Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
Zorin
geplaatst: 19 mei 2010, 16:22 uur
Ben ik met Nicolage Rico eens; die kans was zeer aannemelijk dat ie de goal op één of andere manier af had laten keuren.
0
geplaatst: 19 mei 2010, 16:22 uur
@2006 @PD: Frankrijk was in de poulefase anders ook niet al te best. Pas toen ze verrassend Spanje versloegen in de achtste finales begon het te lopen.
0
geplaatst: 19 mei 2010, 16:26 uur
P-DawG schreef:
Australie heeft in die wedstrijd ook goede kansen gehad en de rode kaart van Materazzi was natuurlijk gewoon terecht en daarvoor waren beide ploegen gewoon aan elkaar gewaagd dus dat is geen argument.
Australie heeft in die wedstrijd ook goede kansen gehad en de rode kaart van Materazzi was natuurlijk gewoon terecht en daarvoor waren beide ploegen gewoon aan elkaar gewaagd dus dat is geen argument.
Het is ook geen argument om te zeggen dat Italië er anders uitgeflikkerd zou zijn, omdat Australië iets beter in de wedstrijd zat.
Ik vond Brazilie ook niet zo heel goed maar het was iig beter dan wat Italie liet zien in 2006, eigenlijk hebben ze in de finale nog hun beste voetbal laten zien, de rest van het toernooi was het in vergelijking met Frankrijk veel minder.
Ik vond ze in de halve finale tegen Duitsland ook wel goed spelen. Pirlo was geweldig en die goal van Del Piero.

Italie en (vooral) Frankrijk zullen het deze keer echter lastig krijgen om ver te komen in het toernooi. Ze hebben deze kwalificatiereeks geen grote indruk achter gelaten en een team met een coach die op sterrenbeelden selecteert (Domenech) is natuurlijk gedoemd om te falen.
Als er geen gekke dingen gebeuren zullen Brazilie en Spanje het 'gewoon' gaan uitvechten deze keer. Engeland en Nederland vind ik daarnaast goede outsiders voor de titel.
Voor de rest ben ik het wel met je eens.
Je vergeet alleen Argentinië. Zo slecht is Maradona ook weer niet als coach. Heb je de selectie gezien? En dan ook nog Cambiasso en Zanetti thuislaten.
0
geplaatst: 19 mei 2010, 16:28 uur
Nicolage Rico schreef:
Ik vond ze in de halve finale tegen Duitsland ook wel goed spelen. Pirlo was geweldig en die goal van Del Piero.
Mooiste halve finale ooit Ik vond ze in de halve finale tegen Duitsland ook wel goed spelen. Pirlo was geweldig en die goal van Del Piero.

0
P-DawG
geplaatst: 19 mei 2010, 16:29 uur
herman schreef:
@2006 @PD: Frankrijk was in de poulefase anders ook niet al te best. Pas toen ze verrassend Spanje versloegen in de achtste finales begon het te lopen.
Er zijn maar heel weinig wereldkampioenen geweest die vanaf het begin af aan fantastisch voetbal speelden. De reeks van Frankrijk tegen Brazilie/Spanje en Portugal was, als voetbal liefhebber, om je vingers bij af te likken.@2006 @PD: Frankrijk was in de poulefase anders ook niet al te best. Pas toen ze verrassend Spanje versloegen in de achtste finales begon het te lopen.
0
geplaatst: 19 mei 2010, 16:33 uur
Het is sowieso van belang dat er een Europees land wereldkampioen wordt. Het staat nu 9-9.
0
Zorin
geplaatst: 19 mei 2010, 16:36 uur
Misschien voor jou; geef mij maar Frankrijk -West Duitsland in '82.
0
geplaatst: 19 mei 2010, 16:37 uur
Magische Pirlo inderdaad in die halve finale, één van de fraaiste momenten van dat WK.
0
P-DawG
geplaatst: 19 mei 2010, 16:41 uur
Nicolage Rico schreef:
Het is ook geen argument om te zeggen dat Italië er anders uitgeflikkerd zou zijn, omdat Australië iets beter in de wedstrijd zat.
Dat is waar. Het was dan ook meer een gevoel dat ik had, het zegt natuurlijk genoeg dat Italie er uiteindelijk zo'n vieze schwalbe voor nodig had om door te gaan tegen een, op papier, veel minder land.Het is ook geen argument om te zeggen dat Italië er anders uitgeflikkerd zou zijn, omdat Australië iets beter in de wedstrijd zat.
Nicolage Rico schreef:
Ja oké dat was best een aardige wedstrijd Ik vond ze in de halve finale tegen Duitsland ook wel goed spelen. Pirlo was geweldig en die goal van Del Piero.
Maar over het algemeen genomen vond ik ze gewoon niet goed spelen, maar daar staat/stond Italie natuurlijk sowieso al niet bekend om. Die goal van Del Piero (mijn favo Italiaanse speler) was idd fantastisch.Nicolage Rico schreef:
Voor de rest ben ik het wel met je eens.
Je vergeet alleen Argentinië. Zo slecht is Maradona ook weer niet als coach. Heb je de selectie gezien? En dan ook nog Cambiasso en Zanetti thuislaten.
Ik twijfelde nog om Argentinië erbij te zetten. Alleen bedacht ik me toen dat ze imo te veel afhankelijk zijn van Messi (die nooit zijn niveau heeft gehaalt in het Argentijnse shirt) en dat Don Diego, inderdaad, Cambiasso en Zanetti, 2 dragende spelers bij Inter die natuurlijk niet voor niets in de CL-finale staan, thuis heeft gelaten. Voor de rest ben ik het wel met je eens.
Je vergeet alleen Argentinië. Zo slecht is Maradona ook weer niet als coach. Heb je de selectie gezien? En dan ook nog Cambiasso en Zanetti thuislaten. Er staan voor mij ook teveel onbekende namen in hun selectie om een duidelijk beeld te krijgen van het team. Er spelen namelijk behoorlijk wat in Zuid Amerika en vooral in de verdediging en op het middenveld staan er weinig spelers tussen die op het niveau van dit duo zitten. De aanval is natuurlijk wel verschrikkelijk sterk en ze zijn mede daardoor zeker een land om rekening mee te houden.
0
geplaatst: 19 mei 2010, 16:44 uur
P-DawG schreef:
Dat is waar. Het was dan ook meer een gevoel dat ik had, het zegt natuurlijk genoeg dat Italie er uiteindelijk zo'n viese schwalbe voor nodig had om door te gaan tegen een, op papier, veel minder land.
Dat is waar. Het was dan ook meer een gevoel dat ik had, het zegt natuurlijk genoeg dat Italie er uiteindelijk zo'n viese schwalbe voor nodig had om door te gaan tegen een, op papier, veel minder land.
Je zei het zelf al: ieder land speelt weleens een mindere wedstrijd. Een team moet ook groeien in het toernooi. Dat heeft Italië wel gedaan.
0
geplaatst: 19 mei 2010, 16:44 uur
Zorin schreef:
(quote)
1-1 na 90 minuten, 4 doelpunten in de verlenging en Duitsland wint na strafschoppen. Klinkt vrij episch ja

0
P-DawG
geplaatst: 19 mei 2010, 16:45 uur
Nicolage Rico schreef:
Dat is waar maar de groei van Frankrijk onder leiding van (imo de beste voetballer ooit) Zinedine Zidane, en vooral de manier waarop, was een stuk indrukwekkender.(quote)
Je zei het zelf al: ieder land speelt weleens een mindere wedstrijd. Een team moet ook groeien in het toernooi. Dat heeft Italië wel gedaan.
0
geplaatst: 19 mei 2010, 16:48 uur
Dat heb ik ook niet gezegd. Maar Italië kan er ook niets aan doen dat ze Australië en Oekraïne treffen op weg naar de finale.
0
geplaatst: 19 mei 2010, 16:58 uur
Ze konden ook gewoon tweede in de poule worden... Dan hadden ze Brazilië en Frankrijk getroffen 

0
geplaatst: 19 mei 2010, 17:11 uur
Mjuman schreef:
Dat Cruijff-verhaal daar circuleren ook vele versies over - die zijn gewoon niet eenduidig.
Dat Cruijff-verhaal daar circuleren ook vele versies over - die zijn gewoon niet eenduidig.
Dat was toch bekend, hij mocht niet van zijn vrouw. Die was dat zwembad incident nog niet vergeten

0
boomkat
geplaatst: 19 mei 2010, 17:17 uur
Nicolage Rico schreef:
En dan ook nog Cambiasso en Zanetti thuislaten.
En dan ook nog Cambiasso en Zanetti thuislaten.
Wauw
. Die hebt lef zeg. Oranje - Argentina zou wel mooi zijn. Oude herinnering en 'leuk' voor Maxima. Aardig vrouwke.
0
geplaatst: 19 mei 2010, 17:19 uur
vigil schreef:
Dat was toch bekend, hij mocht niet van zijn vrouw. Die was dat zwembad incident nog niet vergeten
(quote)
NR: doelt op die inbraak in Cruijff's huis in Barcelona en de daaraan verbonden bedreiging. Dat verhaal kwam 2 jaar geleden of zo naar buiten - door Cruijff zelf; ik vond het moment om zoiets naar buiten te brengen - eerlijk gezegd - een beetje vreemd, na 30 jaar.
De heersende opinie in '88 was wél dat NL, als dat doelpunt van Rensenbrink was gevallen, nooit levend Argentinië had kunen verlaten. Er hing om die finale een heel onprettige sfeer van dreiging en imponeren (dat gedoe over dat polsmanchet van René van de Kerkhof bijv. ) - gewoon psychologische oorlogvoering. En verschillende Argentijnen waren volkomen psyched up (en niet door de Van Melle toffees).
0
geplaatst: 19 mei 2010, 17:23 uur
boomkat schreef:
Wauw
. Die hebt lef zeg. Oranje - Argentina zou wel mooi zijn. Oude herinnering en 'leuk' voor Maxima. Aardig vrouwke.
(quote)
Wauw
. Die hebt lef zeg. Oranje - Argentina zou wel mooi zijn. Oude herinnering en 'leuk' voor Maxima. Aardig vrouwke. Ik hoop dat Nederland van Portugal en Brazilië wint. Zijn die trauma's direct weggespoeld.
0
boomkat
geplaatst: 19 mei 2010, 17:25 uur
Zeker, zeker. Kom maar op zou ik zeggen
. Hoe sterker de landen, hoe mooier het kampioenschap. Ik vrees alleen Engeland en Spain.
. Hoe sterker de landen, hoe mooier het kampioenschap. Ik vrees alleen Engeland en Spain.
0
geplaatst: 19 mei 2010, 18:39 uur
Voor de mensen die het een dagje niet hebben gevolgd:
Algemeen klassement
1 Richie Porte Saxo Bank 45:30:16
2 David Arroyo Duran Caisse d'Epargne +1:42
3 Robert Kiserlovski Liquigas +1:56
4 Xavier Tondo Volpini Cervélo +3:54
5 Valerio Agnoli Liquigas +4:41
6 Alexandre Efimkin AG2R +5:16
7 Linus Gerdemann Milram +5:34
8 Carlos Sastre Cervélo +7:09
9 Laurent Didier Saxo Bank +7:24
10 Bradley Wiggins Team Sky +8:14
11 Jan Bakelants Omega Pharma-Lotto +8:35
12 Alexandre Vinokourov Astana +9:58
13 Cadel Evans BMC +11:10
14 Vincenzo Nibali Liquigas +11:28
15 Ivan Basso Liquigas +11:49

Algemeen klassement
1 Richie Porte Saxo Bank 45:30:16
2 David Arroyo Duran Caisse d'Epargne +1:42
3 Robert Kiserlovski Liquigas +1:56
4 Xavier Tondo Volpini Cervélo +3:54
5 Valerio Agnoli Liquigas +4:41
6 Alexandre Efimkin AG2R +5:16
7 Linus Gerdemann Milram +5:34
8 Carlos Sastre Cervélo +7:09
9 Laurent Didier Saxo Bank +7:24
10 Bradley Wiggins Team Sky +8:14
11 Jan Bakelants Omega Pharma-Lotto +8:35
12 Alexandre Vinokourov Astana +9:58
13 Cadel Evans BMC +11:10
14 Vincenzo Nibali Liquigas +11:28
15 Ivan Basso Liquigas +11:49

0
geplaatst: 19 mei 2010, 19:50 uur
De Giro is vanaf de start geen dag saai geweest. Ik vind dit ook al jaren de mooiste ronde om te volgen. Goed dat de BRT er zoveel aandacht aan besteed.
0
geplaatst: 19 mei 2010, 21:29 uur
Ze hebben wel het typisch Hollands weertje meegenomen daar naartoe, mooi houden daar.
De grote jongens komen wel weer terug bovenaan het klassement.
0
geplaatst: 19 mei 2010, 22:43 uur
Melito schreef:
Het is alleen de vraag of ze met name Arroyo en Sastre nog kunnen achterhalen. Die ruiken nu hun kans.De grote jongens komen wel weer terug bovenaan het klassement.
0
geplaatst: 20 mei 2010, 09:56 uur
Arroyo en Sastre gaan nog wel verliezen, ik denk eerder dat ze aan Tondo een zware kluif krijgen.
0
geplaatst: 20 mei 2010, 10:02 uur
Arroyo is wel een held hoor, die heeft al vaker top 10 in grote rondes gereden. Tondo is wat onstuimiger (al vind ik hem ook wel cool, hij doet me altijd aan Roberto Begnini denken).
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.