harder juichen. Als de rollen omgedraaid waren en zij op Stamford Bridge speelden zouden ze echter precies hetzelfde doen. Echt een ongelofelijk triest zooitje daar. Kijk ik snap het als Liverpool of Man City of zelfs Arsenal fans het doen want daar is nog enigszins rivaliteit tussen maar wie zijn Stoke City? Er is helemaal geen rivaliteit.

Maar goed, de titelrace was eigenlijk al beslist voor dit weekend, of er moesten wonderen gebeuren, laten we eerlijk zijn. Het kan ook niet elk jaar feest zijn maar dit seizoen was wel erg zuur. Het is eigenlijk al een wonder dat United tot op de laatste dag meedeed om de titel aangezien het een periode met maar 1 echte verdediger (Evra) op het veld stond en notabene Van der Sar ook nog eens geblesseerd was. Bedenk je maar eens waar Chelsea nu zou staan zou als Ballack en Lampard en Mikel in de verdediging zouden staan spelen 5-6 wedstrijden lang. Jammer genoeg hebben zij dus vrijwel geen grote blessure problemen gekend maar zijn toch met maar 1 punt meer dan United geëindigd. Daarnaast hebben scheidsrechterlijke dwalingen ervoor gezorgd dat Chelsea zowel in de uit als thuis-wedstrijd tegen United er met de volle 3 punten vandoor ging, ik kan me gewoonweg niet voorstellen dat zoiets volgend seizoen ook weer zal gebeuren.

Mede daarom is het nu uitkijken naar volgend seizoen, United heeft namelijk een aantal topseizoenen achter de rug, dat het nu een jaartje minder gaat (mede dankzij een ongelukkige uitschakeling in de CL) zegt helemaal niks. United heeft namelijk een fantastische selectie en ik heb veel vertrouwen in een 19e kampioenschap.

We'll never die.

Last van het Ajax syndroom?

trebremmit schreef:
Ik moest er ook aan denken

P-DawG
trebremmit schreef:
Nog al.

Ik heb een training in Domburg of all places en als gevolg daarvan heb ik een roze bandje gekregen en ga ik op de eerste rij 100 wielrenners voorbij zien vliegen waarvan ik er werkelijk geen 1 ken. Hopelijk duurt het niet te lang want het is knap koud hier . Iemand geld over voor de roze trui die ik ga scoren?

Als Chelsea gewoon het team van nu blijft en er geen gekke dingen gebeuren worden ze volgend jaar gewoon weer kampioen gezien ze (veruit) de beste selectie van Engeland hebben en ze dit seizoen alle topwedstrijden hebben gewonnen, al was daar een paar keer geluk bij, maar dat hoort erbij.

Btw, voorspelling van mij eind juli vorig jaar:
MJ_DA_MAN schreef:
Mijn eerste voorspelling in jaren:

Nederland:
1. PSV
2. AZ
3. Ajax
4. FC Twente
5. Feyenoord
6. SC Heerenveen
7. FC Utrecht
8. Vitesse
9. FC Groningen
10. NAC Breda

Spanje: 1. Barcelona; 2. FC Sevilla; 3. Real Madrid (hopelijk lager)
Italië: 1. Inter Milan; 2. AC Milan; 3. Genoa CFC
Duitsland: 1. Bayern Munchen; 2. Wolfsburg; 3. Schalke 04 (edit: aangepast)
Engeland: 1. Manchester United; 2. Liverpool; 3. Manchester City (of ze floppen totaal)
Lijkt weinig van te gaan kloppen op, als alles goed gaat, drie kampioenen na .

Edit: Utrecht en NAC had ik ook goed .

P-DawG
MJ_DA_MAN schreef:
Als Chelsea gewoon het team van nu blijft en er geen gekke dingen gebeuren worden ze volgend jaar gewoon weer kampioen gezien ze (veruit) de beste selectie van Engeland hebben en ze dit seizoen alle topwedstrijden hebben gewonnen, al was daar een paar keer geluk bij, maar dat hoort erbij.
Normaal gesproken verliest United tijdens een seizoen nooit zoveel punten en deze keer is dit duidelijk gebeurt ten tijde van een enorme blessuregolf. Dat gebeurt natuurlijk niet elk jaar. Chelsea wist er destijds, ondanks vrijwel geen grote blessureproblemen, niet van te profiteren.

Als United een 'normaal' seizoen zou hebben gedraaid zouden ze allang en breed kampioen zijn geweest. Chelsea mag zichzelf gelukkig prijzen dat ze dit jaar er met de titel van door gaan maar denk nou niet dat dat volgend jaar ook gebeurt. Geluk hoort erbij inderdaad maar 2 seizoenen achterelkaar zal het niet gebeuren dat ze in de belangrijkste wedstrijd van het jaar 3 punten van de scheids krijgen.

Eén dezer dagen (ik denk morgen of woensdag) gaat de eerste mailing de deur uit voor mijn WK 2010 voetbalpool.
Het zal qua opzet weer het bekende recept zijn (combinatie van elke ronde voorspellen, aantal spelers en keeper inzetten die punten kunnen scoren, topscorers voorspellen etc) , in totaal zijn er 20 onderdelen in te vullen.
Verder zullen er weer dagelijkse updates per mail komen waarbij ik zal trachten de speeldag in een leuk verhaaltje neer te zetten in combinatie met de behaalde scores en tussenstand.

Deelname kost 5 euro. Vorige editie hadden we 166 deelnemers (uit 13 verschillende landen) en zat er dus ruim 800 euro in de pot.

De mensen die de vorige keer meededen krijgen automatisch een uitnodiging gestuurd.
Voor de overige liefhebbers en geinteresseerden, stuur mij aub een pm met je emailadres.

P-DawG
Zo'n voorspelling voor volgend seizoen is trouwens wel een leuk idee

Ik heb mijn glazen bol daarom nog maar eens bijgepoetst en zie hieronder het resultaat:

Nederland
1. Ajax (met ruime afstand)
2. PSV
3. Twente

Engeland
1. Man Utd
2. Chelsea
3. Arsenal

Spanje:
1. Real
2. Barca
3. Valencia

Italie
1. AC Milan
2. Inter
3. Juventus

Duitsland
1. Bayern
2. HSV
3. Schalke

Frankrijk
1. L'OM
2. L'OL
3. Bordeaux

Ach gut, nu het gedeeltelijk negatief over Man Utd gaat is het natuurlijk weer direct onzin. Wordt een beetje voorspelbaar dat fanboy-gedrag. Met zo'n selectie, zoveel overwinnigen op de topclubs en zoveel goals voor ga je mij niet wijsmaken dat ik 100% onzin praat. Dan kan een Chelsea-fan ook weer gaan zeggen dat Man Utd helemaal afhankelijk is geweest van Rooney en daarmee geluk heeft gehad, plus dat er geen andere topspeler als Rooney bruikbaar is voor Fergie toen ie weken aan de kant zat.

Jammer, ik had graag gezien dat zowel Sparta als Excelsior in de eredivisie zouden komen, beiden sympathieke ploegen. En ook jammer dat Heracles geen eredivisie heeft gehaald door de play-offs (sowieso een slecht systeem naar mijn mening), want dat hadden ze wel verdiend.

Ik verwacht trouwens dat Twente veel af gaat zwakken, Ajax lijkt nu heel erg sterk, maar ook daar gaan de leidende spelers toch weg (geen irritante Suarez meer, godzijdank). Bij Feyenoord is het afwachten of de "talenten" voor wat opleving voorin kunnen zorgen, waar ik wel op hoop. Het wordt een interessante competitie, en ook PSV kan je nu niet onderschatten (dúh), die hebben het alleen in de tweede helft laten liggen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:58 uur

geplaatst: vandaag om 13:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.