Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 10 mei 2010, 15:14 uur
Als jullie 't niet erg vinden wacht ik nog een maand of 3 met mijn voorspelling voor 2010/'11.
0
geplaatst: 10 mei 2010, 15:28 uur
Bedorvenkebab schreef:
Ik verwacht trouwens dat Twente veel af gaat zwakken, Ajax lijkt nu heel erg sterk, maar ook daar gaan de leidende spelers toch weg (geen irritante Suarez meer, godzijdank). Bij Feyenoord is het afwachten of de "talenten" voor wat opleving voorin kunnen zorgen, waar ik wel op hoop. Het wordt een interessante competitie, en ook PSV kan je nu niet onderschatten (dúh), die hebben het alleen in de tweede helft laten liggen.
Normaal was zelfs PSV (of wie er dan derde was geworden met dit aantal punten) dit jaar kampioen geworden met dit aantal punten, maar de top 3 heeft het gewoon uitermate goed gedaan. PSV heeft bijv. als nummer drie maar twee keer verloren en de nummer twee heeft extreem veel voor en het minste tegen qua goals. Volgend jaar zie ik de kampioen en de rest van de top 3 met veel minder punten eindigen, behalve als Ajax intact blijft en het doorgaat met waar het geëindigd is.Ik verwacht trouwens dat Twente veel af gaat zwakken, Ajax lijkt nu heel erg sterk, maar ook daar gaan de leidende spelers toch weg (geen irritante Suarez meer, godzijdank). Bij Feyenoord is het afwachten of de "talenten" voor wat opleving voorin kunnen zorgen, waar ik wel op hoop. Het wordt een interessante competitie, en ook PSV kan je nu niet onderschatten (dúh), die hebben het alleen in de tweede helft laten liggen.
0
geplaatst: 10 mei 2010, 15:34 uur
Bedorvenkebab schreef:
En ook jammer dat Heracles geen eredivisie heeft gehaald door de play-offs (sowieso een slecht systeem naar mijn mening), want dat hadden ze wel verdiend.
Die blijven lekker in de Jupiler League inderdaad En ook jammer dat Heracles geen eredivisie heeft gehaald door de play-offs (sowieso een slecht systeem naar mijn mening), want dat hadden ze wel verdiend.

0
geplaatst: 10 mei 2010, 15:37 uur
Ajax intact blijven lijkt me sterk. Net zoals Feyenoord, die Vlaar, Fer en Wijnaldum wel moet verkopen, want ze zijn financieel gewoon niet gezond genoeg. Misschien jammer voor de fans, maar ook de spelers willen vaak zelf weg (en dat gaat bij Twente dus ook gebeuren). PSV zal wel weer het meest intact blijven.
@Joy4ever: Oeps, foutje moet kunnen haha
Moet natuurlijk Europees voetbal zijn.
0
geplaatst: 10 mei 2010, 15:47 uur
Bedorvenkebab schreef:
Ik kon hem niet laten liggen @Joy4ever: Oeps, foutje moet kunnen haha
Wat een schitterende Giro etappe vandaag
De Giro wordt gewoon beslist in Nederland 
edit: Totti heeft vier wedstrijden schorsing gekregen voor zijn aanslag op Balotelli. VIER wedstrijden

0
P-DawG
geplaatst: 10 mei 2010, 16:16 uur
Paap_Floyd schreef:
Als jullie 't niet erg vinden wacht ik nog een maand of 3 met mijn voorspelling voor 2010/'11.
Hm.. misschien herzie ik die van mij dan ook wel. Er is natuurlijk veel afhankelijk van eventuele transfers e.d.Als jullie 't niet erg vinden wacht ik nog een maand of 3 met mijn voorspelling voor 2010/'11.
@MJ: Het is inderdaad voorspelbaar gedrag, want ik ben tenslotte ook een fanboy maar wel een die niet om de feiten heen draait. Ik zeg trouwens ook nergens dat het onzin is wat je zegt. Alleen heb je wel een erg eenzijdige blik op de zaken.
Je denkt namelijk dat Chelsea 'gewoon' weer kampioen wordt maar neemt alle argumenten waarom Utd een betere kans zou hebben niet eens in beschouwing. In een normaal seizoen zou Chelsea geen kampioen zijn geworden met dit puntentotaal, United heeft echter hele goede excuses voor de 'mindere' prestatie dit jaar. Als Man Utd dit jaar alsnog kampioen zou zijn geworden zou dat eerder liggen aan het falen van Chelsea om de titel al in een eerder stadium te beslissen.
Het verschil tussen de 2 clubs is alleen dat de titel voor Chelsea als bijzonder wordt gezien terwijl een landstitel voor United als normaal wordt beschouwt. Als je vervolgens echter de selecties er bij pakt en uitrekent hoeveel er gemiddeld op veld en bank staat en zit qua transferkosten en salaris zou Chelsea de afgelopen 5 jaar 'gewoon' kampioen moeten zijn geworden.
0
geplaatst: 10 mei 2010, 16:57 uur
Joy4ever schreef:
edit: Totti heeft vier wedstrijden schorsing gekregen voor zijn aanslag op Balotelli. VIER wedstrijden
Schandalig. Vrijspraak was op zijn plaats geweest.
0
P-DawG
geplaatst: 10 mei 2010, 17:01 uur
Vier bekerwedstrijden trouwens, het verbaasde me al dat hij dit weekend nog vrolijk in actie kon komen. En niet geheel onverdienstelijk want hij zorgde er hoogst persoonlijk voor dat de titelrace nog niet beslist is. 

0
geplaatst: 10 mei 2010, 17:21 uur
Bedorvenkebab schreef:
de play-offs (sowieso een slecht systeem naar mijn mening),
de play-offs (sowieso een slecht systeem naar mijn mening),
Volledig oneens. De druiven mogen wellicht zuur zijn voor Heracles, maar dankzij dit systeem hadden de ploegen tot en met Roda nog iets om voor te spelen tot de laatste competitiedag. Altijd leuker dan dat je ploegen ziet die het na een wedstrijd of 30 wel welletjes vinden omdat er eigenlijk niet zo bijzonder veel meer op het spel heeft staan. Wel is het jammer dat animo laag is voor zulke wedstrijden.
0
geplaatst: 10 mei 2010, 17:23 uur
Ik heb nog nooit gehoord dat iemand het met dat systeem eens is (op de KNVB na).
0
geplaatst: 10 mei 2010, 17:25 uur
Dat is het positieve ervan natuurlijk. Maar als je als ploeg goed presteert, en hier dus zoals Heracles, kan Europees voetbal voor je neus weggekaapt worden omdat je in één wedstrijd minder presteert. Dat kan natuurlijk het mooie zijn van voetbal, maar in dit geval ben ik er geen voorstander van.
0
geplaatst: 10 mei 2010, 17:30 uur
Maar eigenlijk is Heracles toch ook helemaal niet op een EC-plek geëindigd?
0
geplaatst: 10 mei 2010, 17:39 uur
ronnievb schreef:
Dat weet ik niet? Heracles is 6e geworden, Utrecht 7e en Roda 9e. Dus naar mijn weten zou zonder het play-offsysteem Heracles toch de voorronde krijgen, en Roda niet? Of maak ik nu een denkfout?
0
P-DawG
geplaatst: 10 mei 2010, 17:44 uur
Nee dat klopt helemaal. Dat playoffsysteem maakt een competitie nutteloos, dat het voor de voorronde CL is afgeschaft zegt daarnaast natuurlijk ook al meer dan genoeg.
0
geplaatst: 10 mei 2010, 17:45 uur
Ik doel meer op het feit dat die plek ontstaan is omdat Ajax de beker won en daardoor de EC-plekken een plaats opschoven (al is het allemaal wat gecompliceerder omdat het hier over verschillende voorrondes gaat waar je instroomt).
0
geplaatst: 10 mei 2010, 17:53 uur
Tja... Dan hebben we het over de beker, en die wordt toch redelijk vaak door de top 5 gewonnen lijkt me. Leuk dat ze daar een Europa ticket aan vastplakken (het zou wat geweest zijn als Go Ahead dat mocht spelen trouwens), maar naar mijn mening is het door de play-offs teveel gereken enzovoorts. Hierdoor haal je toch juist het charme van de competitie weg? Je hoeft nu niet meer te presteren in een hele competitie, maar in maar één wedstrijd. Niet voor niets dat de beker vaak een troostprijs is.
0
Social_Mask
geplaatst: 10 mei 2010, 17:55 uur
P-DawG schreef:
(quote)
Pak gelijk de drie grootste rivalen van Londen bij elkaar...
Ik houd mij niet bezig met dergelijke kleinzieligheid.
0
P-DawG
geplaatst: 10 mei 2010, 17:59 uur
Als dat zo is waarom heb je dan uberhaupt interesse in voetbal en laat staan een favoriete club..
Want als je het dan toch zo nuchter bekijkt is professioneel voetbal sowieso 1 grote kleinzieligheid.
Want als je het dan toch zo nuchter bekijkt is professioneel voetbal sowieso 1 grote kleinzieligheid.
0
P-DawG
geplaatst: 10 mei 2010, 18:19 uur
Doe maar een poging want er zijn zat mooie clubs in Engeland waarom je dan perse de drie grootste rivalen van Londen bij elkaar pakt is voor mij een mysterie.
0
geplaatst: 10 mei 2010, 19:22 uur
Social_Mask schreef:
Dat is toch voorronde van de CL? Of heb ik zitten slapen..
(quote)
Dat is toch voorronde van de CL? Of heb ik zitten slapen..
Dat stelde ik gelijk aan de CL halen ..
Misschien is het gewoon omdat ik een Belg ben en dat hier de voorronde halen de laatste jaren al een grootse prestatie is.
0
geplaatst: 10 mei 2010, 20:21 uur
Ploppesteksel schreef:
Dat stelde ik gelijk aan de CL halen ..
Misschien is het gewoon omdat ik een Belg ben en dat hier de voorronde halen de laatste jaren al een grootse prestatie is.
Binnen een paar jaar geldt dat ook voor Nederland Dat stelde ik gelijk aan de CL halen ..

0
boomkat
geplaatst: 10 mei 2010, 20:43 uur
Bruma naar Twente = Twente kampioen. Beste verdediger ter wereld opgeleid bij Feyenoord en ZEKER NIET bij AHHHjax.
0
geplaatst: 10 mei 2010, 20:50 uur
Bruma komt net kijken, die kan (nog) geen team kampioen maken. Eerst maar eens zien of hij naar Twente gaat en een basisplaats kan veroveren (wat hem waarschijnlijk wel gaat lukken).
0
geplaatst: 10 mei 2010, 20:57 uur
Volgens De Snor wil Chelsea Bruma nog even in Londen houden voorlopig.
Naar verluidt wordt er gesproken over Adriaanse als opvolger van McLaren (mocht die weg gaan en mocht ome Co daar zin in hebben).
Naar verluidt wordt er gesproken over Adriaanse als opvolger van McLaren (mocht die weg gaan en mocht ome Co daar zin in hebben).
0
geplaatst: 10 mei 2010, 21:11 uur
Na een uurtje koffiedix kijken kom ik hiertoe:
Nederland
1. Feijenoord
2. Ajax
3. AZ
Eerder kwam Ajax een punt tekort en wat langer geleden slechts een doelpunt, dit jaar behaalt het de meeste punten en het beste doelsaldo. De KNVB brengt Ajax echter drie punten in mindering omdat de bus van Feijenoord gehinderd werd bij een uitwedstrijd.
Engeland
1. Liverpool
2. Arsenal
3. Chelsea
Spanje:
1. Barcelona
2. Sevilla
3. Real Madrid
Italie
1. Inter Milan
2. AC Milan
3. Juventus
Duitsland
1. Bayern
2. Bayern
3. Bayern
Frankrijk
1. L'OL
2. L'MAO
3. R'OFL
Nederland
1. Feijenoord
2. Ajax
3. AZ
Eerder kwam Ajax een punt tekort en wat langer geleden slechts een doelpunt, dit jaar behaalt het de meeste punten en het beste doelsaldo. De KNVB brengt Ajax echter drie punten in mindering omdat de bus van Feijenoord gehinderd werd bij een uitwedstrijd.
Engeland
1. Liverpool
2. Arsenal
3. Chelsea
Spanje:
1. Barcelona
2. Sevilla
3. Real Madrid
Italie
1. Inter Milan
2. AC Milan
3. Juventus
Duitsland
1. Bayern
2. Bayern
3. Bayern
Frankrijk
1. L'OL
2. L'MAO
3. R'OFL
0
geplaatst: 10 mei 2010, 21:15 uur
dix schreef:
Frankrijk
1. L'OL
2. L'MAO
3. R'OFL
Frankrijk
1. L'OL
2. L'MAO
3. R'OFL

Wat de Giro betreft: een paar vrienden van me hebben mooie foto's gemaakt in Leiden. Zelf heb ik er helemaal niets van gemerkt. Was ook al de stad uit voordat alle wegen werden afgesloten.

0
P-DawG
geplaatst: 10 mei 2010, 21:19 uur
boomkat schreef:
Bruma naar Twente = Twente kampioen. Beste verdediger ter wereld opgeleid bij Feyenoord en ZEKER NIET bij AHHHjax.

0
geplaatst: 10 mei 2010, 21:20 uur
dix schreef:
Nederland
1. Feijenoord
2. Ajax
3. AZ
Nederland
1. Feijenoord
2. Ajax
3. AZ
3 punten slechts? Dan krijgt Feienoord zeker 30 punten bijtelling vanwege hetzelfde voorval om op één te kunnen eindigen?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.