Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
Zorin
geplaatst: 27 mei 2010, 07:17 uur
Inderdaad
; scherp opgemerkt. Het was dat item met Van Vleuten die als Büch ergens op een exotisch eilandje was en een WK-poule besprak , waarna van Muiswinkel als een inboorling met een soort Surinaams-achtig accent steeds dezelfde eindstand (2-0) voorspelde....
0
geplaatst: 27 mei 2010, 08:48 uur
Marko schreef:
Sowieso kan de Nederlanse defensie heel wat beter georganiseerd worden, maar ik hoop toch dat het Braafheid wordt.
Sowieso kan de Nederlanse defensie heel wat beter georganiseerd worden, maar ik hoop toch dat het Braafheid wordt.
Nederland en defensie, er zijn meerdere ervaringen in de jonge geschiedenis, dat dat niet ons sterkste punt is.
0
geplaatst: 27 mei 2010, 08:50 uur
De oudste coach van de wereld heeft besloten om er een einde aan te breien. Ivor Powell, die jarenlang werkzaam was bij Bath City (uitkomend in de Conference National), heeft woensdagavond zijn afscheid aangekondigd.
Powell is 93 jaar oud.

Powell is 93 jaar oud.

0
geplaatst: 27 mei 2010, 09:19 uur
Bedorvenkebab schreef:
Positief vielen Affelay en Van Persie op. Die deden wat ze moesten doen, en zo waren er meer die dat deden (voornamelijk degene die normaal in de basis 11 staan). In de tweede helft kwamen er steeds mindere spelers, en bij Mexico juist de goede spelers, daarom een nogal wisselende wedstrijd. Ben benieuwd naar wie er definitief afvallen morgen.
Positief vielen Affelay en Van Persie op. Die deden wat ze moesten doen, en zo waren er meer die dat deden (voornamelijk degene die normaal in de basis 11 staan). In de tweede helft kwamen er steeds mindere spelers, en bij Mexico juist de goede spelers, daarom een nogal wisselende wedstrijd. Ben benieuwd naar wie er definitief afvallen morgen.
v.d. Vaart vond ik ook wel goed spelen.
0
geplaatst: 27 mei 2010, 10:27 uur
Het is voor het Nederlands Elftal niet te hopen dat er veel blessures of schorsingen komen. Het niveauverschil tussen de spelers die uitkomen in de grote competities (en daar ook spelen) is enorm groot gebleken.
De 2e helft was Nederland B tegen jong Mexico. Duidelijk was dat de mexicanen echt de toekomst hebben, daar zit een gouden generatie aan te komen. Ze wonnen een paar jaar terug het WK onder 17, dus het is geen toeval.
De 2e helft was Nederland B tegen jong Mexico. Duidelijk was dat de mexicanen echt de toekomst hebben, daar zit een gouden generatie aan te komen. Ze wonnen een paar jaar terug het WK onder 17, dus het is geen toeval.
0
geplaatst: 27 mei 2010, 11:00 uur
Ach, over 4 jaar zijn onze grote spelers er nog bij. Daarnaast komt Bruma er nog aan in de verdediging. Tegen die tijd schuiven er vast nog meer talenten aan en anders daarna wel.
0
geplaatst: 27 mei 2010, 11:12 uur
rayman schreef:
De oudste coach van de wereld heeft besloten om er een einde aan te breien. Ivor Powell, die jarenlang werkzaam was bij Bath City (uitkomend in de Conference National), heeft woensdagavond zijn afscheid aangekondigd.
Powell is 93 jaar oud.
Powell is 93 jaar oud.

0
geplaatst: 27 mei 2010, 12:24 uur
Zorin schreef:
Inderdaad
; scherp opgemerkt. Het was dat item met Van Vleuten die als Büch ergens op een exotisch eilandje was en een WK-poule besprak , waarna van Muiswinkel als een inboorling met een soort Surinaams-achtig accent steeds dezelfde eindstand (2-0) voorspelde....
(quote)
Inderdaad
; scherp opgemerkt. Het was dat item met Van Vleuten die als Büch ergens op een exotisch eilandje was en een WK-poule besprak , waarna van Muiswinkel als een inboorling met een soort Surinaams-achtig accent steeds dezelfde eindstand (2-0) voorspelde.... Dat zou een sensationeeele uitslag zijn!
Mensen zoek op youtube ook op "studio spaan 1998" (of 1974 1990)
Terugblik door bekende voetbalmensen (persiflage van Van Vleuten en Van Muiswinkel uiteraard)
Geniaal gewoon!
0
geplaatst: 27 mei 2010, 13:00 uur
Damn, die Ronald Koeman was toen nog een stuk dunner. Blijkbaar nog niet zo lang gestopt met voetballen.
0
geplaatst: 27 mei 2010, 14:03 uur
Logische keuze. Anita, Vlaar, Lens en Engelaar vallen af. Ik ben er content mee.
0
geplaatst: 27 mei 2010, 14:08 uur
Babel, Ooijer, Braafheid dus wel mee.
Lood om oud ijzer.
Het is niet te hopen dat ze nodig zijn.
Lood om oud ijzer.
Het is niet te hopen dat ze nodig zijn.
0
geplaatst: 27 mei 2010, 14:18 uur
Vlaar: erg jammer; Ooijer heeft mazzel, Lens t.o.v.Babel begrijpelijk: Van Markwijk kiest zelden voor verrassingen, maar Schaars t.o.v. Engelaar - de laatste heeft imo internationaal meer laten zien. Ben geen Schaars-fan (ook zijn roep om een disciplinetrainer bij AZ vond ik verre van sterk).
0
geplaatst: 27 mei 2010, 14:25 uur
Begrijpelijke keuzes, alleen Engelaar, die nota bene al een EK heeft gespeeld als basisspeler, thuislaten en een middenvelder meenemen als Schaars, die nooit verder is gekomen dan AZ, vind ik onbegrijpelijk.
0
geplaatst: 27 mei 2010, 14:45 uur
Beiden hadden wat mij betreft thuis mogen blijven. Hoewel Schaars ook als laatste man uit de voeten kan, meer dan Engelaar. Engelaar kan het niveau niet aan. Speelde 1 aardige wedstrijd op het E.K. - omdat de rest ook goed voetbalde. Schaars vind ik ook een middelmatige speler.
0
geplaatst: 27 mei 2010, 14:50 uur
Schaars blijft hangen in zijn ontwikkeling, met name mentaal (dat geëmmer over een disciplinetrainer voor AZ); Engelaar heeft mede door blessures geen topjaar gedraaid - vind hem wel een stabiliserend element. De Zeeuw vind ik echt de beste aankoop bij Ajax sinds tijden en hij overtuigt.
Het belangrijkste is dat de basis heel blijft.
Het belangrijkste is dat de basis heel blijft.
0
geplaatst: 27 mei 2010, 15:00 uur
Als de basis in de kwartfinale (mochten we die bereiken) maar intact is. Tegen Kameroen moet Oranje 6 punten in de zak hebben. Kun je tegen Kameroen met een B-elftal voetballen. Ideaal dat Kameroen de 3e tegenstander is.
Op het middenveld/aanval heeft Oranje een vrij brede selectie. Of de Zeeuw nu speelt of de Jong, zoveel verschil zit er niet in. Of Elia speelt of Kuijt, dat kan allebei.
Op het middenveld/aanval heeft Oranje een vrij brede selectie. Of de Zeeuw nu speelt of de Jong, zoveel verschil zit er niet in. Of Elia speelt of Kuijt, dat kan allebei.
0
LocoHermano
geplaatst: 27 mei 2010, 15:15 uur
Nicolage Rico schreef:
Kun je tegen Kameroen met een B-elftal voetballen.
Kun je tegen Kameroen met een B-elftal voetballen.
Nee, niet (te veel) gaan kloten met de basis tijdens een toernooi. Pakt regelmatig verkeerd uit.
0
geplaatst: 27 mei 2010, 15:26 uur
Niet teveel, maar blessure-gevoelige spelers als Robben kun je er wel uit halen voor die wedstrijd. Persie gewoon laten staan, die moet blijven scoren.
0
geplaatst: 27 mei 2010, 15:26 uur
Jammer. Had liever Lens dan Babel mee gehad, liever Engelaar dan Schaars, en liever Vlaar dan Ooijer (hoewel dat met de blessure natuurlijk volkomen begrijpelijk is).
Kiezen tussen Anita en Braafheid is kiezen tussen twee B spelers voor een WK natuurlijk. Beiden kunnen het niet aan, en als er blessures komen in de verdediging, dan wordt het heel erg lastig voor Nederland. Dan heb ik misschien nog een beetje vertrouwen in Bouhlarouz, maar de rest....
Kiezen tussen Anita en Braafheid is kiezen tussen twee B spelers voor een WK natuurlijk. Beiden kunnen het niet aan, en als er blessures komen in de verdediging, dan wordt het heel erg lastig voor Nederland. Dan heb ik misschien nog een beetje vertrouwen in Bouhlarouz, maar de rest....
0
boomkat
geplaatst: 27 mei 2010, 16:04 uur
Lekker boeiend. Engelaar/Schaars, om het even. Er zijn maar 4 interessante wissels en dat zijn Affelay, Kuijt, Elia en Babel. Maar eigenlijk moet Ruudje daar ook bij. De rest zijn opvul materiaal.
Realiseerde me laatst pas hoe dom het is hem thuis te laten.
Realiseerde me laatst pas hoe dom het is hem thuis te laten.
0
boomkat
geplaatst: 27 mei 2010, 16:11 uur
Oneens. En ik heb aardig wat Liverpool wedstrijden gezien. Maar hij is natuurlijk redelijk vergelijkbaar met Elia.
0
geplaatst: 27 mei 2010, 16:20 uur
Elia vind ik nu al beter, terwijl Babel al een tijdje bij LIverpool speelt. Ruud had meegemoeten, inderdaad. Het kan nog als de hamster zich blesseert.
0
geplaatst: 27 mei 2010, 16:26 uur
Ik heb Babel altijd zo'n gevoel dat ik al weet wat hij gaat doen, en jammer genoeg hebben de verdedigers van de tegenstanders dat ook al vaak door: Naar binnen. Het enige positieve is zijn schot. Verder is hij snel, maar niet snel genoeg om echt iets te kunnen. Elia is beter en zo ook Lens.
0
geplaatst: 27 mei 2010, 16:32 uur
Dom om Maduro, Lens en Van Nistelrooij thuis te laten. Over de rest valt nog te discussiëren (bv. Engelaar).
Mijn opstelling zou zijn geweest:
---------------------Steek-------------------
--VDWiel-Heitinga-Maduro-Braafheid
---------VDVaart-----Van Bommel----
----Robben------------------Sneijder---
-----------Ruud----Van Persie--------
Eventueel Mathijsen voor Maduro ofzo. Elija en Lens houden voor het laatste half uur. Huntelaar mag op de tribune plaats nemen.
Mijn opstelling zou zijn geweest:
---------------------Steek-------------------
--VDWiel-Heitinga-Maduro-Braafheid
---------VDVaart-----Van Bommel----
----Robben------------------Sneijder---
-----------Ruud----Van Persie--------
Eventueel Mathijsen voor Maduro ofzo. Elija en Lens houden voor het laatste half uur. Huntelaar mag op de tribune plaats nemen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.