Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 27 mei 2010, 16:37 uur
Ik zou niet weten wat Maduro daar doet. Mathijssen heeft zich ook heel het jaar bewezen bij HSV en ook bij Oranje. Maduro zullen we niet missen, hoor.
Verder zou ik de aanvoerder, Gio, er gewoon inzetten. Braafheid heeft niet laten zien dat hij beter is en Gio heeft altijd nog ervaring op het hoogste niveau.
Verder zou ik de aanvoerder, Gio, er gewoon inzetten. Braafheid heeft niet laten zien dat hij beter is en Gio heeft altijd nog ervaring op het hoogste niveau.
0
geplaatst: 27 mei 2010, 16:41 uur
Kiezen tussen de cholera en de pest, voor beide posities.
M.i. is een duo Heitinga-Mathijsen nog statischer en minder wendbaar dan Heitinga-Maduro. Gio-Braafheid is een keuze die je eigenlijk nu pas kan maken adhv de oefenmatchen (waar ik er geen van kan zien) en de trainingen.
M.i. is een duo Heitinga-Mathijsen nog statischer en minder wendbaar dan Heitinga-Maduro. Gio-Braafheid is een keuze die je eigenlijk nu pas kan maken adhv de oefenmatchen (waar ik er geen van kan zien) en de trainingen.
0
boomkat
geplaatst: 27 mei 2010, 16:43 uur
Dat Babel al jaren stil staat is geen geheim, maar als invaller kan hij wat extra's brengen. Net zoals Kuijt, Elia en Affelay dat op hun manier kunnen.
Zolang Sneijder, Robben, v/d Vaart en V. Persie maar samenspelen komt alles goed - het Nederlands elftal verslaat Spain in een knotsgekke final met 3-2
. Aldus mijn prognose
.
Zolang Sneijder, Robben, v/d Vaart en V. Persie maar samenspelen komt alles goed - het Nederlands elftal verslaat Spain in een knotsgekke final met 3-2
. Aldus mijn prognose
.
0
geplaatst: 27 mei 2010, 16:50 uur
Ik zie Nederland zeker niet verder komen dan de halve finale. Als ze daar al geraken.. In mijn prognose komt NL in de kwartfinales al uit tegen Brazilië en daar zie ik ze zeker niet van winnen.
0
geplaatst: 27 mei 2010, 16:53 uur
Telkens moeten we dezelfde les opnieuw leren (van de week ook nog in de CL-finale): verdedigen is een essentieel onderdeel van voetbal.
Een frivole verdediging zoals FlyLo voorstaat, oogt wellicht leuk, op papier maar is erg wankel. Wat dat betreft telt ervaring zeker. Beulswerk op het middenveld zal Oranje echt nodig hebben - Matthijsen bijv. heeft lang niet die onverzettelijkheid die Stam, Van Tiggelen, Rijkaard, Krol en Frank de Boer uitstraalden. Ooijer had het ook, maar op hem zit wat sleet - wie weet kan ie als invaller zijn dienst bewijzen bij tegen Argentinië - alhoewel Heitinga Milito ook zou moeten kunnen hebben.
Een frivole verdediging zoals FlyLo voorstaat, oogt wellicht leuk, op papier maar is erg wankel. Wat dat betreft telt ervaring zeker. Beulswerk op het middenveld zal Oranje echt nodig hebben - Matthijsen bijv. heeft lang niet die onverzettelijkheid die Stam, Van Tiggelen, Rijkaard, Krol en Frank de Boer uitstraalden. Ooijer had het ook, maar op hem zit wat sleet - wie weet kan ie als invaller zijn dienst bewijzen bij tegen Argentinië - alhoewel Heitinga Milito ook zou moeten kunnen hebben.
0
geplaatst: 27 mei 2010, 16:55 uur
Een centraal duo Heitinga-Maduro frivool noemen, je moet maar durven zeg.
Wat stel jij dan voor? Zoveel geweldige verdedigers zijn er gewoon niet in het NL elftal.
Wat stel jij dan voor? Zoveel geweldige verdedigers zijn er gewoon niet in het NL elftal.
0
geplaatst: 27 mei 2010, 17:02 uur
FlyLo schreef:
Nee niet alleen dat centrumduo, de backs ook nog erbij. Maar goed, zowel Heitinga en Maduro lieten/laten wel eens steekjes vallen.
Ik had zelf even gehoopt op innovatieve vondst van de bondscoach net als in 74 toen uit de nood geboren het centrale duo Haan - Rijsbergen ontstond.
Mijn grootste zorg is dat er nu geen enkele 'boef' in de verdediging staat - niemand heeft de uitstraling van "kom maar op, ik lust je rauw" - Heitinga heeft dat nog het meest, maar die is imo niet waterdicht.
Nederland zal het dus altijd moeilijk krijgen tegen landen met een speelstijl als Inter en die wordt vaker toegepast dan velen denken.
0
geplaatst: 27 mei 2010, 17:04 uur
Desnoods zet je De Jong nog in de plaats van VDVaart. Dan heb je twee criminelen vóór je verdediging. Achterin is er namelijk geen enkele "schurk" die het niveau aankan (noch centraal, noch op de backs).
0
boomkat
geplaatst: 27 mei 2010, 17:06 uur
FlyLo schreef:
Ik zie Nederland zeker niet verder komen dan de halve finale. Als ze daar al geraken.. In mijn prognose komt NL in de kwartfinales al uit tegen Brazilië en daar zie ik ze zeker niet van winnen.
In mijn prognose ook en daar winnen ze ook al met 3-2
.
0
geplaatst: 27 mei 2010, 17:13 uur
Brazilië en Nederland zijn altijd gewaagd aan elkaar, alleen trekt Brazilië telkens aan het langste eind. Dat moet maar eens veranderen.
Spanje is overigens nog nooit verder gekomen dan de kwartfinale op een W.K. Nu zijn ze de gedoodverfde favoriet. Qua selectie ook wel logisch.
Spanje is overigens nog nooit verder gekomen dan de kwartfinale op een W.K. Nu zijn ze de gedoodverfde favoriet. Qua selectie ook wel logisch.
0
boomkat
geplaatst: 27 mei 2010, 17:14 uur
Mjuman schreef:
Telkens moeten we dezelfde les opnieuw leren (van de week ook nog in de CL-finale): verdedigen is een essentieel onderdeel van voetbal
Telkens moeten we dezelfde les opnieuw leren (van de week ook nog in de CL-finale): verdedigen is een essentieel onderdeel van voetbal
Oneens. We zijn alleen een team dat niet zo kan leunen op de defensie zoals bij Inter en bepaalde counterploegen. Maar dat hoeft NLook niet met zo'n aanval.
Matthijsen bijv. heeft lang niet die onverzettelijkheid die Stam, Van Tiggelen, Rijkaard, Krol en Frank de Boer uitstraalden.
Dan moet je voor Bhoula 'the butcher' gaan.
Overigens is v/d Wiel-Heitinga-Matijssen-Gio gewoon logisch. Net zoals v. Persie in de spits logisch is en Robben op rechts. En Sneijder de absolute nr. 10. Logische dingen die je zo moet laten.
0
geplaatst: 27 mei 2010, 17:21 uur
Discipline is ook belangrijk en (net) niet over de schreef gaan - daar gaat Khalid dus wel overheen; NL - Portugal: Christiano Ronaldo, een doodschop. Focus, discipline en concentratie blijven belangrijk en (een beetje) mazzel.
Die wedstrijd tegen Portugal van WK 2004 - kijk die nog maar eens terug: 1-0 door Manniche, halverwege de eerste helft - nog 3/4 wedstrijd te gaan en dan toch met 1-0 de boot in - ondanks alle goede aanvallende bedoelingen. En bedenk 2/3 van de selectie van toen zit er nu weer bij; alleen zijn de A2O'tjes (de Aanvallende Appeltjes van Oranje na 0:20) nu wat rijper.
Die wedstrijd tegen Portugal van WK 2004 - kijk die nog maar eens terug: 1-0 door Manniche, halverwege de eerste helft - nog 3/4 wedstrijd te gaan en dan toch met 1-0 de boot in - ondanks alle goede aanvallende bedoelingen. En bedenk 2/3 van de selectie van toen zit er nu weer bij; alleen zijn de A2O'tjes (de Aanvallende Appeltjes van Oranje na 0:20) nu wat rijper.
0
geplaatst: 27 mei 2010, 17:31 uur
FlyLo schreef:
Je vergeet de 1/8 e finale voor het gemak.
Daar zullen we of regerend wereldkampioen Italië of het op dit moment sterke Paraguay eerst moeten zien te verslaan.
De Italianen hebben nog wat goed te maken weet je nog 3-0 EK, dat zal de Italianen geen 2e keer overkomen.
Trouwens in de poulfase zie ik Nederland de eerste wedstrijd tegen Denemarken zenuwachtig gelijkspelen.
0
geplaatst: 27 mei 2010, 17:37 uur
Ik gok dat Nederland na 1 zenuwachtige wedstrijd tegen Denemarken er 2 prachtige en veel te hoopvolle wedstrijden volgen, we er vervolgens weer eens met een kater en zwaar teleurgesteld er uit worden geknikkerd in de knock-out fase.
0
geplaatst: 27 mei 2010, 17:39 uur
Té gek moet het ook niet worden (en ik ben al een Belg en dus geen Oranje-fan). Ik voorspel een kwartfinale NL-Slowakije (NL is nipt groepswinnaar).
0
Zorin
geplaatst: 27 mei 2010, 18:15 uur
Melito schreef:
Ik gok dat Nederland na 1 zenuwachtige wedstrijd tegen Denemarken er 2 prachtige en veel te hoopvolle wedstrijden volgen, we er vervolgens weer eens met een kater en zwaar teleurgesteld er uit worden geknikkerd.
Ik gok dat Nederland na 1 zenuwachtige wedstrijd tegen Denemarken er 2 prachtige en veel te hoopvolle wedstrijden volgen, we er vervolgens weer eens met een kater en zwaar teleurgesteld er uit worden geknikkerd.
Dat gevoel heb ik ook wel ergens.....(waar weet ik niet
)
0
geplaatst: 27 mei 2010, 18:25 uur
Zo gaat het namelijk altijd Zorin, behalve toen we een team van wereldklasse hadden, zoals rond 1974 en 1988, maar aan dat niveau kunnen we nu echt niet tippen, ons middenveld is allemachtig prachtig, maar de backs weten de halve tijd niet waar ze moeten staan en rennen achter alles aan wat er als een bal uitziet (veel te chaotisch).
De kracht van de voorhoede gaat wel maar is te weinig doelgericht, altijd tikkie terug.
Zo een te onevenwichtig team kan en mag nooit wereldkampioen worden.
Begrijp me goed, ik zie hun kwaliteiten wel, maar op het allerhoogste niveau komen ze tekort. Ik zou blij verrast zijn als ze de halve finale zouden halen, dan hoor je toch maar even bij de beste 4 voetbalnaties ter wereld !
De kracht van de voorhoede gaat wel maar is te weinig doelgericht, altijd tikkie terug.
Zo een te onevenwichtig team kan en mag nooit wereldkampioen worden.
Begrijp me goed, ik zie hun kwaliteiten wel, maar op het allerhoogste niveau komen ze tekort. Ik zou blij verrast zijn als ze de halve finale zouden halen, dan hoor je toch maar even bij de beste 4 voetbalnaties ter wereld !
0
geplaatst: 27 mei 2010, 18:30 uur
Zorin schreef:
)
(quote)
) Ook ik heb precies hetzelfde gevoel. Alleen ligt het er nog wel aan of de spelers de 1/8 finale onderschatten. Zo niet, dan worden ze alsnog in de kwartfinale er uitgeknikkerd door Brazil (in mijn ogen veruit de favoriet).
0
geplaatst: 27 mei 2010, 18:56 uur
Voorspelbare afvallers. Wat betreft de definitieve selectie had ik maar één ding anders gedaan, namelijk één verdedigende middenvelder thuislaten (Schaars) en een extra pinchhitter (Ruud) meenemen. De kans dat beide defensieve middenvelders (V. Bommel & De Jong) tegelijk tegen een blessure of tegen rood aanlopen is klein, en met Afellay erbij zijn die twee posities sowieso al dubbel bezet. Ruud zou wanneer alles tegenzit zowel psychologisch als fysiek nog wat kunnen forceren.
0
geplaatst: 27 mei 2010, 19:16 uur
De-noir schreef:
Voorspelbare afvallers. Wat betreft de definitieve selectie had ik maar één ding anders gedaan,
Voorspelbare afvallers. Wat betreft de definitieve selectie had ik maar één ding anders gedaan,
Aha, er is nog hoop, de nieuwe bondscoach in spe

Even serieus, kunnen we niet snel een paar buitenlanders naturaliseren, ik weet er nog een paar om ons elftal substantieel te komen versterken......

En een keeper met de klasse van vd Sar zou ook een welkome aanvulling zijn.
0
boomkat
geplaatst: 27 mei 2010, 19:20 uur
De-noir schreef:
Ruud zou wanneer alles tegenzit zowel psychologisch
Ruud zou wanneer alles tegenzit zowel psychologisch
Vooral dat. Een man van naam waar iedereen in de voetballerij respect voor heeft.
0
geplaatst: 27 mei 2010, 19:21 uur
Ruud heeft het niet meer, is van geen toegevoegde waarde voor het team dus volstrekt begrijpelijk dat hij niet meegaat naar het WK.
0
geplaatst: 27 mei 2010, 19:27 uur
Melito schreef:
Even serieus, kunnen we niet snel een paar buitenlanders nationaliseren, ik weet er nog een paar om ons elftal substantieel te komen versterken......
Even serieus, kunnen we niet snel een paar buitenlanders nationaliseren, ik weet er nog een paar om ons elftal substantieel te komen versterken......
Op het gevaar af van taalpurisme te worden beticht: naturaliseren is het bedoelde woord.
Nationaliseren heet wanneer je je een grootgrutter als AH door de staat laat overnemen (alhoewel Fortis/ABN...).
En qua naturaliseren - je userid spreekt boekdelen, anders had je wel Rooney of Zlatan geheten.

0
boomkat
geplaatst: 27 mei 2010, 19:28 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Ruud heeft het niet meer, is van geen toegevoegde waarde voor het team dus volstrekt begrijpelijk dat hij niet meegaat naar het WK.
Nee hamster boezemt angst in
. Nogmaals er zijn maar 5 belangrijke wissels en Ruud is er daar 1 van. Wat moet je in hemelsnaam met een (ik noem maar wat) extra rechtsback?
0
geplaatst: 27 mei 2010, 19:31 uur
Ruud is gewoon iemand die je niet meeneemt als wissel, punt. Ik begrijp Bert volkomen hierin. Ik zeg er ook even bij dat Ruud mijn favo speler ooit is.
0
geplaatst: 27 mei 2010, 19:31 uur
Je moet elke positie dubbel bezetten, anders doe je aan zelfmoord. Ook rechtsbacks kunnen geblesseerd raken.
0
geplaatst: 27 mei 2010, 19:32 uur
Tjonge jonge jonge, de taalpolitie komt om de bocht zeilen, maar je hebt gelijk jongen zoals altijd, ik zal het wijzigen, excuus voor het ongemak 
Maar als we nou eens heel Europa door de Nederlandse staat laten nationaliseren maar hebben we meteen het beste team ter wereld.
Dom eigenlijk dat we dat niet lang gedaan hebben, ik bedoel de Verenigde Staten komen ook met 1 team, en de Aussies.
Zij zijn slim.
Je hebt de bobo's getriggerd Mjuman, gouden idee.

Maar als we nou eens heel Europa door de Nederlandse staat laten nationaliseren maar hebben we meteen het beste team ter wereld.
Dom eigenlijk dat we dat niet lang gedaan hebben, ik bedoel de Verenigde Staten komen ook met 1 team, en de Aussies.
Zij zijn slim. Je hebt de bobo's getriggerd Mjuman, gouden idee.
0
geplaatst: 27 mei 2010, 19:40 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Je moet elke positie dubbel bezetten, anders doe je aan zelfmoord. Ook rechtsbacks kunnen geblesseerd raken.
De rechtsback is nu driedubbel bezet. Ooijer en Boula kunnen allebei zowel in het centrum als rechtsachter spelen. Verder zoals ik zei één verdedigende middelvelder te veel. Schaars heeft nog nooit aangetoond het niveau aan te kunnen en is ook nog eens compleet overbodig (je hebt De Zeeuw, Afellay, maar meer nog VdV die uitstekend op die positie uit de voeten kan).
0
geplaatst: 27 mei 2010, 19:48 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Ruud is gewoon iemand die je niet meeneemt als wissel, punt. Ik begrijp Bert volkomen hierin. Ik zeg er ook even bij dat Ruud mijn favo speler ooit is.
Waarom niet in vredesnaam. Ruud wilde de rol als pinchitter dolgraag invullen. Hij is dan ook de ideale pinchitter op dit moment.
0
geplaatst: 27 mei 2010, 19:51 uur
De-noir schreef:
De rechtsback is nu driedubbel bezet. Ooijer en Boula kunnen allebei zowel in het centrum als rechtsachter spelen. Verder zoals ik zei één verdedigende middelvelder te veel. Schaars heeft nog nooit aangetoond het niveau aan te kunnen en is ook nog eens compleet overbodig (je hebt De Zeeuw, Afellay, maar meer nog VdV die uitstekend op die positie uit de voeten kan).
(quote)
Dat ze het kunnen, maakt het ze nog niet. Maar beter een extra rechtsback dan Ruud, ik deel de mening van MJ. Hoewel ik nooit de grootste Ruud-fan ben geweest.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.