MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Ik ben het pertinent met je oneens. Stekelenburg is op deze leeftijd net zo ver als V.d. Sar en momenteel zit hij bij de beste keepers van het Europese voetbal. Hij heeft een fantastisch seizoen gekeept en staat ook in het Nederlandse team zijn mannetje. Bovendien betrap ik hem op erg weinig fouten, in tegenstelling tot v.d. Sar die bovendien een flinke dip kende in de tijd dat hij bij Juventus zat. En 28 jaar is voor een keeper nog steeds jong, Maarten kan nog wel een jaar of 10 mee op het absolute top niveau.

V.d. Wiel heeft natuurlijk ook al Europees voetbal gespeeld, zei het beperkt aangezien Ajax er weinig resultaten heeft geboekt. Toch maakte hij die paar wedstrijden dat hij er speelde een goede indruk. Ik denk ook niet dat hij naar een club als Man Utd, Inter of Real moet gaan maar ik dacht zelf meer aan clubs als Bayern, Arsenal of Tottenham waar hij zich prima kan ontplooien.

Brazilië en Argentinië leveren de laatste jaren zienderogen in, waar Argentinië inderdaad de pech heeft de slechtste trainer in bezit te hebben. Beide landen hebben individualisten, maar zijn geen teams daarom verwacht ik van beide niet veel op het wk. Ik denk dat landen als Australië, Verenigde Staten en misschien Urugay minimaal even ver kunnen komen.

Het Afrikaanse voetbal is echt te matig om potten te breken op het WK. En dat zeg ik omdat ik het Afrikaanse Kampioenschap van een jaar geleden heb gezien, dat spel is niet om aan te zien en ligt tempo's te laag om het landen in met name Europa lastig te maken.

Rhythm & Poetry schreef:
Ik ben het pertinent met je oneens. Stekelenburg is op deze leeftijd net zo ver als V.d. Sar en momenteel zit hij bij de beste keepers van het Europese voetbal. Hij heeft een fantastisch seizoen gekeept en staat ook in het Nederlandse team zijn mannetje. Bovendien betrap ik hem op erg weinig fouten, in tegenstelling tot v.d. Sar die bovendien een flinke dip kende in de tijd dat hij bij Juventus zat. En 28 jaar is voor een keeper nog steeds jong, Maarten kan nog wel een jaar of 10 mee op het absolute top niveau.

Eén goed seizoennetje in de Eredivisie en hij hoort direct tot de beste keepers van Europa? Kijk verder dan je neus breed is, zou ik zeggen. In de Spaanse competitie zijn er al een stuk of 10 die beter zijn. Knap dat je nu al weet dat Stekelenburg op zijn 36e, laat staan 38e nog steeds een topkeeper is. Waar je dat op baseert? Zo vanzelfsprekend is het ook weer niet dat v/d Sar op deze leeftijd nog zo uitstekend is. Daarnaast is v/d Sar de beste keeper die Nederland ooit gehad heeft, dus zo gek is het niet dat Stekelenburg nooit zo goed zal worden.

Brazilië en Argentinië leveren de laatste jaren zienderogen in, waar Argentinië inderdaad de pech heeft de slechtste trainer in bezit te hebben. Beide landen hebben individualisten, maar zijn geen teams daarom verwacht ik van beide niet veel op het wk. Ik denk dat landen als Australië, Verenigde Staten en misschien Urugay minimaal even ver kunnen komen.

Tsja... Servië zou ook minstens net zo ver kunnen komen als Spanje. Dooddoeners. Australië vergelijken met Brazilië en Argentinië. Dat is net zo iets als Nederland vergelijken met Schotland of Finland. Argentinië speelt momenteel niet sterk, inderdaad - mede door Diego - maar op zo'n W.K. staan ze er meestal wel. Net als Brazilië. Toernooilanden.

Het Afrikaanse voetbal is echt te matig om potten te breken op het WK. En dat zeg ik omdat ik het Afrikaanse Kampioenschap van een jaar geleden heb gezien, dat spel is niet om aan te zien en ligt tempo's te laag om het landen in met name Europa lastig te maken.

Klopt. Ik verwacht ook erg weinig van de Afrikaanse landen. Kameroen en Ivoorkust kunnen misschien verassen. Dat heeft ook niemand gezegd.

Benno
Het Braziliaanse team individualistisch? Juist onder leiding van Dunga is het team meer hecht dan het in tijden geweest is. Zij hebben laten zien in het afgelopen jaar dat ze van elk team kunnen winnen (of knullig kunnen verliezen). Maar zelfs in die gevallen lag dat niet aan de teamprestatie.

Lollllzzzz, Stekelenburg is en zal nooit ook maar 1/10 van de kwaliteiten krijgen dan van der Sar. Zelfs kijkende Sar's mindere periode bij Juve mag Stekie zijn veters nog niet eens strikken. Stekelenburg staat wegens een gebrek aan beter in de goal bij Oranje, maar het is niet meer dan een aardige keeper. Hij speelt niet voor niets al jaren voor Ajax zonder dat clubs echt ; als ie echt zo goed was was ie allang weggeplukt.

Stekelenburg keept nu al een paar seizoenen voortreffelijk, en elk seizoen werkt hij aan zijn slechte punten waardoor ook die langzaam verdwijnen. Kijk, wat er in de toekomst gaat gebeuren weet je natuurlijk nooit, maar als hij de juiste keuzes maakt dan verwacht ik echt veel van hem. Het komt over het algemeen vaak voor dat keepers tot hun 38ste op topniveau kunnen keepen. Dit hoeft natuurlijk niet zo te zijn, maar ik heb momenteel geen aanwijzingen waaruit zou blijken dat Stekelenburg dit niet zou kunnen. Dat er in Spanje meer dan 10 keepers zouden zijn die beter zijn dan Maarten lijkt me niet waar, hoewel bijvoorbeeld de keeper van Villareal erg goed is.

Ik zeg dat landen als Australië, Verenigde Staten en Urugay net zo ver kunnen komen, en daarmee bedoel ik ook dat ik de kans groot acht. Want natuurlijk: alles kan ik theorie. Met name landen als Australië en VS groeien de laatste jaren, mede doordat ze ook van relatief ver komen. Daarmee wil ik zeggen dat ze een aantal jaar terug totaal geen betekenis hadden in het voetbal. Urugay noem ik omdat ze gewoon een makkelijk programma krijgen, aangezien ik verwacht dat ze voor Frankrijk zullen eindigen in de poule. Dit verwacht ik dan weer omdat Frankrijk het nooit van haar start moet hebben op een eindtoernooi.

Brazilië onderschat ik wellicht, doordat de focus met name op Argentinië lag wil ik best toegeven dat ik dit team in mindere mate heb gevolgd en wellicht alleen de slechte resultaten van ze naar boven kan halen omdat deze wel bijblijven.

En dat Afrikaanse voetbal voegde ik gewoon zelf toe omdat ik dat ook even wilde benoemen. Denk dat daar over het algemeen iedereen zich wel ik kan vinden.

Inderdaad. Maar toch zie ik het niet als de zwakste schakel. De verdediging dat, en het zou toch echt een schande wezen als Ooijer meegaat. Van Bronckhorst is natuurlijk geen wereldspeler meer, maar het vorige EK kreeg hij van te voren ook veel kritiek, maar deed hij het een stuk beter dan verwacht. Braafheid en Ooijer vallen denk ik dan ook af, aangezien Ooijer geen contractverlenging krijgt, en Braafheid te weinig ritme heeft. Iemand als Bouhla kan je altijd gebruiken op types als Ronaldo natuurlijk.

Verder is het wel interessant om naar de aanval te kijken, maar dat zou compleet afhangen van hoe goed ze samenspelen. Als je Sneijder, Van Persie, Robben en Van Der Vaart samen opstelt, kan je verwachten dat in sommige situaties (vrije ballen, grote kansen) het weleens mis kan gaan. Ik ben benieuwd naar wat V. Marwijk doet, ik verwacht dat V.d. Vaart toch op de bank zal zitten. In ieder geval zou ik tegen de "grotere" landen V.D.Vaart wel opstellen (met je grote 4 ), en bij voorsprong Kuijt er in zetten, bij achterstand kan je dan nog wat forceren met Huntelaar (Van Nistelrooij was natuurlijk beter geweest). Tegen de kleinere landen Kuijt laten beginnen, aangezien kleinere ploegen eigenlijk altijd onder druk spelen tegen landen als Nederland.

Het is allemaal afwachten. Zelf zie ik Spanje of Brazillië als de echte favorieten, daarachter misschien landen als Argentinië, en daar weer achter Nederland. Misschien zien we in de oefenwedstrijden wel meer.

Rhythm & Poetry schreef:
Stekelenburg keept nu al een paar seizoenen voortreffelijk, en elk seizoen werkt hij aan zijn slechte punten waardoor ook die langzaam verdwijnen. Kijk, wat er in de toekomst gaat gebeuren weet je natuurlijk nooit, maar als hij de juiste keuzes maakt dan verwacht ik echt veel van hem. Het komt over het algemeen vaak voor dat keepers tot hun 38ste op topniveau kunnen keepen. Dit hoeft natuurlijk niet zo te zijn, maar ik heb momenteel geen aanwijzingen waaruit zou blijken dat Stekelenburg dit niet zou kunnen. Dat er in Spanje meer dan 10 keepers zouden zijn die beter zijn dan Maarten lijkt me niet waar, hoewel bijvoorbeeld de keeper van Villareal erg goed is.

Vorig seizoen, onder Bassie, stond Vermeer zelfs een aantal wedstrijden in doel, omdat Stekelenburg niet presteerde. Hij keept dus eigenlijk pas 1 seizoen goed. Hij heeft meegevaren met het succes van het team, dit seizoen. Hij heeft het goed gedaan, maar om dan meteen te zeggen dat hij in potentie net zo goed als v/d Sar te worden gaat me véél te ver.

Rhythm & Poetry schreef:
Stekelenburg keept nu al een paar seizoenen voortreffelijk, en elk seizoen werkt hij aan zijn slechte punten waardoor ook die langzaam verdwijnen.
Kom nou, dit is en blijft de Mickey Mouse-league, en als hij echt zo goed was was ie dus allang verkocht aan een grotere club. Vorig jaar werd ie zelfs even reserve zoals Rico zegt, en dat is echt niet omdat Vermeer nou zo'n wereldkeeper is. Bovendien heb ik Stiekie vrijwel nog nooit kunnen betrappen op aantal acties waarin hij zich kan onderscheiden van andere Nederlandse keepers in de Eredivisie. Ik durf er vergif op in te nemen dat Vorm als ie bij Ajax zou spelen nummer 1 van Oranje was en niet Stekelenburg. Bovendien heeft hij ook nog amper ook een hoger niveau kunnen presteren gezien Ajax amper CL heeft gespeeld de afgelopen jaren.

dix
Mijn grootste vrees is de coaching zelf. Al een aantal toernooien op rij worden onze kansen uiteindelijk door de bondscoach om zeep geholpen. Op het moment surpreme zal van Marwijk wel net zo'n karakterzwakkeling blijken te zijn als z'n voorgangers.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Vorig seizoen, onder Bassie, stond Vermeer zelfs een aantal wedstrijden in doel, omdat Stekelenburg niet presteerde. Hij keept dus eigenlijk pas 1 seizoen goed. Hij heeft meegevaren met het succes van het team, dit seizoen. Hij heeft het goed gedaan, maar om dan meteen te zeggen dat hij in potentie net zo goed als v/d Sar te worden gaat me véél te ver.

Maarten was geblesseerd waardoor Vermeer mocht keepen. Vermeer deed het echter zo goed dat hij ineens de kans kreeg van Bassie. Maar goed, dat is dan ook een waardeloze trainer tot nu toe, dus dat weegt bij mij niet al te zwaar.

Je moet eens met Watereus praten, hij deelt mijn mening. En ik vind dat hij toch wel enigszins kijk heeft op keepers.

boomkat
Oranje is de beste. Jullie zijn dom.

Harco
Stekelenburg hoort zeker niet bij de beste keepers van Europa. En dat er vele keepers rondlopen in de Spaanse competitie die beter zijn dan Stekelenburg, durf ik wel te stellen: Valdés, Casillas, Diego López, Diego Alves, Kameni, César Sánchez, Asenjo, Palop, Aranzubia...

Dan heb je nog Pinto, Dudek, Carrizo en Ustari die zich ook wel met Stekelenburg kunnen meten.

Ik vind echt dat jullie Stekelenburg te kort doen, hem uberhaupt vergelijken met Dudek (zoals hij nu is) is volstrekt belachelijk. Maar goed, wil er verder niet al te veel woorden meer over vuil maken. Ronald en ik hebben duidelijk een andere kijk op Maarten dan jullie.

Harco
Een niet realistische kijk, welteverstaan. Hoe kun je Stekelenburg nou tot de top rekenen als hij amper op behoorlijk niveau heeft gespeeld? De Nederlandse competitie stelt geen reet voor, en een keeper die niet eens opvalt in die competitie, behoort zeker niet tot een van de beteren. Ik heb Luciano nog hoger zitten.

Hij keept al tijden voor het Nederlandselftal, en dat gaat hem erg goed af moet ik zeggen. Bovendien viel hij wel degelijk elke week in positieve zin op in de Nederlandse competitie, en de goals zijn in Spanje toch echt even groot als die in NL. Bovendien met het aanvallende voetbal in Nederland heb je in de goal voldoende te doen lijkt me zo. Het enige wat Maarten wat mij betreft nog moet bewijzen is dat hij ook bij een topvereniging onder druk kan presteren.

Dit was mijn laatste bericht - denk ik - over Maarten Stekelenburg. Klachten kun je indienen via de PM en ik blijf telefonisch bereikbaar tijdens kantooruren.

Kom op nou. Je kunt niet zeggen dat ie dit seizoen onopvallend was. Hij heeft in de tweede seizoenshelft zelfs een wedstrijd of zeven achter elkaar zijn doel schoon gehouden als ik het me goed herinner. Dat dit in de kwalitatief steeds slechter wordende eredivisie niet zo veel zegt als het elders in Europa gedaan zou hebben is een ander verhaal.

Harco
Nicholas123 schreef:
Dat dit in de kwalitatief steeds slechter wordende eredivisie niet zo veel zegt als het elders in Europa gedaan zou hebben is een ander verhaal.

Hij werd toch vergeleken met Spaanse keepers? Die hebben het een stuk zwaarder; die spelen wekelijks tegen spelers als Messi, Ronaldo, Forlán, Agüero en David Villa.

Die vergelijking met de Spaanse keepers kan ik wel inkomen. Hoewel wel gezegd moet worden dat Stekelenburg natuurlijk ook de kans niet krijgt om zich tegen zulke spelers te bewijzen. Moet ie eerst maar een transfer maken of met Ajax de Champions League halen en daar wat wedstrijdjes goed keepen. Je zei echter ook dat ie niet opviel in de Nederlandse competitie, en daarmee drijf je je punt weer iets te ver door.

edit: Daar komt trouwens nog bij dat het verschil in niveau tussen de competities voor de keepers veel minder van belang is dan voor de veldspelers. Die doelen zijn even groot en er wordt echt niet 2x zo hard geschoten.

Nee maar het niveau van het afronden is natuurlijk wel beduidend hoger. Verder als Steek zo goed was en de vergelijking niet op was gegaan, én heel erg was opgevallen, dan zou hij niet bij Ajax onder de lat staan maar gewoon ergens in Engeland, Spanje of Italië. Het is maar de vraag, natuurlijk heeft hij het goed gedaan, maar Ajax speelde als geheel goed. Hoeveel Steek hierin een grote rol had (in de plaats van bijvoorbeeld de verdediging)is de vraag.

Ik zie hem dan ook niet een zwakheid, wanneer de verdediging het redelijk kan houden is Steek goed genoeg om niet te blunderen. Maar hij is zeker ook de extra factor wat Van Der Sar wel kon zijn, waarmee je gewoon wedstrijden kon winnen.

Even tussendoor: Basso, Mollema, Kruiswijk

boomkat
En nog een Feyenoord tussendoortje. Oranje U19 .

Van de week Castaignos al 2x tegen Polen en nu weer Ricky van Haaren 2x en Jerson Cabral 1x (beide Feyenoord) tegen Duitsland.

Ik kan me bijv. ook niet voor de geest halen wanneer Steek nou punten voor Ajax heeft gepakt.

Zei iemand daar vliegvissen?

dix
MJ_DA_MAN schreef:
Ik kan me bijv. ook niet voor de geest halen wanneer Steek nou punten voor Ajax heeft gepakt.

Da's nou niet aardig, er is heus wel eens tegen hem aangeschoten.

Nicholas123 schreef:

er wordt echt niet 2x zo hard geschoten.

Tuurlijk wel! Misschien niet 2 x zo hard, maar wel veel gerichter, vaker en harder. In de Spaanse competitie is natuurlijk veel betere traptechniek aanwezig.

Daarnaast stelde R&P dat Stekelenburg al veel seizoenen goed heeft gekeept. Dit is zijn eerste goede seizoen. Vorig seizoen heeft hij het niet goed gedaan en daarvoor viel hij niet echt op en was hij zeker nog geen topkeeper. En v/d Sar erbij halen of de top van de keepers in Europa gaat helemaal nergens over.

En zo vaak de 0 houden zegt niet zoveel. Ajax draaide goed. Of behoort Rob van Dijk ook tot de top van Europa?

Stekelenburg is een degelijke keeper, maar geen echte topper wat mij betreft. In Nederland vind ik Isakson en Romero wel betere, en misschien Vorm ook nog wel.

Isakson toch niet? Kan op de lijn aardig reageren maar is verder toch een rare grabbelaar.

Romero is in talent en uitstraling werkelijk geweldig, vond hem vorig seizoen bij AZ echt magistraal en de beste keeper uit de eredivisie. Dit seizoen heeft ie echter wel duidelijk een terugval gehad en nu moet ie gaan laten zien dat het inderdaad een topper is.

Vorm is uitstekend en heeft gewoon de pech dat ie niet bij een ploeg uit de top 4 speelt. Maar nu Utrecht in de lift lijkt te zitten krijgt ie de komende jaren hopelijk de kans zich meer te profileren. Sowieso nu al een uitstekende tweede keeper voor het nederlands elftal.

Paap_Floyd schreef:
Even tussendoor: Basso, Mollema, Kruiswijk

Idd mooi staaltje van Basso. Als ie zo blijft rijden, gaat ie em nog wel winnen denk ik. Mollema en Kruijswijk rijden erg sterk ook idd, van Mollema had ik het wel een beetje verwacht, maar Kruijswijk als neo-prof die op het laatste moment is opgeroepen en dan 2x in de top 20 rijden in zware bergetappes, chapeau!

...Geweldige finale in de Giro gisteren. Had de eindklim nog nooit gezien, maar wat een berg. 10 eindeloze kilometers. Alle eer naar Basso.
De start in Nederland, de natte weersomstandigheden, het parcours, en het klassement wat ieder keer weer overhoop ligt, maken er een bijzondere Giro van dit jaar.
Hopelijk geldt dit ook voor de aankomende Tour.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:46 uur

geplaatst: vandaag om 14:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.