Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
speranza
geplaatst: 14 mei 2010, 13:41 uur
Ik hoop wel dat Sparta Rotterdam zich weet te handhaven. Dat is een sympathieke club met een trouwe aanhang.
0
geplaatst: 14 mei 2010, 13:51 uur
Willem II is de laatste jaren idd de meest kleurloze club van de Eredivisie, maar dat komt gewoon door al het wanbeleid. Het voetbal leeft echt in Tilburg. Bij degradatie worden ze hopelijk dan eindelijk wakker en komt er een grote schoonmaak.
0
P-DawG
geplaatst: 14 mei 2010, 14:04 uur
Kan me nog goed herinneren dat ze op de laatste speeldag van het seizoen 06-07 bij een 0-2 achterstand tegen Ajax de bal vast gingen houden (bijna een half uur voor tijd terwijl het sowieso al te triest voor woorden was) bij de cornervlag zodat Ajax op 1 goal verschil geen kampioen werd in hun stationnetje.
Brabanders onderling...

Trieste club dus, waar ik een trauma aan over heb gehouden. Geef mij maar Go Ahead, leuke club met een mooi stadion en bloed fanatieke supporters en je hebt er gelijk weer een derby bij.
Brabanders onderling...

Trieste club dus, waar ik een trauma aan over heb gehouden. Geef mij maar Go Ahead, leuke club met een mooi stadion en bloed fanatieke supporters en je hebt er gelijk weer een derby bij.

0
geplaatst: 14 mei 2010, 14:06 uur
De frustraties uit dat seizoen doen het nog steeds zo goed
. Blijft heerlijk.
. Blijft heerlijk.
0
geplaatst: 14 mei 2010, 14:21 uur
Hoe herken je een oldtimer?
Aan de sticker met Ajax landskampioen.
Aan de sticker met Ajax landskampioen.
0
P-DawG
geplaatst: 14 mei 2010, 14:34 uur
Achja Ajax blijft toch de beste/mooiste club van NL, daar doen 7 jaar zonder kampioenschap niks aan af. En wat is er in Eindhoven/Rotterdam dit jaar trouwens? Inderdaad, helemaal njuks. 
Het erge aan die oldtimer grap is dat mensen die al na 3 jaar zonder kampioenschap voor Jaxxie gingen gebruiken. Zegt genoeg over wat ervan Ajax wordt verwacht, niets minder dan numero uno. Dat kan je voor geen enkele andere club zeggen. Eigenlijk wordt Ajax dus juist door mensen zoals jullie groot gehouden: dank jullie wel.

Het erge aan die oldtimer grap is dat mensen die al na 3 jaar zonder kampioenschap voor Jaxxie gingen gebruiken. Zegt genoeg over wat ervan Ajax wordt verwacht, niets minder dan numero uno. Dat kan je voor geen enkele andere club zeggen. Eigenlijk wordt Ajax dus juist door mensen zoals jullie groot gehouden: dank jullie wel.

0
geplaatst: 14 mei 2010, 14:37 uur
Ah, ok, fijn dat je dat even meldt, ik ben nu direct Ajax-supporter voor het leven!
0
speranza
geplaatst: 14 mei 2010, 14:54 uur
De wetenschap dat Peter R. de Vries, het vleesgeworden synoniem van zelfingenomenheid, supporter is van deze club zal mij behoeden ooit enige sympathie voor deze club te krijgen.
0
Social_Mask
geplaatst: 14 mei 2010, 15:13 uur
Ik blijf het toch maar een vreemd iets vinden, die enorme 'betrokkenheid' van velen voor clubs.
0
geplaatst: 14 mei 2010, 15:17 uur
Wat is daar raar aan? Het is toch heel erg menselijk om dan te denken dat je hoort bij een groter geheel, bovendien raak je meer sociaal betrokken bij verschillende zaken. Bovendien is het verbonden vaak met een stad, familietraditie enzovoorts.
En oja, P-Dawg, ik vond je reacties leuker toen je over Engelse voetbalclubs schreef
En oja, P-Dawg, ik vond je reacties leuker toen je over Engelse voetbalclubs schreef

0
geplaatst: 14 mei 2010, 15:18 uur
speranza schreef:
De wetenschap dat Peter R. de Vries, het vleesgeworden synoniem van zelfingenomenheid, supporter is van deze club zal mij behoeden ooit enige sympathie voor deze club te krijgen.
Net of je Lee Towers een goede zanger moet vinden om voor Feyenoord te zijn.

0
Social_Mask
geplaatst: 14 mei 2010, 15:31 uur
Bedorvenkebab schreef:
Wat is daar raar aan? Het is toch heel erg menselijk om dan te denken dat je hoort bij een groter geheel, bovendien raak je meer sociaal betrokken bij verschillende zaken. Bovendien is het verbonden vaak met een stad, familietraditie enzovoorts.
Misschien dat het de einzelgänger of cynicus in mij is, maar dat vind ik wat onzinnig. Zeker als je ziet hoe mensen zich gaan gedragen zodra ze zich gaan aansluiten 'bij een groter geheel'. Misschien wat kort door de bocht, maar het zij zo..
0
geplaatst: 14 mei 2010, 15:37 uur
Je kan het onzinnig vinden, maar ik denk nogmaals dat het niet meer dat het menselijk is. Hoewel ik het met je eens ben dat sommige mensen (lees Hooligans) er veel te ver in door slaan (letterlijk). Maar ach, ieder zo zijn hobby's/levenswijze.
Ben je dan ook niet voor Nederland bij het WK bijvoorbeeld?
Ben je dan ook niet voor Nederland bij het WK bijvoorbeeld?
0
Social_Mask
geplaatst: 14 mei 2010, 15:44 uur
Het gaat ook niet om voor iemand zijn of tegen. Maar meer dat zoveel los maakt bij mensen, dat ze er zo 'hartstochtelijk'.. Maar ja, ik heb meer sympathie voor ploegen, maar vind het niet erg als ze verliezen of het niet halen, maar niet voor Nederland. Die ploeg laat mij al jaren koud. De tijden van Kluivert waren mooi, toen was ik er ook best wel 'into' voetbal.. Maar toen was ik ook 12.
En over dat het menselijk is.. Ik heb dan ook niet zo'n hoge pet op van de mensheid - daar behoor ik ook toe, vergis je niet.
En over dat het menselijk is.. Ik heb dan ook niet zo'n hoge pet op van de mensheid - daar behoor ik ook toe, vergis je niet.

0
LocoHermano
geplaatst: 14 mei 2010, 17:11 uur
Interview Pantelic in Metro:
Pantelic wil financiële zekerheid en daarom een meerjarige verbintenis. "Ik ben een vader van twee jonge meisjes, als zij over anderhalf jaar nieuwe kleren nodig hebben, moet ik die kunnen betalen."

Pantelic wil financiële zekerheid en daarom een meerjarige verbintenis. "Ik ben een vader van twee jonge meisjes, als zij over anderhalf jaar nieuwe kleren nodig hebben, moet ik die kunnen betalen."

0
speranza
geplaatst: 14 mei 2010, 17:31 uur
Vreselijk met het oog op de vele supporters die elk dubbeltje moeten omdraaien voor een kaartje.
0
geplaatst: 14 mei 2010, 20:55 uur
LocoHermano schreef:
Ze willen dan ook echte Gucci's, Versace's en Prada's.
0
geplaatst: 14 mei 2010, 21:56 uur
Eerste 3 afvallers Oranje bekend, Mendes da Silva, Brama en Bakkal.
0
geplaatst: 14 mei 2010, 23:34 uur
Hoezo onbegrijpelijk? Wie had daarvoor in de plaats af moeten vallen?
0
geplaatst: 15 mei 2010, 00:11 uur
Wat mij betreft ook 3 logische afvallers.
De volgende 4 zullen lastiger worden. Normaal gesproken gaan er volgens mij nog 2 verdedigers, 1 middenvelder en 1 aanvaller afvallen.
Van Marwijk inschattende verwacht ik dat bij de aanvallers toch voor de bekende namen gaat en dat Lens gaat afvallen, maar van mij mag ie Babel thuislaten.
In de verdediging zou ik op grond van dezelfde redenering denken dat in ieder geval Anita zou gaan afvallen, maar gezien zijn positieve commentaren over Anita, ook vandaag weer, ben ik daar niet meer zo zeker van. Ik denk nu dat Braafheid gaat afvallen ipv Anita.
En wie dan de 2 verdediger wordt die het niet gaat redden, geen idee, ik denk dat het dan tussen Bouhlarouz en Vlaar gaat en vrees dan voor Boulahrouz dat hij de 2e afvaller wordt. Van mij mag ie Ooijer trouwens thuislaten, over the hill.
En op het middenveld ook geen idee, het is wel duidelijk dat het gaat tussen Engelaar, Schaars en Afellay. Ik denk dat Engelaar het meest moet vrezen voor z'n plek.
De volgende 4 zullen lastiger worden. Normaal gesproken gaan er volgens mij nog 2 verdedigers, 1 middenvelder en 1 aanvaller afvallen.
Van Marwijk inschattende verwacht ik dat bij de aanvallers toch voor de bekende namen gaat en dat Lens gaat afvallen, maar van mij mag ie Babel thuislaten.
In de verdediging zou ik op grond van dezelfde redenering denken dat in ieder geval Anita zou gaan afvallen, maar gezien zijn positieve commentaren over Anita, ook vandaag weer, ben ik daar niet meer zo zeker van. Ik denk nu dat Braafheid gaat afvallen ipv Anita.
En wie dan de 2 verdediger wordt die het niet gaat redden, geen idee, ik denk dat het dan tussen Bouhlarouz en Vlaar gaat en vrees dan voor Boulahrouz dat hij de 2e afvaller wordt. Van mij mag ie Ooijer trouwens thuislaten, over the hill.
En op het middenveld ook geen idee, het is wel duidelijk dat het gaat tussen Engelaar, Schaars en Afellay. Ik denk dat Engelaar het meest moet vrezen voor z'n plek.
0
speranza
geplaatst: 15 mei 2010, 00:47 uur
Nicolage Rico schreef:
Hoezo onbegrijpelijk? Wie had daarvoor in de plaats af moeten vallen?
Naast de twee afvallers waar ik wel achter sta moeten van Bronckhorst, Ooijer, Afellay, Engelaar en Babel niet mee naar Zuid-Afrika.Hoezo onbegrijpelijk? Wie had daarvoor in de plaats af moeten vallen?
0
geplaatst: 15 mei 2010, 01:02 uur
Snap de afvallers ook wel - vind 't het meest jammer voor Bakkal.
Hoop idd dat Lens meegaat als verrassend element - Babel heeft nauwelijks enige progressie getoond dit seizoen. Verder zit ik redelijk op de lijn van El Ninjo - ik vind het erg jammer dat Ruud niet meegaat als gemotiveerde supersub, maar wie weet.
Engelaar is imo ook eventueel als defensieve verrassing te gebruiken en daarom hoop ik dat hij erin blijft, Schaars kan me niet overtuigen (te weinig gebracht, te weinig powerplay); ik hoop dat de gedroomde combi van middenveld en aanval zo veel mogelijk heel blijft. Persoonlijk ben ik ook geen fan van Kuijt, maar goed die brengt altijd inzet en kracht (en da's soms nodig). En Ooijer zal zich merkbaar moeten verbeteren, anders staat Vlaar klaar!
Hoop idd dat Lens meegaat als verrassend element - Babel heeft nauwelijks enige progressie getoond dit seizoen. Verder zit ik redelijk op de lijn van El Ninjo - ik vind het erg jammer dat Ruud niet meegaat als gemotiveerde supersub, maar wie weet.
Engelaar is imo ook eventueel als defensieve verrassing te gebruiken en daarom hoop ik dat hij erin blijft, Schaars kan me niet overtuigen (te weinig gebracht, te weinig powerplay); ik hoop dat de gedroomde combi van middenveld en aanval zo veel mogelijk heel blijft. Persoonlijk ben ik ook geen fan van Kuijt, maar goed die brengt altijd inzet en kracht (en da's soms nodig). En Ooijer zal zich merkbaar moeten verbeteren, anders staat Vlaar klaar!
0
geplaatst: 15 mei 2010, 11:42 uur
Ooijer, Braafheid, Babel mogen van mij afvallen. Sowieso kan Ooijer het niveau niet meer aan, en voor "ervaring op en buiten het veld" heb je Van Bronckhorst nog altijd. Of Schaars/Afellay moet afvallen is lastig, ben zelf wel meer voor Afellay, maar die voegt niet zoveel toe aan het huidige elftal naar mijn mening.
Ben het verder met El Ninjo eens: Van Marwijk zal waarschijnlijk voor de bekendere namen gaan. Zo zal Lens wel afvallen in de plaats van Babel. Het enige punt is dus of hij Boulahrouz / Vlaar thuislaat, en wie er van Schaars/Engelaar/Afellay afvalt.
Ben het verder met El Ninjo eens: Van Marwijk zal waarschijnlijk voor de bekendere namen gaan. Zo zal Lens wel afvallen in de plaats van Babel. Het enige punt is dus of hij Boulahrouz / Vlaar thuislaat, en wie er van Schaars/Engelaar/Afellay afvalt.
0
speranza
geplaatst: 15 mei 2010, 12:33 uur
Een grote fout waar ik nog niemand over gehoord heb is het thuislatenvan Hedwiges Maduro. Houdt zich zowel verdedigend als opbouwend heel goed staande bij Valencia. Onbegrijpelijk. 

0
geplaatst: 15 mei 2010, 12:50 uur
We hebben genoeg middenvelders/verdedigers. Er vallen al een paar betere middenvelders af.
0
Marko
geplaatst: 15 mei 2010, 12:56 uur
Hedwiges Maduro lijkt inderdaad een vergeten speler hier in Nederland, maar is het niet zo dat hij dit seizoen zo goed als geen speeltijd heeft gekregen bij zijn club?
Ik zou nu gevoelsmatig Anita, Ooijer, Engelaar en Babel niet meenemen.
Al is dat nu een vrij zinloze opmerking, aangezien ik hun vorm niet ken en alleen oordeel op de prestaties van het afgelopen jaar. Misschien is Anita nu inderdaad wel in een betere vorm dan Braafheid.
Ik zou nu gevoelsmatig Anita, Ooijer, Engelaar en Babel niet meenemen.
Al is dat nu een vrij zinloze opmerking, aangezien ik hun vorm niet ken en alleen oordeel op de prestaties van het afgelopen jaar. Misschien is Anita nu inderdaad wel in een betere vorm dan Braafheid.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.