Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
P-DawG
geplaatst: 12 mei 2010, 20:07 uur
Vince vega schreef:
Capello die Scholes probeert over te halen om mee te gaan met Engelse selectie, dat is ook in de categorie lachwekkend, hij heeft toch maar dan genoeg opties op het middenveld.
Scholes is een groot gedeelte van dit seizoen fantastisch geweest, mede door hem heeft United zolang mee gedaan om de titel. Maar bovenal hebben een aantal spelers uit de beoogde selectie middenvelders van Capello dit seizoen dramatisch gepresteerd maat. Dit zijn (vooral) Gerrard, Carrick en (in iets mindere mate) Barry. Dit zijn stuk voor stuk spelers die een kans maken om in de basis elf te starten (op papier).Capello die Scholes probeert over te halen om mee te gaan met Engelse selectie, dat is ook in de categorie lachwekkend, hij heeft toch maar dan genoeg opties op het middenveld.
Van zijn beoogde middenrif speelt volgens mij alleen Lampard dit seizoen (meer dan) naar behoren. Scholes is erg onderschat, imo is hij nog steeds een van de beste middenvelders ter wereld. En zeker als je ziet wat voor passes hij dit seizoen wekelijks rond strooit zou je niet anders kunnen doen dan het maar proberen. Scholes heeft echter al jaren geleden aangegeven Engeland van minder belang te vinden dan United dus de poging van Capello was bij voorbaat al kansloos.
0
geplaatst: 12 mei 2010, 20:27 uur
0
geplaatst: 12 mei 2010, 20:34 uur
Nicolage Rico schreef:
Dat is het punt ook niet. Vertonghen was gewoon heel dom. En ik hoop natuurlijk ook dat hij 5 wedstrijden geschorst wordt.
Dat is het punt ook niet. Vertonghen was gewoon heel dom. En ik hoop natuurlijk ook dat hij 5 wedstrijden geschorst wordt.
Taakstraf geven: minstens 40 uur meedraaien met de gemeentereiniging, ongedierte opruimen (dat onstaat nu vanzelf in Amsterdam), w.o. kakkerlakken - weet ie waar ie het over heeft.
0
geplaatst: 12 mei 2010, 20:42 uur
Net of er feyenoord-supporters van wakker liggen dat ze kakkerlakken worden genoemd. Zoals Hugo Borst ooit zei: het is eerder een geuzennaam.
Dan zou je dus ook niet moeten piepen als je zelf voor kut jood wordt uitgemaakt, helaas ligt dit dan weer gevoeliger omdat je daar daadwerkelijk mensen (die niks met Ajax/voetbal te maken hebben) tegen het zere been trapt. Daarom zou Ajax ook gewoon van die bijnaam afmoeten, maar ja: vertel dat maar de supporters die vroegtijdig van het VMBO getrapt zijn.
Dan zou je dus ook niet moeten piepen als je zelf voor kut jood wordt uitgemaakt, helaas ligt dit dan weer gevoeliger omdat je daar daadwerkelijk mensen (die niks met Ajax/voetbal te maken hebben) tegen het zere been trapt. Daarom zou Ajax ook gewoon van die bijnaam afmoeten, maar ja: vertel dat maar de supporters die vroegtijdig van het VMBO getrapt zijn.
0
geplaatst: 12 mei 2010, 20:50 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Net of er feyenoord-supporters van wakker liggen dat ze kakkerlakken worden genoemd. Zoals Hugo Borst ooit zei: het is eerder een geuzennaam.
Beetje naïef om te denken dat het alleen om de Feyenoord-supporters gaat. Het gaat er gewoon om dat dat liedje via de NOS héél Nederland is rondgegaan en wie weet waar het nog iopduikt. Het gaat om het imago en de uitstraling van een club. Is zoiets belangrijk? Nou, wat dacht je hoe tarieven voor uiterst lucratieve toernooien/wedstrijden worden bepaald? Niet uitsluitend o.b.v. sportieve prestaties (het kan immers eens een keer tegen zitten), maar ook o.b.v. reputatie en imago.
0
geplaatst: 12 mei 2010, 20:54 uur
Yeah right. Een Ajacied die zingt dat het kakkerlakken zijn en dat moet het imago schaden. Ja, mensen nemen dat serieus. 

0
geplaatst: 12 mei 2010, 21:17 uur
Heel vermoeiend dit: Ajax is een beursgenoteerde ondenening en heeft baat bij positieve publiciteit.Negatieve publiciteit kan effect hebben voor de waarde van het aandeel en met je aandeelhouders wil je geen bonje en dat weet directeur Rik van den Boog als de beste (hij is een bekend investeerder o.a. in telco).
Bij professioneel gedrag van sporters hoort dat je weet hoe je je moet gedragen. Wielrenners die solo op de finish afgaan beseffen dat heel goed: ze zetten het petje goed, trekken hun shirt (met de sponsornaam) goed. En wat doet Vertonghen: juist ja in een Ajax-outfit begint ie te brullen met de camera's op zijn gezicht.
Bij professioneel gedrag van sporters hoort dat je weet hoe je je moet gedragen. Wielrenners die solo op de finish afgaan beseffen dat heel goed: ze zetten het petje goed, trekken hun shirt (met de sponsornaam) goed. En wat doet Vertonghen: juist ja in een Ajax-outfit begint ie te brullen met de camera's op zijn gezicht.
0
geplaatst: 12 mei 2010, 21:27 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Dat is nou juist een deel van het probleem. Draai het om, naar Ajax toe, en het is in één keer te negatief. Wat ik ook al zei: Veel van de boosheid zal dan ook zijn omdat supporters/hooligans worden weggemept door de ME wanneer ze kutjoden roepen, maar een speler mag dat doodleuk doen, met als excuus: Hij heeft gewoon wat teveel op? En tja, volgens mij is de bijnaam (super)joden door Ajacieden zelf gekozen uiteindelijk.
Ik ben zelf geen voorstander van dit soort leuzen hoor, en ik zie Ajacieden dan ook niet als "joden dit/dat". Maar het punt is dat je hiermee gewoon uitlokt, terwijl je je professioneel hoort te gedragen. En het gaat er meer om dat het voetbal al zo negatief in het nieuws komt doordat de media er graag mee te koop loopt. En dat heeft meer effect dan je denkt, ook als je kijkt naar zaken buiten voetbal om.
0
geplaatst: 12 mei 2010, 21:37 uur
Mjuman schreef:
Heel vermoeiend dit: Ajax is een beursgenoteerde ondenening en heeft baat bij positieve publiciteit.Negatieve publiciteit kan effect hebben voor de waarde van het aandeel en met je aandeelhouders wil je geen bonje en dat weet directeur Rik van den Boog als de beste (hij is een bekend investeerder o.a. in telco).
Ik begreep je niet goed, dacht dat het imago van Feyenoord schade zou oplopen. Inderdaad, geen goede reclame voor Ajax.
0
geplaatst: 12 mei 2010, 22:47 uur
P-DawG schreef:
Van zijn beoogde middenrif speelt volgens mij alleen Lampard dit seizoen (meer dan) naar behoren. Scholes is erg onderschat, imo is hij nog steeds een van de beste middenvelders ter wereld. En zeker als je ziet wat voor passes hij dit seizoen wekelijks rond strooit zou je niet anders kunnen doen dan het maar proberen. Scholes heeft echter al jaren geleden aangegeven Engeland van minder belang te vinden dan United dus de poging van Capello was bij voorbaat al kansloos.
(quote)
Scholes is een groot gedeelte van dit seizoen fantastisch geweest, mede door hem heeft United zolang mee gedaan om de titel. Maar bovenal hebben een aantal spelers uit de beoogde selectie middenvelders van Capello dit seizoen dramatisch gepresteerd maat. Dit zijn (vooral) Gerrard, Carrick en (in iets mindere mate) Barry. Dit zijn stuk voor stuk spelers die een kans maken om in de basis elf te starten (op papier).Van zijn beoogde middenrif speelt volgens mij alleen Lampard dit seizoen (meer dan) naar behoren. Scholes is erg onderschat, imo is hij nog steeds een van de beste middenvelders ter wereld. En zeker als je ziet wat voor passes hij dit seizoen wekelijks rond strooit zou je niet anders kunnen doen dan het maar proberen. Scholes heeft echter al jaren geleden aangegeven Engeland van minder belang te vinden dan United dus de poging van Capello was bij voorbaat al kansloos.
Scholes heeft inderdaad wel een paar goede wedstrijden gespeeld dit seizoen, vooral de laatste maanden. Maar over het algemeen genomen vind ik hem toch minder dan de spelers die nu meegaan. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik zie (en zag) hem graag voetballen, maar zie nu toch sowieso liever spelers als Lampard, Gerrard en Lennon op het middenveld voetballen. En het zou ook niet verkeerd zijn jongens als Huddlestone of Milner eens een kans te geven, allebei toch ook niet onverdienstelijk dit seizoen.
0
geplaatst: 12 mei 2010, 23:39 uur
lebowski schreef:
Atletico wint, jammer en onterecht
Atletico wint, jammer en onterecht
Bwa.. Als deze match al een winnaar verdiende is het wel Atletico.
Ik gunde het Fulham wel meer, maar helaas..
0
speranza
geplaatst: 12 mei 2010, 23:42 uur
De individuele klasse van Aguero en Forlán hebben de doorslag gegeven.
0
geplaatst: 12 mei 2010, 23:48 uur
Beiden topklasse inderdaad, helaas voor hen is de rest beduidend minder.. alsnog een verrassend succesvol seizoen voor de rood-wit gestreepten 

0
geplaatst: 13 mei 2010, 14:36 uur
De eerste mailing voor mijn voetbalpool is de deur uit.
Deelname kost 5 euro. Vorige editie hadden we 166 deelnemers (uit 11 verschillende landen) en zat er dus ruim 800 euro in de pot.
Ik reken, net als bij voorgaande edities, wederom op ruime (internationale) deelname.
Degene onder jullie die aan een voorgaande editie hebben meegedaan zitting in de mailinglijst en zouden alle info inmiddels ontvangen moeten hebben.
Voor de overige liefhebbers en geinteresseerden, stuur mij aub een pm met je emailadres.
Deelname kost 5 euro. Vorige editie hadden we 166 deelnemers (uit 11 verschillende landen) en zat er dus ruim 800 euro in de pot.
Ik reken, net als bij voorgaande edities, wederom op ruime (internationale) deelname.
Degene onder jullie die aan een voorgaande editie hebben meegedaan zitting in de mailinglijst en zouden alle info inmiddels ontvangen moeten hebben.
Voor de overige liefhebbers en geinteresseerden, stuur mij aub een pm met je emailadres.
0
speranza
geplaatst: 13 mei 2010, 14:55 uur
Diego Maradona laat zowel Javier Zanetti als Esteban Cambiasso thuis. Heeft die man zijn verstand verloren? Dit is onvergeeflijk en gaat Argentinië heel lelijk opbreken.
0
speranza
geplaatst: 13 mei 2010, 15:02 uur
Diego Maradona zal hem wel meenemen. Hij maakt echter de fout zijn elftal niet om hem heen te bouwen waardoor hij niet kan schitteren, zoals hij geregeld bij Barcelona doet.
0
geplaatst: 13 mei 2010, 15:11 uur
speranza schreef:
Diego Maradona zal hem wel meenemen.
Doh, het was dan ook niet echt serieus bedoeld.Diego Maradona zal hem wel meenemen.
0
geplaatst: 13 mei 2010, 19:01 uur
P-DawG schreef:
Maar bovenal hebben een aantal spelers uit de beoogde selectie middenvelders van Capello dit seizoen dramatisch gepresteerd maat. Dit zijn (vooral) Gerrard, Carrick en (in iets mindere mate) Barry. Dit zijn stuk voor stuk spelers die een kans maken om in de basis elf te starten (op papier).
Maar bovenal hebben een aantal spelers uit de beoogde selectie middenvelders van Capello dit seizoen dramatisch gepresteerd maat. Dit zijn (vooral) Gerrard, Carrick en (in iets mindere mate) Barry. Dit zijn stuk voor stuk spelers die een kans maken om in de basis elf te starten (op papier).
Barry is geblesseerd, het is nog maar de vraag of die het WK gaat halen.
0
geplaatst: 13 mei 2010, 19:23 uur
Go Ahead Eagles - Willem II 1-0
. Zouden ze dan toch weer in de eredivisie komen
?
. Zouden ze dan toch weer in de eredivisie komen
?
0
geplaatst: 13 mei 2010, 20:13 uur
Dat is leuk inderdaad! Nu hopen dat Excelsior ook doorgaat, hoewel ik Sparta ook een sympathieke club is, blijft dat toch "mijn" favoriete clubje. Maar dat wordt wel lastig na de 0-0 vandaag....
0
geplaatst: 13 mei 2010, 22:56 uur
Als Go Ahead naar de Eredivisie gaat, maakt Toine Rorije misschien wel een glorieuze comeback op MuMe...
0
Zorin
geplaatst: 14 mei 2010, 11:50 uur
Ik hoop dat Sparta erin blijft, maar wel dat men weer eens ´bibberend´ naar de Adelaarshorst gaat...(Go Ahead dus zouk zeggen).
0
geplaatst: 14 mei 2010, 12:01 uur
El Ninjo schreef:

0
geplaatst: 14 mei 2010, 13:20 uur
Willem II
.
Eigenlijk zou het goed voor ze zijn als ze een keer zouden degraderen want waar ze de laatste jaren mee bezig zijn, op alle gebieden, is niet eens 6e klasse-waardig.
.Eigenlijk zou het goed voor ze zijn als ze een keer zouden degraderen want waar ze de laatste jaren mee bezig zijn, op alle gebieden, is niet eens 6e klasse-waardig.
0
speranza
geplaatst: 14 mei 2010, 13:40 uur
Laat Willem II inderdaad maar degraderen. Dat is een club zonder enige uitstraling.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.