Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 27 mei 2010, 19:55 uur
Nicolage Rico schreef:
Als ik bondscoach zou zijn had ik Ruud ook niet meegenomen als pinchitter. Een (bijna) 100% fitte altijd, maar niet half-half. Bovendien vond Ruud het het ook niet waard om met de kwalificatiewedstrijden mee te doen en verre reisjes te maken, maar dat zal wel niet van invloed zijn geweest (hoewel ik dat nog steeds het enige kwalijke van hem vind in zijn loopbaan).(quote)
Waarom niet in vredesnaam. Ruud wilde de rol als pinchitter dolgraag invullen. Hij is dan ook de ideale pinchitter op dit moment.
0
geplaatst: 27 mei 2010, 20:18 uur
Melito schreef:
Even serieus, kunnen we niet snel een paar buitenlanders naturaliseren, ik weet er nog een paar om ons elftal substantieel te komen versterken......
Even serieus, kunnen we niet snel een paar buitenlanders naturaliseren, ik weet er nog een paar om ons elftal substantieel te komen versterken......
Puntjes mag je zelf invullen:
D . . . . . .
makes life beautiful
0
geplaatst: 27 mei 2010, 20:33 uur
Teunnis schreef:
D . . . . . .
makes life beautiful
(quote)
D . . . . . .
makes life beautiful
Dat laat ik aan de "kenners" over

0
geplaatst: 27 mei 2010, 22:00 uur
Steek
V.D. Wiel-Heitinga-Mathijsen-Gio
V.D.Vaart-V.Bommel
Kuyt-Seijder-Robben
V.Persie
Van der Vaart kan je altijd wisselen met De Jong, en eventueel met Kuyt wat van de tegenstander afhangt. Je kan door het inzetten van Kuyt bij achterstand meer druk zetten door een Elia, Huntelaar of Affelay erin te gooien. Verder heb je het voordeel dat Van Der Wiel over Kuyt heen kan gaan, en dat Kuyt het verdedigende tekortkoming weer compenseert.
V.D. Wiel-Heitinga-Mathijsen-Gio
V.D.Vaart-V.Bommel
Kuyt-Seijder-Robben
V.Persie
Van der Vaart kan je altijd wisselen met De Jong, en eventueel met Kuyt wat van de tegenstander afhangt. Je kan door het inzetten van Kuyt bij achterstand meer druk zetten door een Elia, Huntelaar of Affelay erin te gooien. Verder heb je het voordeel dat Van Der Wiel over Kuyt heen kan gaan, en dat Kuyt het verdedigende tekortkoming weer compenseert.
0
geplaatst: 27 mei 2010, 22:09 uur
Met het geselecteerde materiaal
Steek
V.D. Wiel-Heitinga-Mathijsen-Braafheid
De Jong-V.Bommel
Robben-VDVaart-Sneijder-
V.Persie
Steek
V.D. Wiel-Heitinga-Mathijsen-Braafheid
De Jong-V.Bommel
Robben-VDVaart-Sneijder-
V.Persie
0
geplaatst: 27 mei 2010, 22:23 uur
Ik ben er nog steeds niet uit. Je kan 4-3-3 gaan spelen, maar dan moet je een van ''de grote vier'' gaan paseren gezien je niet zonder van Bommel of De Jong kan spelen (stofzuigers zijn verplicht). Ook moet je dan Robben naar links verplaatsen zodat Kuyt op zijn vertrouwde rechterkant kan spelen, tenzij je Elia op links zet. Anyway, dat gaat hem niet worden. De opstelling die FlyLo geeft (4-2-3-1) heeft Robben op papier als middenvelder, da's nooit goed. Maar ook al schuift ie door naar de aanval, dan is er nog steeds te weinig ondersteuning voor van Persie. Het beste lijkt me dan toch om de Jong op de bank te zetten en Elia op links te zetten. In de poule-fase moet dit kunnen, wanneer het grote werk begint (als dat er van komt tenminste) heb je de Jong echt wel nodig als blok met van Bommel.
0
geplaatst: 27 mei 2010, 22:55 uur
Het grote probleem is dat die dwaas Ruud heeft thuisgelaten. Van Persie alleen zetten in de spits kan eigenlijk niet maar er zijn te weinig alternatieven (Huntelaar, Kuijt
)
)
0
geplaatst: 27 mei 2010, 22:58 uur
Nee, omdat:
1. Persie en Ruud niet beiden in de spits moeten spelen (elkaar in de weg lopenden)
2. Persie huilie gaat doen als hij niet in de spits staat
Conclusie punt 1 en 2: beiden kunnen niet in één opstelling.
3. je Ruud niet voor de bank haalt; zie daarvoor mijn eerdere bericht deze avond
4. je van Persie niet op de bank zet
1. Persie en Ruud niet beiden in de spits moeten spelen (elkaar in de weg lopenden)
2. Persie huilie gaat doen als hij niet in de spits staat
Conclusie punt 1 en 2: beiden kunnen niet in één opstelling.
3. je Ruud niet voor de bank haalt; zie daarvoor mijn eerdere bericht deze avond
4. je van Persie niet op de bank zet
0
geplaatst: 27 mei 2010, 22:59 uur
Hoezo kunnen ze niet beiden in de spits?
Ruud als targetman, RVP daarom heen. RVP als aangever, Ruud om het af te werken. Ruud als kaatser, RVP de inlopende man.
Ging prima met Adebayor en zal prima gaan met Chamakh bij Arsenal
Ruud als targetman, RVP daarom heen. RVP als aangever, Ruud om het af te werken. Ruud als kaatser, RVP de inlopende man.
Ging prima met Adebayor en zal prima gaan met Chamakh bij Arsenal
0
geplaatst: 27 mei 2010, 23:01 uur
Is een optie, maar geen hoofd-optie. Bovendien heeft Oranje de afgelopen periode (misschien wel nooit) op die manier gespeeld, en met een oningespeelde tactiek kun je geen WK gaan spelen.
0
geplaatst: 27 mei 2010, 23:39 uur
Kijk naar de geselecteerde spelers, en per speler het aantal gespeelde interlands en het aantal gescoorde doelpunten en je ziet de schimmen van een probleem: er is te weinig scorend vermogen.
Even wat interlandstatistieken:
De topmiddelverders (v.d. Vaart, Sneijders, v. Bommel): gemiddeld 1 op 5; daarachter: Afellay - 21 wedstr, De Zeeuw - 24, beiden 0 doelpunten
Aanvallers: gemiddeld 1 doelpunt op 3,5 wedstrijd - The Hunt steekt daar bovenuit: 1 doelpunt per 2 wedstrijden en dan tel ik niet de minuten dat ie gespeeld heeft - dan ligt zijn gemiddelde hoger.
RvN - was een serieuze optie geweest als pinchhitter, als ie daar zelf mee kan leven - ook een prima teamplayer.
Even wat interlandstatistieken:
De topmiddelverders (v.d. Vaart, Sneijders, v. Bommel): gemiddeld 1 op 5; daarachter: Afellay - 21 wedstr, De Zeeuw - 24, beiden 0 doelpunten
Aanvallers: gemiddeld 1 doelpunt op 3,5 wedstrijd - The Hunt steekt daar bovenuit: 1 doelpunt per 2 wedstrijden en dan tel ik niet de minuten dat ie gespeeld heeft - dan ligt zijn gemiddelde hoger.
RvN - was een serieuze optie geweest als pinchhitter, als ie daar zelf mee kan leven - ook een prima teamplayer.
0
geplaatst: 27 mei 2010, 23:57 uur
Ruud had ik er ook graag bij gezien. Moet ook eerlijk toegeven dat dit met name een gevoelsmatig ingegeven oordeel is. Ik heb bij hem toch altijd het idee dat hij als het moeilijk wordt nog net iets dieper kan gaan dan de rest.
0
P-DawG
geplaatst: 28 mei 2010, 00:00 uur
Het slaat helemaal nergens op dat Ruud er niet bij is en Huntelaar wel.
0
geplaatst: 28 mei 2010, 00:15 uur
Toch best zonde dat een prachtige speler als Sibon het nooit gemaakt heeft bij de Nederlandse topclubs. Ik zag ook dit seizoen af en toe weer oogstrelende passjes en balaannames van hem.
0
geplaatst: 28 mei 2010, 00:32 uur
Mjuman schreef:
Tsja, ondanks alle kritiek heeft The Hunt "het instinct" wel, beter de voorkeur aan hem geven boven die dravende visboer uit inteeltdorp. Maar eerst maar eens V Persie laten zien dat hij kan scoren in de oefenpotjes.. als hij als spits faalt (volgens mij was het bij Arsenal ook nooit DE spits), dan plekje opzij en alles op de Hunt

0
geplaatst: 28 mei 2010, 08:59 uur
Opstelling: Stekelenburg
Vd. Wiel-Heitinga-Mathijsen-Bronckhorst
De Jong-V.Bommel
Affelay - Sneijder-Robben
V.Persie
De Jong-V.Bommel
V.Persie
0
geplaatst: 28 mei 2010, 09:16 uur
En dan heb je Kuyt en v.d. Vaart nog en that's it. Meer dan deze 13 spelers is het ook niet. Alles wat daarna komt is echt van een veel lager niveau.
0
geplaatst: 28 mei 2010, 09:36 uur
Klopt.
Mijns insziens staat iedereen in deze opstelling ook op hun sterkste positie.
Mijns insziens staat iedereen in deze opstelling ook op hun sterkste positie.
0
geplaatst: 28 mei 2010, 09:39 uur
Dat vind ik dan weer niet, maar het blijft lood om oud ijzer. Dertien man, daar mag Bert het mee doen.
0
geplaatst: 28 mei 2010, 09:53 uur
Aangezien de verdediging niet het sterkste punt is, en het gros van de tegenstanders toch geen drie spitsen heeft, kan je Van Bronckhorst er net zo goed uit laten. En ik zou Kuyt en v.d. Vaart opstellen ipv Affelay.
Stekelenburg
v.d. Wiel, Heitinga, Mathijsen
de Jong, van Bommel
Kuyt, v.d. Vaart, Robben
Sneijder, van Persie
Een keeper, Vijf portiers, vijf ga-je-gangers
Als verdedigen niet je sterkste punt is, probeer dan meer goals te maken.
En kampioen wordt je toch niet, want er zijn betere landen.
Stekelenburg
v.d. Wiel, Heitinga, Mathijsen
de Jong, van Bommel
Kuyt, v.d. Vaart, Robben
Sneijder, van Persie
Een keeper, Vijf portiers, vijf ga-je-gangers
Als verdedigen niet je sterkste punt is, probeer dan meer goals te maken.
En kampioen wordt je toch niet, want er zijn betere landen.
0
geplaatst: 28 mei 2010, 10:15 uur
Zo zie je maar weer, 16 miljoen Nederlanders, 16 miljoen visies. 
Juist omdat de verdediging niet ons sterkste punt is zou ik de ervaren Bronckhorst er wel naastzetten zodat de stofzuigers De Jong en Bommel meer mee kunnen opkomen en voor de aansluiting met de aanval zorgen.
Persoonlijk vind ik Sneijder het meest dreigend in het centrum van de aanval.
Als spits naast Van Persie zou ik binnen de mogelijkheden in jou opstelling voor Huntelaar gaan. Hij oogt wat klungelig, maar is wel zeer doelgericht en effectief.
Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar de opstelling zoals ook wat posts terug geschreven.
Stekelenburg
De Jong-V.Bommel
V.Persie
Kuyt is een harde werker en staat in jou opstelling op zijn favoriete stek maar zou ik niet in de basis zetten. Hangt ook van je tegenspeler af voor wie je kiest.

Juist omdat de verdediging niet ons sterkste punt is zou ik de ervaren Bronckhorst er wel naastzetten zodat de stofzuigers De Jong en Bommel meer mee kunnen opkomen en voor de aansluiting met de aanval zorgen.
Persoonlijk vind ik Sneijder het meest dreigend in het centrum van de aanval.
Als spits naast Van Persie zou ik binnen de mogelijkheden in jou opstelling voor Huntelaar gaan. Hij oogt wat klungelig, maar is wel zeer doelgericht en effectief.
Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar de opstelling zoals ook wat posts terug geschreven.
Stekelenburg
De Jong-V.Bommel
V.Persie
Kuyt is een harde werker en staat in jou opstelling op zijn favoriete stek maar zou ik niet in de basis zetten. Hangt ook van je tegenspeler af voor wie je kiest.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.