Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 24 mei 2010, 07:36 uur
Michel Preud'homme tekent bij Twente: artikel.
0
geplaatst: 24 mei 2010, 10:36 uur
Laten we het houden op een verrijking voor de persconferenties na de match.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 24 mei 2010, 11:35 uur
En niet te vergeten zijn woede-uitbarstingen tijdens de match. Hij heeft afgelopen seizoen de beker gewonnen met AA Gent. Goede trainer en eigenlijk de gedoodverfde toekomstige bondscoach, als Gerets nog altijd niet wil... Een trainer met grinta.
0
geplaatst: 24 mei 2010, 11:46 uur
Nicholas123 schreef:
Isakson toch niet? Kan op de lijn aardig reageren maar is verder toch een rare grabbelaar.
Vorm is uitstekend en heeft gewoon de pech dat ie niet bij een ploeg uit de top 4 speelt. Maar nu Utrecht in de lift lijkt te zitten krijgt ie de komende jaren hopelijk de kans zich meer te profileren. Sowieso nu al een uitstekende tweede keeper voor het nederlands elftal.
Isakson toch niet? Kan op de lijn aardig reageren maar is verder toch een rare grabbelaar.
Vorm is uitstekend en heeft gewoon de pech dat ie niet bij een ploeg uit de top 4 speelt. Maar nu Utrecht in de lift lijkt te zitten krijgt ie de komende jaren hopelijk de kans zich meer te profileren. Sowieso nu al een uitstekende tweede keeper voor het nederlands elftal.
Isaksson is echt geen lsechte keeper - PSV had de op-2-na minst gepasserde defensie (29) en dat komt mede door de vele wisselingen in de samenstelling ervan.
Generaliserend zou je kunnen zeggen dat er twee soorten keepers zijn: natuurlijke (atletische) en gemaakte (veel trainen, goed in uitkomen, lichaam inde strijd gooien). V.d. Sar, Lloyd Doesburg (diep betreurd), Van Beveren, Stanley Menzo, Michel Vorm, Isaksson ook behoren tot die eerste categorie. Hans van Breukelen, Piet Schrijvers, Maarten Stekelenburg oa tot die tweede. Sommige keepers hebben iets van allebei: Ed de Goeij, Sander Boschker.
@TheSir: ben heel benieuwd of Preudhomme het gaat redden; vrees een beetje het cultuursverschil - het zou niet mijn eerste keuze zijn geweest.
0
geplaatst: 24 mei 2010, 11:49 uur
Isaksson behoort toch duidelijk tot de 2e categorie. V/d Sar ook.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 24 mei 2010, 11:51 uur
Dag Mjuman, ik ben geen hele grote voetbalkenner, rugby is mijn ding, maar een goede trainer is het zeker. Hij kent iets van de wereld, hij is perfect tweetalig (voor de niet-Belgen: Nederlands en Frans) en hij heeft flair. Als doelman vind ik hem mijn nummer één aller tijden, toch van de doelmannen die ik heb zien spelen, beter dan Jean-Marie Pfaff, die het heel goed kon uitleggen. Ik vind het een stap voorwaarts voor hem, de landskampioen van Nederland én Champions League. Benieuwd of Ruiz nu zal blijven, zijn spits van bij AA Gent. Geld zal wel de doorslag geven zeker?
0
geplaatst: 24 mei 2010, 11:54 uur
Nicolage Rico schreef:
Misschien dat ie begon in de eerste, maar na zijn 30 (32ste) is hij echt een reflex-keeper, heel atletisch geworden. Was nooit een liefhebber van vd Sar bij Ajax - later, vanaf Fullham zeker.
Dida is ook een voorbeeld van eerste categorie. Isaksson iwel degelijk: lijnkeeper, met ijzersterke reflexen, niet goed bij voorzetten vanaf de zijkant (vergelijk Jan van Beveren - zo oogt ie ook een beetje). Zelfvertrouwen is een lang issue geweest. Zweden heeft altijd goede keepers gehad: in 40 jaar tijd maar 3 verschillende.
@TheSir: laat ik eerlijk wezen; McLaren zou ook niet mijn eerste keus geweest zijn bij Twente; dus dat zegt weinig. Ik hoop alleen dat Preudhomme het gaat redden daar - Nederlanders zijn nou eenmaal iets meer van de burgerlijke ongehoorzaamheid dan jullie. Verrassend was zijn keuze wel. En Ruiz moet gewoon blijven, hij heeft nu een CL-ticket in de kontzak.
0
geplaatst: 24 mei 2010, 12:10 uur
Ik vind Isaksson sowieso geen heel keeper. Hij heeft het dit seizoen aardig gedaan, maar ik denk dat hij zelfs buiten de top 100 valt van "beste keepers allertijden".
0
geplaatst: 24 mei 2010, 12:41 uur
Nicolage Rico schreef:
Ik vind Isaksson sowieso geen heel keeper. Hij heeft het dit seizoen aardig gedaan, maar ik denk dat hij zelfs buiten de top 100 valt van "beste keepers allertijden".
Dat laatste is niet zo heel moeilijk - neem ik mijn persoonlijke muzikale tophonderd allertijden - wat een karwei zou dat zijn - weet ik zeker dat er veel muziek niet inzit die ik erg goed vind en die ik veel draai/heb gedraaid. Want waar begint allertijden en wat tel je?
Als ik vijf minuten ga zitten kom ik zeker tot 50 bijzondere keepers en daar zitten idd ook nare kwalleballen bij zoals een Jean Marie Pfaff, Harald Schumacher, maar ook betrouwbare keepers zoals een Ronnie Hellström of keepers met stijl, Dino Zoff, Jan van Beveren. Heinz "kroket" Stuy zeker niet.
Ik ben van mening dat Isaksson behoorlijk onderschat is, net zoals Heurelho Gomes in het begin en net zoals Michel Vorm
0
geplaatst: 24 mei 2010, 12:50 uur
Isaksson is idd een rare keeper, maar wel één die punten heeft gepakt dit seizoen i.t.t. Steek.
0
geplaatst: 24 mei 2010, 12:59 uur
Even wat tussenstanden cricket:
Excelsior 75/1/20 ACC ---
Rood en Wit 91/0/20 Quick Haag ---
HCC 68/2/21 VOC ---
VRA --- Hermes DVS 57/1/20
Ziet er naar uit dat Excelsior wederom de betere papieren heeft.
Excelsior 75/1/20 ACC ---
Rood en Wit 91/0/20 Quick Haag ---
HCC 68/2/21 VOC ---
VRA --- Hermes DVS 57/1/20
Ziet er naar uit dat Excelsior wederom de betere papieren heeft.

0
geplaatst: 24 mei 2010, 19:56 uur
Nicholas123 schreef:
Mee eens. Alleen al de rust en zekerheid die Vorm bij zijn debuut in het Nederlands elftal uitstraalde was van grote klasse. Dit in contrast met een Isakson die bij terugspeelballen erg nerveus wordt. Vorm is voor een deel verantwoordelijk voor het succes van FC Utrecht. Hopelijk blijft hij nog een jaartje of langer maar als een grote club hem wil hebben zal mij dat niet verbazen. Hij wordt echt beter dan Stekelenburg (Die heeft nu gewoon wat meer internationele ervaring).
0
geplaatst: 24 mei 2010, 21:55 uur
Mijn voorkeur gaat ook uit naar Vorm. Maar Stekelenburg keept nu al een hele tijd voor Oranje en heeft gewoon veel meer ervaring, dus moet Stekelenburg ook gewoon het WK keepen. Als Van Marwijk vanaf het moment dat het redelijk zeker was dat we het WK niet gingen missen Vorm elke wedstrijd liet keepen, denk ik dat we een betere keeper voor het WK hadden dan Stekelenburg. Maar ja, dat is allemaal achteraf. Ik denk wel dat de bondscoach voor de volgende eindtoernooien Vorm als doelman moet kiezen.
0
geplaatst: 24 mei 2010, 21:59 uur
0
geplaatst: 25 mei 2010, 09:16 uur
Niet zó verbazend. Portugal gaat gewoon keihard floppen op het WK.
Trouwens:
Argentinië - Canada 5-0
Engeland - Mexico 3-1 (al had Mexico vaak het betere van het spel)
Trouwens:
Argentinië - Canada 5-0
0
geplaatst: 25 mei 2010, 09:19 uur
Ja, je kan ook overdrijven als je zegt: er zijn geen kleine landen meer.
0
geplaatst: 25 mei 2010, 09:31 uur
Hoofdkanshebbers WK 2010:
Argentinië, wat een spelers, wat een team!
Duitsland, haalt bijna altijd minimaal de halve finale + ze hebben het bij de clubteams bij Europese competities dit seizoen bijzonder goed gedaan.
Spanje, Europees kampioen en zeer sterk op het moment maar is op grote toernooien nog wel eens wisselvallig, heeft in de voorrondes alle 10 wedstrijden makkelijk gewonnen.
Brazilië, staat er altijd weer, de aanval is hun sterkste punt.
Italië, de verdediging staat als een huis, komen altijd ver en is de regerend wereldkampioen van 2006
Outsiders:
Paraguay (erg sterk) , Zuid Afrika (thuisvoordeel) , Engeland en Amerika (taalvoordeel)
Nederland overleeft de voorrondes en wordt in de kwartfinale uitgeschakeld.
We missen een evenwichtig uitgebalanceerde verdediger zoals bij voorbeeld de wereldklasse verdediger Ruud Krol vroeger was.
Verder ben ik bang dat het team als team te zwak is om wereldkampioen te mogen zijn.
Meestal wint een land van het continent of halfrond waar het gespeeld wordt.
Daarom schat ik persoonlijk Argentinië extra hoog in, met Maradonna op zijn verwarmde wc brilletje.
Handig met de bal was hij zeker, een gniepige voetballer ook, of hij een goeie coach is valt nog te bezien.
Argentinië, wat een spelers, wat een team!
Duitsland, haalt bijna altijd minimaal de halve finale + ze hebben het bij de clubteams bij Europese competities dit seizoen bijzonder goed gedaan.
Spanje, Europees kampioen en zeer sterk op het moment maar is op grote toernooien nog wel eens wisselvallig, heeft in de voorrondes alle 10 wedstrijden makkelijk gewonnen.
Brazilië, staat er altijd weer, de aanval is hun sterkste punt.
Italië, de verdediging staat als een huis, komen altijd ver en is de regerend wereldkampioen van 2006
Outsiders:
Paraguay (erg sterk) , Zuid Afrika (thuisvoordeel) , Engeland en Amerika (taalvoordeel)
Nederland overleeft de voorrondes en wordt in de kwartfinale uitgeschakeld.
We missen een evenwichtig uitgebalanceerde verdediger zoals bij voorbeeld de wereldklasse verdediger Ruud Krol vroeger was.
Verder ben ik bang dat het team als team te zwak is om wereldkampioen te mogen zijn.
Meestal wint een land van het continent of halfrond waar het gespeeld wordt.
Daarom schat ik persoonlijk Argentinië extra hoog in, met Maradonna op zijn verwarmde wc brilletje.
Handig met de bal was hij zeker, een gniepige voetballer ook, of hij een goeie coach is valt nog te bezien.
0
geplaatst: 25 mei 2010, 09:42 uur
Nog maar even reclame maken voor mijn voetbalpool, waar een groot aantal van jullie al aan meedoet.
Het zal qua opzet weer het bekende recept zijn (combinatie van elke ronde voorspellen, aantal spelers en keeper inzetten die punten kunnen scoren, topscorers voorspellen etc) , in totaal zijn er 20 onderdelen in te vullen.
Verder zullen er weer dagelijkse updates per mail komen waarbij ik zal trachten de speeldag in een leuk verhaaltje neer te zetten in combinatie met de behaalde scores en tussenstand.
Deelname kost 5 euro. Vorige editie hadden we 166 deelnemers uit 11 verschillende landen en zat er dus ruim 800 euro in de pot. En ook nu zijn er alweer deelnemers aangemeld uit Belgie, Engeland en Spanje en verwacht ik ook nog deelname uit Portugal, Italie, Argentinie, Australie, Duitsland, Frankrijk en Zwitserland.
Voor de liefhebbers en geinteresseerden, stuur mij aub een pm met je emailadres, dan stuur ik alle info door.
Het zal qua opzet weer het bekende recept zijn (combinatie van elke ronde voorspellen, aantal spelers en keeper inzetten die punten kunnen scoren, topscorers voorspellen etc) , in totaal zijn er 20 onderdelen in te vullen.
Verder zullen er weer dagelijkse updates per mail komen waarbij ik zal trachten de speeldag in een leuk verhaaltje neer te zetten in combinatie met de behaalde scores en tussenstand.
Deelname kost 5 euro. Vorige editie hadden we 166 deelnemers uit 11 verschillende landen en zat er dus ruim 800 euro in de pot. En ook nu zijn er alweer deelnemers aangemeld uit Belgie, Engeland en Spanje en verwacht ik ook nog deelname uit Portugal, Italie, Argentinie, Australie, Duitsland, Frankrijk en Zwitserland.
Voor de liefhebbers en geinteresseerden, stuur mij aub een pm met je emailadres, dan stuur ik alle info door.
0
geplaatst: 25 mei 2010, 09:48 uur
Melito schreef:
Outsiders:
Wat heeft taalvoordeel ermee te maken Outsiders:
. Thuisvoordeel zal er wel zijn maar zowel Oostenrijk als Zwitserland hadden er niet veel aan twee jaar terug. Zuid-Afrika heeft een te matig elftal om het Frankrijk, Mexico en Uruguay echt lastig te maken. Voor de rest kan ik me wel in je voorbeschouwing vinden 
0
geplaatst: 25 mei 2010, 09:50 uur
Als outsiders wel Paraguay en Amerika (HUH?) noemen maar niet Chili?
0
geplaatst: 25 mei 2010, 09:51 uur
Christiano Ronaldo schreef:
We staan pas aan het begin. We hebben afgelopen dagen goed getraind, de fysieke frisheid ontbrak. We wilden wel winnen, maar het is slechts een oefenduel en de wereld zal zien dat we een geweldig team hebben.
We staan pas aan het begin. We hebben afgelopen dagen goed getraind, de fysieke frisheid ontbrak. We wilden wel winnen, maar het is slechts een oefenduel en de wereld zal zien dat we een geweldig team hebben.

0
geplaatst: 25 mei 2010, 09:52 uur
FlyLo schreef:
Uruguay zie ik ook wel als outsider.Als outsiders wel Paraguay en Amerika (HUH?) noemen maar niet Chili?
0
geplaatst: 25 mei 2010, 10:04 uur
Ja, maar in principe kunnen dan Mexico, Kameroen en Ivoorkust ook outsiders zijn. Dat is ook het mooie van het spelletje, verrassingen zijn er eigenlijk altijd.
Nogsteeds denk ik: Brazillië-Spanje,
Argentinië, Engeland, Italië, Duitsland (en misschien Frankrijk)
Nederland, Portugal
Met bovenste rijtje natuurlijk als degene met de beste kans. En daarnaast verwacht ik dat één Afrikaans land ver gaat komen, en een land als Frankrijk de groeps fase niet overleeft.
Nogsteeds denk ik: Brazillië-Spanje,
Argentinië, Engeland, Italië, Duitsland (en misschien Frankrijk)
Nederland, Portugal
Met bovenste rijtje natuurlijk als degene met de beste kans. En daarnaast verwacht ik dat één Afrikaans land ver gaat komen, en een land als Frankrijk de groeps fase niet overleeft.
0
geplaatst: 25 mei 2010, 10:10 uur
FlyLo schreef:
Chili wordt er uitgeknikkerd door Zwitserland Als outsiders wel Paraguay en Amerika (HUH?) noemen maar niet Chili?

USA kan idd weleens een verrassing gaan worden. Hoewel ze het op de afgelopen WKs ook niet onverdienstelijk hebben gedaan. Op de afgelopen Confederations Cup hebben ze Spanje verslagen. Verder zie ik landen als Nigeria, Mexico en Kameroen tot mooie dingen in staat zijn.
0
geplaatst: 25 mei 2010, 10:15 uur
FlyLo schreef:
Maar dat is de kracht van Engeland: ze hoeven helemaal niet goed te spelen om te winnen. Paar x de bal bij Rooney inleveren en er komen kansen.
0
geplaatst: 25 mei 2010, 10:20 uur
Mexico heeft het beste team ooit, volgens de coach.
Ik zie Frankrijk ook wel in de poule sneuvelen. Het is dan ook de zwaarste poule (samen met die van BrazilIë).
Duitsland heeft de mazzel dat ze de kwartfinales met 2 vingers in de neus kunnen halen (net als Nederland overigens - als het niet raar loopt tenminste).
Ik zie Frankrijk ook wel in de poule sneuvelen. Het is dan ook de zwaarste poule (samen met die van BrazilIë).
Duitsland heeft de mazzel dat ze de kwartfinales met 2 vingers in de neus kunnen halen (net als Nederland overigens - als het niet raar loopt tenminste).
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.