MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Zorin
Bayern komt er eigenlijk niet aan te pas.

Zorin schreef:
Bayern komt er eigenlijk niet aan te pas.

Voortaan anders voelen, of niet meer posten. Heb zelf een fikse hekel aan uitspraken van het soort "nou dat varkentje zullen wel even wassen" - ooit geprobeerd een jong zwijn proberen te vangen?

Nou ik wel, kan je verzekeren een schone deerne op blote voeten is een stuk makkelijker te vangen!

Maar goed, er zijn nog 45 minuten - hopelijk staat er een ketel met toverdrank van Panoramix klaar voor Bayern.

Ach Ja, tegen Duitsers moet je eerst met 3-0 voor staan, dan heb je een kans de wedstrijd te winnen.

Zorin
@ Mjuman; je moet nergens hekel aan hebben, is beter voor de gezondheid .

Het kwam misschien door de manier van schrijven zo over, dat ik "weet" dat Bayern wint, maar ik bedoelde: ik denk dat Bayern wint.

Na de eerste helft denk ik: Inter wint.

Marko
Milito is in ieder geval weer in een vernietigende vorm vandaag; 2-0. Ik hoop dat Bayern nog iets kan laten zien.

Social_Mask
Wedstrijd gespeeld. Milito is toch wel een klasse apart. Het spel van Inter ligt mij totaal niet, maar van Van Gaal ben ik ook geen fan - understatement! Het is mij om het even: beide ploegen 'doen mij niets'. Had iig niet verwacht dat Inter het zou redden. Maar tja.. sowieso matige finale.

Wat is die Van Buyten toch een dramatische speler.

Zorin schreef:
@ Mjuman; je moet nergens hekel aan hebben, is beter voor de gezondheid .

Het kwam misschien door de manier van schrijven zo over, dat ik "weet" dat Bayern wint, maar ik bedoelde: ik denk dat Bayern wint.

Na de eerste helft denk ik: Inter wint.

't was niet persoonlijk, maar om verwachtingen ook straks (WK) te tempereren. Aan het einde van de rit worden de prijzen pas uitgedeeld.

En ik heb gewoon geen goed gevoel bij het vooraf uitgebreid benoemen van een bepaalde favoriet of dat nou Oranje of Bayern is. Ik zie dat als "de goden verzoeken".

Als je alles zo simpel vooraf kon uitrekenen, was het ...

Inter eindelijk weer eens de Europese hoofdprijs! Het is die duivelse Mourinho wéér gelukt! En terecht, ze zijn stukken gevaarlijker en verder een ijzersterk 11tal. Onbegrijpelijk dat een Cambiasso of Zanetti niet meegaan met Argentinië

Marko
orbit schreef:
Onbegrijpelijk dat een Cambiasso of Zanetti niet meegaan met Argentinië

Social_Mask
Die Maradona is idd niet goed bij z'n hoofd.. Zanetti heeft ook een schitterende uitstraling. Beetje hetzelfde als Pirlo. Oei, komen die onderdrukte gevoelens naar bovendrijven?!?

Jammer. Had liever Barcelona - Bayern gehad, maar de Duitsers waren gewoon niet goed genoeg. Robben speelde nog wel goed, maar het ontbreken door het ontbreken van Ribery moest inderdaad alles van hem komen.

En inderdaad, Cambiasso en Zanetti horen gewoon op het WK te staan.

Milito

Leuke tweede helft, jammer dat er nooit echte spanning inzat.

Zorin
Inter verdiend gewonnen; ik vond Bayern eigenlijk machteloos. Ze hoefden van mij ook niet te winnen, maar qua Nederland-gevoel had ik iets voorkeur voor ze. Aan de andere kant: Duitsers mogen van mij wel verliezen, als ze maar niet winnen.....of zo iets.

Marko
Toch een prachtige kampioen, Inter. Volgend jaar hopelijk weer geen grote Spaanse club die de titel pakt. Ik hoop Tottenham Hotspur.

orbit schreef:
Onbegrijpelijk dat een Cambiasso of Zanetti niet meegaan met Argentinië

Wat dacht je dan van Milito?
Wat een heerser, maar dat vond ik twee jaar geleden ook al (kostprijs: 13 mio..)

Social_Mask
Milito gaat gewoon mee, hoor.

Oei ik was bijna zeker dat niemand van Inter meeging (waar bijgevolg een heleboel controverse rond was).
Ik zat er dus naast.
Maar nogmaals: wat een heerser

Social_Mask
Je mag blij zijn dat ik besta. Dan zou je wrs één van de velen zijn, maar goed.

Mooi die kop van Van Gaal ook.

Melito.... Milito.... Melito..... Milito.... Melito.... milito

Saaie wedstrijd, Inter wel verdiend gewonnen, Bayern had geen schijn van kans. Toch vind ik het niet om aan te zien dat voetbal van Inter, hopen dat volgend jaar een wat attractiever voetballende ploeg wint.

Improvision
Ik wist niet dat Inter een Argentijnse ploeg was.

Verdiende overwinning voor Inter. Vooral Cambiasso en Milito zijn mij positief bevallen.

Zéér terechte overwinnig van Inter. Ik heb trouwens in de plaatselijke kroeg de pot gewonnen vanavond; zowel rust -als eindstand goed . Het is dan ook een wonder dat ik dit nog met enig verstand kan typen.

Om te beginnen: speranza gefeliciteerd

Terechte overwinning, Inter was gewoon beter. Milito twee kansen, twee goals. Maradona twijfelde nog of hij hem mee zou nemen.. Geweldige spits. Wel jammer dat FCB een zuivere pingel werd onthouden, dat had de wedstrijd een heel ander verloop gegeven. Maar goed, als je Robben, Olic en Schweini uit de wedstrijd speelt dan blijft er van dit Bayern ook niet veel over. Ik vind het wel bizar dat er in de basiself van Inter geen één Italiaan staat. Minpuntje.

Joy4ever schreef:
Om te beginnen: speranza gefeliciteerd
Ik vind het wel bizar dat er in de basiself van Inter geen één Italiaan staat. Minpuntje.

Ook van deze kant; Gefeliciteerd Speranza en mezelf natuurlijk ook
Zitten er volgens Inter geen geschikte Italiaanse voetballers bij de wereldkampioen van 2006?

dix
CL is passé, over naar het WK.

Maken we een kans en wie is onze zwakste schakel ?

Benno
Geen kans. De verdediging is te log en te weinig dynamisch. Met name van Bronckhorst is de ultieme zwakke schakel: iedere vijandige coach zal weten dat hij eenvoudig te passeren is. De bloedarmoede blijkt wel uit het überhaupt oproepen van Van Bronckhorst en Ooijer, twee spelers die hun hoogtepunt al enige jaren voorbij zijn. Bovendien vind ik het niet verstandig om Stekelenburg in het doel te hebben. Hij is mijns inziens te onervaren om leiding te kunnen geven aan een defensie; dan zie ik nog liever Boschker.

Verder vind ik het ontbreken van een goede pinchhitter een groot gemis. Van Persie is wel een goede spits maar niet bepaald van dat type; eigenlijk komt alleen Huntelaar in de buurt. Maar Huntelaar is nou niet bepaald een speler waar ik van gecharmeerd ben.

Geen kans is onzin. Met dit elftal heb je altijd een kans. Als de 4 beste spelers gaan draaien en de rest gaat daardoor beter voetballen, dan moet Nederland ver kunnen komen. Zeker omdat de weg tot de kwartfinales vrij simpel is. Ze moeten de tegenstanders niet onderschatten.

Van Bronckhorts (en de rest van de verdediding) is onze zwakste schakel, inderdaad. We hebben geen betere backs. Hopelijk kan Gio het compenseren met ervaring. Door zijn ervaring is hij voorlopig wel beter dan een Anita of Braafheid.

Boschker in de goal? Stekelenburg zal nooit een v/d Sar worden, maar hij is op dit moment - helaas - wel de beste keeper van ons land (omdat v/d Sar niet mee wilt).

Het is inderdaad jammer dat van Nistelrooij niet meegaat als pinchitter. Die kan de wedstrijd nog op zijn kop zetten in de laatste 15 minuten.

Favorieten zijn Spanje, Brazilië en Argentinië, maar daarna komen Nederland en Engeland.

Stekelenburg is gewoon een prima keeper, nog geen v.d. Sar maar wel met de potentie om het te worden. Zeker omdat v.d. Sar ook pas op latere leeftijd een echte wereldkeeper werd.

Zwakste schakel is inderdaad de verdediging. V.d. Wiel is een prima back en het Nederlandse competitie niveau ontstegen, helaas ligt zijn kwaliteit wel aanvallend waardoor je er waarschijnlijk niet de oorlog mee zult winnen.

Argentinië zie ik niet als favoriet, sowieso zie ik het weer gebeuren dat Europa zal heersen in de wereld. Vier jaar geleden kwamen alle halve finalisten uit Europa, en ik denk dat dit nu weer gaat gebeuren. Ook al worden landen en Italië en Frankrijk steeds ouder. Duitsland en Nederland maken altijd kans, maar gaan het denk ik niet halen. Voor een outsider als Amerika lijkt het me nog iets te vroeg om te pieken op een WK.

Rhythm & Poetry schreef:
Stekelenburg is gewoon een prima keeper, nog geen v.d. Sar maar wel met de potentie om het te worden. Zeker omdat v.d. Sar ook pas op latere leeftijd een echte wereldkeeper werd.

Nee, Stekelenburg heeft niet de potentie zo goed als v/d Sar te worden. Ten eerste is hij niet allround, zoald v/d Sar. Stekelenburg wordt in september 28 jaar, niet erg jong dus. En v/d Sar was op die leeftijd veel verder.

Zwakste schakel is inderdaad de verdediging. V.d. Wiel is een prima back en het Nederlandse competitie niveau ontstegen.

Dit komt omdat het niveau in de Nederlandse competitie zeer laag is. Internationaal stelt v/d Wiel nog niets voor. We zullen op het W.K. wel zien of hij daadwerkelijk een prima back is. Gio speelde 2 jaar geleden nog zeer goed op het E.K. Helaas is hij daarna een stuk slechter gaan voetballen.

Argentinië zie ik niet als favoriet, sowieso zie ik het weer gebeuren dat Europa zal heersen in de wereld. Vier jaar geleden kwamen alle halve finalisten uit Europa, en ik denk dat dit nu weer gaat gebeuren. Ook al worden landen en Italië en Frankrijk steeds ouder. Duitsland en Nederland maken altijd kans, maar gaan het denk ik niet halen. Voor een outsider als Amerika lijkt het me nog iets te vroeg om te pieken op een WK.

Komt ook vooral doordat er maar 2 landen buiten Europa kans maken op de titel: Brazilië en Argentinië. En als je die selecties bekijkt, kun je niet anders concluderen dan dat ze een grote kans gaan maken. Alleen moet Diego geen rare fratsen meer uit gaan halen (zoals Zanetti en Cambiasso niet te selecteren).

Voorlopig staat het 9-9 (Europa vs de rest van de wereld). Uruguay heeft de titel 2 x gepakt - heel, héél lang geleden - maar voor de rest hebben Argentinië en Brazilië voor die 9 gezorgd).

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:11 uur

geplaatst: vandaag om 13:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.